היום עברה בקריאה טרומית הצעת חוק לביטול לימוד

ayb1

Well-known member
לא בערות מיצרים בישיבות נהפוך הוא אבל

מה שמיצרים שם זה אנשים שאינם יכולים להישתלב בחברה מבחינה כלכלית פרודוקטיבית ולדאוג לעצמם, בוגרי החינוך בישיבות מסימים בלי כלים שמאפשרים להם הישתלבות בשוק העבודה ואם הם משתלבים אז בעיקר במיקצועות עם תיגמול מינימאלי,תיגמול כזה שמשאיר אותם עניים לכל חייהם ונטל על החברה. אז מן הראויי היה שיתנו לתלמידים שם כלים שיאפשרו להם להיתמודד בשוק העבודה אם יחליטו לפרוש ולצאת מהישיבה כלים שיאפשרו להם חיים טובים יותר בלי להיות סמוכים על שולחנם של אחרים או לניסים.
 

very VIP

New member
שוב. ברגע שהם לא עובדים ולא מייצרים את פרנסתם

בעצמם, זה עולה לי, ולך, ולו, ולכל מי שמשלם מיסים, כסף, והרבה. במקום שהכסף הזה יילך למי שבאמת צריך אותו- נזקקים, סטודנטים, קשישים וכו', הוא הולך לתמוך בחרדים שבצעירותם לא למדו מקצועות בסיסיים, ועכשיו חיים על חשבוננו.
 

guy244

New member
זאת דמגוגיה זולה

מה עם האימהות החד הוריות הבדואיות ? מדינת ישראל מכירה רק באישה אחת ויש להם יותר אז מה הפיתרון להיות אם חד הורית ילדים יש להם מקיר לקיר הבעל לא צריך לעבוד והנה בנאדם ללא שום השכלה יכול בשקט להביא 20 ש"ח מה גם שהאשה והילדים מוזנחים וזאת בלי לדבר על הגנבות עסקי הפרוטקשן בבאר שבע או גניבת האדמות וההתישבות הבלתי חוקית שלהם על אדמות מדינה (כן שלי ושלך ולהם אין צווי גירוש או ארועי עמונה השאלה היא למה ?) גם את הערבים SO CALLD הישראלים אותו הסיפור לגבי החרדים אין לי שום בעיה עם זה שהם יחיו מכספי המיסים שלי אם הם באמת זקוקים להם.
 

ayb1

Well-known member
לעינן הנכון או לא אשמח לשמוע שאתה צודק אבל

ניסיוני מראה לי שאלו מהם שהחליטו לפרוש מהלימוד התמידי והחליטו לעבוד למיחיתם לצערי ,רובם נמצאים בשכבות הנמוכות וההשקעה הנידרשת מהם כדי להישתלב בתחומים מתגמלים היא מעבר ליכולתם המעשית (לא השכלית)בגלל פערים גדולים מדי לסגירה,לו היו לומדים לימודי ליבה מן הסתם לאורך השנים היו גם לומדים דברים נוספים תוך כדי לימודי הקודש [דבר שהיה בא כמובן בחלקו על חשבון הזמן המוקדש ללמודי קודש והוא נוגד את האידיאולוגיה של מנהלי הישיבות ומנהיגיהם הרוחניים] אבל פגיעה זאת רווח גדול בצידה לעתיד לבואלכל אלו שבסוף תהליך מתברר שאינם כאלו גדולים בתחום הקודש והם מעשית רובם של חברת הלומדים לימודי קודש. לשאלתך מה איכפת לי? השקפת עולמי היא שיש לכולנו אחריות חברתית וחובת החברה בישראל לסייע לחלשים שבה. אני סבור שאלו שבכונת מכון לא עושים הכל כדי שלא יהיו בצד החזק כלכלית בחברה פוגעים בחברה בישראל אלו שבכוונת מכוון אידיאולוגית הופכים נטל כלכלי חברתי על החברה היצרנית בישראל ראויים לגנאי מה עוד שהיכולת של המדינה לעזור באה על חשבון אלו שבאמת אינם מסוגלים היות והמדינה מונהגת על ידי "קפיטליזם חזירי " נוסח ביבי ותלמידיו באוצר ושם מקציבים סכום קבוע שאינו גדל יחסית לאוכלוסית המצוקה ולכן המעט שניתן מתחלק בין רבים עם העדפות בתוכם לאלו מבינהם המקושרים פוליטית (תלמידי הישיבות) . אז היה כדאי ורצוי להקטין את כמות הניתמכים ביחוד בכאלו שבעתיד עם ההשכלה הנכונה לא יהיו סמוכים על שולחן הציבור.
 

guy244

New member
ובאמת חסרים בישראל בוגרי תיכון ומעלה מובטלים

או לחילופין עובדים ומפרנסים בדוחק את מישפחתם לכל הפחות רבע מאוכלוסית ישראל מתחת לקו העוני וזה ממש אנדרסטיטמנט לגבי הבדיחה הזאת של השכר הממוצע במשק אני ממש לא רוצה להתיחס החינוך הממלכתי לא יותר טוב (ע"ע הוצאת ספר יהושוע מתוכנית הלימודים) מה שאתה מציע זה כפיה אנטי דתית ואני ממש נגד זה. תן להם לחיות את חייהם כפי שטוב להם ותעשה לעצמך טובה אל תנסה להיות דון קישוט (תחנות הרוח אינם ענקים) לגבי החברה היצרנית זוכר שפעם ישראל היתה מיצאת תפוזים לעולם היינו מעצה עכשיו אנחנו מיבאים מספרד ומארה"ב לגבי האנשים שיצאו להפריח את השממה והיו בעלי שם עולמי בענף החקלאות גירשו אותם מביתם ועל אדמה חקלאית אני לא מדבר (חלקם עובדים בחו"ל אתיופיה ודרום אמריקה והופכים את המדינות הללו למעצמות חקלאיות במקום את המדינה שלך . בטענות אתה יכול לפנות לניבחרי הציבור שלך מביבי שמאלה (בכלל זה את המפלגות ה"סוציאליות" שאתה מדבר עליהם) אז באמת אל תטיף על חברה יצרנית. באמת האיום האירני והערבי מתגמד כשחושבים איך ניבחרי הציבור שלנו מוכרים את המדינה.
 
קשקוש וחרטוט

פריחת המכללות והאוניברסיטאות קיום תעשיות מדעיות וטכנלוגיות וחדשניות ברמה עולמית מוכיח שלמרות כל הטעונים שלך- מערכת החינוך פה טובה ואיכותית.
 
למעלה