היהפוך כושי עורו?

היהפוך כושי עורו?

חברה לעבודה השתפכה בפניי על בעיה רצינית שמטרידה אותה ביחסיה עם בן זוגה, בעלה, מזה 9 שנים. הבעל לא נוטל אחריות כלל בכל הנעשה בבית, הן בחינוך הילדים לסדר, נקיון ובכלל, והן בנטל האחזקה של הבית. מאחר ועבודתו גבתה ממנו שעות לא מוגדרות, היא נאלצה תמיד לשאת בנטל הבית והילדים לבדה והיום גם כשהוא לא עובד ונמצא בבית, הוא לא טורח לעזור , ולא מוצא לנכון לעשות כן.הבית המבולגן מחכה לה שתחזור מעבודתה המייגעת, שיעורי הילדים ג"כ מחכים רק לה, והוא לא מועיל בכלום. הבעיה שעכשיו היא לפני קריסה. הנטל הזה של 3 ילדים כשהיא לבדה מתמודדת יום יום עם המטלות השוטפות בבית, עם החינוך, עם החוגים וכל הריצות, הנטל הזה כבר כבד עליה והיא נואשת.מה גם שהוא לא מאפשר לה לנוח תוך כדי שמירה על הילדים. היא טוענת שהוא אבא טוב לילדים אבל אבא שלא יודע ולא רואה את הצורך בשימת גבולות לילדיו.ואולי פשוט נוח לו לא להילחם על דברים שבחינוך. כמה שהיא מסבירה לו , משוחחת איתו ומאירה עיניו בכל מיני סיטואציות שהוא עיוור להן, ואולי מתוך נוחיות, כלום לא עוזר. הוא התרגל במשך שנים שהיא ה"כל יכול" ולא חס עליה ולו לשניה. גם לא רואה את הצורך, את הזעקה שלה לעזרה. ערימות הכביסה, הבלאגן בבית, ערימות הכלים בכיור ועוד דברים קטנים ומעצבנים, כל אלו לא גורמים לו לנקוף אצבע ולעזור.זה פשוט לא מטריד אותו. הוא בשלו , סביב הבועה שלו, טלויזיה ושינה ותו לא. השאלה שלי היא האם ניתן לשנות בעל אחרי 9 שנים <בן 36 לערך לצורך העניין>, אילו טיפים מלבד ייעוץ מקצועי שלבטח לא יטרח ללכת אליו, אתם יכולים לתת בנושא?כיצד לגרום לו לעזור? האם יש סיכוי לכך שישתנה?
 

טל קר

New member
נראה לי לגיטימי שאשה תבוא לבעלה

ותגיד שבמצב הענינים הנוכחים היא קורסת, והיא מבקשת שהם יפנו ליעוץ זוגי, כי ככה היא לא יכולה ומוכנה להמשיך. אם תשע שנים היא מסבירה לו, מן הסתם הבדל לא יפול משמים. זה כנראה כבר הפך לדפוס קבוע של היא מדברת קצת, הוא עושה כן עם הראש, ממשיך לעשות מה שהוא רוצה, והחיים ממשיכים. לדעתי, כדי שזה ישבר צריך שינוי, לא more of the same. האם שינוי יצליח? לדעתי זה תלוי ברצון שני הצדדים. אם תהיה לו מוטיבציה להשתנות (הוא אוהב את אשתו, קשר הנישואים חשוב לו, וכו' וגו') אני מאמינה שזה אפשרי. הרי מטלות היום יום לא נמצאות בשמים מבחינה קוגנטיבית, והבעיה היא גם לא העדר זמן, אלא המוטיבציה. ואם יש מוטיבציה אז אפשר לעבוד על המוטיבציה P:
 

seeyou

New member
לא ניתן לשנות בעל אחרי 9 שנים ...

ו3 ילדים!!!! "חינוך" מתחילים מגיל רך או במילים אחרות מהתחלת הקשר... אנשים(גברים כנשים), מתרגלים למצבים נוחים ולא מוכנים לשנות....
 

casiopee

New member
ניתן לשנות את המצב...

האמת היא שראיתי את זה בבית של ההורים שלי. כשהייתי קטנה האבא עבד קשה, עד שעות מאוחרות ואימא שלי עבדה בעבודה קלילה שהשאירה לה הרבה זמן לבית. עם השנים המצב התהפך. בהתחלה היו המון מריבות. אבל מכיוון שאבא שלי מטבעו בן אדם לא רע, אלא פשוט לא ידע למה מצפים ממנו - הוא השתנה. במצב העכשווי אפשר לומר שאבא שלי הוא זה שמנהל את משק הבית
. הוא אחראי על הנקיונות וקניות ועוד. והוא ממש משתדל להקל על אימא שלי בכל מה שרק יכול. מכיוון שאינו יודע לבשל - הוא לא נוגע בזה, אבל אני בטוחה שאילו ידע היה גם מבשל. הפתרון היחיד למצב הזה הוא מן הסתם לדבר ולעשות, אבל בלי לשבור צלחות וצרחות. איני מכירה את בעלה, ולא נתת שום פרטים בנוגע לאיזה מין בן אדם הוא. אילו אני הייתי במקומה, הייתי יוזמת את הנקיונות והכביסות והכל כמעין חוויה משותפת. יכול להיות שאני לא כ"כ מציאותית. להגדיר משהו כמו יום נקיון בבית, כך שגם הילדים ישתתפו בזה. להרגיל את בני הבית שנקיון זה לא משהו מעצבןאלא כמשהו חוויתי שבסופו מקבלים איזה פרס (בילוי משותף בלונפרק למשל) ואח"כ זה יהפוך כבר לנורמה. כמו שזה נראה נורמאלי כיום שרק היא מנקה ועושה את הכל.
 

ליאן.

New member
הכל אפשרי.

קודם כל, אם היא באה ומספרת לך, הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות זה להקשיב. וזה הרבה. אם יש לה למי לפנות ולפרוק הכל, אני בטוחה שזה מקל עליה מעט. ובאשר אליה - היא חייבת להראות לו שזהו, שהיא רצינית. בשביל התחלה - שתמצא לעצמה הזדמנויות לצאת מדי פעם עם חברות. לנקות את הראש מהכל. תוכלי להגיד לה שתשאיר את כל הבלאגן ושתארגן בייביסיטר, כי אתן יוצאות לבלות. אפילו שיש בעל וילדים, זה חובה. וברגעים שכאלה, זה אפילו יותר מזה. בהמשך כדאי שתסע לה לכמה ימי נופש באילת או בחו"ל עם חברה או לבד ותשאיר את בעלה עם הילדים. (לא מגיע לה?) כך שהוא ייאלץ להסתדר עם הילדים ואף ילמד להעריך את חסרונה. אולי זה נשמע די קיצוני, אבל.. אם היא תתלונן בפניו ותמשיך לעשות הכל בעצמה, הוא יראה ששום דבר לא משתנה, שהיא לא מספיק רצינית, ושאפשר להמשיך כרגיל. אם היא תציב בפניו עובדה - שהוא צריך לטפל בהם, תשאיר אותם איתו וזהו, זה יתחיל לחלחל. (גם נדמה שלא יזיק קצת זמן איכות בין האב לילדים.) בשאיפה. כנ"ל גם לגבי עבודות הבית. שתגיד שהיא לא מוכנה שהכל יפול עליה, ושתפסיק לכבס לו את החולצות. כשהוא יראה שאין לו בגדים לעבודה, הוא ייאלץ לקחת דברים לידיים. ד"א, מה לגבי עוזרת בית מדי פעם? יש תקציב?
 
למעלה