היינו היום באיבחון וגם הקטנה מחוננת

  • פותח הנושא bhs
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
../images/Emo45.gif כמה אני אוהבת סוף שמח ../images/Emo13.gif

היינו היום באיבחון וגם הקטנה מחוננת
היא צדקה בכל הדרך כשדרשה לעשות מבחן חוזר כשנודע לה שלא עברה את המבחן בסולד. עכשיו נקווה שניתן לעשות לה מבחן מותאם ושתזכה ביום העשרה שבועי כמו שרוצה. אני מופתעת - IQ מאוד גבוה גם בקרב מחוננים אבל עם פער גדול בהתבטאות המילולית. שוכנעתי שהמחוננות גנטית ואם ילד שני לא עובר בחינה יש סיכוי גדול שיש לו לקות למידה. משהוא מכיר מורה טובה לטיפול בלקויות למידה? ונועה - את מאוד עזרת לי להחליט לכיוון אבחון כשאמרת שאם היא טוענת שהיה לה קל במבחן יש סיכוי טוב שהיא מחוננת. כל הכבוד לקטנה שהתעקשה למרות הכל ונמצאה לה דרך להוכיח שגם היא מחוננת בעוד היא הרגישה זאת בתוכה.
כמה אני אוהבת סוף שמח

מחמם את הלב לשמוע. מעבר ליום ההעשרה, טוב שהיא יודעת מה האמת ואינה צריכה להפנים ולהתמודד עם תוצאה שלילית שאינה נכונה. ללקות למידה יש להתייחס כפי שהיא - לא דבר שמוריד מערכה, לא דבר שיעמוד בדרכה, רק עוד דבר שצריך להתמודד איתו. באיזו מן לקות מדובר?
 

bhs

New member
היתה לנו שיחה בע"פ - ובדיעבד נראה

כמה אני אוהבת סוף שמח

מחמם את הלב לשמוע. מעבר ליום ההעשרה, טוב שהיא יודעת מה האמת ואינה צריכה להפנים ולהתמודד עם תוצאה שלילית שאינה נכונה. ללקות למידה יש להתייחס כפי שהיא - לא דבר שמוריד מערכה, לא דבר שיעמוד בדרכה, רק עוד דבר שצריך להתמודד איתו. באיזו מן לקות מדובר?
היתה לנו שיחה בע"פ - ובדיעבד נראה
לי שלא אמדתי את כל מה שנאמר. המאבחנת ציינה שיש לה בעיית קשב וריכוז ונתנה לדוגמא שהילדה בחרה להבחן בעמידה בשלב מסוים. ציינה חרדת בחינות , החזקת עפרון לא נכונה שגורמת לה לחרוט - למרות שלעין לא מקצועית הילדה מחזיקה יפה את העיפרון ומאוד אוהבת לצייר. כשקוראת בלב היא עושה זאת מהר מדי ולא מבינה את הנקרא ואח"כ ממציאה תשובות לשאלות. שגיאות כתיב (אם כי המורה בכיתה מציינת שכמעט אין לה) ידע כללי "מועט" (ושוב באסיפת ההורים היום המורה ציינה אותה על ידע רב ובולטת בכיתתה). פרפקציוניזם. הבעה מילולית בעייתית בורחות לה המילים...ולעומת זאת החלק החשיבתי מעולה - הכי טוב שיש וכן התמצאות במרחב. יש הפרש של שתי סטיות תקן בין המילולי לחשיבתי ולמרות זאת השיקלול 144 =IQ. אני עדיין המומה שגם היא מחוננת, אבל גם על הבכורה הופתעתי. נראה לי שאני לא אמא שיגרתית שחושבת שהילדים שלה הכי חכמים...
 

