היו דברים מעולם!

whitewidow

New member
אני כאן ../images/Emo13.gif

נכנסת לקרוא מידי פעם. את מוזמנת לתחקר בקשר לדמות התיאטרלית שאת בונה
 

gלולוגית

New member
יהההה... איזה מתוקות אתן...../images/Emo214.gif

בעיקרון זה פרוייקט של הצגה ללא מילים, כאשר ה"מחזה" יִבַּנה מתוך העבודה של השחקנים עם, ועל הדמויות שהם מביאים. הדמות היא דמות שיש לה קונפליקט מרכזי שמלווה אותה כל חייה (כמו אישה שרוצה להיות משכילה ועצמאית אך רצון זה מנוגד למסורת והתרבות ממנה היא באה), ואנו מתחילים לעבוד דרך רגעים בחיי הדמות - רגע מביך, שמח, עצוב, יומיומי... הקושי שלי הוא איך לא ליצור 'קריקטורה' או דמות פלקטית וסטיגמטית של דתיה שלא רוצה ילדים (נושא ה-ללא מילים יכול מאד להדגיש את הפלקטיות והסטיגמות). ובכלל לפי המחקרונצ'יק שלי - אישה כזאת לא יכולה להתקיים עם הקונפליקט, כלומר או שהיא עוזבת את הדת או שנכנעת למוסכמות ועושה ילדים. אשמך לשמוע מחשבות ותובנות. הרבה הרבה...
 

whitewidow

New member
פרויקט מאתגר

עד מאד. מאיפה שאני באה (חרדים חסידים)האפשרות לא לרצות ילדים לא יכולה בכלל להיות באופק של המחשבות של מישהו או מישהי מבפנים. מי שיכולה לחשוב במונחים כאלו נמצאת כבר מרחק שנות אור מהמושגים בתוכן היא גדלה וממילא כבר לא שייכת. אבל החברה הדתית בכלל היא מגוונת עד מאד ואני משוכנעת שישנם זרמים וגוונים רבים בהם כן ניתן יהיה לדבר על אישה בקונפליקט כזה. אולי להדם תוכל לעזור יותר.
 

lahadam

New member
לא יודעת אם זו עזרה, אבל להרחיב קצת

כפי שאני רואה את זה החברה הדתית באופן כללי לא יודעת להתמודד היטב עם חריגים. זה משבש להם את הבסיס היציב שעליו בנויים חייהם. החברה הדתית-לאומית (סגנון בני עקיבא) שממנה אני באה, באופן טבעי חשופה ליותר "רוחות" לעומת החברה החרדית ולכן גם יותר גמישה (יצאה לי מטפאורה מעניינת...). לדוגמא אנשים לא יודעים כל-כך להתמודד עם גירושים, רווקות מאוחרת, חד-מיניות, אנשים חולים, ועוד. כמובן, זה לא אומר שמוקיעים את החריגים, אולי יש מין תחושת אי נוחות כשהם "באיזור". אני לא יכולה להגיד שנתקלתי בבחורה דתיה שבחרה לא להביא ילדים, אבל אני יכולה לנחש שזה לא בלתי אפשרי. בחורה שבוחרת לא להביא ילדים (ואפשר לדבר רבות אם זו בחירה או לא) וכן בוחרת לנהל אורח חיים דתי, היא בוודאי בחורה בעלת מודעות עצמית גבוהה ואני מעריכה שתוכל להתמודד עם החריגות שלה וההשלכות בחברה. מקווה שעזרתי. יחד עם זאת, אני בטוחה שבעשר השנים האחרונות התחוללו שינויים רבים גם בחרה הדתית, ואולי אני לא ערה להם כל-כך.
 

gלולוגית

New member
תודה לכן ../images/Emo24.gif

נכון לעכשיו החלטתי שהקונפליקט של לא לרצות ילדים בחברה הישראלית הוא מספיק (בתור חברה שמרנית בתחום הזה) ואני בונה דמות חילונית. מחר מתחילות החזרות, אם יהיו לי תובנות חדשות - אעדכן.
 

ARSENIK

New member
ברוכה השבה !

[ טוב, אני לא כ"כ זוכר ניקים, אנחנו חברים ? ]
 

D h a l i a

New member
טוב לראות אותך ../images/Emo20.gif

אני עדיין לא מיציתי את החופשה... אני מניחה שמתישהו, במוקדם או במאוחר, גם אני אחזור.
 
למעלה