olli3 כבר פירסם את המצגת בפורום. היה גם דיון.היה על זה כבר דיון?
הנה תראו
אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
זו מצגת חדשה שמפרטת גם את התדירות במהלך כל היום.olli3 כבר פירסם את המצגת בפורום. היה גם דיון.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=177411237[/URL]
נראה כמו רשת מעולה עם תדירות טובה מאוד.זו מצגת חדשה שמפרטת גם את התדירות במהלך כל היום.
יש לשים לב שאומנם נרשם בשעות הלילה עד 23 אבל הכוונה היא עד 23:59 ולכן רק בשקפים האחרונים (קווים 26, 34) רואים שהם ממשיכים עד השעה 24, כנראה תיקנו את זה ככה בשקפים האחרונים רק.
 
כמו כן, יש מבטים נוחים יותר לצפיה על השכונות השונות.
בוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...נראה כמו רשת מעולה עם תדירות טובה מאוד.
גם מספר קווים שלא מוגדרים כתדירים הם למעשה תדירים (2, 4, 6, ו-13 עם 4 נסיעות בשעה מ-7 עד 7) ואילו אלה המוגדרים תדירים הם תדירים מאוד (לפחות כל עשר דקות ורובם אף יותר).
 
גם רשת די הגיונית חוץ מהקווים שמסיימים בעיר העתיקה ששם אני אף פעם לא מבין את ההגיון שעד כה נבע מירושות הסטוריות. היה טוב אם היו יכולים להכניס קצת הגיון שם ופחות סיבובים.
 
אגב, במפות יש מין קטע שמסומן בצהוב לאורך רגר ורחוב העצמאות. האם יש לכך משמעות?
יפה מאוד, למרות שהכיוון הראשוני שלי היה קו BRT ייחודי, אבלבוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...
שים לב לרחובות: העצמאות, הפלמ"ח, החלוץ, בית אשל, הרצל. מה משותף לכולם מלבד להפלמ"ח? שתחבורה ציבורית נוסעת בהם.
 
אז מה הולך להיות? נת"צ. לגבי רגר, זה כבר פרוייקט אחר שקשור למשרד השיכון בחלקו הצפוני ולכן תקוע שנים כבר ובתכנון יהיה גם נת"צ.
נת"צ זה מצוייןבוודאי שיש לכך משמעות, אני מניח שניחשת כבר...
שים לב לרחובות: העצמאות, הפלמ"ח, החלוץ, בית אשל, הרצל. מה משותף לכולם מלבד להפלמ"ח? שתחבורה ציבורית נוסעת בהם.
 
אז מה הולך להיות? נת"צ. לגבי רגר, זה כבר פרוייקט אחר שקשור למשרד השיכון בחלקו הצפוני ולכן תקוע שנים כבר ובתכנון יהיה גם נת"צ.
היה דיון.היה על זה כבר דיון?
הנה תראו
אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
תודה לכםהיה על זה כבר דיון?
הנה תראו
אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:היה על זה כבר דיון?
הנה תראו
אם לא יעלו את תדירויות האוטובוסים ויביאו מפרקיות לעיר אני בלית ברירה אקנה אופניים חשמליים, אני לא מתכוון להידחס באוטובוסים.
לפי המצגת אני רואה שהם ביטלו כמה קווים והפכו קווים אחרים לארוכים ומייגעים.
אני חושב שיש מקום לדו-קומתי עם שלוש דלתות בקווים בהם הנוסעהרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
 
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
 
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
 
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
 
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
האוטובוס האחרון דווקא מעניין... בין עירוני מפרקי.אני חושב שיש מקום לדו-קומתי עם שלוש דלתות בקווים בהם הנוסע
מבלה לפחות 20 דקות באוטובוס ולכן יעשה את המאמץ לעלות מעלה. מכיוון שיש שלוש דלתות, השהיה בתחנה אינה מתארכת יתר על המידה. אולי באר שבע מתאימה לשימוש כזה ואולי לא. הנה דוגמא למכונות כאלה (וולוו, אבל בטח יש גם של חברות אחרות):
http://randomstreets.blogspot.co.uk/2012/07/copenhagen-denmark.html
סליחה שאני מגיב רק עכשיוהרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
 
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
 
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
 
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
 
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
ואני חוזר בי ב"קווים ארוכים ומייגעים"סליחה שאני מגיב רק עכשיו
אם אני מסתכל על הקווים שאני מכיר, אין הרבה בשורות בתדירות.
קו 12 העמוס גם יפעל באותה תדירות, וגם הוארך עד לאצטדיון, כך שפוטנציאל הצפיפות גדל.
בקו 26 (25 ז"ל) הגדילו את התדירות ל-4 נסיעות בשעה והאריכו אותו לגרנד קניון ולנווה זאב כאשר כבר עכשיו בשעות מסויימות יש צורך בלפחות 5 נסיעות בשעה, אם לא יותר.
קו 32 - להערכתי 3 נסיעות בשעה לא יספיקו.
הקווים שעוברים במקיף ז' - אני מאוד מקווה שהתדירות תספיק כי בפעם האחרונה שנסעתי לאזור הנסיעה הייתה זוועה.
מבחינתי העובדה שהאריכו קווים (קו 12 לאצטדיון, קו 26 לגרנד קניון, קו 3' למסוף יא') וביטלו קווים סיבוביים זה מצויין, אני פשוט לא רוצה להמשיך להידחס כמו סרדין במקרה הטוב, ובמקרה הרע להישאר בתחנה כי האוטובוס עמוס מדי.
לכן, אם לא מתכוונים להכניס לעיר מפרקיות אין מנוס מלבנות מסלולי BRT בהקדם האפשרי, כי מבחינת קישוריות ויעילות הרפורמה הזו היא מצויינת, אך מבחינת תדירות וקיבולת יכלו לעשות יותר.
אתה שוכח פקטור מאד מאד משמעותי - כרטיס מעבר ל-90 דקות.סליחה שאני מגיב רק עכשיו
אם אני מסתכל על הקווים שאני מכיר, אין הרבה בשורות בתדירות.
קו 12 העמוס גם יפעל באותה תדירות, וגם הוארך עד לאצטדיון, כך שפוטנציאל הצפיפות גדל.
בקו 26 (25 ז"ל) הגדילו את התדירות ל-4 נסיעות בשעה והאריכו אותו לגרנד קניון ולנווה זאב כאשר כבר עכשיו בשעות מסויימות יש צורך בלפחות 5 נסיעות בשעה, אם לא יותר.
קו 32 - להערכתי 3 נסיעות בשעה לא יספיקו.
הקווים שעוברים במקיף ז' - אני מאוד מקווה שהתדירות תספיק כי בפעם האחרונה שנסעתי לאזור הנסיעה הייתה זוועה.
מבחינתי העובדה שהאריכו קווים (קו 12 לאצטדיון, קו 26 לגרנד קניון, קו 3' למסוף יא') וביטלו קווים סיבוביים זה מצויין, אני פשוט לא רוצה להמשיך להידחס כמו סרדין במקרה הטוב, ובמקרה הרע להישאר בתחנה כי האוטובוס עמוס מדי.
לכן, אם לא מתכוונים להכניס לעיר מפרקיות אין מנוס מלבנות מסלולי BRT בהקדם האפשרי, כי מבחינת קישוריות ויעילות הרפורמה הזו היא מצויינת, אך מבחינת תדירות וקיבולת יכלו לעשות יותר.
התחבורה הציבורית בבאר שבע נוראית בגלל 3 סיבות:אתה שוכח פקטור מאד מאד משמעותי - כרטיס מעבר ל-90 דקות.
אין מקום במערכת תח"צ במיוחד בעיר ששטחה גדול וצפיפות הבניה בה לא גדולה בשכונות רבות לקווים שיגיעו מכל מקום לכל מקום. יש מקום לקווים שיקשרו היטב שכונות שונות אל מוקדי משיכה או לנקודות מרכזיות שבהן יהיה ניתן לבצע החלפה.
 
יש במערכת גם דברים פחות טובים אבל צריך לזכור שיש סך קילומטרים ובו צריך לטפל בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים של תושבי העיר ושל המבקרים בה.
 
26 החדש הוא שילוב של 26 הנוכחי עם 25 הנוכחי. השילבו עושה טוב לקישור בין י"א לגראנד ולנווה זאב ולשכונה ט', בעצם קישור בין השכונות זה מה שהקו הזה עושה בעיקר כאשר מו' וד' עיקר הקישור שלו הוא לאונ' וסורוקה וכמובן לרכבת צפון ולביג. אף אחד לא מצפה שיסעו איתו מקצה לקצה ויש קווים יעילים יותר לבצע את המשימה הזאת, לכן יהיו אנשים שיסעו בקווים אחרים שכיום הם משתמשים ב25/26 בלית ברירה אבל עם הפעלת המכרז יעברו לקווים אחרים שהרבה יותר יעילים עבורם. כך למשל קווים 4/7/8 יהיו הרבה יותר יעילים בקישור נאות לון, נווה זאב ושכונה ט' לסורוקה ולאונ'.
 
גם לטעמי חיבור מרמות לשדרות רגר, בפרט למרכז אורן - חשוב, לא הכי חשוב אבל חשוב. בעיקר עבור קישור מהיר לקווים הבין עירוניים + מעבר ל26 (זו לא באמת בעיה להחליף שם, רק לעבור לצד השני של מרכז אורן). יחד עם זאת, אין ממש סיבה לבזבז קו שיסע בין רמות לנחל עשן או נווה זאב דרך אצ"ל - אין לזה ביקוש כמו שיש ביקוש להגעה מהירה למרכזית, לאוניברסיטה וסורוקה, לתחנת רכבת צפון, לביג, לגראנד קניון וכו'.
 
ביחד עם זה, צריך לבחון את שימוש הביניים... קו 4 החדש הוא הקו המהיר ביותר שמקשר בין התחנה המרכזית לאוניברסיטה ו7 ו8 מקשרים כמובן גם את סורוקה ו8 מקשר את שער רגר ושער 90 של האונ'. כולם יעשו את זה בצורה מהירה מכיוון שהם יסעו ישר מהמרכזית לרגר במקום הסיבוב דרך השוק והעיר.כמו כן 4 יקשר היטב את ציר רגר לציר טוביהו ויאפשר שירות טוב בהרבה לבתים שבשכונה ה' וט' שנמצאים בסמיכות לשדרות טוביהו + קישור לגראנד קניון. וכמובן הקישור המהיר והיעיל יותר בין נחל עשן למסוף י"א, ממנו יוכלו להחליף לקווים רבים או המשך נסיעה בקו 4 לציר טוביהו וכך מתבצע קישור לשכונות הקרובות ולכל מוקדי המשיכה שיש בתוואי הנסיעה.
 
קו 4 הוא הלהיט, והתדירות ההתחלתית שלו היא התחלתית, לא צריך להיצמד למה שרשום לגבי התדירות - קווים שיוכיחו את עצמם יתוגברו. שינויים במסלולים יבוצעו, התאמות כאלו ואחרות תבוצענה ומה שמופיע במצגת לא סופי, גם אחרי שהמכרז יפורסם והמטרה היא שהוא יפורסם כמה שיותר מהר כי מבחינת המפעיל זה לא משנה המסלולים, התדירות וכו' -מה שמשנה לו זה מספר הקילומטרים וזה נתון קבוע.
 
לגבי 32 - החשיבה היא שעד שהמכרז יופעל החר"פ יפונה ויפעל כבר בעיר הבה"דים ולכן לא יהיה צורך בתדירות גבוהה של קו 32. אבל זה מן הסתם לא וודאי, כל עוד שהחר"פ לא יעבור לעיר הבה"דים, זה לא מה שיהיה מ32.
 
12 - הארכת המסלול היא על מנת ליצור נקודת קצה נוחה לכולם, גם לתושבים שסובלים מאוטובוס שיושב להם מתחת לבית זמן מה עד שהוא יוצא לנסיעה (בלילה זה בעיקר מפריע) וגם מתחם מסודר לנהגים עם אפשרות נורמלית להתרענן, שירותים וחדר נהגים.
 
קו 12 סובל מעומס קשה גם מכיוון שהוא הקו הכי יעיל כיום במערכת הקווים שמשרת את שכונה ו' וציר מצדה. אבל, שים לב שזה קצת משתנה, קו 3 נכנס למצדה ועובר לנסוע במסלול קצר יותר ויעיל יותר, יהיה גם את 3א לעמק שרה וזה לא סתם שקיים גם 6א - רוב עובדי עמק שרה מסתבר מתגוררים בשכונה ו'. כך שיש שימתינו במיוחד ל3א ויורידו את העומס מ12.
 
גם הקישור של התלמידים למקיף ג' ומקיף ה' ישופר על ידי קו 3 ויורד את העומס מ12. אבל עוד חזון למועד והזמן יגיד את שלו. אני צופה שהוא לא יהיה מלא יותר מהיום, אלא פחות. אבל ימים יגידו.
 
פרוייקט BRT קיים, אבל לא קשור למכרז הזה. הוא במצב הולד.
לגבי המפרקיות>>>התחבורה הציבורית בבאר שבע נוראית בגלל 3 סיבות:
1. קישור גרוע בין השכונות למוקדים עירוניים שאינם המוקדים הקלאסיים (רגר, קריית הממשלה, העיר העתיקה), וקישור גרוע בין השכונות השונות.
2. תדירות נמוכה בחלק מהקווים.
3. קיבולת אוטובוסים שאינה מספיקה.
את בעיה מספר 1 פתרו, אני בהחלט חושב שהם עשו עבודה טובה בעניין.
את בעיה מספר 2 בהחלט שיפרו בצורה ניכרת, אך אני עדיין חושב שיש מקום להגדיל עוד את התדירות בחלק מהקווים.
בעיה מספר 3 שהיא הקיבולת תשתפר עצם העובדה שתיגברו את תדירות הקווים, אך ישנם קווים שבשעות מסויימות לא יהיה מנוס מהפעלת מפרקיות בהם כי התדירות שלהם גבוהה והם בכל זאת מפוצצים.
קיבולת האוטובוסים היא הבעיה המרכזית ואני חושב שהרפורמה הזו לא תפתור אותה, ועדיין אנשים ידחסו כמו סרדינים.
ואני לא מקבל את זה שאי אפשר להכניס מפרקיות לעיר. אני נסעתי במפרקיות בתל אביב שהמסלול שלהם בעייתי אפילו יותר מהמסלולים כאן. קו 12 לדוגמא לא עובר באף כביש בעייתי, גם בעיר העתיקה הוא יכול לבצע פניות, ואם אני לא טועה היו מפרקיות בעבר בקו הזה.
ואם המסוף העירוני בעייתי למפרקיות אז חבל שלא התחשבו בכך כשבנו אותו.
בשורה התחתונה אם אין אוטובוסים רבי קיבולת בעיר מי שנפגע מכך היא האוכלוסייה החלשה שמסתמכת על התחבורה הציבורית. אותם לא מעניין איזה גוף אחראי למה, הם זקוקים לאוטובוס רב קיבולת או ל- BRT, ישנם אנשים מבוגרים שאינם מסוגלים לעמוד באוטובוס והם סובלים בכל יום.
בשלושת המטרופולינים האחרים יש פתרונות, משום מה רק בבאר שבע זה בלתי אפשרי או שאין כסף.
למה אתה אומר שאי אפשר להפעיל מפרקיות ב 61?לגבי המפרקיות>>>
להשוות עיר בגודל של ירושלים לבאר שבע - לא הוגן. להשוות את גוש דן (לא רק את ת"א) - לא הוגן. להשוות את חיפה והקריות עם מסלולי המטרונית (המת"צים) - לא הוגן.
 
בבאר שבע בצירים המרכזיים של העיר גם ככה נוסעים המון קווים, התדירות ברגר גבוהה גם ככה כיום. בטוביהו יעבור רק קו 4 מקצה לקצה ולמרות שהוא יצליח ללא כל צל של ספק, תגבור שלו יספק.
 
עכשיו אנחנו נשארים בעיקר עם 12 שלי לא זכור שהופעלו בו מפרקיות אבל גם אם כן, אז לא הייתה הכיכר בהרצל פינת העצמאות ואין מצב שמפרקית מצליחה להסתובב שם כיום. אז אפשר לפתור את זה שקו 12 יסע קודם דרך המרכזית ואז יגיע לשוק ולעיר אבל אתה מוריד את התדירות של הקווים שיורדים קודם לעיר ואח"כ מגיעים למרכזית - בעיה.
 
אבל בסדר, 12 מפוצץ בשעות העומס, בשביל זה תחזיק 2-4 מפרקיות, סבבה. ומה תעשה איתן במשך כל היום? סתם שתסענה על קו 12 כל היום? אין עוד קו שבשעות שאינם שעות העומס צריך מפרקית גם ככה. ואם אני לוקח את 9, העומס ממנו ירד גם כי יהיה את 8 בחלק מהמסלול ויהיה גם את 18 בחלק אחר של המסלול, אז גם הוא פחות יצטרך מפרקית.
 
בדן מוציאים בבוקר את 61 כל 3 דקות מעמידר לת"א ובקו הזה לא פועלות מפרקיות כי בלתי אפשרי להפעיל בקו הזה מפרקיות עקב הרחובות הבעייתים שהוא נוסע בהם. בוא נגיד שגם את 12 יהיה ניתן לתגבר לכל 3 דקות אוטובוס.
 
אבל בוא ננתח את העומס על קו 12, יש לו 4 מוקדים עיקריים כיום שבהם עולים או יורדים המון אנשים:
 
1. תחנה מרכזית
2. סורוקה
3. מקיף ג' (בשעות התלמידים)
4. מקיף א'
 
אז בוא נבחן את המוקדים העיקריים:
 
1. מרכזית - למה אנשים מגיעים למרכזית? בעוד חלק צריכים להגיע למשרדים, לקרית הממשלה, לקניון הנגב, יש נוסעים שצריכים קו המשך עירוני או בין עירוני. במידה ומדובר בקו בין עירוני שעד היום אין שום נקודה נוחה להגיע אליו באמצעות תח"צ שאינה התחנה המרכזית - כעת יש. אם מדובר בנוסע המעוניין לעלות על הקווים שנוסעים לאופקים,נתיבות, שדרות, אשקלון וכו' - לא תהיה לו בעיה לנסוע עם 26 משכונה ו' לציר טוביהו ולבצע את ההחלפה שם.
 
כמו כן, רבים מתושבי שכונה ו' עובדים בעמק שרה ולכן יעדיפו לנסוע ב3א ו6א במקום נסיעה בקו 12 דרך המרכזית, עם המסלול המקוצר של 3א, בהחלט תהיה משיכה אל מול 12 שכיום אנשים בעיקר מחכים לו כי הוא המהיר ביותר.
 
2. סורוקה - ישאר בלעדית על ידי קו 12
 
3. מקיף ג' - תלמידים במקיף ג' המתגוררים בשכונה ו' יעברו לקו 3 המהיר והיעיל יותר.
 
4. מקיף א' - ישאר בלעדית על ידי קו 12.
 
אני צופה שעקב המעבר של נוסעים לקווים 3/3א ו6/6א העומס ב12 ירד. תחשוב עד כמה זה נוח לתושבי שכונה ו' שעובדים בעמק שרה לנסוע באוטובוס אחד, לא תהיה להם סיבה לעלות על 12 יותר. כמו כן, הנסיעה ב-3 תהיה מהירה באותה המידה אל מול נסיעה בקו 12 בהגעה לקניון הנגב, ורוב הנוסעים רוצים להגיע למרכזית, כך שהם יעדיפו כבר את 3.
 
אז מלבד 12, שלטעמי העומס בו ירד, איזה עוד קו חייב מפרקיות? ועזוב את התשתיות בצד.
 
המסוף העירוני בעייתי עבור חלק מהרציפים. לרציף שצמוד לחנויות של המרכזית אין בעיה להגיע, הבעיה היא מפרקית שתסיים במרכזית כשהיא מגיעה מהשוק למרכזית... ואז עליה להגיע לכיכר, לפרסס ולהיכנס לנתיב האמצעי (היכן שכל הקווים מורידים כיום) כי רק מהרציף הזה יש כניסה לחניון. בכיכר אין סיכוי שהיא מפרססת... אז הפיתרון במקרה הזה הוא לדייר את המפרקית בתוך המרכזית, זה תפעולית דיי דפוק ומבזבז לנהג זמן רב מההפסקות שלו (משם הוא צריך לחזור לתוך המרכזית בשביל להתחיל את המסלול).
 
ולגבי תשתיות, איפה תכנס מפרקית בתחנה של מצדה פינת רגר בכיוון הנסיעה לשכונה? כיום יש מקום לאוטובוס וטיפה, צריך להזיז איכשהו את התחנה משם, אולי למדרכה שמקבילה לתחנת הדלק ולתחנה שממול, מפרקית לא תוכל להיכנס בצורה מיטבית, צריכים להעביר את התחנה ממש עד הפניה ימינה וזה בלתי אפשרי לביצוע מבחינת חוקי תנועה. אז תעביר את התחנה ללפני הפניה ללמדן ואתה בעצם מרחיק את התחנה עוד יותר מסורוקה.
 
ואיך תכניס מפרקית כמו שצריך לתחנות שיש בהן שתי סככות ויותר? תצטרך להרחיב את מפרצי התחנות בלא מעט מטרים כי להצמיד מפרקית למדרכה כשאתה עוקף אוטובוס שנמצא תחנה אחת לפניך, זה מרחק ארוך.
 
ונכון, בהחלט מסכים שכל זה אפשרי ליישום. השאלה היא האם כל זה נחוץ בטירוף רק עבור קו אחד עמוס שהוא עמוס כיום אבל לא בטוח שהוא ימשיך להיות עמוס אחרי הפעלת המכרז.
 
ימים יגידו.
ההסבר נשמע לי מאוד עקום...הרעיון למפרקיות ירד מהפרק מהסיבות הבאות:
1. למפרקיות צריך להקים מסופי קצה שמתאימים למפרקיות וכן חניון לילה שמתאים.
2. על מנת שמפרקית תכנס לתחנה בצורה מיטבית, יש להאריך שטח התחנה (אדום צהוב) ובמקומות בהם יש סככות תחנה רבות כמו בשדרות רגר במספר תחנות, יש להרחיב עוד יותר ולפזר את התחנות על פני שטח גדול יותר.
3. יש להתאים את איי התנועה, כיכרות וכו' במקומות שונים לאורך המסלול כך שיתאימו למפרקיות, יש עם זה בעיה גם במסוף העירוני עצמו.
 
יש עוד מספר סיבות, אך אלו העיקריות.
 
כמו כן אתה שוכח שיהיה כרטיסי מעבר ל-90 דקות ובלי קשר למכרז, בנגב תהיינה גם טבעות כמו שיש בוגש דן והשרון. מה הכוונה? שתוכל לנסוע מירוחם לבאר שבע וכל עוד 90 דקות לא עברו אתה ממשיך ללא תשלום נוסף בתוך באר שבע, כנ"ל מאופקים וכנ"ל מכל יישוב שיהיה בתוך הטבעות.
 
כך שבעצם תוכל להחליף קווים, התדירות תגדל (אם לא שמת לב) וזה שהאריכו קווים זה לא כדי שאנשים יסעו בהם מקצה לקצה, זה בחלק מהמקרים לקחו שני קווים והפכו אותם לאחד כדי שתפעולית זה יהיה יותר יעיל ובמקרה אחר האריכו קווים קיימים למסופי קצה חדשים ו/או כך שיגיעו למתחמים כמו מתחם הביג או כמו שקווים 7/8 הוארכו על מנת לקשר את נווה זאב ושכונה ט' ישירות לאונ' וסורוקה במקום לנסוע בקו 14 למרכזית או בקו 31 המייגע לשוק/מרכזית ושם להחליף לקווים שנוסעים לסורוקה/אוניברסיטה שרק ירדו לעיר ואז יעלו חזרה לשכונות, אז זה משפט את התהליך לחלוטין.
 
המערכת ברובה טובה עד מעולה, מתפלא שלא שמת לב לכך.
כן רק שמדובר רק בקו אחד או שני קווי מפרקיות.ההסבר נשמע לי מאוד עקום...
זה ללכת עם להרגיש בלי.
אם רוצים שינויים, צריך קצת להשקיע. בטווח המכרז, אין מניעה להתאים תשתיות לכמה קווי מפרקיות.
גם בתא הן עוברות במקומות צפופים ולא מאוד נוחים
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.