apk

New member
לצערי, נראה לי שאת כן שגרתית

היתה לנו שיחה בע"פ - ובדיעבד נראה
לי שלא אמדתי את כל מה שנאמר. המאבחנת ציינה שיש לה בעיית קשב וריכוז ונתנה לדוגמא שהילדה בחרה להבחן בעמידה בשלב מסוים. ציינה חרדת בחינות , החזקת עפרון לא נכונה שגורמת לה לחרוט - למרות שלעין לא מקצועית הילדה מחזיקה יפה את העיפרון ומאוד אוהבת לצייר. כשקוראת בלב היא עושה זאת מהר מדי ולא מבינה את הנקרא ואח"כ ממציאה תשובות לשאלות. שגיאות כתיב (אם כי המורה בכיתה מציינת שכמעט אין לה) ידע כללי "מועט" (ושוב באסיפת ההורים היום המורה ציינה אותה על ידע רב ובולטת בכיתתה). פרפקציוניזם. הבעה מילולית בעייתית בורחות לה המילים...ולעומת זאת החלק החשיבתי מעולה - הכי טוב שיש וכן התמצאות במרחב. יש הפרש של שתי סטיות תקן בין המילולי לחשיבתי ולמרות זאת השיקלול 144 =IQ. אני עדיין המומה שגם היא מחוננת, אבל גם על הבכורה הופתעתי. נראה לי שאני לא אמא שיגרתית שחושבת שהילדים שלה הכי חכמים...
לצערי, נראה לי שאת כן שגרתית
עד לא מזמן אכן האמנתי שלא יתכן שאם יש בבית ילד מחונן, הוריו לא יבחינו בכך מאוד מוקדם. אבל ... גם ממה שאני קוראת כאן בפורום, וגם מפורומים אחרים, נראה לי שהורים חוששים מידי שיגידו שהם סתם מהללים את ילדיהם (אוי, עברתי את זה על בשרי), ואפילו כשהמחוננות זועקת לשמים הם מעדיפים להתעלם ולא להבחין בה, "כי אולי זה סתם ילד קצת חכם". בנוסף לכך מצטרף המצב שאת מתארת על בתך, שכנראה מבחינת ידע היא אולי שווה, ואולי עולה במעט, לבני גילה אבל איננה חריגה ורק הפוטנציאל שלה מאוד גבוה, ומכאן שהמחוננות שלה סמויה. אז לא ברור מדוע המחוננות לא נפרטת למטבעות בשטח ולא מתבטאת בידע רב, אולי היא אשמה, אולי אתם, ואולי אף אחד. אבל בדרך הזאת קשה לנחש שמדובר בילדה מיוחדת, ובהחלט לפעמים אפילו ניתן לטעות לכיוון ההפוך. זו הסיבה שאני תמיד טוענת שעלינו להיות מאוד עירנים, ולאפשר לילדים גם לצבור ידע רב מאוד ולבטא את המצאותו אצלם כבר בגיל מאוד צעיר. ילד שלא מסוגל לכך לא יעשה שימוש בדלת שנפתח לו, אבל ילד שכן מסוגל יעשה זאת ואז לא נוכל להתעלם מהעובדה שהוא מחונן, ונוכל להעניק לו כבר מגיל צעיר את מה שהוא באמת זקוק לו.
 

