הידעתם: שישי הקרוב הוא שישי ה-13!
|מלאך

הידעתם: שישי הקרוב הוא שישי ה-13!
|מלאך

מה שאומר שאני מתחילה להכין לי את מאגר סרטי וסדרות האימה העל טבעיות שלי לצפיה...
אז תוך כדי חיפוש סרטים חדשים לצפיה נזכרתי דווקא במיני סדרה ותיקה ששודרה בעבר ב׳הוט׳ ונקראית ׳הממלכה׳. מדובר על 8 פרקים אותם הגה ויצא לארס פון טרייר, הזכור לחלקנו מהסרט ׳מלנכוליה׳.
הסדרה עוסקת בבית חולים Riget בקופנהגן שמתרחשות בו תופעות על טבעיות שונות ומשונות: אמבולנס רפאים שמופיע באישון לילה, רוח של ילדה שגרה בפיר המעלית, נוירולוג שמותיר נערה צעירה במצב של ׳קומה׳ עקב טיפול לקוי, אישה שנכנסת להריון מרוח רפאים ועוד.
הפרקים מצולמים בתאורה בסיסית בלבד, מה שמוסיף לתחושת האימה ובאמת גורם לנו לחשוב שמשהו על טבעי מתרחש שם בין כתלי בית החולים. לסדרה, שהחלה בשנת 95 היה המשך נוסף בשם ׳הממלכה 2׳ וסטיבן קינג אפילו ביים את הגירסא האמריקאית שלה שנקראת kingdom hospital.
אם יוצא לכם לשים יד על הפרקים של הסדרה המצויינת הזו, אני ממליצה בחום!
ובאותה הזדמנות- אם יש לכם המלצות צפיה ליום שישי ה-13 שתרצו לשתף עם הפורום, זה יהיה נהדר.
 

ronAdmin

New member
הסדרה הזאת מזכירה לי בית חולים אחד בישראל

הסדרה הזאת מזכירה לי בית חולים אחד בישראל שקוראים בו הרבה דברים מוזרים, והוא עדיין פעיל.
 
על יום שישי ה - 13

היום חלים שני תאריכים מעניינים, אחד לפי הלוח העברי והשני לפי הלוח הלועזי.
ראשית, לפי הלוח העברי, זהו כמובן צום י' בטבת – היום בו החל מצור הבבלים על ירושלים, שמקץ שנה וחצי הוביל לחורבן בית המקדש הראשון. יום זה הוגדר ע"י הרבנות הראשית גם כיום הקדיש הכללי – לזכר נספי השואה שמקום קבורתם לא נודע.

וכמובן, היום 13 בדצמבר, יום שישי ה – 13. ישנן מספר סברות באשר למקורו של הצירוף הזה כתאריך מסתורי והרה אסון: חלקן קשורות פשוט לצירוף המספר 13 ויום שישי כיום חסר מזל, אחרות לסעודה האחרונה של ישו שבה סעדו 13 אנשים, כולל יהודה איש קריות שבגד בו, והתרחשה ביום שישי.

אולם, הסברה המרתקת אולי מכולן קשורה למסדר "אבירי היכל שלמה" – הידוע יותר כמסדר הטמפלרים (אין קשר לטמפלרים הגרמנים שהתיישבו בארץ במאה ה – 19).

ובכן, הסיפור מתחיל בתקופת מסעי הצלב, בזמן שממלכת הצלבנים, שנודעה בשם "ממלכת ירושלים", שלטה בארץ ישראל – או כפי שכינו אותה, "הארץ הקדושה" - The Holyland.

באותה תקופה גדל מאוד מספר הצליינים הנוצרים שהגיעו לארץ מאירופה, והללו היו חשופים להתקפות בדרכם לירושלים מצד המוסלמים שהיו עדיין בארץ. בתגובה הקים מלך ירושלים, בולדווין ה – II, את "משטרת הנוצרים" שכללה בתחילה מספר מצומצם של אבירים ואחר כך כמה מאות. האבירים קבעו את בסיסם במסגד אל אקצא. כיוון שהאמינו שהמסגד הוא שריד של בית המקדש, קבעו את שמם כ - "מסדר אבירי היכל שלמה", או בקיצור אבירי ההיכל – הטמפלרים.

הטמפלרים היו ארגון מיוחד באותה תקופה – מסדר של אבירים שהם גם נזירים, שפעל כיחידה מובחרת של לוחמים וגם כארגון כלכלי. הם לחמו בהצלחה בקרבות רבים כנגד המוסלמים (למשל באשקלון, ארסוף וגזר) ובמקביל צברו נכסים רבים ועושר. הצלחתם הצבאית הביאה לתמיכת האפיפיור בהם, ולמעשה הפכו לגוף על לאומי – הנתון ישירות למרות האפיפיור. הטמפלרים הקימו מערכת של בנקאות, ואחת ההמצאות המיוחסות להם היא "המחאות הנוסעים", אותה הפעילו לביטחונם של הצליינים. עולה רגל יכול היה להפקיד סכום כסף בסניף בנק טמפלרי באירופה, לקבל תמורתו תעודה המאשרת את ההפקדה, ובהגיעו ליעדו בארץ הקודש לקבל את כספו בסניף המקומי, תמורת התעודה.

לא מעט אגדות מעוררת דמיון נקשרו בשמם של הטמפלרים: "אורוות שלמה" הנמצאות בחלקו הדרומי של הר הבית קיבלו את שמן בזכות העובדה ששם נהגו הטמפלרים להחזיק את סוסיהם, כי הם האמינו ששם החזיק גם המלך שלמה את סוסיו. לפי מיתוס אחר, הטמפלרים חפרו בהר הבית בחיפושים אחרי ארון הקודש (ארון הברית), והגביע הקדוש, ממנו שתה ישו בסעודה האחרונה, ואולי גם מצאו אותם. סיפור זה שימש בין היתר כבסיס לסרט "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון".

בתום תקופת שלטון הצלבנים בארץ, החלה ירידת מעמדם של הטמפלרים. סילוקם של הצלבנים מן הארץ בטל את חשיבותם הצבאית של הטמפלרים. בנוסף, מלכי אירופה, ובמיוחד מלך צרפת, פיליפ ה – VI, חששו מעוצמתם הכלכלית והצבאית ומאי תלותם בשליטים, וחמדו את אוצרותיהם. פיליפ ה – VI, שהיה זקוק לכסף למימון מלחמתו באנגליה, החליט להשתלט על אוצרות הטמפלרים. לשם כך העליל בפני האפיפיור, קלמנס ה – V, על הטמפלרים שהם עוסקים בטקסי כפירה ופולחן השטן. לאחר ששכנע את האפיפיור בטענותיו וקיבל את תמיכתו, הפיץ פקודת מבצע לצבאו לחיסול מסדר הטמפלרים.

ביום שישי, ה – 13 באוקטובר 1307, פשט הצבא הצרפתי על כל מעוזי הטמפלרים בצרפת ואסר רבים מהם. חלק גדול מהם הוצא להורג באשמת כפירה. מלך צרפת הצליח להשתלט על חלק מאוצרות הכסף שחמד אך רוב האוצרות "נעלמו" ולא נמצאו עד עצם היום הזה.

האגדה מספרת שראש מסדר הטמפלרים, ז'אק דה מוליי, קילל את המלך פיליפ ואת האפיפיור לפני שהוצא להורג על המוקד ב - 1314, ששניהם ימותו תוך שנה. ואכן, האפיפיור חלה ומת כעבור חודש, ובתום השנה נמצא המלך פיליפ מת בנסיבות לא ברורות. לפי אחת הסברות, הורעל למוות כנקמה בידי שליח של ארגון ה"חשישיים" – כת רוצחים מוסלמית שאיתה ככל הנראה היו לטמפלרים קשרי מסחר ודיפלומטיה. בנוסף להיותם מתנקשים, החשישיים היו ידועים כאומני התחפושת, ההסוואה וההתגנבות, ובימינו המילה האנגלית למתנקש - "assassin" - לקוחה משמם.
עובדה מעניינת נוספת היא, ששלושת בניו של פיליפ ה – VI, שירשו את כתר מלך צרפת בזה אחר זה, נפטרו בתוך 14 שנים – מה שהביא לאמונה שהשושלת כולה קוללה ע"י ראש מסדר הטמפלרים האחרון.

רבים חיפשו את אוצר הטמפלרים מאז, במקומות שונים ומשונים, מסקוטלנד ועד אתיופיה, אך ללא הצלחה.

עוד קצת על הטמפלרים
על כת החשישיים
 
למעלה