היום "ביליתי" 7 שעות ליד רכבת צפון

מצב
הנושא נעול.
היום "ביליתי" 7 שעות ליד רכבת צפון

היום "ביליתי" 7 שעות ליד רכבת צפון
היום יצא לי להיות 7 שעות באזור גני התערוכה (לא בתערוכה, אלא באיזור החנייה שם) ושמתי לב לכמה דברים שעוררו בי שאלות: 1) שמתי לב שהקרונות של הדאבל דאקים, או יותר נכון הקטר שמושך-דוחף אותם מרעיש מאוד, לעומת קרונועי האיסי3, שכמעט ולא עשו רעש, האם יכול להיות שהאיסי לא יוצאים ב"פול-מנוע" מהתחנה ורק אז מאיצים? 2) למה? אבל למה? עוד משתמשים בקרונות פח האלו, איפה שהדלתות נפתחות ביד? זה פשוט סיוט לסוע בהם ולראות אותם זה מגעיל!
 

kbb

New member
תשובה לשאלה 2

היום "ביליתי" 7 שעות ליד רכבת צפון
היום יצא לי להיות 7 שעות באזור גני התערוכה (לא בתערוכה, אלא באיזור החנייה שם) ושמתי לב לכמה דברים שעוררו בי שאלות: 1) שמתי לב שהקרונות של הדאבל דאקים, או יותר נכון הקטר שמושך-דוחף אותם מרעיש מאוד, לעומת קרונועי האיסי3, שכמעט ולא עשו רעש, האם יכול להיות שהאיסי לא יוצאים ב"פול-מנוע" מהתחנה ורק אז מאיצים? 2) למה? אבל למה? עוד משתמשים בקרונות פח האלו, איפה שהדלתות נפתחות ביד? זה פשוט סיוט לסוע בהם ולראות אותם זה מגעיל!
תשובה לשאלה 2
פשוט מאוד: לרכבת ישראל יש מחסור בציוד נייד חדש, לכן היא נאלצת להשתמש בציוד הנייד הישן. מחסור זה יגבר יותר כשיפתחו הקווים החדשים לראשל"צ, בית שמש, נתב"ג וכל השאר, כיון שעוד לא הוזמן ציוד חדש, כיון שלא הועבר התקציב מהממשלה לרכבת ישראל.
 
מנועי רכבות וקרונות אל-חלד

היום "ביליתי" 7 שעות ליד רכבת צפון
היום יצא לי להיות 7 שעות באזור גני התערוכה (לא בתערוכה, אלא באיזור החנייה שם) ושמתי לב לכמה דברים שעוררו בי שאלות: 1) שמתי לב שהקרונות של הדאבל דאקים, או יותר נכון הקטר שמושך-דוחף אותם מרעיש מאוד, לעומת קרונועי האיסי3, שכמעט ולא עשו רעש, האם יכול להיות שהאיסי לא יוצאים ב"פול-מנוע" מהתחנה ורק אז מאיצים? 2) למה? אבל למה? עוד משתמשים בקרונות פח האלו, איפה שהדלתות נפתחות ביד? זה פשוט סיוט לסוע בהם ולראות אותם זה מגעיל!
מנועי רכבות וקרונות אל-חלד
אכן, המנועים הבודדים של הקטרים החדשים של רכבת ישראל עושים הרבה יותר רעש מקבוצות המנועים של הקרונועים (זיכרו, ארבעה בכל מערך של שלושה קרונות!). הקרונועים שקטים יותר כי מקורות הרעש מחולקים על פני מרחב גדול יותר (כלומר, אם הם מייצרים אותה כמות של רעש לכח סוס, או אפילו יותר, כמו המנוע של הקטר, הרי שאותה עוצמת רעש מתפזרת על מרחב גדול יותר ולכן משפיעה בכל נקודה פחות). הקרונועים גם שקטים יותר פשוט כי הבידוד של מנועיהם נגד רעש טוב יותר (ולדעתי, גם בגלל שהמנועים שלהם פשוט עושים פחות רעש לכח-סוס, אבל אין לי מושג אם זה באמת כך). עוד הבדל משמעותי שרלוונטי בעיקר ביציאה מהתחנה הוא העובדה שלקטרים בעלי תמסורת חשמלית יש רק ´הילוך´ אחד, והאפשרות היחידה שלהם להפיק יותר פיתול (´מומנט´) הדרוש לזינוק הוא על-ידי סיבובי מנוע יותר מהירים על מנת לייצר יותר חשמל, בעוד שלקרונועים יש הילוכים שמקילים עליהם בעניין זה במידה מסוימת. (מומחי הטכנולוגיה מוזמנים כמובן לתקן אותי בעניין זה, אם הנני טועה). סיבובי מנוע יותר מהירים פירושם יותר רעש. כמובן שהקרונועים מאיצים במלוא היכולת שלהם ביציאה מהתחנה, בדיוק כמו הרכבות האחרות (אלא אם כן יש מיד תחנה נוספת, כמו קרית מוצקין-קרית חיים), הם פשוט עושים את זה הרבה יותר בשקט. להזכירכם, אוהבי השקט והשלווה - רכבת ישראל בחרה להפסיק לרכוש קרונועים נוספים ולהמשיך ברכש הקטרים והקרונות, זאת מתוך ההנחה (המטופשת...?) ש-´אוטוטו´ כל קווי הנוסעים העיקריים בארץ יהיו מחושמלים, ולכן צריך שכמה שיותר רכבות יהיו ´יסיבות´ להפעלה חשמלית. דרך אגב, קטר חשמלי גדול עושה בד"כ יותר רעש מקרונוע IC3, למי שתהה. אבל אולי זו רק החיבה המיוחדת שאני רוכש ל-IC3... לגבי מדוע משאירים את ´קרונות הפח´ - אני מסכים, הם איומים ונוראים, למעט הכסאות המעולים, אם כי הם כמובן עשויים פלדה ולא פח. אבל, אני לא יודע אם שמת לב, יש כיום ברכבת ישראל מצוקה חריפה בציוד הנוסעים ואם תיסע מדי פעם בשעות העומס תבין שכשתוציא מהשירות את הקרונות הישנים המצב יהיה גרוע (הרבה יותר גרוע!) אלא אם כן תכניס ציוד חדש במקומו. וזה עוד לפני שפתחת קווים חדשים, כמובן. למי שלא זוכר, כרגע יש, לפחות באופן רשמי, ´וטו´ של משרד התעשייה והמסחר על ההזמנות הנוכחיות של קטרים וקרונות דו-קומתיים, הזמנות שאפילו כשהן תתממשנה הן עדיין לא תספקנה את צרכיה המידיים של רכבת ישראל. נזכיר גם שעדיין לא נחתמו חוזים להספקה של ציוד נוסף, וגם שאספקה של ציוד חדש עשויה לקחת יותר משנה (ואם זה ציוד מסוג חדש, גם יותר משנתיים) מרגע חתימת החוזה ועד תחילת האספקה. אני לא רואה בינתיים אפשרות להוצאה מהשירות של הקרונות הישנים, אלא אם כן יירכשו קרונות משומשים מחו"ל (וראינו בעבר מה זה נתן לנו - קרונות ה-MkIIC הדפוקים מבריטניה וקרונות האל-חלד המסריחים מצרפת). אולי כדאי פשוט ´לסמן´ כמות מסוימת מינימלית של קרונות ישנים שמחליטים שהם יהיו אלו שימשיכו לשרת בחמש השנים הקרובות ולהעביר אותם שיפוץ כללי, בדיוק כמו שעשו באמצע-סוף שנות ה-90. הרי השיפוץ של אז היה פחות מחמש שנים אחרי השיפוץ הקודם, ולעומת זאת מאז השיפוץ האחרון עברו, לגבי חלק מהקרונות, שמונה שנים ויותר! אין לי מספרים לתת לכם, אבל אני לא חושב שיש הרבה חברות תעופה מודרניות שמכבדות את עצמן ומרשות לעצמן לא לשפץ את פנים המטוסים במשך 8 שנים של שימוש מתמשך ואינטנסיבי (עם קהל בעייתי). אתם מכירים? וכאלו שלמטוסים שלהן יש חורים ב-´פח´? מי שיש לו אוזן קשבת אצל הנהלת הרכבת מומזן להעביר את הרעיון.
 

איליה.

New member
שמתי לב של-IC3 יש יכולת תאוצה מעולה

מנועי רכבות וקרונות אל-חלד
אכן, המנועים הבודדים של הקטרים החדשים של רכבת ישראל עושים הרבה יותר רעש מקבוצות המנועים של הקרונועים (זיכרו, ארבעה בכל מערך של שלושה קרונות!). הקרונועים שקטים יותר כי מקורות הרעש מחולקים על פני מרחב גדול יותר (כלומר, אם הם מייצרים אותה כמות של רעש לכח סוס, או אפילו יותר, כמו המנוע של הקטר, הרי שאותה עוצמת רעש מתפזרת על מרחב גדול יותר ולכן משפיעה בכל נקודה פחות). הקרונועים גם שקטים יותר פשוט כי הבידוד של מנועיהם נגד רעש טוב יותר (ולדעתי, גם בגלל שהמנועים שלהם פשוט עושים פחות רעש לכח-סוס, אבל אין לי מושג אם זה באמת כך). עוד הבדל משמעותי שרלוונטי בעיקר ביציאה מהתחנה הוא העובדה שלקטרים בעלי תמסורת חשמלית יש רק ´הילוך´ אחד, והאפשרות היחידה שלהם להפיק יותר פיתול (´מומנט´) הדרוש לזינוק הוא על-ידי סיבובי מנוע יותר מהירים על מנת לייצר יותר חשמל, בעוד שלקרונועים יש הילוכים שמקילים עליהם בעניין זה במידה מסוימת. (מומחי הטכנולוגיה מוזמנים כמובן לתקן אותי בעניין זה, אם הנני טועה). סיבובי מנוע יותר מהירים פירושם יותר רעש. כמובן שהקרונועים מאיצים במלוא היכולת שלהם ביציאה מהתחנה, בדיוק כמו הרכבות האחרות (אלא אם כן יש מיד תחנה נוספת, כמו קרית מוצקין-קרית חיים), הם פשוט עושים את זה הרבה יותר בשקט. להזכירכם, אוהבי השקט והשלווה - רכבת ישראל בחרה להפסיק לרכוש קרונועים נוספים ולהמשיך ברכש הקטרים והקרונות, זאת מתוך ההנחה (המטופשת...?) ש-´אוטוטו´ כל קווי הנוסעים העיקריים בארץ יהיו מחושמלים, ולכן צריך שכמה שיותר רכבות יהיו ´יסיבות´ להפעלה חשמלית. דרך אגב, קטר חשמלי גדול עושה בד"כ יותר רעש מקרונוע IC3, למי שתהה. אבל אולי זו רק החיבה המיוחדת שאני רוכש ל-IC3... לגבי מדוע משאירים את ´קרונות הפח´ - אני מסכים, הם איומים ונוראים, למעט הכסאות המעולים, אם כי הם כמובן עשויים פלדה ולא פח. אבל, אני לא יודע אם שמת לב, יש כיום ברכבת ישראל מצוקה חריפה בציוד הנוסעים ואם תיסע מדי פעם בשעות העומס תבין שכשתוציא מהשירות את הקרונות הישנים המצב יהיה גרוע (הרבה יותר גרוע!) אלא אם כן תכניס ציוד חדש במקומו. וזה עוד לפני שפתחת קווים חדשים, כמובן. למי שלא זוכר, כרגע יש, לפחות באופן רשמי, ´וטו´ של משרד התעשייה והמסחר על ההזמנות הנוכחיות של קטרים וקרונות דו-קומתיים, הזמנות שאפילו כשהן תתממשנה הן עדיין לא תספקנה את צרכיה המידיים של רכבת ישראל. נזכיר גם שעדיין לא נחתמו חוזים להספקה של ציוד נוסף, וגם שאספקה של ציוד חדש עשויה לקחת יותר משנה (ואם זה ציוד מסוג חדש, גם יותר משנתיים) מרגע חתימת החוזה ועד תחילת האספקה. אני לא רואה בינתיים אפשרות להוצאה מהשירות של הקרונות הישנים, אלא אם כן יירכשו קרונות משומשים מחו"ל (וראינו בעבר מה זה נתן לנו - קרונות ה-MkIIC הדפוקים מבריטניה וקרונות האל-חלד המסריחים מצרפת). אולי כדאי פשוט ´לסמן´ כמות מסוימת מינימלית של קרונות ישנים שמחליטים שהם יהיו אלו שימשיכו לשרת בחמש השנים הקרובות ולהעביר אותם שיפוץ כללי, בדיוק כמו שעשו באמצע-סוף שנות ה-90. הרי השיפוץ של אז היה פחות מחמש שנים אחרי השיפוץ הקודם, ולעומת זאת מאז השיפוץ האחרון עברו, לגבי חלק מהקרונות, שמונה שנים ויותר! אין לי מספרים לתת לכם, אבל אני לא חושב שיש הרבה חברות תעופה מודרניות שמכבדות את עצמן ומרשות לעצמן לא לשפץ את פנים המטוסים במשך 8 שנים של שימוש מתמשך ואינטנסיבי (עם קהל בעייתי). אתם מכירים? וכאלו שלמטוסים שלהן יש חורים ב-´פח´? מי שיש לו אוזן קשבת אצל הנהלת הרכבת מומזן להעביר את הרעיון.
שמתי לב של-IC3 יש יכולת תאוצה מעולה
עמדתי היום על גשר השלום, לא מהצד של התחנה אלא מהצד השני, והסתכלתי למטה על רכבות שנכנסות ויוצאות. עברו שם כל מיני רכבות, גם ישנות, גם קומתיים וגם IC-3, וה-IC-3 האיצו באופן בולט בתאוצה הרבה יותר גבוהה מהאחרים. כבר ביציאה מהתחנה מהירות הרכבת היא כזאת שלעין קשה לעקוב אחריה. מרגישים את התאוצה הזאת גם כשעומדים בתוך הקרונוע בזמן שהוא יוצא מהתחנה.
 
זינוק הקרונועים

שמתי לב של-IC3 יש יכולת תאוצה מעולה
עמדתי היום על גשר השלום, לא מהצד של התחנה אלא מהצד השני, והסתכלתי למטה על רכבות שנכנסות ויוצאות. עברו שם כל מיני רכבות, גם ישנות, גם קומתיים וגם IC-3, וה-IC-3 האיצו באופן בולט בתאוצה הרבה יותר גבוהה מהאחרים. כבר ביציאה מהתחנה מהירות הרכבת היא כזאת שלעין קשה לעקוב אחריה. מרגישים את התאוצה הזאת גם כשעומדים בתוך הקרונוע בזמן שהוא יוצא מהתחנה.
זינוק הקרונועים
לא בכדי הצהרתי כבר לפני זמן מה על המידע שקיבלתי ממקור מוסמך ב-Bombardier של-IC3 יש תאוצה מהגבוהה בעולם לרכבות מונעות דיזל, והוא כנראה גם מזנק יותר טוב מרכבת ה-X2000 השוודית (שהיא רכבת של קטר וקרונות, ולא קרונוע). כבר אמרתי שאני אוהב את הקרונועים האלו?
 

david80

New member
ל-IC3 יש גם חסרונות בנוחות הנסיעה!

זינוק הקרונועים
לא בכדי הצהרתי כבר לפני זמן מה על המידע שקיבלתי ממקור מוסמך ב-Bombardier של-IC3 יש תאוצה מהגבוהה בעולם לרכבות מונעות דיזל, והוא כנראה גם מזנק יותר טוב מרכבת ה-X2000 השוודית (שהיא רכבת של קטר וקרונות, ולא קרונוע). כבר אמרתי שאני אוהב את הקרונועים האלו?
ל-IC3 יש גם חסרונות בנוחות הנסיעה!
א. היא רועדת יותר אפילו מהקרונות הישנים (הדיסקמן שלי קופץ כשהוא מונח על השולחן, בניגוד לשאר הרכבות). ב. התאורה כהה מדי. ג. ואין לי מושג מאיפה בא הריח המוזר (שמבחינים בעיקר ברגע שנכנסים לרכבת). ד. רעש מנועי הדיזל גורם יותר לתחושה של נסיעה באוטובוס (אמנם, שומעים פחות בקרון הביניים), אבל אני מעדיף לשמוע את רעש החוגונים במודו ובקומתיים. נסעתי בשבועות האחרונים בקרונות ה"מטלקה" ולדעתי הם די נוחים (לא פחות מקרונות המודו) ואיני מריח כלל ריח של עובש (בניגוד למה שעומרי האוזר ציין בכתבה "רכבת אל החלם"). ושאלה קטנה: מדוע אסור להשתמש בשרותים בקרונות הישנים כשהם בחנייה (אל תגידו שה"חרא" נשפך ישירות על המסילה)? ועוד דבר אחד: לדעתי צריך לבחון אפשרות לרכישת קרונות משומשים מחו"ל משנות ה-80´-90´ (עדיף רכבת ישנה שנוסעת מהר מאשר אוטובוס מהודר שעומדת בפקקים) ולמי שתהה - אני מזכיר שקרונות האל חאלד המשומשים, הם משנות ה-60´!
 
נוחות הנסיעה ברכבת

ל-IC3 יש גם חסרונות בנוחות הנסיעה!
א. היא רועדת יותר אפילו מהקרונות הישנים (הדיסקמן שלי קופץ כשהוא מונח על השולחן, בניגוד לשאר הרכבות). ב. התאורה כהה מדי. ג. ואין לי מושג מאיפה בא הריח המוזר (שמבחינים בעיקר ברגע שנכנסים לרכבת). ד. רעש מנועי הדיזל גורם יותר לתחושה של נסיעה באוטובוס (אמנם, שומעים פחות בקרון הביניים), אבל אני מעדיף לשמוע את רעש החוגונים במודו ובקומתיים. נסעתי בשבועות האחרונים בקרונות ה"מטלקה" ולדעתי הם די נוחים (לא פחות מקרונות המודו) ואיני מריח כלל ריח של עובש (בניגוד למה שעומרי האוזר ציין בכתבה "רכבת אל החלם"). ושאלה קטנה: מדוע אסור להשתמש בשרותים בקרונות הישנים כשהם בחנייה (אל תגידו שה"חרא" נשפך ישירות על המסילה)? ועוד דבר אחד: לדעתי צריך לבחון אפשרות לרכישת קרונות משומשים מחו"ל משנות ה-80´-90´ (עדיף רכבת ישנה שנוסעת מהר מאשר אוטובוס מהודר שעומדת בפקקים) ולמי שתהה - אני מזכיר שקרונות האל חאלד המשומשים, הם משנות ה-60´!
נוחות הנסיעה ברכבת
אני נאלץ להודות שבמצבים מסוימים ניתן לטעון שהנסיעה יותר נעימה בקרונות ה-´מו-דו´ הספרדיים מאשר בקרונעי ה-IC3, אולם אני, באופן אישי, מוצא את הרטט העדין בקרונועים כסם הרדמה מצוין. אני לא זוכר ששמתי לב לזעזועים מקפיצי-דיסקים שונות במיוחד ב-IC3 מאלו שבקרונות, אולם אני מניח שמדובר בתפיסה סובייקטיבית. אני מסכים במאה אחוז שעיצוב הפנים של המערכים ממספר 11 ואילך לוקה בחוסרים גדולים בחס לעיצוב המפואר (והיקר יותר) של עשרת המערכים המקוריים, שכלל שקעי אוזניות ותאורה אישית לכל נוסע וכורסאות דניות שמתאימות לחלונות במקום קרשים מתוצרת הארץ שמושיבים אותך ליד הקיר, אם כי הדלתות הפנימיות יותר במערכים החדשים מאוד מוצאות חן בעיני (למרות שאף פעם לא סוגרים אותן). אני לא זוכר איזשהו ריח מיוחד בקרונועים ביחס לקרונות החדישים יותר, אם כי בקרונות הדו-קומתיים יש הרבה פעמים ריח בלמים חריף. נכון הוא שכשמזניחים את התחזוקה ההגיינית של רכבות (שחלקן לא עברו שיפוץ פנים מאז 1992!) הן תתחלנה להסריח מתישהו - לא מעובש כמו מזיעה ומשאר הפרשות אנושיות. הקרונות הישנים מסריחים מאוד - נקודה. הסיבה שהם מסריחים היא לא הגיל שלהם כמו נושא התחזוקה, שהוזכר כבר לעיל וגם בעבר. וכן - השירותים בכל הקרונות שלפני ה-´מו-דו´ נשפכים הישר למסילה. אני גם מסכים, כמובן, שעדיפה רכבת ישנה על אוטובוס חדש בפקק, אבל אני גם מזכיר שבשנים האחרונות רכבת ישראל הצליחה יותר מפעם אחת להשיג תקציבי רכש כמעט-סבירים ע"י יצירת מצוקות מכוונות (כמו הוצאות ציוד ישן מהשירות כשניתן עוד לשפצו והמנעות מרכישת ציוד משומש). אם מחר הממשלה מאשרת רכישה של X קרונות משומשים בשליש מחיר של X קרונות חדשים, הרי שהיא לא תאשר רכישה של קרונות חדשים בשנים הקרובות, מפני ש-´יש לכם כבר מספיק קרונות´. בישראל אין דבר יותר קבוע מ-´זמני´, וראו ערך קרונות ה-אל-חלד. דרך אגב, הקרונות הבריטיים נרכשו ב-1977 כשהיו בני שבע בסה"כ - זה לא מנע מהם להיות דפוקים (אם-כי בעלי כסאות נהדרים יחסית לתקופה).
 

fireman

New member
ללא ספק

נוחות הנסיעה ברכבת
אני נאלץ להודות שבמצבים מסוימים ניתן לטעון שהנסיעה יותר נעימה בקרונות ה-´מו-דו´ הספרדיים מאשר בקרונעי ה-IC3, אולם אני, באופן אישי, מוצא את הרטט העדין בקרונועים כסם הרדמה מצוין. אני לא זוכר ששמתי לב לזעזועים מקפיצי-דיסקים שונות במיוחד ב-IC3 מאלו שבקרונות, אולם אני מניח שמדובר בתפיסה סובייקטיבית. אני מסכים במאה אחוז שעיצוב הפנים של המערכים ממספר 11 ואילך לוקה בחוסרים גדולים בחס לעיצוב המפואר (והיקר יותר) של עשרת המערכים המקוריים, שכלל שקעי אוזניות ותאורה אישית לכל נוסע וכורסאות דניות שמתאימות לחלונות במקום קרשים מתוצרת הארץ שמושיבים אותך ליד הקיר, אם כי הדלתות הפנימיות יותר במערכים החדשים מאוד מוצאות חן בעיני (למרות שאף פעם לא סוגרים אותן). אני לא זוכר איזשהו ריח מיוחד בקרונועים ביחס לקרונות החדישים יותר, אם כי בקרונות הדו-קומתיים יש הרבה פעמים ריח בלמים חריף. נכון הוא שכשמזניחים את התחזוקה ההגיינית של רכבות (שחלקן לא עברו שיפוץ פנים מאז 1992!) הן תתחלנה להסריח מתישהו - לא מעובש כמו מזיעה ומשאר הפרשות אנושיות. הקרונות הישנים מסריחים מאוד - נקודה. הסיבה שהם מסריחים היא לא הגיל שלהם כמו נושא התחזוקה, שהוזכר כבר לעיל וגם בעבר. וכן - השירותים בכל הקרונות שלפני ה-´מו-דו´ נשפכים הישר למסילה. אני גם מסכים, כמובן, שעדיפה רכבת ישנה על אוטובוס חדש בפקק, אבל אני גם מזכיר שבשנים האחרונות רכבת ישראל הצליחה יותר מפעם אחת להשיג תקציבי רכש כמעט-סבירים ע"י יצירת מצוקות מכוונות (כמו הוצאות ציוד ישן מהשירות כשניתן עוד לשפצו והמנעות מרכישת ציוד משומש). אם מחר הממשלה מאשרת רכישה של X קרונות משומשים בשליש מחיר של X קרונות חדשים, הרי שהיא לא תאשר רכישה של קרונות חדשים בשנים הקרובות, מפני ש-´יש לכם כבר מספיק קרונות´. בישראל אין דבר יותר קבוע מ-´זמני´, וראו ערך קרונות ה-אל-חלד. דרך אגב, הקרונות הבריטיים נרכשו ב-1977 כשהיו בני שבע בסה"כ - זה לא מנע מהם להיות דפוקים (אם-כי בעלי כסאות נהדרים יחסית לתקופה).
ללא ספק
קרונות המו-דו עולים בנוחות שלהם על קרוניות הIC3 והדאבל דק המושבים נוחים מאוד והישיבה בהם מענגת מה גם שיש תחושה של מרחב פנימי גדול מאוד
 
מבחינת נוחות אצלי:

ללא ספק
קרונות המו-דו עולים בנוחות שלהם על קרוניות הIC3 והדאבל דק המושבים נוחים מאוד והישיבה בהם מענגת מה גם שיש תחושה של מרחב פנימי גדול מאוד
מבחינת נוחות אצלי:
1) IC3 - מה לעשות, הדנים הצליחו!, אין מה להתווכח. 2) המודו - המושבים כאלה רכים, אם כי הרכבת לא כ"כ חדישה 3) דאבל דק - הרכבת אמנם מתחוזקת טוב לטעמי, אך הנסיה לא שקטה, מלווה בריח בלמים חריף..., הישיבה בקומה העליונה מאוד לא יציבה (הנדנודים ימינה ושמאלה מורגשים מאוד) 4) הקרונות שאני תמיד שוכח את שמם, אלה שהדלתות נפתחות ידנית, ולדעתי הם סיוט!
 

four seasons

New member
גם לדעתי המודו נוחים מאוד...

ללא ספק
קרונות המו-דו עולים בנוחות שלהם על קרוניות הIC3 והדאבל דק המושבים נוחים מאוד והישיבה בהם מענגת מה גם שיש תחושה של מרחב פנימי גדול מאוד
גם לדעתי המודו נוחים מאוד...
במיוחד לנסיעות בין עירוניות, לא יצא לי לנסוע בדאבל דק אין לי מושג אם הנסעה נוחה או לא
 

oh-da

New member
../images/Emo45.gif

ללא ספק
קרונות המו-דו עולים בנוחות שלהם על קרוניות הIC3 והדאבל דק המושבים נוחים מאוד והישיבה בהם מענגת מה גם שיש תחושה של מרחב פנימי גדול מאוד

קרונות המו-דו לפי דעתי הכי נוחים וגם יש בהם מרחב גדול יותר מאשר ב IC3 והרבה הרבה יותר מאשר בדאבל דק הצפופים.
 

david80

New member
עיצוב פנים חדיש ל-IC3!!!

נוחות הנסיעה ברכבת
אני נאלץ להודות שבמצבים מסוימים ניתן לטעון שהנסיעה יותר נעימה בקרונות ה-´מו-דו´ הספרדיים מאשר בקרונעי ה-IC3, אולם אני, באופן אישי, מוצא את הרטט העדין בקרונועים כסם הרדמה מצוין. אני לא זוכר ששמתי לב לזעזועים מקפיצי-דיסקים שונות במיוחד ב-IC3 מאלו שבקרונות, אולם אני מניח שמדובר בתפיסה סובייקטיבית. אני מסכים במאה אחוז שעיצוב הפנים של המערכים ממספר 11 ואילך לוקה בחוסרים גדולים בחס לעיצוב המפואר (והיקר יותר) של עשרת המערכים המקוריים, שכלל שקעי אוזניות ותאורה אישית לכל נוסע וכורסאות דניות שמתאימות לחלונות במקום קרשים מתוצרת הארץ שמושיבים אותך ליד הקיר, אם כי הדלתות הפנימיות יותר במערכים החדשים מאוד מוצאות חן בעיני (למרות שאף פעם לא סוגרים אותן). אני לא זוכר איזשהו ריח מיוחד בקרונועים ביחס לקרונות החדישים יותר, אם כי בקרונות הדו-קומתיים יש הרבה פעמים ריח בלמים חריף. נכון הוא שכשמזניחים את התחזוקה ההגיינית של רכבות (שחלקן לא עברו שיפוץ פנים מאז 1992!) הן תתחלנה להסריח מתישהו - לא מעובש כמו מזיעה ומשאר הפרשות אנושיות. הקרונות הישנים מסריחים מאוד - נקודה. הסיבה שהם מסריחים היא לא הגיל שלהם כמו נושא התחזוקה, שהוזכר כבר לעיל וגם בעבר. וכן - השירותים בכל הקרונות שלפני ה-´מו-דו´ נשפכים הישר למסילה. אני גם מסכים, כמובן, שעדיפה רכבת ישנה על אוטובוס חדש בפקק, אבל אני גם מזכיר שבשנים האחרונות רכבת ישראל הצליחה יותר מפעם אחת להשיג תקציבי רכש כמעט-סבירים ע"י יצירת מצוקות מכוונות (כמו הוצאות ציוד ישן מהשירות כשניתן עוד לשפצו והמנעות מרכישת ציוד משומש). אם מחר הממשלה מאשרת רכישה של X קרונות משומשים בשליש מחיר של X קרונות חדשים, הרי שהיא לא תאשר רכישה של קרונות חדשים בשנים הקרובות, מפני ש-´יש לכם כבר מספיק קרונות´. בישראל אין דבר יותר קבוע מ-´זמני´, וראו ערך קרונות ה-אל-חלד. דרך אגב, הקרונות הבריטיים נרכשו ב-1977 כשהיו בני שבע בסה"כ - זה לא מנע מהם להיות דפוקים (אם-כי בעלי כסאות נהדרים יחסית לתקופה).
עיצוב פנים חדיש ל-IC3!!!
זהו העיצוב הפנים של רכבת ה-Øresund שנוסעת בין קופנהגן למאלמו (שבדרום שבדיה) וחוצה את מיצר Øresund ע"י 16 ק"מ של גשר, אי מלאכותי ומנהרה. הרכבת דומה יחסית ל-IC3 בעיקר באף ובצורת החתך של הקרונות (למרות שהם מיוצרים בשבדיה ובגרמניה ולא בדנמרק) והרעין הוא שהרכבת מסוגלת לקבל הזנה חשמלית של 25kV-50Hz (הנהוג בדנמרק) וגם 15kV-17Hz (הנהוג בשבדיה). ואכן, ציפיתי שיעתיקו עיצוב מאיר עיניים זה לרכבות ה-IC3 החדשים של רכבת ישראל ולאכזבתי הם הגיעו עם בדיוק אותה עיצוב הכהה והמדכא כמו של המערכים הקודמים. תמונות נוספים של רכבת ה-Øresund. הדנית והשבדית
 