bhs

New member
מה שיתכן הוא

לצערי, נראה לי שאת כן שגרתית
עד לא מזמן אכן האמנתי שלא יתכן שאם יש בבית ילד מחונן, הוריו לא יבחינו בכך מאוד מוקדם. אבל ... גם ממה שאני קוראת כאן בפורום, וגם מפורומים אחרים, נראה לי שהורים חוששים מידי שיגידו שהם סתם מהללים את ילדיהם (אוי, עברתי את זה על בשרי), ואפילו כשהמחוננות זועקת לשמים הם מעדיפים להתעלם ולא להבחין בה, "כי אולי זה סתם ילד קצת חכם". בנוסף לכך מצטרף המצב שאת מתארת על בתך, שכנראה מבחינת ידע היא אולי שווה, ואולי עולה במעט, לבני גילה אבל איננה חריגה ורק הפוטנציאל שלה מאוד גבוה, ומכאן שהמחוננות שלה סמויה. אז לא ברור מדוע המחוננות לא נפרטת למטבעות בשטח ולא מתבטאת בידע רב, אולי היא אשמה, אולי אתם, ואולי אף אחד. אבל בדרך הזאת קשה לנחש שמדובר בילדה מיוחדת, ובהחלט לפעמים אפילו ניתן לטעות לכיוון ההפוך. זו הסיבה שאני תמיד טוענת שעלינו להיות מאוד עירנים, ולאפשר לילדים גם לצבור ידע רב מאוד ולבטא את המצאותו אצלם כבר בגיל מאוד צעיר. ילד שלא מסוגל לכך לא יעשה שימוש בדלת שנפתח לו, אבל ילד שכן מסוגל יעשה זאת ואז לא נוכל להתעלם מהעובדה שהוא מחונן, ונוכל להעניק לו כבר מגיל צעיר את מה שהוא באמת זקוק לו.
מה שיתכן הוא
שגם אני מחוננת ואז הרמה של הילדים שלי בהתאם לשלי ואני צנועה. סיימתי תיכון עם הציונים הכי גבוהים בשכבה ללא מאמץ והמליצו להורי להקפיץ אותי לא' - אבל מעולם לא נבדקתי בצורה מסודרת כמו שעברו בנותיי. וחוצמיזה מחוננת או לא - כדאי להשתלב בחברה ולא לנסות להתבלט כל הזמן. אני מקווה שהבנות שלי ילמדו מקצוע שיוכלו לפרנס עצמן יפה. מחוננות או לא. וכמובן שיהיו להם הרבה חברים.
 

apk

New member
מסכימה למרבית דבריך, רק עצה קטנה

מה שיתכן הוא
שגם אני מחוננת ואז הרמה של הילדים שלי בהתאם לשלי ואני צנועה. סיימתי תיכון עם הציונים הכי גבוהים בשכבה ללא מאמץ והמליצו להורי להקפיץ אותי לא' - אבל מעולם לא נבדקתי בצורה מסודרת כמו שעברו בנותיי. וחוצמיזה מחוננת או לא - כדאי להשתלב בחברה ולא לנסות להתבלט כל הזמן. אני מקווה שהבנות שלי ילמדו מקצוע שיוכלו לפרנס עצמן יפה. מחוננות או לא. וכמובן שיהיו להם הרבה חברים.
מסכימה למרבית דבריך, רק עצה קטנה
את כותבת שאת מאחלת להן שיהיו להן הרבה חברים. לא הייתי מציעה לך לאחל להן דבר כזה, כי אולי הרבה חברים זה לא דבר שיעשה להן טוב. אני הייתי מציעה שתאחלי להן שיהיו להן כמה חברים שתרצנה, בין אם רק אחד או שניים ובין אם הרבה או אפילו הרבה מאוד. העיקר שיהין להן חברים ולא חשוב כמה. האיחול להרבה חברים יכניס אותן ללחץ, וכל הזמן יראה להן שאין להן מספיק ושהן כשלון חברתי.
 
נכון, הבעיה היא הרי שהמחוננות

מה שיתכן הוא
שגם אני מחוננת ואז הרמה של הילדים שלי בהתאם לשלי ואני צנועה. סיימתי תיכון עם הציונים הכי גבוהים בשכבה ללא מאמץ והמליצו להורי להקפיץ אותי לא' - אבל מעולם לא נבדקתי בצורה מסודרת כמו שעברו בנותיי. וחוצמיזה מחוננת או לא - כדאי להשתלב בחברה ולא לנסות להתבלט כל הזמן. אני מקווה שהבנות שלי ילמדו מקצוע שיוכלו לפרנס עצמן יפה. מחוננות או לא. וכמובן שיהיו להם הרבה חברים.
נכון, הבעיה היא הרי שהמחוננות
היא בסך הכל דבר יחסי. והשאלה היא למה משווים ? משווים לעצמנו, משווים לילדים אחרים שלנו... קשה להשוות לאנשים אחרים, והאמת היא שגם לעצמנו די קשה להשוות. אני למשל לא מנסה אפילו לנחש האם גם הקטנות שלי הן מחוננות. מצד אחד יש דברים בהם הן לא מתקרבות אפילו למה שהגדולה היתה בגיל שלהן. מצד שני - יש דברים אחרים בהם הן שמות אותה בכיס הקטן כבר היום. אז לך תדע. מה זה חשוב. הן מיוחדות ונהדרות איך שלא יהיה.
 
מכירה את התחושה

היתה לנו שיחה בע"פ - ובדיעבד נראה
לי שלא אמדתי את כל מה שנאמר. המאבחנת ציינה שיש לה בעיית קשב וריכוז ונתנה לדוגמא שהילדה בחרה להבחן בעמידה בשלב מסוים. ציינה חרדת בחינות , החזקת עפרון לא נכונה שגורמת לה לחרוט - למרות שלעין לא מקצועית הילדה מחזיקה יפה את העיפרון ומאוד אוהבת לצייר. כשקוראת בלב היא עושה זאת מהר מדי ולא מבינה את הנקרא ואח"כ ממציאה תשובות לשאלות. שגיאות כתיב (אם כי המורה בכיתה מציינת שכמעט אין לה) ידע כללי "מועט" (ושוב באסיפת ההורים היום המורה ציינה אותה על ידע רב ובולטת בכיתתה). פרפקציוניזם. הבעה מילולית בעייתית בורחות לה המילים...ולעומת זאת החלק החשיבתי מעולה - הכי טוב שיש וכן התמצאות במרחב. יש הפרש של שתי סטיות תקן בין המילולי לחשיבתי ולמרות זאת השיקלול 144 =IQ. אני עדיין המומה שגם היא מחוננת, אבל גם על הבכורה הופתעתי. נראה לי שאני לא אמא שיגרתית שחושבת שהילדים שלה הכי חכמים...
מכירה את התחושה
קשה לנו להורים להיות אובייקטיביים כלפי הילדים שלנו. וגם "מחוננות" זה מין דבר חמקמק כזה... לך תבין מה זה בכלל. הורים שיש להם יותר מילד מחונן אחד יודעים שלפעמים כל ילד "מחונן בצורה אחרת", לא דומה לשני. האם היא הילדה שנולדה פגית ? זה יכול להסביר את עניין הפערים והלקויות. מה אתם עושים עם זה כעת ?
 

bhs

New member
דוקא היא לא הפגית - שבוע 38...

מכירה את התחושה
קשה לנו להורים להיות אובייקטיביים כלפי הילדים שלנו. וגם "מחוננות" זה מין דבר חמקמק כזה... לך תבין מה זה בכלל. הורים שיש להם יותר מילד מחונן אחד יודעים שלפעמים כל ילד "מחונן בצורה אחרת", לא דומה לשני. האם היא הילדה שנולדה פגית ? זה יכול להסביר את עניין הפערים והלקויות. מה אתם עושים עם זה כעת ?
דוקא היא לא הפגית - שבוע 38...
 

אגוזים1

New member
מאוד מעניין!

