הייייי לכולם

הייייי לכולם ../images/Emo9.gif

אני לא כזו חדשה כאן, כתבתי כאן כמה פעמים אבל אני אציג את עצמי בכל זאת: שמי עדי, אני בת 23 ועברתי את הניתוח טבעת אצל ד"ר אבינוח הדגול
אני סגורה כבר שבועיים על 7 CC לחם אני כבר לא טורחת לנסות לאכול, בשר לפעמים עובר לפעמים לא, כנ"ל על אורז, מה שמוזר לי מאוד זה שאתמול בערב (מוצ"ש) הצלחתי לאכול 2 משולשים של פיצה (!!!!) ששבוע לפני שניסיתי לאכול פיצה בביס הראשון זה נתקע ונאלצתי לחכות 20 דקות עד לביס השני.. (אייס פיצה - יאמממ
) גם היום לצערי יצא לי לאכול פיצה (לא היה מה לאכול!!) וזה גם כן עבר.. ומה שמצחיק, שבצהריים ניסיתי לקחת ביס של פסטה וזה בערך נתקע, אז לא הקאתי - אבל לא המשכתי.. אז איך הפיצה עברה לה בקלות?! משהו מוזר קורה פה..
 

אופירA

New member
מנהל
יש כמה אפשרויות

בפעם הקודמת ניסית לאכול את הפיצה ביום, ואילו הפעם אכלת אותה בערב. שימי לב אם בערב עוברים המוצקים יותר בקלות מאשר ביום. אפשרות נוספת - יש מצבים שבהם המעבר פתוח יותר, ויש מצבים שפחות. צריך להיות מוכן לכך. כמו כן, תהיי מודעת לכך שצריך לאכול מוצקים לאחר שפותחים את הטבעת עם שתייה. כך שאם את רוצה לאכול מעט פסטה בצהריים, קודם תשתי כמה כוסות מים. אני מציעה לך ללמוד במשך הזמן להכין תמיד אוכל מבושל מוכן בבית, כהרגל חיים, כדי לא להזדקק לממתקים ולמאכלים מיותרים כמו פיצה. כמו כן, להתרגל להוציא מהתפריט לעיתים קרובות מאכלים שאינם בריאים ואינם מתאימים לאדם עם השמנה מורבידית. אפשר לצרוך אותם לעיתים רחוקות. הנכון הוא לשאוף לרכוש הרגלי אכילה בריאים שגורמים לשובע, ולא "לנסות את הטבעת" ו"לאכול כמה שאפשר להעביר בטבעת". כך מתמודדים טוב יותר עם טבעת לא יציבה, שפעם יותר פתוחה ופעם פחות. כדי להגיע לשובע יש לתמרן עם הרבה שתיה. לפני האכילה, ומתי שאפשרי אחרי האכילה. לעשות תרגילים באכילת כמות מוקצבת מראש, ואם מרגישים עדיין רעב, להסכים לחכות זמן מה ולהסיח את הדעת בעשייה בינתיים (לשתות מתי שאפשר - סותם את הרעב), ורק אם עדיין מרגישים רעבים, לאכול שוב.
 
האמת שבשתי הפעמים

אכלתי את הפיצה בערב. אבל עכשיו שניסיתי לאכול משהו הקאתי את נשמתי - אז אני רגועה לגבי הטבעת.. איך יכול להיות שהמעבר פתוח יותר או פחות? במה זה תלוי? נ.ב - אני בקושי אוכלת פיצה ופאסט פוד, במקרה אכלתי יום אחרי יום ככה, פשוט היה לי מוזר שזה עבר כאילו כלום.. לפני שאני הולכת לסגור על 9, את יכולה להגיד לי למה לצפות? ז"א אני מודעת לזה שאצל כל אחד זה שונה, אבל אורז אני אצליח לאכול? באיזה שלב מתחילים לחיות על מעדנים ומרקים?
 

אופירA

New member
מנהל
מהניסיון הרב שלי

אחרי סגירה של 7 לא הולכים לסגור 9 (מלבד מזוכיסטים - להם אני לא יכולה לעזור). סוגרים עוד 1 מכסימום (ואם יש הגבלה משמעותית, סוגרים רק עוד 1/2), ושותים יפה יפה 3 כוסות מים אחרי הסגירה. ומקווים לטוב. אף אחד לא חי על מעדנים ומרקים. רק מזוכיסטים או אנשים מבוגרים מאוד שנמצאים במשקל יתר עצום ובסכנת חיים ברורה ומיידית. המטרה ללמוד להעביר אוכל, ע"י פתיחת המעבר באמצעות שתייה לפני אכילה, ואכילת כמויות מזון לפי הקצב שמכתיבה הטבעת. השינויים במעבר נגרמים מהרבה סיבות, שאת רובן איננו יודעים. בין הסיבות הידועות - שינויים במתח השרירים במערכת העיכול, השפעה הורמונלית, השפעה עצבית, שינויים בהצטלקות סביב הטבעת. בקיצור - מה זה משנה, אין לנו שליטה על זה.
 
למעלה