היום עברה בקריאה טרומית הצעת חוק לביטול לימוד

אתה כל כך דואג לחינוך החרדי? למה שלא תדאג

יותר לחינוך בסביבה שלך? אני רואה בשכונות חילוניות נוער יהודי ברמת השכלה יותר גרועה מילדים יותר צעירים מהם בחינוך החרדי. איני יודע את הפרטים למה נציגיהם של החרדים מעבירים חוק למנוע איזה תכנית של צרת החינוך מלחדור למערכת שלהם. כנראה יש להם איזה סיבה טובה. תשאל אותם אתה. לפי חוקי המדינה יש לכל מגזר באוכלוסיה את הזכות לנהל מערכת חינוך שמתאים לדרך החיים שלו.
 

Mesarim

Member
אנגלית מתמטיקה

האם זאת "תכנית של צרת החינוך מלחדור למערכת שלהם" ???????????????????? אדוני צריך לחזור למציאות, ומהר
 
אתה תדאג לחינוך בסביבה שלך ותן לאחרים

לדאוג לחינוך בסביבה שלהם. לא חסרים אנשים שעברו את החינוך החילוני בלי שום ידע בסיסית במתמטיקה ואנגלית. תהיה אתה מציאותי. כל התכניות של צרת החינוך מעורבות בשיקולים פוליטיים. מאז קום המדינה לימדו אנגלית ומתמטיקה בחינוך החרדי. איני יודע מה קרה עכשיו. אולי הצרה הכניסה איזה דרישות שלא מתאימות לציבור החרדי. יש לברר מה קרה לפני שמשמיצים ציבור שלם.
 

Mesarim

Member
יופי

תמשיכו לדהור ברוורס לכוון ימי הביניים תמשיכו לחיות בעוני, ולעבוד בשחור בשביל 20 ש"ח לשעה אל תלמדו ... פרימיטיבים
 

shy-1

New member
אתה סתם מחמיר איתם, כי אם יתברר בסוף

שאנגלית ומתימטיקה מזכירות להם ערווה, יש להם כל הזכות המוסרית והמסורתית שלא ללמדן !
 

freefall

New member
ישראל-כדרכך בקודש אתה רואה רק מה שאתה רוצה..

יש מצב שבו מעניין לי את האחוריים מה לומדים החרדים. מצב שבו הם משלמים עבור לימודיהם בעצמם, וכך יוכלו להמשיך ולהיות מפגרים עד סוף חייהם. אבל אם ה"גאונים" חיים על חשבון אחרים, מן הסתם האחרים היו רוצים שהחרדים ילמדו לתמוך בעצמם ביום מן הימים ואז ירדו לנו מהגב. לכן חשוב שילמדו משהו שיעזור להם להיות עצמאיים ולא תולעים שכל יכולתם הוא ביצור המוני של עוד תולעים. אתה בטח מאלה שחושבים שמלחמת הרחם החרדי ברחם הערבי עושה משהוא חוץ מאוברדראפט למדינה...
 

הMפצח

New member
כי ממש לא אכיפת לו, לא מהחינוך הדתי/ חרדי

ולא מהחינוך "הרגיל" הוא סתם טינופת שאוהבת ללכלך על החרדים.
 

הMפצח

New member
טומי קצת מפוצל בקטע הזה

קשה לדעת מה הוא רוצה מהחיים שלו.
 

mad city

New member
אתה יודע למה אני מתכוון.אלו היו ימים

טובים זמן רב לפני שהפכת למנהל שם.אגב,איך קיבלת ת'תפקיד?
 

הMפצח

New member
המנהל הראשי החליט שאני מתאים

(ואני מסכים איתו) ומאז גם הוכחתי שאני ראוי לתפקיד.
 

ayb1

Well-known member
הכצעקתה?האומנם זה כך כמו שהכותרת שלך מבשרת?

ובכן לא כך הוא הדבר בהתאם לראיון ששמעתי בטלויזיה הרי כל בתי הספר החרדיים ימשיכו ללמד את תוכנית הליבה. להוצי את הישיבות הקטנות (כך קרא לזה ח"הכ גפני) ושם לומדים ממילא כאלו שאין להם כל כוונה להפסיק לילמוד כל חייהם. כל יתר בתי הספר שלהם כמו כל היסודיים ,התיכוניים לבנים ולבנות ימשיכו בלימודי הליבה,אז למה היציאה בצעקה גדולה כזאת עליהם. בסך הכל מדובר בקבוצה די קטנה של תלמידי ישיבות משהו כמו 5%-20% מסך כל הזכרים החרדיים בגיל התיכון. יתרה מזאת לדברי גפני כאשר הם מותרים על לימודי הליבה הם גם מותרים על 50% מהכספים המגיעים לישיבות הקטנות בהתאם לפסק הדין של בגץ. אלה היו דבריו של חבר הכנסת גפני ועד לרגע זה לא שמעתי אף דובר מוסמך של הממשלה שטוען אחרת ומפריך את דבריו. אז שלא יספרו לכם בדיות וכדאי שיפסיקו להסית כנגד החרדים על דבר שולי. למען הגילוי הנאות אני אדם חילוני, למרות שיש במשפחתי המורחבת כמה דתיים ואולי גם חרדים
 
בנוגע למקצועות ליבה ולייצור בערות

איך אתה קובע שתוכניות הלימוד בישיבות החרדיות הן "פרימיטיביות" ומקדמות בערות דווקא ? בוא נרד קצת לפרטים. מהם אותם "מקצועות ליבה" שאמורים לסלול את הדרך של הנוער להשתלבות מועילה בחברה ? אם אני מבין אותך, אתה לא מתכוון ללימוד של סיפורים של צ'כוב (כאבן שאין לה ופכין...) אז נניח, מתמטיקה ? מחשבים ? אם הם לומדים גמרא ולא אינטרנט אז הם פרימיטיביים ? נבערים ? תסתובב באיזה תיכון ממלכתי אקראי בארץ ודבר עם הנוער, נראה לי שתלמד קצת הלכות בערות... מילא, אם מערכת החינוך החילונית הייתה מנפקת פה דור של אנשים מחונכים, בעלי דרך ארץ, אנשי אשכולות שבקיאים גם במדע וגם בפילוסופיה מזרחית..אז היית יכול לומר שמערכת החינוך החילונית עדיפה. אבל הרי זו לא המציאות, רחוק מזה... הרוב הגדול של בוגרי מערכת החינוך החילונית משתלב בחברה בלי שום קשר לאיזה ידע או תובנות שהיא הקנתה לו, ואותם אלו שכן פונים לעיסוקים עתירי ידע, שגם דורשים בדרך כלל השכלה אקדמאית (אני מניח שאותם תסווג כ"לא פרימיטיביים"), עושים זאת על אף מערכת החינוך החילונית, לא בזכותה. ובחינוך החרדי כנ"ל, מי שרוצה להתפתח בכיוונים האלה, יעשה את זה למרות מערכת החינוך שעבר. בוא ניטול קורה מבין עינינו (אף אני חילוני, אם כי לא חילוני להכעיס) לפני שנחליט מה זו בערות.
 

guy244

New member
מה איכפת לי ולך את הילד שלי אני לא שולח לשם

ואתה ?
 

very VIP

New member
אם הם לומדים גמרא ולא אינטרנט אז הם פרימיטיבי

"אם הם לומדים גמרא ולא אינטרנט אז הם פרימיטיביים ? נבערים ?" כן!
 
למעלה