היתה לנו שיחה בע"פ - ובדיעבד נראה
לי שלא אמדתי את כל מה שנאמר. המאבחנת ציינה שיש לה בעיית קשב וריכוז ונתנה לדוגמא שהילדה בחרה להבחן בעמידה בשלב מסוים. ציינה חרדת בחינות , החזקת עפרון לא נכונה שגורמת לה לחרוט - למרות שלעין לא מקצועית הילדה מחזיקה יפה את העיפרון ומאוד אוהבת לצייר. כשקוראת בלב היא עושה זאת מהר מדי ולא מבינה את הנקרא ואח"כ ממציאה תשובות לשאלות. שגיאות כתיב (אם כי המורה בכיתה מציינת שכמעט אין לה) ידע כללי "מועט" (ושוב באסיפת ההורים היום המורה ציינה אותה על ידע רב ובולטת בכיתתה). פרפקציוניזם. הבעה מילולית בעייתית בורחות לה המילים...ולעומת זאת החלק החשיבתי מעולה - הכי טוב שיש וכן התמצאות במרחב. יש הפרש של שתי סטיות תקן בין המילולי לחשיבתי ולמרות זאת השיקלול 144 =IQ. אני עדיין המומה שגם היא מחוננת, אבל גם על הבכורה הופתעתי. נראה לי שאני לא אמא שיגרתית שחושבת שהילדים שלה הכי חכמים...
מאוד מעניין!
האם את מרגישה "מבפנים" שהאבחנות הללו נכונות? האם את מרגישה שפתאום "נפל האסימון" ואת מבינה ומצליחה להסביר לעצמך דברים שקודם לא הבנת בהתנהגות וביכולות של ביתך? שוב ושוב נראה לי שהאבחון (במידה והוא טוב ומקצועי) ובמיוחד אצל הילדים המחוננים/מוכשרים הוא מאוד חשוב ויכול מאוד להקל עלינו כהורים וגם על הילד עצמו להבין את הפערים שקיימים בתוכו... הרי ברוב המקרים יש פערים ביכולות (אצל כל אדם) ונראה לי שדוקא אצל מחוננים הפערים הללו גדולים יותר ולכן יכולים ליצור יותר נקודות קונפליקט מצד אחד או מצבים של דיכוי היכולות המיוחדות שלהם מצד שני...
 

apk

New member
זה כל הזמן מזכיר לי

מאוד מעניין!
האם את מרגישה "מבפנים" שהאבחנות הללו נכונות? האם את מרגישה שפתאום "נפל האסימון" ואת מבינה ומצליחה להסביר לעצמך דברים שקודם לא הבנת בהתנהגות וביכולות של ביתך? שוב ושוב נראה לי שהאבחון (במידה והוא טוב ומקצועי) ובמיוחד אצל הילדים המחוננים/מוכשרים הוא מאוד חשוב ויכול מאוד להקל עלינו כהורים וגם על הילד עצמו להבין את הפערים שקיימים בתוכו... הרי ברוב המקרים יש פערים ביכולות (אצל כל אדם) ונראה לי שדוקא אצל מחוננים הפערים הללו גדולים יותר ולכן יכולים ליצור יותר נקודות קונפליקט מצד אחד או מצבים של דיכוי היכולות המיוחדות שלהם מצד שני...
זה כל הזמן מזכיר לי
את המבחן הפסיכוטכני שעשינו בכתה ז ואת תשובותיו קבלנו ב-ח, ושימש כהכוונה להמשך הלמודים בתיכון (לא אבחון מחוננים אבל בהחלט דומה). כשקבלנו את התשובות נאמר שנותנים שני ציונים, האחד על יכולת והשני על נכונות להתאמץ. הציון המקסימלי היה 7. ביכולת קבלתי 7 ואמרו שהי צריכים לתת לי ציון גבוה בהרבה (אפילו מעל 8) רק שזה לא קיים. לעומת זה בנכונות להתאמץ קבלתי קרוב ל-4. היום, בדיעבד, ידוע שאני סובלת מלקויות קשב ורכוז. מה זה "נכונות להתאמץ" ואיך ניתן למדוד דבר כזה עד היום אני לא מבינה, אבל אני מנחשת שהפער העצום (שאז חשבו שמצביע משהו רע מאוד עלי) נובע מהלקות שלי. מעניין, יתכן בכלל מחונן שלא יסבול מלקות של קשב ורכוז? בעיני לא נראה אפשרי, כל כך הרבה דברים מעסיקים לנו את הראש, שתמיד נצטרך להיות עסוקים בכמה בבת אחת ולעולם לא נוכל להתרכז.
 

bhs

New member
הבכורה מחוננת מאוד מאוד וללא

זה כל הזמן מזכיר לי
את המבחן הפסיכוטכני שעשינו בכתה ז ואת תשובותיו קבלנו ב-ח, ושימש כהכוונה להמשך הלמודים בתיכון (לא אבחון מחוננים אבל בהחלט דומה). כשקבלנו את התשובות נאמר שנותנים שני ציונים, האחד על יכולת והשני על נכונות להתאמץ. הציון המקסימלי היה 7. ביכולת קבלתי 7 ואמרו שהי צריכים לתת לי ציון גבוה בהרבה (אפילו מעל 8) רק שזה לא קיים. לעומת זה בנכונות להתאמץ קבלתי קרוב ל-4. היום, בדיעבד, ידוע שאני סובלת מלקויות קשב ורכוז. מה זה "נכונות להתאמץ" ואיך ניתן למדוד דבר כזה עד היום אני לא מבינה, אבל אני מנחשת שהפער העצום (שאז חשבו שמצביע משהו רע מאוד עלי) נובע מהלקות שלי. מעניין, יתכן בכלל מחונן שלא יסבול מלקות של קשב ורכוז? בעיני לא נראה אפשרי, כל כך הרבה דברים מעסיקים לנו את הראש, שתמיד נצטרך להיות עסוקים בכמה בבת אחת ולעולם לא נוכל להתרכז.
הבכורה מחוננת מאוד מאוד וללא
הפרעות קשב וריכוז...
 
הבת שלי אינה סובלת

זה כל הזמן מזכיר לי
את המבחן הפסיכוטכני שעשינו בכתה ז ואת תשובותיו קבלנו ב-ח, ושימש כהכוונה להמשך הלמודים בתיכון (לא אבחון מחוננים אבל בהחלט דומה). כשקבלנו את התשובות נאמר שנותנים שני ציונים, האחד על יכולת והשני על נכונות להתאמץ. הציון המקסימלי היה 7. ביכולת קבלתי 7 ואמרו שהי צריכים לתת לי ציון גבוה בהרבה (אפילו מעל 8) רק שזה לא קיים. לעומת זה בנכונות להתאמץ קבלתי קרוב ל-4. היום, בדיעבד, ידוע שאני סובלת מלקויות קשב ורכוז. מה זה "נכונות להתאמץ" ואיך ניתן למדוד דבר כזה עד היום אני לא מבינה, אבל אני מנחשת שהפער העצום (שאז חשבו שמצביע משהו רע מאוד עלי) נובע מהלקות שלי. מעניין, יתכן בכלל מחונן שלא יסבול מלקות של קשב ורכוז? בעיני לא נראה אפשרי, כל כך הרבה דברים מעסיקים לנו את הראש, שתמיד נצטרך להיות עסוקים בכמה בבת אחת ולעולם לא נוכל להתרכז.
הבת שלי אינה סובלת
מבעיית קשב וריכוז. באבחון לא התגלו פערים משמעותיים בין התחומים השונים, ויש לה יכולת ריכוז יוצאת דופן. ישנם המון מחוננים ואף גאונים שאין להם שום בעיית קשב וריכוז. לעומת זאת, יש המון ילדים שאינם מחוננים כלל ויש להם בעיות כאלה.
 

apk

New member
לא אתווכח עם עובדות

הבת שלי אינה סובלת
מבעיית קשב וריכוז. באבחון לא התגלו פערים משמעותיים בין התחומים השונים, ויש לה יכולת ריכוז יוצאת דופן. ישנם המון מחוננים ואף גאונים שאין להם שום בעיית קשב וריכוז. לעומת זאת, יש המון ילדים שאינם מחוננים כלל ויש להם בעיות כאלה.
לא אתווכח עם עובדות
בהחלט המציאות מוכיחה את דבריכן, רק שאני ממש לא מבינה איך זה אפשרי.
 

bhs

New member
היא מאוד חכמה ומאוד אומנותית

מאוד מעניין!
האם את מרגישה "מבפנים" שהאבחנות הללו נכונות? האם את מרגישה שפתאום "נפל האסימון" ואת מבינה ומצליחה להסביר לעצמך דברים שקודם לא הבנת בהתנהגות וביכולות של ביתך? שוב ושוב נראה לי שהאבחון (במידה והוא טוב ומקצועי) ובמיוחד אצל הילדים המחוננים/מוכשרים הוא מאוד חשוב ויכול מאוד להקל עלינו כהורים וגם על הילד עצמו להבין את הפערים שקיימים בתוכו... הרי ברוב המקרים יש פערים ביכולות (אצל כל אדם) ונראה לי שדוקא אצל מחוננים הפערים הללו גדולים יותר ולכן יכולים ליצור יותר נקודות קונפליקט מצד אחד או מצבים של דיכוי היכולות המיוחדות שלהם מצד שני...
היא מאוד חכמה ומאוד אומנותית
עם כשורים חברתיים שמדהימים אותי מחדש רוקדת מדהים ומנגנת וגם חזקה בלימודים. מבחינת ידע כללי היא פשוט לא כמו הבכורה - שהיא אנציקלופדיה.
 

ציפי ג

New member
באיזה אזור את מחפשת מורה?

היינו היום באיבחון וגם הקטנה מחוננת
היא צדקה בכל הדרך כשדרשה לעשות מבחן חוזר כשנודע לה שלא עברה את המבחן בסולד. עכשיו נקווה שניתן לעשות לה מבחן מותאם ושתזכה ביום העשרה שבועי כמו שרוצה. אני מופתעת - IQ מאוד גבוה גם בקרב מחוננים אבל עם פער גדול בהתבטאות המילולית. שוכנעתי שהמחוננות גנטית ואם ילד שני לא עובר בחינה יש סיכוי גדול שיש לו לקות למידה. משהוא מכיר מורה טובה לטיפול בלקויות למידה? ונועה - את מאוד עזרת לי להחליט לכיוון אבחון כשאמרת שאם היא טוענת שהיה לה קל במבחן יש סיכוי טוב שהיא מחוננת. כל הכבוד לקטנה שהתעקשה למרות הכל ונמצאה לה דרך להוכיח שגם היא מחוננת בעוד היא הרגישה זאת בתוכה.
באיזה אזור את מחפשת מורה?
לבני הבכור גם היתה לקות למידה ובאבחון האחרון שעשינו לו הסתבר שההוראה התקנת הקנתה לו כלים כך שהוא התגבר על די הרבה פנים של הלקות. המורה שלמדה אותו מאוד מומלצת לנוכח התוצאות.
 

bhs

New member
האם שקלת לפנות לניצן?

באיזה אזור את מחפשת מורה?
לבני הבכור גם היתה לקות למידה ובאבחון האחרון שעשינו לו הסתבר שההוראה התקנת הקנתה לו כלים כך שהוא התגבר על די הרבה פנים של הלקות. המורה שלמדה אותו מאוד מומלצת לנוכח התוצאות.
האם שקלת לפנות לניצן?
 

ציפי ג

New member
פנינו לניצן לאבחון בזמנו

האם שקלת לפנות לניצן?
פנינו לניצן לאבחון בזמנו
אבל להוראה מתקנת פניתי לדודה של בעלי שעובדת כמפקחת במשרד החינוך בחינוך המיוחד, להמליץ לנו על מישהי. וההמלצה היתה מאוד טובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה