היה על זה כבר דיון?

מצב
הנושא נעול.

zahipan10

New member
עכשיו אני רואה שאין קו שמחבר את רמות עם מערב העיר

היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
עכשיו אני רואה שאין קו שמחבר את רמות עם מערב העיר
זאת טעות גדולה!

אפשר להוסיף קו שמקשר בין רמות לנאות לון. דוגמא: - רמות, צפון ד', קריית הספורט, נחל עשן, קאנטרי/סקייטפארק, גרנד קניון, נאות לון.
 
קו 4 יקשר בין רמות לגרנד קניון ונחל עשן.

עכשיו אני רואה שאין קו שמחבר את רמות עם מערב העיר
זאת טעות גדולה!

אפשר להוסיף קו שמקשר בין רמות לנאות לון. דוגמא: - רמות, צפון ד', קריית הספורט, נחל עשן, קאנטרי/סקייטפארק, גרנד קניון, נאות לון.
קו 4 יקשר בין רמות לגרנד קניון ונחל עשן.
 

olli3

New member
מנהל
קו 4 כקישור בין רמות לגראנד - יעיל למדיי, לנחל עשן ממש לא.

קו 4 יקשר בין רמות לגרנד קניון ונחל עשן.
קו 4 כקישור בין רמות לגראנד - יעיל למדיי, לנחל עשן ממש לא.
ואין כל צפיה כמובן שרבים יעשו את המסלול מקצה לקצה, מצד שני אין אופציות טובות יותר בהחלפה של שני קווים, יש ב3 קווים אבל את זה בודדים יעשו.
&nbsp
בכל מקרה, כ45-60 דקות מנקודה כלשהי ברמות לנקודה כלשהי בנחל עשן זה לא כזה יעיל, מצד שני אין באמת צורך של ממש לקשר בין השכונות למרות שפיזית הן קרובות אחת לשניה, פשוט אין ביקוש של ממש לנסיעות שכאלו לעומת ביקושים גבוהים אחרים לקישורים למקומות אטרקטיבים יותר למרבית התושבים.
 

zahipan10

New member
קו 4 לא מגיע לרמות ב' שזה האזור הכי מתפתח ברמות

קו 4 יקשר בין רמות לגרנד קניון ונחל עשן.
קו 4 לא מגיע לרמות ב' שזה האזור הכי מתפתח ברמות
ברמות יש הרבה ילדים ואני מסתכל על העתיד.
ליד נחל עשן יש את האצטדיון, אולם הכדורסל, מתחמי האימונים, ובקרוב גם בריכת שחייה עירונית. בנחל עשן עצמה יש את פארק הילדים ומוזאון הילדים, מערבה משם יש את הקאנטרי, הסקייט פארק, וגולטיים.
חבל שהילדים ברמות יצטרכו לעשות סיבוב ולנסוע בשני קווים כאשר רמות מאוד קרובה לאזורים הללו, וגם לא לשכוח שבתוך שנים בודדות יפתח פארק מוטורי ליד שדה תימן. קו מרמות לציר טוביהו בדרך הקצרה תאפשר הגעה מהירה ויעילה לתחנות האוטובוס הבין עירוניות שם. וכמובן שיש תופעת לוואי נוספות שהיא חיבור רמות למרכז אורן ששם תתאפשר לקיחת אוטובוס בין עירוני כי הבנתי שמקימים תחנה בין עירונית נוספת באזור מרכז אורן.
 

olli3

New member
מנהל
שוב, אל תתקבע על *קו אחד*, מערכת חכמה ויעילה עובדת גם על ידי

קו 4 לא מגיע לרמות ב' שזה האזור הכי מתפתח ברמות
ברמות יש הרבה ילדים ואני מסתכל על העתיד.
ליד נחל עשן יש את האצטדיון, אולם הכדורסל, מתחמי האימונים, ובקרוב גם בריכת שחייה עירונית. בנחל עשן עצמה יש את פארק הילדים ומוזאון הילדים, מערבה משם יש את הקאנטרי, הסקייט פארק, וגולטיים.
חבל שהילדים ברמות יצטרכו לעשות סיבוב ולנסוע בשני קווים כאשר רמות מאוד קרובה לאזורים הללו, וגם לא לשכוח שבתוך שנים בודדות יפתח פארק מוטורי ליד שדה תימן. קו מרמות לציר טוביהו בדרך הקצרה תאפשר הגעה מהירה ויעילה לתחנות האוטובוס הבין עירוניות שם. וכמובן שיש תופעת לוואי נוספות שהיא חיבור רמות למרכז אורן ששם תתאפשר לקיחת אוטובוס בין עירוני כי הבנתי שמקימים תחנה בין עירונית נוספת באזור מרכז אורן.
שוב, אל תתקבע על *קו אחד*, מערכת חכמה ויעילה עובדת גם על ידי
החלפות.
&nbsp
במרכז אורן מתחילת דצמבר עוצרים קווים רבים שנוסעים צפונית מבאר שבע (התחנה הנקראת גן יהונתן, בצד של מרכזיית בזק).
&nbsp
בכל מקרה, קו שיצא מהשכונה ישירות לשדרות רגר - הכרחי. גם עבור הקישור הזה לקווים הבין עירוניים וגם עבור נקודת מעבר לקו 8 לאיצטדיון ולקו 26 לשכונות המזרחיות.
&nbsp
כשאנחנו מדברים על שימושי תחבורה ציבורית, המטרה היא שהיא תשרת טוב מאד קודם כל את היוממים, אח"כ את מקומות המשיכה השונים (מוסדות ליוד, מרכזים רפואיים ומתחמי בילוי) ואח,כ קישור נחוץ בין שכונות. למה? כי זה קצת פחות פרקטי שקו יסע מבוקר עד לילה כדי לקשר מקומות שרלוונטים לילדים והוריהם שזה מבתעצ בשעות הצהרים ואחה"צ. כמו שלא פותחים קווים עבור תלמידי בית ספר שצריכים להגיע מרמות למקיף טוביהו למשל.
 
ברעננה דווקא פתחו קווי אחר הצהריים עבור נערים (55 ו 56)

שוב, אל תתקבע על *קו אחד*, מערכת חכמה ויעילה עובדת גם על ידי
החלפות.
&nbsp
במרכז אורן מתחילת דצמבר עוצרים קווים רבים שנוסעים צפונית מבאר שבע (התחנה הנקראת גן יהונתן, בצד של מרכזיית בזק).
&nbsp
בכל מקרה, קו שיצא מהשכונה ישירות לשדרות רגר - הכרחי. גם עבור הקישור הזה לקווים הבין עירוניים וגם עבור נקודת מעבר לקו 8 לאיצטדיון ולקו 26 לשכונות המזרחיות.
&nbsp
כשאנחנו מדברים על שימושי תחבורה ציבורית, המטרה היא שהיא תשרת טוב מאד קודם כל את היוממים, אח"כ את מקומות המשיכה השונים (מוסדות ליוד, מרכזים רפואיים ומתחמי בילוי) ואח,כ קישור נחוץ בין שכונות. למה? כי זה קצת פחות פרקטי שקו יסע מבוקר עד לילה כדי לקשר מקומות שרלוונטים לילדים והוריהם שזה מבתעצ בשעות הצהרים ואחה"צ. כמו שלא פותחים קווים עבור תלמידי בית ספר שצריכים להגיע מרמות למקיף טוביהו למשל.
ברעננה דווקא פתחו קווי אחר הצהריים עבור נערים (55 ו 56)
 

olli3

New member
מנהל
זה לא אותו סדר גודל, זה הרבה יותר בעייתי בבאר שבע.

ברעננה דווקא פתחו קווי אחר הצהריים עבור נערים (55 ו 56)
זה לא אותו סדר גודל, זה הרבה יותר בעייתי בבאר שבע.
55 ו56 הם קודם כל מעגליים, שנית הם מקשרים המון מוקדים רלוונטיים לילדים ובני נוער ולא רק.
&nbsp
בבאר שבע המוקדים מפוזרים ברחבי העיר ונמצאים במרחקים גדולים האחד מהשני. אם נבחן מוקדי משיכה לילדים ובני נוער בעיר ואת הקישור אליהם, זה מה שנקבל:
&nbsp
1. הקונסרבטוריון, הספריה העירונית, המרכז לאומניות הבמה (אחד נושק לשני) נמצאים בתחילת דרך המשחררים, בצומת העיריה (רגר/המשחררים/שז"ר), הנגישות לשם גם כיום כמעט מעולה, למעט מהשכונות הדרומיות, אחרי המכרז כל העיר תקושר לאיזור זה על ידי קו 1 או על ידי החלפה סופר נוחה.
&nbsp
2. מרכז הצעירים - בטווח שבין העיר העתיקה לשכונת דרום, מרחק הליכה של 4 דקות מהעצמאות פינת החלוץ (ברחובות העצמאות והחלוץ קווים מכל רחבי העיר).
&nbsp
3. פארק קרסו למדע - ממוקם צמוד לפיקוד דרום, הליכה של 4 דקות מהעצמאות פינת החלוץ.
&nbsp
4. הגן הזיאולוגי - תקוע בחור, ביציאה המערבית מהעיר צמוד לבית הספר הטכני, תחבורה ציבורית הכי קרובה עוצרת בטוביהו פינת מוטה גור (צומת התאבדות והליכה על הרבה עפר עם עליות וירידו) או ירידה בקאנטרי והליכה רגלית משם של 10 דקות על כביש ללא שוליים וללא מדרכה. בעבר, בשנות ה-90 היה מגיע לשם קו 10 (היה נוסע גם לקאנטרי בחודשי הקיץ בלבד), במטרודן הוא שרד שנה או שנתיים ובוטל.
&nbsp
5. בסמיכות לגן הזיאולוגי יש את הקאנטרי עצמו וצמוד לקאנטרי יש את הסקייטפארק.
&nbsp
6.פארק החייל האוסטרלי, רחוב אבא אחימאיר פינת שאול המלך - יש לשם תחבורה ציבורית גם כיום ולאחר המכרז תהיה לשם תחבורה תדירה יותר. מלבד נחל עשן שתנותק משם ותאלץ החלפה או נסיעה ב22 והליכה של 5-6 דקות.
&nbsp
7. בנחל עשן יש את פארק הילדים ומוזיאון הילדים, כיום המקום מקושר דיי רע באמצעות 21/22, אחרי המכרז יקושר טוב יותר במיוחד עקב קו 4 החדש. כמו כן, מסוף י"א נמצא במרחק הליכה קצרה, כך שהקישור לשם רק יגדל.
&nbsp
8. האיצטדיון, היכל הספורט - הקונכיה, מגרשי האימונים מקושרים כיום בעיקר על ידי קו 22 המגיע לרחוב המקביל לרחוב אצ"ל ועל ידי קו 6 למכללת קיי והפסיכאטרי. עם הקמת מסוף האיצטדיון יגיעו למקום קווים רבים, לכן אני חושב שנחוץ קו שיצא מרמות ישירות לשדרות רגר (ביציאה הצפונית של באר שבע) ומשם יסע דרך שדרות רגר לעיר. מי שירצה לבצע החלפה עבור איזור האיצטדיון החדש יעבור ל8, הליכה של פחות מדקה מתחנת מרכז אורן לתחנת קו 8 שבצד השני של גן יהונתן. מי שירצה להגיע לאיזורים מערביים נוספים יוכל להחליף מאותה התחנה של 8 גם ל26.
&nbsp
לסיכום, אני חושב שקו של ממש שיסע במסלול של יציאה מרמות ישירות להצדיק מירושלים שהופך בהמשך לאצ"ל יהיה קו שאולי יעיל מבחינת מסלול אבל לא רלוונטי מבחינת נוסעים רבים. ולכן, כשהמערכת הנוכחית בבאר שבע כל כך גרועה, אני אל חושב שזה נכון לקפוץ מעל הפופיק, חשוב לקשר את העיר היטב למוקדי המשיכה שלה ה כן, אבל לא לקשר כל מקום לכל מקום על חשבון מוקדים חשובים. כי לפתוח קו כזה שיסע מרמות ישירות תנחל עשן, זה בא על חשבון קו אחר או קיצור של כמה קווים או הורדת תדירות של קווים אחרים.
 

olli3

New member
מנהל
לגבי קישור לקווים הבעין עירוניים ביציאה המערבית - אז כמו 383

קו 4 לא מגיע לרמות ב' שזה האזור הכי מתפתח ברמות
ברמות יש הרבה ילדים ואני מסתכל על העתיד.
ליד נחל עשן יש את האצטדיון, אולם הכדורסל, מתחמי האימונים, ובקרוב גם בריכת שחייה עירונית. בנחל עשן עצמה יש את פארק הילדים ומוזאון הילדים, מערבה משם יש את הקאנטרי, הסקייט פארק, וגולטיים.
חבל שהילדים ברמות יצטרכו לעשות סיבוב ולנסוע בשני קווים כאשר רמות מאוד קרובה לאזורים הללו, וגם לא לשכוח שבתוך שנים בודדות יפתח פארק מוטורי ליד שדה תימן. קו מרמות לציר טוביהו בדרך הקצרה תאפשר הגעה מהירה ויעילה לתחנות האוטובוס הבין עירוניות שם. וכמובן שיש תופעת לוואי נוספות שהיא חיבור רמות למרכז אורן ששם תתאפשר לקיחת אוטובוס בין עירוני כי הבנתי שמקימים תחנה בין עירונית נוספת באזור מרכז אורן.
לגבי קישור לקווים הבעין עירוניים ביציאה המערבית - אז כמו 383
יהיו 332 לאופקים שיעברו דרך סורוקה ומצדה ויהיה גם 362 (או מספר אחר) לאשקלון דרך סורוקה ודרך מצדה, כך שהקישור מרמות יתבצע גם כמעבר נוח בסורוקה לקווים אלו ולווא דווקא דרך המרכזית.
&nbsp
לגבי שאר הדברים שציינת, אני מסכים שזה יהיה חבל שהם יצטרכו לנסוע בשני אוטובוסים, גם אם מדובר בהחלפה ל8/26 במרכז אורן כפי שהצעתי. אבל תבין שזה יבוא על חשבון משהו אחר שנחוץ במערכת ואתב בעצמך אמרת שטיפלו יפה מאד בקישור למוקדי המשיכה של העיר ושהתדירות טופלה גם כן. אז מאיפה תיקח בשביל קו כזה? תקצץ בתדירות של קווים קיימים? תקצר מסלולים או תבטל קו? או שילוב של שתי אופציות או 3 אופציות מכך...
&nbsp
לכן אני אומר, שעד כמה שחבל, יש דברים חשובים ויתר והמטרה היא להסיע כמה שיותר נוסעים בתחבורה הציבורית.
 

עלה13

New member
הייתי שמח לראות...

היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
הייתי שמח לראות...
אפשרות להעלות אופניים לאוטובוס או לפחות לקדמת האוטובוס, כמובן שרבי קיבולת יוכלו להקל, לגבי אופניים חשמליים, כאשר קיימת מערכת שבילים בהפרדה על המיסעה הם תוספת ברוכה למערך התחבורה, הבעיה איתם היא הנסיעה על המדרכה וכמות אדירה של עשרות אלפי ילדים קטנים שרוכבים עליהם ללא הסמכה, אופניים חשמליים (לדעתי גם לא חשמליים) אמורים להגיע עם מס' ומחוייבים תוך תקופה שתקבע לעבור הכשרה במרכז בטיחות לרכיבה בטוחה, לימוד תמרוררים ועם זה ילדים לליוווי הורי לתקופה ורק אז לקבל מס' ולרכב.
הנוסחה שאני מנסה לקדם היא קודם כל שימוש בתחבורה ציבורית (צריך שתהיה כזו, ראויה, תדירה, תאימה, רבת קיבולת), אם לא אופניים או הליכה ורק אחר כך רכב פרטי, זו הנוסחה הנכונה למטרופולין ועיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה