היות ונשאלה כאן שוב השאלה על מדינת הלכה נעשה סדר בדברים

marabo

Well-known member
בייבי אני לא מבינה למה אתה כל כך גלותי.
יש מדינת ישראל ויש לה מחוקק ושופטים. זה סנהדרין וחז"ל.
לא מתאים לך כי יש לך בעיה איכות אנשי הסנהדרין ? עם השופטים ? אל תהיה צדיק הרבה
הגלותית כאן זו את נשמה.
מפעילה מערכת חוק ומשפט לפי חוקי הגויים ולא לפי חוקי דת ישראל
 

אבנר ג

Well-known member
מדינת הלכה היא מדינה שחוקיה הם חוקי התורה.
האם זה ניתן לביצוע היום?
התשובה היא כן ולא ונסביר.
על מנת לאכוף חוק נדרשים בתי משפט והוצאה לפועל, אחרת אין לחוק משמעות, הוא סתם המלצה.
לכן בשביל מדינת ההלכה ידרשו בתי משפט המוסמכים על פי ההלכה לדון בכל נושא ונושא.
כאן ההלכה מבדילה בין דיני נפשות ודיני ממונות או אישות. דיני נפשות יכולים להיות נידונין רק בעת שיש "בג"ץ" בדמות של סנהדרין היושבת בלשכת הגזית בבית המקדש והסנהדרין הדנה בדין מונה 23 חברים.
כל עוד זה לא קיים אין אפשרות לאכוף את כל החוקים שדינם מיתה שזה אומר בין השאר, חילול שבת, ניאוף, עבודה זרה וכו'. לכן בעניינים אלו ודומיהם אין היתכנות למדינת הלכה.
מה כן? מה שלא מחייב סנהדרין כמו דיני ממונות או דיני אישות. אלא שדיני ממונות לפי ההלכה הם כאלו המתקבלים על השכל הישר כך שאין בעיה לממש אותם ודיני אישות קיימים גם היום.

בעניינים בהם לא ניתן לבצע אכיפה כי הם דיני נפשות כמו שפורטו לעיל ניתן לייצר חוקי מדינה שלא על בסיס הלכתי אלא על בסיס תרבותי, ערכי וכדומה. כמו היום. זו לא תהיה מדינת הלכה אלא מדינה עם מסורת יהודית.
הדבקות המרשימה שלך בתורתנו הקדושה ובקיום הוראותיה, ממש מעוררת התפעלות

אבל הנה לך דוגמא מה עלול לקרות אילו דיני התורה הנ"ל היו פועלים כיום
מסופר על יששכר איש כפר ברקאי, כהן גדול, שנהג להעלות קורבנות (מעשה מזוויע לעצמו),
אך כדי לא ללכלך את ידיו, נהג לכסותן בכפפות עשויות משי
דבר שהיה לזרה בעיני "חכמי" הדור
הלכו וקטעו את שתי יד

וכך מתואר הדבר במסכת פסחים נ"ז/א
"מאי עלתה בו ביששכר איש כפר ברקאי? אמרו: המלך והמלכה היו יושבים.
המלך אמר גדי טוב יותר, והמלכה אמרה כבש עדיף. אמרו: מי יוכיח? כהן גדול, שמקריב קרבנות כל יום. בא יששכר,
הראה בידו אם גדי עדיף - יעלה לקרבן תמיד! אמר המלך: הואיל ולא הייתה לו אימת המלכות - יחתכו את יד ימינו!
נתן יששכר שוחד, וחתכו את שמאלו. שמע המלך, וחתך גם את ימינו.

אמר רב יוסף: ברוך הקב"ה שגבה מיששכר איש כפר ברקאי את גמולו בעולם הזה."

ואתה רוצה להחיל עלינו את דיני "התורה" הזאת?.....
אולי כדאי שתיוועץ קודם עם "רבניך".....
 
נערך לאחרונה ב:

AVIKO13

Well-known member
הדבקות המרשימה שלך בתורתנו הקדושה ובקיום הוראותיה, ממש מעוררת התפעלות

אבל הנה לך דוגמא מה עלול לקרות אילו דיני התורה הנ"ל היו פועלים כיום
מסופר על יששכר איש כפר ברקאי, כהן גדול, שנהג להעלות קורבנות (מעשה מזויע לעצמו),
אך כדי לא ללכלך את ידיו, נהג לכסות את ידיו בכפפות עשויות משי
דבר שהיה לזרה בעיני "חכמי" הדור
הלכו וקטעו את שתי יד

וכך מתואר הדבר במסכת פסחים נ"ז/א
"מאי עלתה בו ביששכר איש כפר ברקאי? אמרו: המלך והמלכה היו יושבים.
המלך אמר גדי טוב יותר, והמלכה אמרה כבש עדיף. אמרו: מי יוכיח? כהן גדול, שמקריב קרבנות כל יום. בא יששכר,
הראה בידו אם גדי עדיף - יעלה לקרבן תמיד! אמר המלך: הואיל ולא הייתה לו אימת המלכות - יחתכו את יד ימינו!
נתן יששכר שוחד, וחתכו את שמאלו. שמע המלך, וחתך גם את ימינו.

אמר רב יוסף: ברוך הקב"ה שגבה מיששכר איש כפר ברקאי את גמולו בעולם הזה."

ואתה רוצה להחיל עלינו את דיני "התורה" הזאת?.....
אולי כדאי שתיוועץ קודם עם "רבניך".....
אני רוצה לאמר
שכשקראתי את דבריו של מרבו ממש ראיתי בעיני רוחי את מדינת ישראל הופכת לגלעד מסיפורה של שפחה
זה לא צחוק בכלל .
הם יודעים לשחק אותה עממיקו כדי למשוך את ההמונים
אם יהיו בשלטון
גם מסורתיים יסבלו
ככה היה באיראן
הרבה רצו מדינה עם קצת יותר איסלאם אבל לא מדינת הלכה
בסוף גם מי שרצה איסלאם הצטער .
אז האמת גם אני הייתי רוצה מדינה קצת יותר יהודית
אבל ברגע שהייתי צריך לקבל הבטחה
שלא כל כך מהר יוציאו אותי להורג כי חיללתי שבת
באמת תודה רבה .
 

marabo

Well-known member
אני רוצה לאמר
שכשקראתי את דבריו של מרבו ממש ראיתי בעיני רוחי את מדינת ישראל הופכת לגלעד מסיפורה של שפחה
זה לא צחוק בכלל .
הם יודעים לשחק אותה עממיקו כדי למשוך את ההמונים
אם יהיו בשלטון
גם מסורתיים יסבלו
ככה היה באיראן
הרבה רצו מדינה עם קצת יותר איסלאם אבל לא מדינת הלכה
בסוף גם מי שרצה איסלאם הצטער .
אז האמת גם אני הייתי רוצה מדינה קצת יותר יהודית
אבל ברגע שהייתי צריך לקבל הבטחה
שלא כל כך מהר יוציאו אותי להורג כי חיללתי שבת
באמת תודה רבה .
אני מבין שקראת את הקשקוש של אבנריקו שלנו ונבהלת, קרא מה שעניתי לו ותשכיל.

ורק להוסיף שהדין האיסלמי רחוק מזרח ממערב מהדין העברי, ממש לא איראן, אל תמהר לקנות את ההפחדות של השמאלנים שונאי דת ישראל.
 

אבנר ג

Well-known member
אני מבין שקראת את הקשקוש של אבנריקו שלנו ונבהלת, קרא מה שעניתי לו ותשכיל.

ורק להוסיף שהדין האיסלמי רחוק מזרח ממערב מהדין העברי, ממש לא איראן, אל תמהר לקנות את ההפחדות של השמאלנים שונאי דת ישראל.
:giggle:מה שכתבתי "קשקוש"
והלוא הבאתי דברים שחור על גבי לבן מספר התלמוד
גם ציינתי מראה מקום מפורש

למה לא תטרח תפנה למקום שציינתי ותקרא בעצמך
ואת תמצא שדיברתי שקר, הרי תמיד תוכל לייסר אותי על כך בפומבי כאן

אל תגיד לי שאתה לא יודע למצוא את המקום בתלמוד שאותו ציינתי
אם כי אני די מאמין ש"רבניך" מקפידים להותיר אותך ואת שאר "התלמידים" מסוגך בבורותם
כך הם יכולים לשלוט בכם בקלות
 

marabo

Well-known member
:giggle:מה שכתבתי "קשקוש"
והלוא הבאתי דברים שחור על גבי לבן מספר התלמוד
גם ציינתי מראה מקום מפורש

למה לא תטרח תפנה למקום שציינתי ותקרא בעצמך
ואת תמצא שדיברתי שקר, הרי תמיד תוכל לייסר אותי על כך בפומבי כאן

אל תגיד לי שאתה לא יודע למצוא את המקום בתלמוד שאותו ציינתי
אם כי אני די מאמין ש"רבניך" מקפידים להותיר אותך ואת שאר "התלמידים" מסוגך בבורותם
כך הם יכולים לשלוט בכם בקלות
כמו שכתבתי לידיך והתעצלת לקרוא

המקרה אותו הבאת אינו דין ואינו הלכה, אין בהלכה היהודית דין של קטיעת ידיים, מדובר היה במלך ומלכה שהחליטו לעשות דין על דעת עצמם.
בדיעבד רב יוסף טען שאולי זה כפרתו של האיש אבל אין לזה שום קשר עם ההלכה או למדינת הלכה.

אולי כדאי באמת שקודם תלמד באמת את ההלכה ואל תצטט לנו "הלכות" מאתרים של דתל"שים או סתם שמאלנים משומדין ומומרין?

או שאולי פשוט חסר לך ידע בהבנת הנקרא, מה שהיה צריך להיות לך אם היית לומד לימודי ליבה.
 

marabo

Well-known member
הדבקות המרשימה שלך בתורתנו הקדושה ובקיום הוראותיה, ממש מעוררת התפעלות

אבל הנה לך דוגמא מה עלול לקרות אילו דיני התורה הנ"ל היו פועלים כיום
מסופר על יששכר איש כפר ברקאי, כהן גדול, שנהג להעלות קורבנות (מעשה מזוויע לעצמו),
אך כדי לא ללכלך את ידיו, נהג לכסותן בכפפות עשויות משי
דבר שהיה לזרה בעיני "חכמי" הדור
הלכו וקטעו את שתי יד

וכך מתואר הדבר במסכת פסחים נ"ז/א
"מאי עלתה בו ביששכר איש כפר ברקאי? אמרו: המלך והמלכה היו יושבים.
המלך אמר גדי טוב יותר, והמלכה אמרה כבש עדיף. אמרו: מי יוכיח? כהן גדול, שמקריב קרבנות כל יום. בא יששכר,
הראה בידו אם גדי עדיף - יעלה לקרבן תמיד! אמר המלך: הואיל ולא הייתה לו אימת המלכות - יחתכו את יד ימינו!
נתן יששכר שוחד, וחתכו את שמאלו. שמע המלך, וחתך גם את ימינו.

אמר רב יוסף: ברוך הקב"ה שגבה מיששכר איש כפר ברקאי את גמולו בעולם הזה."

ואתה רוצה להחיל עלינו את דיני "התורה" הזאת?.....
אולי כדאי שתיוועץ קודם עם "רבניך".....
נעשה סדר בדברים.
1. האם כבודו צמחוני או טבעוני? אם לא מדוע להעלות קרבנות כל כך מזעזע אותו, מה כבר ההבדל הגדול בין לשחוט בעלי חיים למען האל לבין שחיטת בעלי חיים כדי למלא בהם את כרסו?
2. המקרה אותו אתה מתאר אינו דין הלכה, אין בהלכה דין של קטיעת ידיים, מדובר היה במלך ומלכה שהחליטו לעשות את שעשו על דעת עצמם.
בדיעבד רב יוסף טען שאולי זה כפרתו של האיש אבל אין לזה שום קשר עם ההלכה או למדינת הלכה.

אולי כדאי באמת שקודם תלמד באמת את ההלכה ואל תצטט לנו "הלכות" מאתרים של דתל"שים או סתם שמאלנים משומדין ומומרין?
 

אבנר ג

Well-known member
נעשה סדר בדברים.
1. האם כבודו צמחוני או טבעוני? אם לא מדוע להעלות קרבנות כל כך מזעזע אותו, מה כבר ההבדל הגדול בין לשחוט בעלי חיים למען האל לבין שחיטת בעלי חיים כדי למלא בהם את כרסו?
2. המקרה אותו אתה מתאר אינו דין הלכה, אין בהלכה דין של קטיעת ידיים, מדובר היה במלך ומלכה שהחליטו לעשות את שעשו על דעת עצמם.
בדיעבד רב יוסף טען שאולי זה כפרתו של האיש אבל אין לזה שום קשר עם ההלכה או למדינת הלכה.

אולי כדאי באמת שקודם תלמד באמת את ההלכה ואל תצטט לנו "הלכות" מאתרים של דתל"שים או סתם שמאלנים משומדין ומומרין?
לאכול בשר כדי להתקיים, זהו הכרח לא נעים אבל בל יגונה
אך להעלות בעלי חיים באש כדי "להלעיט" את האלוהים ולמלא בסטייקים את כרסו השמן
זה באמת מגוחך

לפחות הייתם מוסיפים לו לתפריט איזה בקבוק בירה או משהו

אבל אני לא מתכוון ברצינות,
כי הרי כיום אתם כבר לא מעלים בעלי חיים כקורבנות
קיבלתם שכל
 

marabo

Well-known member
נישמע לי איום ונורא עונש מוות על "חילול שבת". בכלל החרדים הגזימו לגמרי עם הענין של "שמירת שבת" והפכו אותו מיום מנוחה וחופש ליום סגר ועינוי שבו המון פעולות יום יומיות פשוטות שאמורות להקל על החיים אסורות ( כמו הדקלת אור , מזגן מאוורר בקיץ, חימום בחורף , בישול ) , לטיייל לנסוע לנפוש בים בחיק הטבע ....
האמת היא שגם אם יהיה סנהדרין יהיה קשה עד בלתי אפשרי לממש גזר דין כזה כי הדרישות למימוש הם כמעט בלתי אפשריות מבחינת חובות העדים, אופי העדות הנדקשת וכו'.
לא סתם אמרו חז"ל שסנהדרין שהייתה גוזרת מוות אחת לשבעים שנה הייתה נקראת סנהדרין קטלנית.
הלכה למעשה התורה רצתה להמחיש את חומרת העניין כאשר העונש מסור למעשה בידיו של האל.
 
אני חייב לחדד את דברייך.
הדעה הרווחת היא שהעונשים לפי דין תורה חמורים יחסית.
בפועל מערכת המשפט שלנו מחמירה הרבה יותר.
העונש על גניבה הוא עד 3 שנים, עונש דומה יושת על גזל (גזל לפי דין תורה הוא גניבה בכח ), עונש על רצח הוא מאסר עולם וכו..
לפי דין תורה עונש על גניבה הוא קנס בשיעור הכפול מערך הגניבה, על גזל קנס בשיעור הגניבה, ורצח בכמעט כל המקרים יושת עונש של הגבלת תנועה לעיר מסויימת (עונש מוות על רצח בזדון כמעט ואיננו אפשרי ומחייב עמידה בתנאי סף לא שגרתיים).
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אני חייב לחדד את דברייך.
הדעה הרווחת היא שהעונשים לפי דין תורה חמורים יחסית.
בפועל מערכת המשפט שלנו מחמירה הרבה יותר.
העונש על גניבה הוא עד 3 שנים, עונש דומה יושת על גזל (גזל לפי דין תורה הוא גניבה בכח ), עונש על רצח הוא מאסר עולם וכו..
לפי דין תורה עונש על גניבה הוא קנס בשיעור הכפול מערך הגניבה, על גזל קנס בשיעור הגניבה, ורצח בכמעט כל המקרים יושת עונש של הגבלת תנועה לעיר מסויימת (עונש מוות על רצח בזדון כמעט ואיננו אפשרי ומחייב עמידה בתנאי סף לא שגרתיים).
דווקא יש בדיוק ההפרדה בין רצח במזיד לרצח בשגגה ועיר מקלט הוא רק בשביל רוצח בשגגה. שלמה המלך אף הוציא להורג את יואב בעיר מקלט כי היה מדובר ברוצח במזיד.
 
בפועל אין הוצאה להורג של רוצח.
תנאי הסף הינם בלתי אפשריים כמעט (התרעה של 2 עדים המציינים את סוג המיתה הצפוי והתעלמות מוחלטת של הרוצח..)
יואב לא נהרג ע"י בי"ד אלא במצוותו של דוד המלך , זה עניין שונה לחלוטין
 
למעלה