היום בדרכי לאוניברסיטה ראיתי לראשונה את...

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
היום בדרכי לאוניברסיטה ראיתי לראשונה את...

היום בדרכי לאוניברסיטה ראיתי לראשונה את...
אוטובוס חמשת הדלתות מבחוץ של חברת אגד, מרכב מעניין, מניח שמדובר ברכב אחד שנע במס' קווים, בפרסומים הקו המיועד הוא קו 171 ששילוב שלו עם קו 1 , יכול להיות נהדר לנוסעים לאוניברסיטה ומהיר גם במסלול ובתדירות לקו 25.
האם יש סיקור מצולם לסידור הפנימי
בדומה לקו 1 העליה ממנו היא מכל הדלתות ועם הפעלתו אפשר לומר באיזשהו אופן שלקו אחד המקדים מתווסף קו 2 מקדים
 

mauzer

New member
צילמתי אותו בשבוע שעבר


היום בדרכי לאוניברסיטה ראיתי לראשונה את...
אוטובוס חמשת הדלתות מבחוץ של חברת אגד, מרכב מעניין, מניח שמדובר ברכב אחד שנע במס' קווים, בפרסומים הקו המיועד הוא קו 171 ששילוב שלו עם קו 1 , יכול להיות נהדר לנוסעים לאוניברסיטה ומהיר גם במסלול ובתדירות לקו 25.
האם יש סיקור מצולם לסידור הפנימי
בדומה לקו 1 העליה ממנו היא מכל הדלתות ועם הפעלתו אפשר לומר באיזשהו אופן שלקו אחד המקדים מתווסף קו 2 מקדים
צילמתי אותו בשבוע שעבר

פה בקישור
 

עלה13

New member
תודה, כמה דברים...

צילמתי אותו בשבוע שעבר

פה בקישור
תודה, כמה דברים...
נראה שאין עמדות תיקוף, כך שבשלב זה אין ערך לדלתות הנוספות אי אפשר לעלות בכל הדלתות, האם ומתי מתוכנן להכניס את מכשרי התיקוף והאם קו 171 יפעל כולו בכלי זה.
אני לא חושב שההסידור הפנימי שלא טוב מהאורבנית, האורבנית מבחינת הסידור הפנימי ובעיקר המעטפת הפנימית מוצלחת לטעמי ונקלטת די טוב
מניח שהיתרון של חמשת הדלתות כאשר יכנסו אליו עמדות התיקוף יהיה מצד אחד בהמשך האפשרות לרכוש נסיעה מהנהג לאוכלוסיה הבוגרת, מצד שני לא יהיה את יתרון הרכישה בתוך הרכב, למעשה לנוסעים בגדול היתרון יגדל בסך הכל ולנהג לא ממש יהיה שינוי.
עם הפעלת התיקוף למעשה קו 171 יתפקד כסוג של קו 2 הירוק המקדים, עבורי זה יהיה שיפור בדרכי בבקרים לאוניברסיטה כאשר העלה כהרגלי בתחנת הבסור בשד' ירושלים במקום על 25 על קו אחד ואחליף בתחנת בית קלקע לקו 171 לאוניברסיטה, זה יקצר את הנסיעה בחצי זמן
 
האוטובוסים הללו כיום משמשים בקווים 171 ו 271

תודה, כמה דברים...
נראה שאין עמדות תיקוף, כך שבשלב זה אין ערך לדלתות הנוספות אי אפשר לעלות בכל הדלתות, האם ומתי מתוכנן להכניס את מכשרי התיקוף והאם קו 171 יפעל כולו בכלי זה.
אני לא חושב שההסידור הפנימי שלא טוב מהאורבנית, האורבנית מבחינת הסידור הפנימי ובעיקר המעטפת הפנימית מוצלחת לטעמי ונקלטת די טוב
מניח שהיתרון של חמשת הדלתות כאשר יכנסו אליו עמדות התיקוף יהיה מצד אחד בהמשך האפשרות לרכוש נסיעה מהנהג לאוכלוסיה הבוגרת, מצד שני לא יהיה את יתרון הרכישה בתוך הרכב, למעשה לנוסעים בגדול היתרון יגדל בסך הכל ולנהג לא ממש יהיה שינוי.
עם הפעלת התיקוף למעשה קו 171 יתפקד כסוג של קו 2 הירוק המקדים, עבורי זה יהיה שיפור בדרכי בבקרים לאוניברסיטה כאשר העלה כהרגלי בתחנת הבסור בשד' ירושלים במקום על 25 על קו אחד ואחליף בתחנת בית קלקע לקו 171 לאוניברסיטה, זה יקצר את הנסיעה בחצי זמן
האוטובוסים הללו כיום משמשים בקווים 171 ו 271
ומכיוון שאין מספיק אוטובוסים כאלה, גם אוטובוסים רגילים משמשים בקווים הללו.
זה לא הקו הירוק המקדים.
יש תכנון לקו כזה שיסע בין קניון הזהב בראשון לציון למרינה בהרצליה דרך חולון ותל אביב ואז האוטובוסים הללו יעברו לקו הזה וקו 71 כנראה יבוטל.
יש על כך מספר שרשורים בפורום.
 

עלה13

New member
תודה, הקו הירוק...

האוטובוסים הללו כיום משמשים בקווים 171 ו 271
ומכיוון שאין מספיק אוטובוסים כאלה, גם אוטובוסים רגילים משמשים בקווים הללו.
זה לא הקו הירוק המקדים.
יש תכנון לקו כזה שיסע בין קניון הזהב בראשון לציון למרינה בהרצליה דרך חולון ותל אביב ואז האוטובוסים הללו יעברו לקו הזה וקו 71 כנראה יבוטל.
יש על כך מספר שרשורים בפורום.
תודה, הקו הירוק...
אמור במקור להגיע לאוניברסיטה ולעתידים באחת החלופות אם איני טועה.
 
לקו הירוק הרק"לי תהיה שלוחה לאוניברסיטה ולעתידים מצד אחד

תודה, הקו הירוק...
אמור במקור להגיע לאוניברסיטה ולעתידים באחת החלופות אם איני טועה.
לקו הירוק הרק"לי תהיה שלוחה לאוניברסיטה ולעתידים מצד אחד
ולחולון מצד שני. הקו הראשי הוא בין מערב ראשון לציון למחלף הסירה בהרצליה, שם הוא מתחבר לקו הורוד בין כפר סבא למרינה בהרצליה.
הקו הירוק המקדים יהיה בין קניון הזהב בראשון לציון למרינה בהרצליה.
 

עלה13

New member
תודה, לדעתי יש צורך אמיתי...

לקו הירוק הרק"לי תהיה שלוחה לאוניברסיטה ולעתידים מצד אחד
ולחולון מצד שני. הקו הראשי הוא בין מערב ראשון לציון למחלף הסירה בהרצליה, שם הוא מתחבר לקו הורוד בין כפר סבא למרינה בהרצליה.
הקו הירוק המקדים יהיה בין קניון הזהב בראשון לציון למרינה בהרצליה.
תודה, לדעתי יש צורך אמיתי...
בייחוד עכשיו שהולכות להיות עבודות על תחנות הקו האדום שימשכו לפחות עד סוף העשור, להפעיל ארבעה קווים מקדימים תדירים במתקונת של קו 1 או חמש הדלתות שמאפשר תיקוף ועליה בכל הדלתות לצימצום הכניסה עם רכב לתל אביב, הם לא חייבים להיות במסלול המדויק של קוי התחתית והקלה, זה משהו שיכול לפעול בתוך שנה להחלטה.
אני מקווה שאם יופעל ירוק מקדים תבחר חלופת האוניברסיטה עתידים, או שלפחות התוואי יכלול תחנה באוניברסחטה בדרך להרצליה.
 

yusufmon1

New member
שאלה שמנקרת בי בקשר לשלוחה לאוניברסיטה ולעתידים

תודה, לדעתי יש צורך אמיתי...
בייחוד עכשיו שהולכות להיות עבודות על תחנות הקו האדום שימשכו לפחות עד סוף העשור, להפעיל ארבעה קווים מקדימים תדירים במתקונת של קו 1 או חמש הדלתות שמאפשר תיקוף ועליה בכל הדלתות לצימצום הכניסה עם רכב לתל אביב, הם לא חייבים להיות במסלול המדויק של קוי התחתית והקלה, זה משהו שיכול לפעול בתוך שנה להחלטה.
אני מקווה שאם יופעל ירוק מקדים תבחר חלופת האוניברסיטה עתידים, או שלפחות התוואי יכלול תחנה באוניברסחטה בדרך להרצליה.
שאלה שמנקרת בי בקשר לשלוחה לאוניברסיטה ולעתידים
לאלו שמכירים קצת את האזור - איך בדיוק מתכוונים לחבר בין השניים? רחוב איינשטיין בו אמורה לנסוע הרקלת מסתיים בשער הכניסה הראשי לאוניברסיטה, המגודרת כולה. והיה והצליחו לחפור מנהרה מתחת לגבעת האוניברסיטה כדי להמשיך את הקו לכיוון עתידים - זה עדיין דורש להקים גשרים שנראים קצת בלתי אפשריים מעל נתיבי האיילון ומעל תחנת הרכבת (שלא לדבר על ה-'מתקן הבטחוני' שנמצא מול תחנת הרכבת). בקיצור - לא כ"כ הגיוני למי שמכיר את האזור. מה דעתכם?
 

darkshadow1

New member
הקו אמור להמשיך דרומה על חיים לבנון,

שאלה שמנקרת בי בקשר לשלוחה לאוניברסיטה ולעתידים
לאלו שמכירים קצת את האזור - איך בדיוק מתכוונים לחבר בין השניים? רחוב איינשטיין בו אמורה לנסוע הרקלת מסתיים בשער הכניסה הראשי לאוניברסיטה, המגודרת כולה. והיה והצליחו לחפור מנהרה מתחת לגבעת האוניברסיטה כדי להמשיך את הקו לכיוון עתידים - זה עדיין דורש להקים גשרים שנראים קצת בלתי אפשריים מעל נתיבי האיילון ומעל תחנת הרכבת (שלא לדבר על ה-'מתקן הבטחוני' שנמצא מול תחנת הרכבת). בקיצור - לא כ"כ הגיוני למי שמכיר את האזור. מה דעתכם?
הקו אמור להמשיך דרומה על חיים לבנון,
משם לג'ורג' וייז ואיכשהו להגיע לקטע של שדרות רוקח שצמוד לגני התערוכה. לדעתי ל"איכשהו" הזה יש שתי אופציות:
1. גשר מעוקל שיתחיל בכיכר שמסיימת את רחוב ג'ורג' וייז ויסתיים בצמוד לנתיבי איילון מצד מזרח, כשהרכבת נוסעת לכיוון דרום. אחר כך הרכבת תפנה שוב מזרחה לשדרות רוקח. היתרון- פחות הפרעות לרכבת. החיסרונות- המחיר (גשר המיתרים, הגרסה התל-אביבית), אין תחנה בצמוד לרכבת אוניברסיטה.
2. איכשהו יסדרו את הכביש שצמוד לרכבת אוניברסיטה כך שהרכבת תוכל לנסוע עליו עד לשדרות רוקח. היתרון- עלות נמוכה יחסית, תחנה צמודה לרכבת אוניברסיטה. החסרונות- יחסית הרבה צמתים בעיתיים (מחלף רוקח), יכול להיות שיצטרכו לישר את השיפוע של הכביש (שעומד בממוצע על 4%).
 
אתה יכול לראות את התוואי המתוכנן באתר govmap

שאלה שמנקרת בי בקשר לשלוחה לאוניברסיטה ולעתידים
לאלו שמכירים קצת את האזור - איך בדיוק מתכוונים לחבר בין השניים? רחוב איינשטיין בו אמורה לנסוע הרקלת מסתיים בשער הכניסה הראשי לאוניברסיטה, המגודרת כולה. והיה והצליחו לחפור מנהרה מתחת לגבעת האוניברסיטה כדי להמשיך את הקו לכיוון עתידים - זה עדיין דורש להקים גשרים שנראים קצת בלתי אפשריים מעל נתיבי האיילון ומעל תחנת הרכבת (שלא לדבר על ה-'מתקן הבטחוני' שנמצא מול תחנת הרכבת). בקיצור - לא כ"כ הגיוני למי שמכיר את האזור. מה דעתכם?
אתה יכול לראות את התוואי המתוכנן באתר govmap
[URL]http://www.govmap.gov.il/?c=xlO%2fazG9SLzf49aiB28rMg%3d%3d%7CFhGIaVA88CrY%2f7iVBX2sIw%3d%3d&z=4&b=0&lay=neta_lines%7CRed_line_STA[/URL]
 

mauzer

New member
לא ממש. פשוט הפסימיות לגבי מתי יתחילו לעבוד על הקו הירוק

אני רואה שהקו הירוק נוסע על שדה דב
נו... האופטימיות חוגגת בכל הקשור לפינוי השדה
לא ממש. פשוט הפסימיות לגבי מתי יתחילו לעבוד על הקו הירוק
גוברת על כל תחזית פינוי לשדה דב.
מדברים על פינוי השדה עוד בעשור הזה.
הסיכוי שיתחילו לעבוד על הקו הירוק בעשור הזה אפסי וגם אם כן, אפשר לחכות עם העבודות באזור שדה דב.
עוד לא סיימו אפילו את התכנון המפורט של הקו.
 

mauzer

New member
גם בעוד עשור לא ישתנה שם כלום...

לא ממש. פשוט הפסימיות לגבי מתי יתחילו לעבוד על הקו הירוק
גוברת על כל תחזית פינוי לשדה דב.
מדברים על פינוי השדה עוד בעשור הזה.
הסיכוי שיתחילו לעבוד על הקו הירוק בעשור הזה אפסי וגם אם כן, אפשר לחכות עם העבודות באזור שדה דב.
עוד לא סיימו אפילו את התכנון המפורט של הקו.
גם בעוד עשור לא ישתנה שם כלום...
 

cwen

New member
כי יש כל כך הרבה מקום בבן גוריון להעביר רכבת קלה

הוא מתוכנן להיות רכבת קלה עילית. איך? שאלה טובה...
כי יש כל כך הרבה מקום בבן גוריון להעביר רכבת קלה
מי שמצייר את הקווים על המפות, גם יוצא לסייר בשטח בשעות העומס? או שהם עושים את הסיורים שלהם בשבת בצהריים?
 
בגלל זה כתבתי "איך? שאלה טובה..."

כי יש כל כך הרבה מקום בבן גוריון להעביר רכבת קלה
מי שמצייר את הקווים על המפות, גם יוצא לסייר בשטח בשעות העומס? או שהם עושים את הסיורים שלהם בשבת בצהריים?
בגלל זה כתבתי "איך? שאלה טובה..."
אבל בהתחשב בקפריזה הנוכחית של ראש עיריית רמת גן הנוכחי בקשר לקו האדום, עדיף להשאיר את הקו הצהוב קו עילי.
 

עלה13

New member
רמת גן פחות מתאימה לחלופה של קלה עילית, סטריט קאר...

כי יש כל כך הרבה מקום בבן גוריון להעביר רכבת קלה
מי שמצייר את הקווים על המפות, גם יוצא לסייר בשטח בשעות העומס? או שהם עושים את הסיורים שלהם בשבת בצהריים?
רמת גן פחות מתאימה לחלופה של קלה עילית, סטריט קאר...
יכולה לעבוד טוב, האורך שלה כשל מפרקית עם שני מפרקים, שלושה קרונות, היא נעה בנתיב הימיני, לעומת קלה עלית שיש לה חמישה קרונות ונעה בנתיב השמאלי, פתרון מצויין גם מבחינת עלות, צירי העיר, השתלבות בתנועה הקיימת, יהיה שימוש שיצמצם את הנסיעה ברכב, סטריט קאר יכול לעבוד מצויין גם לאורך רחוב הרואה
 

darkshadow1

New member
הפיתרון שאתה מציע גרוע יותר מקו אוטובוס רגיל.

רמת גן פחות מתאימה לחלופה של קלה עילית, סטריט קאר...
יכולה לעבוד טוב, האורך שלה כשל מפרקית עם שני מפרקים, שלושה קרונות, היא נעה בנתיב הימיני, לעומת קלה עלית שיש לה חמישה קרונות ונעה בנתיב השמאלי, פתרון מצויין גם מבחינת עלות, צירי העיר, השתלבות בתנועה הקיימת, יהיה שימוש שיצמצם את הנסיעה ברכב, סטריט קאר יכול לעבוד מצויין גם לאורך רחוב הרואה
הפיתרון שאתה מציע גרוע יותר מקו אוטובוס רגיל.
קו אוטובוס רגיל יכול לפחות לתמרן כשמישהו עוצר "לשנייה" בנתיב הימני כדי לפרוק סחורה, לקנות סיגריות או להוריד את הילדים בבית הספר. טראמים לא יכולים לעשות שום תמרון.
יש סיבה לכך שכבר לא מקימים קווי טראם חדשים בעולם: הם מציעים קיבולת דומה לקווי אוטובוס רגילים והנסיעה בנתיב הימני בעייתית. הפיתרונות המודרניים העיקריים להסעת המונים בתוך הערים הם BRT (קווי אוטובוס רבי קיבולת), LRT (רכבת קלה) ורכבת תחתית, כאשר השיקול העיקרי להחלטה ביניהם הוא הביקוש לקו הרלוונטי.
 

עלה13

New member
זה עובד מצוין בפורטלנד, גם...

הפיתרון שאתה מציע גרוע יותר מקו אוטובוס רגיל.
קו אוטובוס רגיל יכול לפחות לתמרן כשמישהו עוצר "לשנייה" בנתיב הימני כדי לפרוק סחורה, לקנות סיגריות או להוריד את הילדים בבית הספר. טראמים לא יכולים לעשות שום תמרון.
יש סיבה לכך שכבר לא מקימים קווי טראם חדשים בעולם: הם מציעים קיבולת דומה לקווי אוטובוס רגילים והנסיעה בנתיב הימני בעייתית. הפיתרונות המודרניים העיקריים להסעת המונים בתוך הערים הם BRT (קווי אוטובוס רבי קיבולת), LRT (רכבת קלה) ורכבת תחתית, כאשר השיקול העיקרי להחלטה ביניהם הוא הביקוש לקו הרלוונטי.
זה עובד מצוין בפורטלנד, גם...
באירופה, BRT במובן של נתיב אמצאי לא מתאים לפנים עיר, ובוודאי שלא לתל אביב, זו דעתי, יש הבדל בין ציר שד' ירושלים שיש שדרה באמצע, אפשר לנהל חיים עירוניים לציר זבוטינסקי פ"ת, רחוב כמו רחוב הרואה מושלם לסטריט קאר, יהיה שיפור גם לבעלי רכבים, חלקם ישתמש בשרות ונראה פחות מכוניות למשפחה, נודלתי ברמת גן ויש לי משפחה בה ואני מכיר שמס' המכוניות הוא כמספר הנפשות שחכולות להוציא רשיון, טארם שונה מסטריט קאר, כשם שאפשר לנהל חיים בלי חניייה כפולה אפשר לתת פתרונות לפריקה ולחניה בפרקי זמן קצרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה