היום עברתי ליד סופרמרקט "זול פה".

מירב 72

New member
היום עברתי ליד סופרמרקט "זול פה".

נזכרתי שחסרים לי כמה מצרכים, אז נכנסתי. מתברר שזו חנות למהדרין, והקופאית הראשית מודיעה לי שאני לא יכולה להכנס במכנסיים קצרים (למעשה הם היו ברמודה). שאלתי האם זה מקום קדוש, והיא ענתה שזו חנות חרדית והכניסה בלבוש צנוע. הצבעתי על השרוולים שלה, שהיו מעל למרפק, ושאלתי אם זה צנוע. היא ענתה שכן. הצבעתי על אישה חרדתית שבדיוק נכנסה, והצעתי שנשאל אותה אם השרוולים האלו צנועים. הקופאית הושיטה לי חצאית ארוכה, ודרשה שאלבש אותה. סרבתי, והלכתי לעשות את הקניות, תוך שהיא זועמת ומקטרת באזני כל מי שהיה מוכן להקשיב. בתוך החנות גיליתי גברים רבים במכנסיים קצרים, נשים במכנסיים, נשים בחולצות שחושפות טבור כאשר הן מורידות משהו מהמדף העליון ואישה אחת ללא שרוולים כלל (בת 70 בערך). והמחירים? ב"חצי חינם" יותר זול.
 

פלסטיק

New member
הייתי אומר לך להחרים אותם

אבל מצד שני אולי זו דוקא מטרתם בטח הקופאית היא חוזרת בתשובה
 

erez zon

New member
אולי "זול פה"........

אך כל המוצרים בחנות הם בהכשר הבד"ץ,כך שכל הממשיך לקנות מוצרים אלה נותן למעשה עוד כוח לרבנות.
 

snift

New member
אני מבין שאתה לא ממש מעורה

במה שקורה בעולם הדתי/חרדי. לקנות מוצרים בהכשר הבד"ץ זה לתת כח לבד"ץ ולא לרבנות. הרבנות והבד"ץ הם שני גופים שברמה מסויימת מתחרים בניהם.
 
מה בכלל אומר החוק? מותר לאסור על

מישהו לקנות בחנות ללא לבוש צנוע? מה היא היתה צריכה לעשות אילו היו מזמינים מאבטח להוציא אותה?
 

erez zon

New member
כן,כוח לבד"ץ,צודק

אבל אגב,אני מכיר את העולם החרדי מקרוב מאוד.
 

אמיר.

New member
וואלה ??

אולי עליך נאמר מרוב עצים לא רואים את היער.
 

erez zon

New member
וואלה!!

את היער ראיתי מצויין.איכות הראייה היא שהביאה אותי לעזוב את היער.....
 

SupermanZW

Well-known member
בפעם הבאה

תעשי להם דווקא. מה דעתך לארגן צלם קבוצת חשפניות שתתלבשנה בבגדים של חרדיות אך בתוך ה"זול פה" יתפשטו לעיני הלקוחות ההמומים, זאת יכולה להיות אטרקציה אמיתית! אפשר להילחם בכפייה הדתית באמצעות כפייה חילונית (ואפילו קיצונית כזאת) ע"מ להראות להם עד כמה הכפייה שלהם פוגעת ילמדו שגם אנחנו יודעים לפגוע וחזק, אז כדאי להם לחשוב 1000 פעמים לפני שהם מנסים להתעסק איתנו, וכך נמשיך להלחם עד שהם ילמדו.
 

chatul

New member
למה לעשות דווקא?

זה בית עסק פרטי, זכותו לדרוש גם שתבואי בחולצה אדומה, אם את לא רוצה, תקני במקום אחר. מה שאתה מנסה לעשות זה כפייה חילונית ובריונות והיא לא טובה בשום דבר מכפייה דתית.
 

SupermanZW

Well-known member
האם

ע"פ חוקי המדינה מותר למנוע מלקוחה להכנס לחנות משום שאינה לבושה כחרדית? האין זו אפליה על רקע דתי/רקע לבוש? נכון, הצעתי היתה להתמודד עם כפיה דתית בריונית באותה המטבע (כפיה חילונית בריונית), מדינת ישראל מוגדרת כמדינה יהודית ודמוקרטית (מדינת כל זרמי היהדות ברוח הדמוקרטיה) ולא כמדינת הלכה חרדית, אז אם איזשהי קופאית החליטה למנוע מלקוחה להכנס ל"זול פה" (הבעלים של בית העסק לא ביקש ולא הודיע בשום דרך מקהל לקוחותיו לבוא בלבוש חרדי, וגם לא ציין שבית העסק שלו מיועד לחרדים בלבד), גם הלקוחה יכולה להתנהג באופן דומה (ומגעיל לא פחות), אם יתבצע מרד המוני שיוכיח שהחילונים חזקים יותר מהחרדים (בינתיים אנו רואים שדווקא החרדים חזקים יותר) אז יאלצו החרדים להתקפל עם הזנב בין הרגליים ולהבין שכל ניסיון כפיה מצידם יגרור תגובה קיצונית מהצד החילוני יבינו שלא כדאי להם לנסות להשתמש בנשק הזה, ולאחר שילמדו לכבד גם את תרבותנו לא יהיה שום צורך ליצור כפייה חילונית, תיעלם הכפייה הדתית וכל אחד יוכל לחיות את חייו ע"פ השקפתו, אך כל עוד לא מצליחים החילונים להוכיח שגם להם יש כוח להילחם (וגם לא מעט דרכים, מגעילות ככל שיהיו) ימשיכו החרדים לדרוך עליהם.
 

מירב 72

New member
אחר כך, כשיצאתי, ראיתי שהיה פתק על

הדלת "הכניסה בלבוש צנוע בלבד", אבל אני לא ראיתי את זה בהתחלה. לא התכוונתי לעשות פרובוקציה, אבל כן התעקשתי לקנות את הדברים שהייתי צריכה.
 

איילת1974

New member
אני חושבת שטוב עשית

אני לא חושבת שלבישת מכנסי ברמודה היא פרובקטיבית, ואני גם בטוחה שהבעלים של החנות ישמח תמיד להרוויח עלייך. הגיע הזמן שנעמוד על שלנו, ומקרים כמו שהיו בספטמבר 2002, בא חילונית נדרשה לרדת מאוטובוס של אגד (קו רגיל, למותר לציין) בגלל כי לבשה גופיה, לא יחזרו!
 

oren*

New member
זו רשת חרדית שסניפיה מוצבים בד"כ

לצד סניפים של רשתות אחרות (ג'מבו, מגה, קוסמוס וכו...). זכותם להגדיר קוד לבוש (מכנסי ברמודה בהגדרתם כ"מכנסיים" אינם צנועים לדעת החרדים) וזכותך כצרכנית לא לרכוש באותה רשת. לקווי האוטובוס של אגד לעומת זאת אין תחליפים, ולכן חייבים להילחם בכל ניסיון לכפייה דתית.
 
אולי תזכירי לי איזה חוק

מחייב אותה להכניס אותך לשטח פרטי שלה? יודעת מה? עזבי חוק, למה היא חייבת להכניס אותך? ולמרות זאת, כפי שהבנתי, לא מנעו ממך את הכניסה, אז על מה הטענות?
 

א ו ר בת

New member
יש חוק

שמתייחס לעניין. אני לא יכולה להיות בטוחה שהמקרה הזה היה עומד במבחן שלו אבל גם בעל חנות פרטית לא יכול למנוע ממי שבא לו להיכנס אליה.
 
למעלה