david80

New member
טעות! "תמונות נוספות" ולא "נוספים"

עיצוב פנים חדיש ל-IC3!!!
זהו העיצוב הפנים של רכבת ה-Øresund שנוסעת בין קופנהגן למאלמו (שבדרום שבדיה) וחוצה את מיצר Øresund ע"י 16 ק"מ של גשר, אי מלאכותי ומנהרה. הרכבת דומה יחסית ל-IC3 בעיקר באף ובצורת החתך של הקרונות (למרות שהם מיוצרים בשבדיה ובגרמניה ולא בדנמרק) והרעין הוא שהרכבת מסוגלת לקבל הזנה חשמלית של 25kV-50Hz (הנהוג בדנמרק) וגם 15kV-17Hz (הנהוג בשבדיה). ואכן, ציפיתי שיעתיקו עיצוב מאיר עיניים זה לרכבות ה-IC3 החדשים של רכבת ישראל ולאכזבתי הם הגיעו עם בדיוק אותה עיצוב הכהה והמדכא כמו של המערכים הקודמים. תמונות נוספים של רכבת ה-Øresund. הדנית והשבדית
טעות! "תמונות נוספות" ולא "נוספים"
 
עיצוב פנים בקרונועים

עיצוב פנים חדיש ל-IC3!!!
זהו העיצוב הפנים של רכבת ה-Øresund שנוסעת בין קופנהגן למאלמו (שבדרום שבדיה) וחוצה את מיצר Øresund ע"י 16 ק"מ של גשר, אי מלאכותי ומנהרה. הרכבת דומה יחסית ל-IC3 בעיקר באף ובצורת החתך של הקרונות (למרות שהם מיוצרים בשבדיה ובגרמניה ולא בדנמרק) והרעין הוא שהרכבת מסוגלת לקבל הזנה חשמלית של 25kV-50Hz (הנהוג בדנמרק) וגם 15kV-17Hz (הנהוג בשבדיה). ואכן, ציפיתי שיעתיקו עיצוב מאיר עיניים זה לרכבות ה-IC3 החדשים של רכבת ישראל ולאכזבתי הם הגיעו עם בדיוק אותה עיצוב הכהה והמדכא כמו של המערכים הקודמים. תמונות נוספים של רכבת ה-Øresund. הדנית והשבדית
עיצוב פנים בקרונועים
דווקא, לפי הבנתי את התמונה (אין לי כל נסיון מעשי בנסיעה ברכבות אלו) הרכבת הזאת יותר חשוכה ופחות בהירה מהקרונועים שלנו, ואני גם לא רואה שולחנות בין זוגות הכסאות. לעומת זאת, הכסאות פה מותאמים לחלונות, אם כי הם פחות מרווחים וגדולים מאלו שבאו בעשיריית הקרונועים הראשונה של רכבת ישראל מ-1992. עד כמה שהבנו בסיור במתפעל רמת"א, אחת הסיבות שלא המשיכו עם הכסאות המקוריים היא מחירם היקר יותר (וכמובן, העובדה שניתן לדחוס יותר כסאות קטנים לרכבת מאשר כסאות גדולים - אם כי הדחיסה הזאת גורמת לסטייתם ביחס לחלונות). לגבי הרכבת עצמה - הפרצוף הוא אכן זהה מבחינה טכנית (אם כי לא מבחינה עיצובית) לזה של משפחת ה-Flexliner הכוללת בין היתר את ה-IC3. גם בעיצוב הפנים ניתן למצוא רכיבים תקניים זהים או דומים לאלו שאלו שבקרונועי רכבת ישראל - שימו לב לדוגמה למדפי המזוודות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה