היה על זה כבר דיון?

מצב
הנושא נעול.

zahipan10

New member
היה על זה כבר דיון?

היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
 
olli3 כבר פירסם את המצגת בפורום. היה גם דיון.

היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
olli3 כבר פירסם את המצגת בפורום. היה גם דיון.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=177411237[/URL]
 

olli3

New member
מנהל
זו מצגת חדשה שמפרטת גם את התדירות במהלך כל היום.

olli3 כבר פירסם את המצגת בפורום. היה גם דיון.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=177411237[/URL]
זו מצגת חדשה שמפרטת גם את התדירות במהלך כל היום.
יש לשים לב שאומנם נרשם בשעות הלילה עד 23 אבל הכוונה היא עד 23:59 ולכן רק בשקפים האחרונים (קווים 26, 34) רואים שהם ממשיכים עד השעה 24, כנראה תיקנו את זה ככה בשקפים האחרונים רק.
&nbsp
כמו כן, יש מבטים נוחים יותר לצפיה על השכונות השונות.
 

alantan

New member
נראה כמו רשת מעולה עם תדירות טובה מאוד.

זו מצגת חדשה שמפרטת גם את התדירות במהלך כל היום.
יש לשים לב שאומנם נרשם בשעות הלילה עד 23 אבל הכוונה היא עד 23:59 ולכן רק בשקפים האחרונים (קווים 26, 34) רואים שהם ממשיכים עד השעה 24, כנראה תיקנו את זה ככה בשקפים האחרונים רק.
&nbsp
כמו כן, יש מבטים נוחים יותר לצפיה על השכונות השונות.
נראה כמו רשת מעולה עם תדירות טובה מאוד.
גם מספר קווים שלא מוגדרים כתדירים הם למעשה תדירים (2, 4, 6, ו-13 עם 4 נסיעות בשעה מ-7 עד 7) ואילו אלה המוגדרים תדירים הם תדירים מאוד (לפחות כל עשר דקות ורובם אף יותר).
&nbsp
גם רשת די הגיונית חוץ מהקווים שמסיימים בעיר העתיקה ששם אני אף פעם לא מבין את ההגיון שעד כה נבע מירושות הסטוריות. היה טוב אם היו יכולים להכניס קצת הגיון שם ופחות סיבובים.
&nbsp
אגב, במפות יש מין קטע שמסומן בצהוב לאורך רגר ורחוב העצמאות. האם יש לכך משמעות?
 

olli3

New member
מנהל
בוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...

נראה כמו רשת מעולה עם תדירות טובה מאוד.
גם מספר קווים שלא מוגדרים כתדירים הם למעשה תדירים (2, 4, 6, ו-13 עם 4 נסיעות בשעה מ-7 עד 7) ואילו אלה המוגדרים תדירים הם תדירים מאוד (לפחות כל עשר דקות ורובם אף יותר).
&nbsp
גם רשת די הגיונית חוץ מהקווים שמסיימים בעיר העתיקה ששם אני אף פעם לא מבין את ההגיון שעד כה נבע מירושות הסטוריות. היה טוב אם היו יכולים להכניס קצת הגיון שם ופחות סיבובים.
&nbsp
אגב, במפות יש מין קטע שמסומן בצהוב לאורך רגר ורחוב העצמאות. האם יש לכך משמעות?
בוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...
שים לב לרחובות: העצמאות, הפלמ"ח, החלוץ, בית אשל, הרצל. מה משותף לכולם מלבד להפלמ"ח? שתחבורה ציבורית נוסעת בהם.
&nbsp
אז מה הולך להיות? נת"צ. לגבי רגר, זה כבר פרוייקט אחר שקשור למשרד השיכון בחלקו הצפוני ולכן תקוע שנים כבר ובתכנון יהיה גם נת"צ.
 

alantan

New member
יפה מאוד, למרות שהכיוון הראשוני שלי היה קו BRT ייחודי, אבל

בוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...
שים לב לרחובות: העצמאות, הפלמ"ח, החלוץ, בית אשל, הרצל. מה משותף לכולם מלבד להפלמ"ח? שתחבורה ציבורית נוסעת בהם.
&nbsp
אז מה הולך להיות? נת"צ. לגבי רגר, זה כבר פרוייקט אחר שקשור למשרד השיכון בחלקו הצפוני ולכן תקוע שנים כבר ובתכנון יהיה גם נת"צ.
יפה מאוד, למרות שהכיוון הראשוני שלי היה קו BRT ייחודי, אבל
זה לא הסתדר לי עם מה שמנסים לעשות...
 

zahipan10

New member
נת"צ זה מצויין

בוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...
שים לב לרחובות: העצמאות, הפלמ"ח, החלוץ, בית אשל, הרצל. מה משותף לכולם מלבד להפלמ"ח? שתחבורה ציבורית נוסעת בהם.
&nbsp
אז מה הולך להיות? נת"צ. לגבי רגר, זה כבר פרוייקט אחר שקשור למשרד השיכון בחלקו הצפוני ולכן תקוע שנים כבר ובתכנון יהיה גם נת"צ.
נת"צ זה מצויין
האם הנת"צ יהיה בצדי הכביש ואת אי התנועה ישמרו ל-BRT/רכבת קלה, כך שבעתיד יהיה גם נת"צ וגם BRT? (בשדרות רגר)
 

Ofekalef1

New member
היה דיון.

היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
היה דיון.
ראה: [URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=177411237[/URL]
אל תדאג. המערכת נשארת בדיוק כמו שהיא, פרט להרבה שינויים שרק מגדילים את כמות הנסיעות.
קו 21 אמנם מבוטל אבל מוחלף בקו מהיר מהמרכזית לנחל עשן - קו 4. קווים 34 ו-4 מחליפים מסלול בתוך רמות, ו-34 החדש מגיע למרכזית דרך ביג.

קו 25 מבוטל אבל בעצם יותר נכון להגיד שקו 26 מבוטל, ו-25 מתחיל בנווה זאב במקום במסוף י"א, והתדירות גדלה.

קו 31 מבוטל - איחוד עם קו 5.

שאר הקווים - מוארך המסלול שלהם על מנת לשפר את השירות לשכונות האחרות (לדוגמה קו 4 הופך לקו שמשרת גם את נחל עשן), אבל אין כאן הרעה. כמעט כל מסלול שרצית לעשות פעם תוכל לעשות בדיוק באותה צורה היום.
 

zahipan10

New member
תודה לכם


היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
תודה לכם
 

olli3

New member
מנהל
הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:

היה על זה כבר דיון?
הנה תראו

אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
&nbsp
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
&nbsp
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
&nbsp
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
&nbsp
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
 

alantan

New member
אני חושב שיש מקום לדו-קומתי עם שלוש דלתות בקווים בהם הנוסע

הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
&nbsp
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
&nbsp
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
&nbsp
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
&nbsp
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
אני חושב שיש מקום לדו-קומתי עם שלוש דלתות בקווים בהם הנוסע
מבלה לפחות 20 דקות באוטובוס ולכן יעשה את המאמץ לעלות מעלה. מכיוון שיש שלוש דלתות, השהיה בתחנה אינה מתארכת יתר על המידה. אולי באר שבע מתאימה לשימוש כזה ואולי לא. הנה דוגמא למכונות כאלה (וולוו, אבל בטח יש גם של חברות אחרות):
http://randomstreets.blogspot.co.uk/2012/07/copenhagen-denmark.html
 
האוטובוס האחרון דווקא מעניין... בין עירוני מפרקי.

אני חושב שיש מקום לדו-קומתי עם שלוש דלתות בקווים בהם הנוסע
מבלה לפחות 20 דקות באוטובוס ולכן יעשה את המאמץ לעלות מעלה. מכיוון שיש שלוש דלתות, השהיה בתחנה אינה מתארכת יתר על המידה. אולי באר שבע מתאימה לשימוש כזה ואולי לא. הנה דוגמא למכונות כאלה (וולוו, אבל בטח יש גם של חברות אחרות):
http://randomstreets.blogspot.co.uk/2012/07/copenhagen-denmark.html
האוטובוס האחרון דווקא מעניין... בין עירוני מפרקי.
למה בארץ אין כאלה?
זה תפור על קו 500 של אגד בין חיפה לקריית שמונה.
 

zahipan10

New member
סליחה שאני מגיב רק עכשיו

הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
&nbsp
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
&nbsp
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
&nbsp
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
&nbsp
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
סליחה שאני מגיב רק עכשיו
אם אני מסתכל על הקווים שאני מכיר, אין הרבה בשורות בתדירות.
קו 12 העמוס גם יפעל באותה תדירות, וגם הוארך עד לאצטדיון, כך שפוטנציאל הצפיפות גדל.
בקו 26 (25 ז"ל) הגדילו את התדירות ל-4 נסיעות בשעה והאריכו אותו לגרנד קניון ולנווה זאב כאשר כבר עכשיו בשעות מסויימות יש צורך בלפחות 5 נסיעות בשעה, אם לא יותר.
קו 32 - להערכתי 3 נסיעות בשעה לא יספיקו.
הקווים שעוברים במקיף ז' - אני מאוד מקווה שהתדירות תספיק כי בפעם האחרונה שנסעתי לאזור הנסיעה הייתה זוועה.

מבחינתי העובדה שהאריכו קווים (קו 12 לאצטדיון, קו 26 לגרנד קניון, קו 3' למסוף יא') וביטלו קווים סיבוביים זה מצויין, אני פשוט לא רוצה להמשיך להידחס כמו סרדין במקרה הטוב, ובמקרה הרע להישאר בתחנה כי האוטובוס עמוס מדי.

לכן, אם לא מתכוונים להכניס לעיר מפרקיות אין מנוס מלבנות מסלולי BRT בהקדם האפשרי, כי מבחינת קישוריות ויעילות הרפורמה הזו היא מצויינת, אך מבחינת תדירות וקיבולת יכלו לעשות יותר.
 

zahipan10

New member
ואני חוזר בי ב"קווים ארוכים ומייגעים"

סליחה שאני מגיב רק עכשיו
אם אני מסתכל על הקווים שאני מכיר, אין הרבה בשורות בתדירות.
קו 12 העמוס גם יפעל באותה תדירות, וגם הוארך עד לאצטדיון, כך שפוטנציאל הצפיפות גדל.
בקו 26 (25 ז"ל) הגדילו את התדירות ל-4 נסיעות בשעה והאריכו אותו לגרנד קניון ולנווה זאב כאשר כבר עכשיו בשעות מסויימות יש צורך בלפחות 5 נסיעות בשעה, אם לא יותר.
קו 32 - להערכתי 3 נסיעות בשעה לא יספיקו.
הקווים שעוברים במקיף ז' - אני מאוד מקווה שהתדירות תספיק כי בפעם האחרונה שנסעתי לאזור הנסיעה הייתה זוועה.

מבחינתי העובדה שהאריכו קווים (קו 12 לאצטדיון, קו 26 לגרנד קניון, קו 3' למסוף יא') וביטלו קווים סיבוביים זה מצויין, אני פשוט לא רוצה להמשיך להידחס כמו סרדין במקרה הטוב, ובמקרה הרע להישאר בתחנה כי האוטובוס עמוס מדי.

לכן, אם לא מתכוונים להכניס לעיר מפרקיות אין מנוס מלבנות מסלולי BRT בהקדם האפשרי, כי מבחינת קישוריות ויעילות הרפורמה הזו היא מצויינת, אך מבחינת תדירות וקיבולת יכלו לעשות יותר.
ואני חוזר בי ב"קווים ארוכים ומייגעים"
עכשיו שאני מסתכל על זה עוד פעם.
עדיף שהקווים יהיו ארוכים ויחברו את קצוות העיר.
 

olli3

New member
מנהל
אתה שוכח פקטור מאד מאד משמעותי - כרטיס מעבר ל-90 דקות.

סליחה שאני מגיב רק עכשיו
אם אני מסתכל על הקווים שאני מכיר, אין הרבה בשורות בתדירות.
קו 12 העמוס גם יפעל באותה תדירות, וגם הוארך עד לאצטדיון, כך שפוטנציאל הצפיפות גדל.
בקו 26 (25 ז"ל) הגדילו את התדירות ל-4 נסיעות בשעה והאריכו אותו לגרנד קניון ולנווה זאב כאשר כבר עכשיו בשעות מסויימות יש צורך בלפחות 5 נסיעות בשעה, אם לא יותר.
קו 32 - להערכתי 3 נסיעות בשעה לא יספיקו.
הקווים שעוברים במקיף ז' - אני מאוד מקווה שהתדירות תספיק כי בפעם האחרונה שנסעתי לאזור הנסיעה הייתה זוועה.

מבחינתי העובדה שהאריכו קווים (קו 12 לאצטדיון, קו 26 לגרנד קניון, קו 3' למסוף יא') וביטלו קווים סיבוביים זה מצויין, אני פשוט לא רוצה להמשיך להידחס כמו סרדין במקרה הטוב, ובמקרה הרע להישאר בתחנה כי האוטובוס עמוס מדי.

לכן, אם לא מתכוונים להכניס לעיר מפרקיות אין מנוס מלבנות מסלולי BRT בהקדם האפשרי, כי מבחינת קישוריות ויעילות הרפורמה הזו היא מצויינת, אך מבחינת תדירות וקיבולת יכלו לעשות יותר.
אתה שוכח פקטור מאד מאד משמעותי - כרטיס מעבר ל-90 דקות.
אין מקום במערכת תח"צ במיוחד בעיר ששטחה גדול וצפיפות הבניה בה לא גדולה בשכונות רבות לקווים שיגיעו מכל מקום לכל מקום. יש מקום לקווים שיקשרו היטב שכונות שונות אל מוקדי משיכה או לנקודות מרכזיות שבהן יהיה ניתן לבצע החלפה.
&nbsp
יש במערכת גם דברים פחות טובים אבל צריך לזכור שיש סך קילומטרים ובו צריך לטפל בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים של תושבי העיר ושל המבקרים בה.
&nbsp
26 החדש הוא שילוב של 26 הנוכחי עם 25 הנוכחי. השילבו עושה טוב לקישור בין י"א לגראנד ולנווה זאב ולשכונה ט', בעצם קישור בין השכונות זה מה שהקו הזה עושה בעיקר כאשר מו' וד' עיקר הקישור שלו הוא לאונ' וסורוקה וכמובן לרכבת צפון ולביג. אף אחד לא מצפה שיסעו איתו מקצה לקצה ויש קווים יעילים יותר לבצע את המשימה הזאת, לכן יהיו אנשים שיסעו בקווים אחרים שכיום הם משתמשים ב25/26 בלית ברירה אבל עם הפעלת המכרז יעברו לקווים אחרים שהרבה יותר יעילים עבורם. כך למשל קווים 4/7/8 יהיו הרבה יותר יעילים בקישור נאות לון, נווה זאב ושכונה ט' לסורוקה ולאונ'.
&nbsp
גם לטעמי חיבור מרמות לשדרות רגר, בפרט למרכז אורן - חשוב, לא הכי חשוב אבל חשוב. בעיקר עבור קישור מהיר לקווים הבין עירוניים + מעבר ל26 (זו לא באמת בעיה להחליף שם, רק לעבור לצד השני של מרכז אורן). יחד עם זאת, אין ממש סיבה לבזבז קו שיסע בין רמות לנחל עשן או נווה זאב דרך אצ"ל - אין לזה ביקוש כמו שיש ביקוש להגעה מהירה למרכזית, לאוניברסיטה וסורוקה, לתחנת רכבת צפון, לביג, לגראנד קניון וכו'.
&nbsp
ביחד עם זה, צריך לבחון את שימוש הביניים... קו 4 החדש הוא הקו המהיר ביותר שמקשר בין התחנה המרכזית לאוניברסיטה ו7 ו8 מקשרים כמובן גם את סורוקה ו8 מקשר את שער רגר ושער 90 של האונ'. כולם יעשו את זה בצורה מהירה מכיוון שהם יסעו ישר מהמרכזית לרגר במקום הסיבוב דרך השוק והעיר.כמו כן 4 יקשר היטב את ציר רגר לציר טוביהו ויאפשר שירות טוב בהרבה לבתים שבשכונה ה' וט' שנמצאים בסמיכות לשדרות טוביהו + קישור לגראנד קניון. וכמובן הקישור המהיר והיעיל יותר בין נחל עשן למסוף י"א, ממנו יוכלו להחליף לקווים רבים או המשך נסיעה בקו 4 לציר טוביהו וכך מתבצע קישור לשכונות הקרובות ולכל מוקדי המשיכה שיש בתוואי הנסיעה.
&nbsp
קו 4 הוא הלהיט, והתדירות ההתחלתית שלו היא התחלתית, לא צריך להיצמד למה שרשום לגבי התדירות - קווים שיוכיחו את עצמם יתוגברו. שינויים במסלולים יבוצעו, התאמות כאלו ואחרות תבוצענה ומה שמופיע במצגת לא סופי, גם אחרי שהמכרז יפורסם והמטרה היא שהוא יפורסם כמה שיותר מהר כי מבחינת המפעיל זה לא משנה המסלולים, התדירות וכו' -מה שמשנה לו זה מספר הקילומטרים וזה נתון קבוע.
&nbsp
לגבי 32 - החשיבה היא שעד שהמכרז יופעל החר"פ יפונה ויפעל כבר בעיר הבה"דים ולכן לא יהיה צורך בתדירות גבוהה של קו 32. אבל זה מן הסתם לא וודאי, כל עוד שהחר"פ לא יעבור לעיר הבה"דים, זה לא מה שיהיה מ32.
&nbsp
12 - הארכת המסלול היא על מנת ליצור נקודת קצה נוחה לכולם, גם לתושבים שסובלים מאוטובוס שיושב להם מתחת לבית זמן מה עד שהוא יוצא לנסיעה (בלילה זה בעיקר מפריע) וגם מתחם מסודר לנהגים עם אפשרות נורמלית להתרענן, שירותים וחדר נהגים.
&nbsp
קו 12 סובל מעומס קשה גם מכיוון שהוא הקו הכי יעיל כיום במערכת הקווים שמשרת את שכונה ו' וציר מצדה. אבל, שים לב שזה קצת משתנה, קו 3 נכנס למצדה ועובר לנסוע במסלול קצר יותר ויעיל יותר, יהיה גם את 3א לעמק שרה וזה לא סתם שקיים גם 6א - רוב עובדי עמק שרה מסתבר מתגוררים בשכונה ו'. כך שיש שימתינו במיוחד ל3א ויורידו את העומס מ12.
&nbsp
גם הקישור של התלמידים למקיף ג' ומקיף ה' ישופר על ידי קו 3 ויורד את העומס מ12. אבל עוד חזון למועד והזמן יגיד את שלו. אני צופה שהוא לא יהיה מלא יותר מהיום, אלא פחות. אבל ימים יגידו.
&nbsp
פרוייקט BRT קיים, אבל לא קשור למכרז הזה. הוא במצב הולד.
 

zahipan10

New member
התחבורה הציבורית בבאר שבע נוראית בגלל 3 סיבות:

אתה שוכח פקטור מאד מאד משמעותי - כרטיס מעבר ל-90 דקות.
אין מקום במערכת תח"צ במיוחד בעיר ששטחה גדול וצפיפות הבניה בה לא גדולה בשכונות רבות לקווים שיגיעו מכל מקום לכל מקום. יש מקום לקווים שיקשרו היטב שכונות שונות אל מוקדי משיכה או לנקודות מרכזיות שבהן יהיה ניתן לבצע החלפה.
&nbsp
יש במערכת גם דברים פחות טובים אבל צריך לזכור שיש סך קילומטרים ובו צריך לטפל בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים של תושבי העיר ושל המבקרים בה.
&nbsp
26 החדש הוא שילוב של 26 הנוכחי עם 25 הנוכחי. השילבו עושה טוב לקישור בין י"א לגראנד ולנווה זאב ולשכונה ט', בעצם קישור בין השכונות זה מה שהקו הזה עושה בעיקר כאשר מו' וד' עיקר הקישור שלו הוא לאונ' וסורוקה וכמובן לרכבת צפון ולביג. אף אחד לא מצפה שיסעו איתו מקצה לקצה ויש קווים יעילים יותר לבצע את המשימה הזאת, לכן יהיו אנשים שיסעו בקווים אחרים שכיום הם משתמשים ב25/26 בלית ברירה אבל עם הפעלת המכרז יעברו לקווים אחרים שהרבה יותר יעילים עבורם. כך למשל קווים 4/7/8 יהיו הרבה יותר יעילים בקישור נאות לון, נווה זאב ושכונה ט' לסורוקה ולאונ'.
&nbsp
גם לטעמי חיבור מרמות לשדרות רגר, בפרט למרכז אורן - חשוב, לא הכי חשוב אבל חשוב. בעיקר עבור קישור מהיר לקווים הבין עירוניים + מעבר ל26 (זו לא באמת בעיה להחליף שם, רק לעבור לצד השני של מרכז אורן). יחד עם זאת, אין ממש סיבה לבזבז קו שיסע בין רמות לנחל עשן או נווה זאב דרך אצ"ל - אין לזה ביקוש כמו שיש ביקוש להגעה מהירה למרכזית, לאוניברסיטה וסורוקה, לתחנת רכבת צפון, לביג, לגראנד קניון וכו'.
&nbsp
ביחד עם זה, צריך לבחון את שימוש הביניים... קו 4 החדש הוא הקו המהיר ביותר שמקשר בין התחנה המרכזית לאוניברסיטה ו7 ו8 מקשרים כמובן גם את סורוקה ו8 מקשר את שער רגר ושער 90 של האונ'. כולם יעשו את זה בצורה מהירה מכיוון שהם יסעו ישר מהמרכזית לרגר במקום הסיבוב דרך השוק והעיר.כמו כן 4 יקשר היטב את ציר רגר לציר טוביהו ויאפשר שירות טוב בהרבה לבתים שבשכונה ה' וט' שנמצאים בסמיכות לשדרות טוביהו + קישור לגראנד קניון. וכמובן הקישור המהיר והיעיל יותר בין נחל עשן למסוף י"א, ממנו יוכלו להחליף לקווים רבים או המשך נסיעה בקו 4 לציר טוביהו וכך מתבצע קישור לשכונות הקרובות ולכל מוקדי המשיכה שיש בתוואי הנסיעה.
&nbsp
קו 4 הוא הלהיט, והתדירות ההתחלתית שלו היא התחלתית, לא צריך להיצמד למה שרשום לגבי התדירות - קווים שיוכיחו את עצמם יתוגברו. שינויים במסלולים יבוצעו, התאמות כאלו ואחרות תבוצענה ומה שמופיע במצגת לא סופי, גם אחרי שהמכרז יפורסם והמטרה היא שהוא יפורסם כמה שיותר מהר כי מבחינת המפעיל זה לא משנה המסלולים, התדירות וכו' -מה שמשנה לו זה מספר הקילומטרים וזה נתון קבוע.
&nbsp
לגבי 32 - החשיבה היא שעד שהמכרז יופעל החר"פ יפונה ויפעל כבר בעיר הבה"דים ולכן לא יהיה צורך בתדירות גבוהה של קו 32. אבל זה מן הסתם לא וודאי, כל עוד שהחר"פ לא יעבור לעיר הבה"דים, זה לא מה שיהיה מ32.
&nbsp
12 - הארכת המסלול היא על מנת ליצור נקודת קצה נוחה לכולם, גם לתושבים שסובלים מאוטובוס שיושב להם מתחת לבית זמן מה עד שהוא יוצא לנסיעה (בלילה זה בעיקר מפריע) וגם מתחם מסודר לנהגים עם אפשרות נורמלית להתרענן, שירותים וחדר נהגים.
&nbsp
קו 12 סובל מעומס קשה גם מכיוון שהוא הקו הכי יעיל כיום במערכת הקווים שמשרת את שכונה ו' וציר מצדה. אבל, שים לב שזה קצת משתנה, קו 3 נכנס למצדה ועובר לנסוע במסלול קצר יותר ויעיל יותר, יהיה גם את 3א לעמק שרה וזה לא סתם שקיים גם 6א - רוב עובדי עמק שרה מסתבר מתגוררים בשכונה ו'. כך שיש שימתינו במיוחד ל3א ויורידו את העומס מ12.
&nbsp
גם הקישור של התלמידים למקיף ג' ומקיף ה' ישופר על ידי קו 3 ויורד את העומס מ12. אבל עוד חזון למועד והזמן יגיד את שלו. אני צופה שהוא לא יהיה מלא יותר מהיום, אלא פחות. אבל ימים יגידו.
&nbsp
פרוייקט BRT קיים, אבל לא קשור למכרז הזה. הוא במצב הולד.
התחבורה הציבורית בבאר שבע נוראית בגלל 3 סיבות:
1. קישור גרוע בין השכונות למוקדים עירוניים שאינם המוקדים הקלאסיים (רגר, קריית הממשלה, העיר העתיקה), וקישור גרוע בין השכונות השונות.
2. תדירות נמוכה בחלק מהקווים.
3. קיבולת אוטובוסים שאינה מספיקה.

את בעיה מספר 1 פתרו, אני בהחלט חושב שהם עשו עבודה טובה בעניין.
את בעיה מספר 2 בהחלט שיפרו בצורה ניכרת, אך אני עדיין חושב שיש מקום להגדיל עוד את התדירות בחלק מהקווים.
בעיה מספר 3 שהיא הקיבולת תשתפר עצם העובדה שתיגברו את תדירות הקווים, אך ישנם קווים שבשעות מסויימות לא יהיה מנוס מהפעלת מפרקיות בהם כי התדירות שלהם גבוהה והם בכל זאת מפוצצים.

קיבולת האוטובוסים היא הבעיה המרכזית ואני חושב שהרפורמה הזו לא תפתור אותה, ועדיין אנשים ידחסו כמו סרדינים.
ואני לא מקבל את זה שאי אפשר להכניס מפרקיות לעיר. אני נסעתי במפרקיות בתל אביב שהמסלול שלהם בעייתי אפילו יותר מהמסלולים כאן. קו 12 לדוגמא לא עובר באף כביש בעייתי, גם בעיר העתיקה הוא יכול לבצע פניות, ואם אני לא טועה היו מפרקיות בעבר בקו הזה.
ואם המסוף העירוני בעייתי למפרקיות אז חבל שלא התחשבו בכך כשבנו אותו.

בשורה התחתונה אם אין אוטובוסים רבי קיבולת בעיר מי שנפגע מכך היא האוכלוסייה החלשה שמסתמכת על התחבורה הציבורית. אותם לא מעניין איזה גוף אחראי למה, הם זקוקים לאוטובוס רב קיבולת או ל- BRT, ישנם אנשים מבוגרים שאינם מסוגלים לעמוד באוטובוס והם סובלים בכל יום.

בשלושת המטרופולינים האחרים יש פתרונות, משום מה רק בבאר שבע זה בלתי אפשרי או שאין כסף.
 

olli3

New member
מנהל
לגבי המפרקיות>>>

התחבורה הציבורית בבאר שבע נוראית בגלל 3 סיבות:
1. קישור גרוע בין השכונות למוקדים עירוניים שאינם המוקדים הקלאסיים (רגר, קריית הממשלה, העיר העתיקה), וקישור גרוע בין השכונות השונות.
2. תדירות נמוכה בחלק מהקווים.
3. קיבולת אוטובוסים שאינה מספיקה.

את בעיה מספר 1 פתרו, אני בהחלט חושב שהם עשו עבודה טובה בעניין.
את בעיה מספר 2 בהחלט שיפרו בצורה ניכרת, אך אני עדיין חושב שיש מקום להגדיל עוד את התדירות בחלק מהקווים.
בעיה מספר 3 שהיא הקיבולת תשתפר עצם העובדה שתיגברו את תדירות הקווים, אך ישנם קווים שבשעות מסויימות לא יהיה מנוס מהפעלת מפרקיות בהם כי התדירות שלהם גבוהה והם בכל זאת מפוצצים.

קיבולת האוטובוסים היא הבעיה המרכזית ואני חושב שהרפורמה הזו לא תפתור אותה, ועדיין אנשים ידחסו כמו סרדינים.
ואני לא מקבל את זה שאי אפשר להכניס מפרקיות לעיר. אני נסעתי במפרקיות בתל אביב שהמסלול שלהם בעייתי אפילו יותר מהמסלולים כאן. קו 12 לדוגמא לא עובר באף כביש בעייתי, גם בעיר העתיקה הוא יכול לבצע פניות, ואם אני לא טועה היו מפרקיות בעבר בקו הזה.
ואם המסוף העירוני בעייתי למפרקיות אז חבל שלא התחשבו בכך כשבנו אותו.

בשורה התחתונה אם אין אוטובוסים רבי קיבולת בעיר מי שנפגע מכך היא האוכלוסייה החלשה שמסתמכת על התחבורה הציבורית. אותם לא מעניין איזה גוף אחראי למה, הם זקוקים לאוטובוס רב קיבולת או ל- BRT, ישנם אנשים מבוגרים שאינם מסוגלים לעמוד באוטובוס והם סובלים בכל יום.

בשלושת המטרופולינים האחרים יש פתרונות, משום מה רק בבאר שבע זה בלתי אפשרי או שאין כסף.
לגבי המפרקיות>>>
להשוות עיר בגודל של ירושלים לבאר שבע - לא הוגן. להשוות את גוש דן (לא רק את ת"א) - לא הוגן. להשוות את חיפה והקריות עם מסלולי המטרונית (המת"צים) - לא הוגן.
&nbsp
בבאר שבע בצירים המרכזיים של העיר גם ככה נוסעים המון קווים, התדירות ברגר גבוהה גם ככה כיום. בטוביהו יעבור רק קו 4 מקצה לקצה ולמרות שהוא יצליח ללא כל צל של ספק, תגבור שלו יספק.
&nbsp
עכשיו אנחנו נשארים בעיקר עם 12 שלי לא זכור שהופעלו בו מפרקיות אבל גם אם כן, אז לא הייתה הכיכר בהרצל פינת העצמאות ואין מצב שמפרקית מצליחה להסתובב שם כיום. אז אפשר לפתור את זה שקו 12 יסע קודם דרך המרכזית ואז יגיע לשוק ולעיר אבל אתה מוריד את התדירות של הקווים שיורדים קודם לעיר ואח"כ מגיעים למרכזית - בעיה.
&nbsp
אבל בסדר, 12 מפוצץ בשעות העומס, בשביל זה תחזיק 2-4 מפרקיות, סבבה. ומה תעשה איתן במשך כל היום? סתם שתסענה על קו 12 כל היום? אין עוד קו שבשעות שאינם שעות העומס צריך מפרקית גם ככה. ואם אני לוקח את 9, העומס ממנו ירד גם כי יהיה את 8 בחלק מהמסלול ויהיה גם את 18 בחלק אחר של המסלול, אז גם הוא פחות יצטרך מפרקית.
&nbsp
בדן מוציאים בבוקר את 61 כל 3 דקות מעמידר לת"א ובקו הזה לא פועלות מפרקיות כי בלתי אפשרי להפעיל בקו הזה מפרקיות עקב הרחובות הבעייתים שהוא נוסע בהם. בוא נגיד שגם את 12 יהיה ניתן לתגבר לכל 3 דקות אוטובוס.
&nbsp
אבל בוא ננתח את העומס על קו 12, יש לו 4 מוקדים עיקריים כיום שבהם עולים או יורדים המון אנשים:
&nbsp
1. תחנה מרכזית
2. סורוקה
3. מקיף ג' (בשעות התלמידים)
4. מקיף א'
&nbsp
אז בוא נבחן את המוקדים העיקריים:
&nbsp
1. מרכזית - למה אנשים מגיעים למרכזית? בעוד חלק צריכים להגיע למשרדים, לקרית הממשלה, לקניון הנגב, יש נוסעים שצריכים קו המשך עירוני או בין עירוני. במידה ומדובר בקו בין עירוני שעד היום אין שום נקודה נוחה להגיע אליו באמצעות תח"צ שאינה התחנה המרכזית - כעת יש. אם מדובר בנוסע המעוניין לעלות על הקווים שנוסעים לאופקים,נתיבות, שדרות, אשקלון וכו' - לא תהיה לו בעיה לנסוע עם 26 משכונה ו' לציר טוביהו ולבצע את ההחלפה שם.
&nbsp
כמו כן, רבים מתושבי שכונה ו' עובדים בעמק שרה ולכן יעדיפו לנסוע ב3א ו6א במקום נסיעה בקו 12 דרך המרכזית, עם המסלול המקוצר של 3א, בהחלט תהיה משיכה אל מול 12 שכיום אנשים בעיקר מחכים לו כי הוא המהיר ביותר.
&nbsp
2. סורוקה - ישאר בלעדית על ידי קו 12
&nbsp
3. מקיף ג' - תלמידים במקיף ג' המתגוררים בשכונה ו' יעברו לקו 3 המהיר והיעיל יותר.
&nbsp
4. מקיף א' - ישאר בלעדית על ידי קו 12.
&nbsp
אני צופה שעקב המעבר של נוסעים לקווים 3/3א ו6/6א העומס ב12 ירד. תחשוב עד כמה זה נוח לתושבי שכונה ו' שעובדים בעמק שרה לנסוע באוטובוס אחד, לא תהיה להם סיבה לעלות על 12 יותר. כמו כן, הנסיעה ב-3 תהיה מהירה באותה המידה אל מול נסיעה בקו 12 בהגעה לקניון הנגב, ורוב הנוסעים רוצים להגיע למרכזית, כך שהם יעדיפו כבר את 3.
&nbsp
אז מלבד 12, שלטעמי העומס בו ירד, איזה עוד קו חייב מפרקיות? ועזוב את התשתיות בצד.
&nbsp
המסוף העירוני בעייתי עבור חלק מהרציפים. לרציף שצמוד לחנויות של המרכזית אין בעיה להגיע, הבעיה היא מפרקית שתסיים במרכזית כשהיא מגיעה מהשוק למרכזית... ואז עליה להגיע לכיכר, לפרסס ולהיכנס לנתיב האמצעי (היכן שכל הקווים מורידים כיום) כי רק מהרציף הזה יש כניסה לחניון. בכיכר אין סיכוי שהיא מפרססת... אז הפיתרון במקרה הזה הוא לדייר את המפרקית בתוך המרכזית, זה תפעולית דיי דפוק ומבזבז לנהג זמן רב מההפסקות שלו (משם הוא צריך לחזור לתוך המרכזית בשביל להתחיל את המסלול).
&nbsp
ולגבי תשתיות, איפה תכנס מפרקית בתחנה של מצדה פינת רגר בכיוון הנסיעה לשכונה? כיום יש מקום לאוטובוס וטיפה, צריך להזיז איכשהו את התחנה משם, אולי למדרכה שמקבילה לתחנת הדלק ולתחנה שממול, מפרקית לא תוכל להיכנס בצורה מיטבית, צריכים להעביר את התחנה ממש עד הפניה ימינה וזה בלתי אפשרי לביצוע מבחינת חוקי תנועה. אז תעביר את התחנה ללפני הפניה ללמדן ואתה בעצם מרחיק את התחנה עוד יותר מסורוקה.
&nbsp
ואיך תכניס מפרקית כמו שצריך לתחנות שיש בהן שתי סככות ויותר? תצטרך להרחיב את מפרצי התחנות בלא מעט מטרים כי להצמיד מפרקית למדרכה כשאתה עוקף אוטובוס שנמצא תחנה אחת לפניך, זה מרחק ארוך.
&nbsp
ונכון, בהחלט מסכים שכל זה אפשרי ליישום. השאלה היא האם כל זה נחוץ בטירוף רק עבור קו אחד עמוס שהוא עמוס כיום אבל לא בטוח שהוא ימשיך להיות עמוס אחרי הפעלת המכרז.
&nbsp
ימים יגידו.
 

cwen

New member
למה אתה אומר שאי אפשר להפעיל מפרקיות ב 61?

לגבי המפרקיות>>>
להשוות עיר בגודל של ירושלים לבאר שבע - לא הוגן. להשוות את גוש דן (לא רק את ת"א) - לא הוגן. להשוות את חיפה והקריות עם מסלולי המטרונית (המת"צים) - לא הוגן.
&nbsp
בבאר שבע בצירים המרכזיים של העיר גם ככה נוסעים המון קווים, התדירות ברגר גבוהה גם ככה כיום. בטוביהו יעבור רק קו 4 מקצה לקצה ולמרות שהוא יצליח ללא כל צל של ספק, תגבור שלו יספק.
&nbsp
עכשיו אנחנו נשארים בעיקר עם 12 שלי לא זכור שהופעלו בו מפרקיות אבל גם אם כן, אז לא הייתה הכיכר בהרצל פינת העצמאות ואין מצב שמפרקית מצליחה להסתובב שם כיום. אז אפשר לפתור את זה שקו 12 יסע קודם דרך המרכזית ואז יגיע לשוק ולעיר אבל אתה מוריד את התדירות של הקווים שיורדים קודם לעיר ואח"כ מגיעים למרכזית - בעיה.
&nbsp
אבל בסדר, 12 מפוצץ בשעות העומס, בשביל זה תחזיק 2-4 מפרקיות, סבבה. ומה תעשה איתן במשך כל היום? סתם שתסענה על קו 12 כל היום? אין עוד קו שבשעות שאינם שעות העומס צריך מפרקית גם ככה. ואם אני לוקח את 9, העומס ממנו ירד גם כי יהיה את 8 בחלק מהמסלול ויהיה גם את 18 בחלק אחר של המסלול, אז גם הוא פחות יצטרך מפרקית.
&nbsp
בדן מוציאים בבוקר את 61 כל 3 דקות מעמידר לת"א ובקו הזה לא פועלות מפרקיות כי בלתי אפשרי להפעיל בקו הזה מפרקיות עקב הרחובות הבעייתים שהוא נוסע בהם. בוא נגיד שגם את 12 יהיה ניתן לתגבר לכל 3 דקות אוטובוס.
&nbsp
אבל בוא ננתח את העומס על קו 12, יש לו 4 מוקדים עיקריים כיום שבהם עולים או יורדים המון אנשים:
&nbsp
1. תחנה מרכזית
2. סורוקה
3. מקיף ג' (בשעות התלמידים)
4. מקיף א'
&nbsp
אז בוא נבחן את המוקדים העיקריים:
&nbsp
1. מרכזית - למה אנשים מגיעים למרכזית? בעוד חלק צריכים להגיע למשרדים, לקרית הממשלה, לקניון הנגב, יש נוסעים שצריכים קו המשך עירוני או בין עירוני. במידה ומדובר בקו בין עירוני שעד היום אין שום נקודה נוחה להגיע אליו באמצעות תח"צ שאינה התחנה המרכזית - כעת יש. אם מדובר בנוסע המעוניין לעלות על הקווים שנוסעים לאופקים,נתיבות, שדרות, אשקלון וכו' - לא תהיה לו בעיה לנסוע עם 26 משכונה ו' לציר טוביהו ולבצע את ההחלפה שם.
&nbsp
כמו כן, רבים מתושבי שכונה ו' עובדים בעמק שרה ולכן יעדיפו לנסוע ב3א ו6א במקום נסיעה בקו 12 דרך המרכזית, עם המסלול המקוצר של 3א, בהחלט תהיה משיכה אל מול 12 שכיום אנשים בעיקר מחכים לו כי הוא המהיר ביותר.
&nbsp
2. סורוקה - ישאר בלעדית על ידי קו 12
&nbsp
3. מקיף ג' - תלמידים במקיף ג' המתגוררים בשכונה ו' יעברו לקו 3 המהיר והיעיל יותר.
&nbsp
4. מקיף א' - ישאר בלעדית על ידי קו 12.
&nbsp
אני צופה שעקב המעבר של נוסעים לקווים 3/3א ו6/6א העומס ב12 ירד. תחשוב עד כמה זה נוח לתושבי שכונה ו' שעובדים בעמק שרה לנסוע באוטובוס אחד, לא תהיה להם סיבה לעלות על 12 יותר. כמו כן, הנסיעה ב-3 תהיה מהירה באותה המידה אל מול נסיעה בקו 12 בהגעה לקניון הנגב, ורוב הנוסעים רוצים להגיע למרכזית, כך שהם יעדיפו כבר את 3.
&nbsp
אז מלבד 12, שלטעמי העומס בו ירד, איזה עוד קו חייב מפרקיות? ועזוב את התשתיות בצד.
&nbsp
המסוף העירוני בעייתי עבור חלק מהרציפים. לרציף שצמוד לחנויות של המרכזית אין בעיה להגיע, הבעיה היא מפרקית שתסיים במרכזית כשהיא מגיעה מהשוק למרכזית... ואז עליה להגיע לכיכר, לפרסס ולהיכנס לנתיב האמצעי (היכן שכל הקווים מורידים כיום) כי רק מהרציף הזה יש כניסה לחניון. בכיכר אין סיכוי שהיא מפרססת... אז הפיתרון במקרה הזה הוא לדייר את המפרקית בתוך המרכזית, זה תפעולית דיי דפוק ומבזבז לנהג זמן רב מההפסקות שלו (משם הוא צריך לחזור לתוך המרכזית בשביל להתחיל את המסלול).
&nbsp
ולגבי תשתיות, איפה תכנס מפרקית בתחנה של מצדה פינת רגר בכיוון הנסיעה לשכונה? כיום יש מקום לאוטובוס וטיפה, צריך להזיז איכשהו את התחנה משם, אולי למדרכה שמקבילה לתחנת הדלק ולתחנה שממול, מפרקית לא תוכל להיכנס בצורה מיטבית, צריכים להעביר את התחנה ממש עד הפניה ימינה וזה בלתי אפשרי לביצוע מבחינת חוקי תנועה. אז תעביר את התחנה ללפני הפניה ללמדן ואתה בעצם מרחיק את התחנה עוד יותר מסורוקה.
&nbsp
ואיך תכניס מפרקית כמו שצריך לתחנות שיש בהן שתי סככות ויותר? תצטרך להרחיב את מפרצי התחנות בלא מעט מטרים כי להצמיד מפרקית למדרכה כשאתה עוקף אוטובוס שנמצא תחנה אחת לפניך, זה מרחק ארוך.
&nbsp
ונכון, בהחלט מסכים שכל זה אפשרי ליישום. השאלה היא האם כל זה נחוץ בטירוף רק עבור קו אחד עמוס שהוא עמוס כיום אבל לא בטוח שהוא ימשיך להיות עמוס אחרי הפעלת המכרז.
&nbsp
ימים יגידו.
למה אתה אומר שאי אפשר להפעיל מפרקיות ב 61?
שנים עבדו בו מפרקיות. היו תקופות שהיו בו כמעט רק מפרקיות, עד שחולדאי החליט להכריז עליהן מלחמה.
 

scooby5

New member
ההסבר נשמע לי מאוד עקום...

הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
&nbsp
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
&nbsp
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
&nbsp
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
&nbsp
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
ההסבר נשמע לי מאוד עקום...
זה ללכת עם להרגיש בלי.
אם רוצים שינויים, צריך קצת להשקיע. בטווח המכרז, אין מניעה להתאים תשתיות לכמה קווי מפרקיות.
גם בתא הן עוברות במקומות צפופים ולא מאוד נוחים
 

olli3

New member
מנהל
כן רק שמדובר רק בקו אחד או שני קווי מפרקיות.

ההסבר נשמע לי מאוד עקום...
זה ללכת עם להרגיש בלי.
אם רוצים שינויים, צריך קצת להשקיע. בטווח המכרז, אין מניעה להתאים תשתיות לכמה קווי מפרקיות.
גם בתא הן עוברות במקומות צפופים ולא מאוד נוחים
כן רק שמדובר רק בקו אחד או שני קווי מפרקיות.
זה בעיקר מהסיבה שבאר שבע לא בנויה לגובה והיא מתפרסת על שטח גדול. הקווים שעמוסים להחריד הם אלו שנוסעים בצירים יחסית מרכזיים בעיר בתוך שכונות שבהן יש בניינים גבוהים של 8 קומות ומעלה, כאלו קיימים בעיקר בנווה זאב, דרך מצדה ושכונה י"א. שאר השכונות מאופינות בצמודי קרקע, בנייני שיכון בני 2-4 קומות.
&nbsp
בצירים המרכזיים של העיר גם ככה התדירות סופר גבוהה גם כיום.
&nbsp
אז בשביל קו 12 ואולי קו 9 אין ממש מקום להפעיל מפרקיות, אני גם צופה ש12 ידולל קצת מנוסעים כי תהיינה לו בקטעים מסויימים חלופות שיורידו ממנו את העומס, גם לקו 9 תהיינה חלופות, בין היתר על ידי קו 4 בציר טוביהו המהיר וגם על ידי קו 18 שיסע ביעלים.
&nbsp
אם היה מדובר ביותר, אני הכי מסכים אבל זה נראה כמו השקעה גדולה מידי עבור קו או שניים שעמוסים כיום לעייפה במשך 2-3 שעות ביום, שלא בטוח שאחרי הפעלת המכרז הם באמת יהיו צריכים את זה - זה קצת טו מאצ' כי לא יהיה סיבה להפעיל אותם במשך כל היום ככה או משהו אחר לעשות איתן...
&nbsp
אבל זו רק הדיעה שלי ויכול להיות שאני טועה ונסבול מכך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה