"היא ראתה את כל אירופה, אני הייתי רק בטורקיה"

ה אiר

New member
אותי יותר מטריד

זה שאתה לא עומד במילה שלך
ולגבי ההודעה: קודם כל אתה לא חייב לטוס עם בת זוג, אפשר גם עם חברים. דבר שני, אני מאמינה שאם הכל שואף ל-100% ומה שמפריד בינכם זה חו"ל אז וואלה... היום כ"כ קשה למצוא את המכסה, שכן, אני אתפשר. אטוס לבד. אשחרר אותו לטוס. וכו'. אם במילא לא התלהבתי מהבנאדם או מהכימיה, אז אפשר להשען על זה ולתרץ בחוסר התאמה. בוא נגיד ככה: הלוואי ואלו יהיו הפערים שלי עם הבן זוג שלי. וכמו כל מחלוקת לא היסטרית [שזה עם כל הכבוד, נמצא בסדר עדיפויות נמוך, הרבה אחרי דעות בנושאים חשובים יותר בעיניי - כאלה ואחרים] אני אטה להתפשר ומאמינה שאפשר - בשם האהבה, הכימיה והעתיד המשותף... הכל תלוי בכמה חשיבות יש לדבר שאותו אתה מקריב, במקרה זה, טיול לחו"ל. אם זה ממש היסטרי עבורך לטוס ובקרוב {לא בזמן שהיא מסיימת את התואר} אז כן, תחתוך. אבל זה נשמע לך הגיוני? אם כן - כנראה שהיא לא מספיק משכה אותך או שחו"ל מושך כרגע יותר וזה ממש קריטי לך שהוא יהיה עם בת זוג. עם זאת, לא מבינה מה הבעיה שלה להקדיש פה ושם סופ"ש באירופה. בשל אילוציה, אבין אם זה לא יקרה כל סופ"ש, אבל פעמיים בשנה נשמע לי סביר - פשרה, בקיצור. זו ההשקפה שלי. ואני עדיין מחכה.....................
 

פלטרון

New member
רגע רגע.. יש פה משהו שלא הבנת..

לצורך העניין (כי חלק מזה היפותטי כרגע) - את כל מה שתיארתי למעלה, שמעתי אחרי שיחה אחת/דייט אחד. אני לא מדבר על מצב שיוצאים חודש או יוצאים חצי שנה. אחרי דייט אחד, כבר שמעתי שאנחנו בפאזה אחרת לגמרי. אחד הביטויים של זה הוא ש- היא סיימה עם תקופת הלבלות, ורוצה להשקיע חזק בלימודים/עבודה בשביל לשלם על לימודים. ואני הפוך. נ.ב. מאיפה חזרת בשעה 7:11 בבוקר? (או למה קמת כזה מוקדם? )
 

ה אiר

New member
למה החלטת שלא הבנתי?

הבנתי. ציינת את זה כשכתבת 3-4 דייטים. מבחינתי במקרה הזה, זה כמו דייט\שיחה אחת = התחלה מאד. ומה שאני אומרת זה שצריך לבחון אם הסטודנטית שלא רוצה לטוס כרגע שווה את זה שתקריב\תתפשר. בתור התחלה? למשמע הנתונים? אין ספק שאין להכריע. א. יש מצב טוב שהיא לא מעניינת אותך או שאתם לא מתאימים מבחינות אחרות ואז הדילמה לא קיימת. ב. יש מצב טוב שהיא תהיה שווה כל שנה שתעבור בלי חו"ל איתה... זה לא משהו שבהכרח תצטרך זמן רב "להקריב" כדי לדעת. ז"א, אם תצאו חצי שנה ותגלה שזה לא מלהיב אותך מספיק, אז סבבה. אחרי חצי שנה זה נגמר ואתה ממשיך הלאה. מה שאני אומרת זה שהכל תלוי כמה הקשר חזק ואיכותי, לעולם אל תשלול משהו על הסף. לא יקרה שומדבר נורא אם תתאהב בבחורה סטודנטית שלא תוכל לטוס כרגע, הדבר הכי איום יהיה שאתה תטוס הרבה פחות משהיית טס עם בחורה שסיימה לימודים. אם זה המחיר עבור בחורה איכותית וקשר איכותי - אני במקומך הייתי רצה לשלם. וזה תקף בעיניי גם עם פער הבילויים - אם שאר האספקטים בלי התאמה, שזה מה שיפריע. אם היא במילא לא כזה מעניינת אותך - אז כן, תוותר על המכשול שיעיק על השאר... נ.ב. את מע' היחסים העקומה שלנו תשאיר לפורום אחר
 

shmanmonet

New member
לא קראתי את כל השרשור אבל..

לא נראה לי שזאת סיבה לפסול את הקשר. אני מבינה אותך שזה יותר כיף כששני בני הזוג נמצאים באותו שלב בחיים, אבל זה לא תמיד קורה. לי יצא תמיד לצאת עם מבוגרים ממני, ותמיד יצא ככה שלא היינו באותו שלב בחיים, וזה לא כל כך נורא (ואני מדברת על זה שאני בכיתה יב', רוצה לצאת למסיבות כמה שיותר והוא יושב וחורש למבחני סוף סמסטר, או עכשיו לדוגמא, אני יושבת וחורשת למבחנים של סוף הסמסטר והוא כבר עם עבודה מסודרת וכל סופש מתחשק לו לנסוע לאנשהו.) אז מסתדרים. מקסימום אתה יכול לטוס לבד או עם חברים. וחוץ מזה שלא משנה עד כמה התואר שלה תובעני, עדיין במשך הסמסטר עצמו (או בחופשת סמסטר) אפשר לטוס לאנשהו ביחד. העומס הוא לרוב רק בתקופת המבחנים שזה בסה"כ חודש בכל סמסטר. בקיצור, כמו שאמרתי, זאת לא נראה לי סיבה מספיק טובה כדי לפסול על הסף תחילת קשר. תמיד אפשר להסתדר, השאלה אם באמת רוצים..
 

elena20

New member
לא הייתי פוסלת כי מדובר

בסך הכל בשבוע, שבועיים לפה או לשם (אם זה היה לחודשים אז הייתי פוסלת מראש) וחוץ מזה נראה לי גם בתואר הכי קשה ותובעני אפשר למצוא מדי פעם קצת זמן אם באמת רוצים.
 
בגלל חו"ל לפסול בחורה? ואוו לאן הגענו ../images/Emo13.gif

תפסול אותה כי היא לא מנקה אחריה בשירותים או הסקס על הפנים או ההורים שלה נבלות, אבל רק בגלל שיש פערים בין החו"ל שלה לחו"ל שלך? בגלל זה לפסול מישהי? טוב יש שפוסלים בגלל שטויות הרבה יותר מצחיקות מאלה, אבל תחשוב עם עצמך האם זו סיבה להפסיק קשר. הגיוני ששני אנשים יהיו בתקופות שונות בחייהם אבל הכל בחיים האלה זמני. הגיוני גם שבהמשך החיים אתם אף פעם לא תהיו באמת שווים וזהים מבחינת רצונות. זה המהות של קשר. כל צד יוותר לצד השני ככל שידרש וגם להפך. אין שיוויון תמיד.
 
אבל זה לא קשור לחו"ל, זה קשור לסדר עדיפויות,

להצהיר כך מראש שבשנים הקרובות הוא יכול לשכוח ממנה בטיולים משותפים או בכל דבר אחר שהיא כבר לעסה בחייה. איפה האש הראשונית בעיניים? אותה אחת שמעוורת לפחות בהתחלה. זה מה שחסר לי. גם אם אירופה בסופו של דבר לא יקרה בניהם ביחד. אבל להחליט מראש שלא?? נהיה לי קר פה. מצטערת.
 
לשם שינוי אני לא כל כך מסכים איתך

בדרך כלל התגובות שלך די זהות למה שאני חושב, רק כתובות טוב יותר (-: הפעם זה לא כך. דבר ראשון, אני בדרך כלל שואל היכן הבחורה טיילה בשלב די מוקדם, לפעמים אפילו עוד בטלפון. בעיניי, זו אינדיקציה לא רעה לגבי אופי האדם. למשל, סביר להניח שאני לא כל כך אסתדר עם מישהי שהייתה שמונה חודשים בהודו אבל לא דרכה בלונדון או פאריס. מצד שני, מישהי עם פרופיל נסיעות כמו שלך בגיל מאוחר עלולה להדליק לי נורה אדומה לגבי היותה אדם שמרן ומקובע מדי. אז כן, נושא הנסיעות, אם מצטרף לעוד כמה תחושות, יכול להביא אותי לפסול מישהי. אבל המקרה שאתה מתאר שונה משמעותית. לא נראה לי שאתה עומד לפני נסיעה בת כמה חודשים ליעד מרוחק. למרות שהייתי בכל היעדים שציינת לא הייתי מתנגד לבקר שנית במי מהם. גם לא צפויה איזושהי בעיית לוח זמנים מאחר ותמיד ישנן חופשות הקיץ והסמסטר, חגים וסופי שבוע (ושביתות! (-:) או ארועים מיוחדים בהם במקום לנסוע לצימר אפשר לקפוץ לאמסטרדם. אגב, גם אם היית מתכנן נסיעה ארוכה יותר זו לא הייתה עילה לפסילה (מצדך. מצדה דווקא כן) מאחר וקשה לבנות על כך שתוכלו לנסוע יחד בלאו הכי (עבודה, לימודים, כסף וכו').
 
זה אמור להיות שיא ההתרגשות, ההסחפות, ההתלהבות

זה הזמן לברוח... דווקא עכשיו לא עושים כאלה חישובים. מתאים לא מתאים, הייתי שם, עשיתי את זה. כבר מעכשיו היא יודעת שלא יתאים לה בשנים הקרובות? זה תמוה בעיני. אם נשאר בדוגמא של חו"ל : הרי גם אם היא חרשה את כל אירופה.. אבל עכשיו זה איתך. אירופה שונה בלעדייך. ואם היא לא רואה את זה אז מה אתה בכלל מסתבך אחרי זמן כל כך קצר. אני רוצה להיות עם אהובי 25 שעות ביממה גם בתוך צפרדע ירוקה. הרגשתי כך מהשניה הראשונה שראיתי אותו! ולפני שכולם יקפצו: דווקא בגלל שאני מאמינה ענקית באהבה, אני אומרת לך, אל תתפשר ואל תוותר. חכה לזאת שתרצה להיות איתך בגן השעשועים השכונתי ולצפות בכלבים מחרבנים גם בפעם האלף. חופש
 

פלטרון

New member
../images/Emo41.gif תודה, ותשובות לכולם ../images/Emo41.gif

תודה לכולם על התשובות. האמת ש: ה אור+אופיליה עזרו לי לכוון בתוכי למה שהפריע לי בשיחה איתה. יש בי תחושה שיותר מדי שנים ישבתי בצד ולא נהניתי, לא ביליתי. חלק מזה קשור לחו"ל, חלק מזה קשור לטיול שאני מתכנן בקרוב והקונטרסט בין התקופות בחיים שהטיול הזה מדגיש. בשיחה איתה הרגשתי שוב יותר מדי מהמקום הזה שסיימתי איתו. היא היתה די ברורה וחסרת פשרות שהיא שם לכמה שנים וזה לא ישתנה. למשל: העומס עליה שמתחיל מהבוקר ונמשך עד שעה לפני השינה, ושאין פה מקום לשינוי. או עניין ה"אני עם חו"ל סיימתי בשנים הקרובות" שגם שם היא די סתמה את הגולל על הפאזה בקשר שבה הייתי רוצה להיות. זה העלה בי שאלה - אני מתקדם קדימה, או חוזר אחורנית?! אם היא היתה מעלה בשיחה מקום של פשרה, הייתי יכול להתחבר למשהו. אבל.. לא אז לא. כי זה לא הקשר שאני מחפש. תודה לכולם על התשובות. הערות נקודתיות: לערן לא רן: זו לא סיבה להפסיק קשר רציני (במיוחד אם רואים לו עתיד), אבל זו סיבה לא להתחיל אותו. לדעתי. למלצר מעופף: תודה על המחמאה. לגבי שמרנות - הכותרת היתה דוגמא שלא קשורה אליי.. ראיתי טיפה יותר. אבל בעצם אתה מדגיש את החשיבות שלי למישהי שתעזור לי להיפתח (בכך שתרצה גם) למה שלא ראיתי. איתה זה לא יקרה. אני אהיה תקוע עוד כמה שנים באותה פאזה של לומדים יותר, מבלים הרבה פחות. הייתי שם וזה הסתיים. לנסיכה יוצרת עתיד: זה יפה על הנייר. אבל מה שאת מתארת זה בדיוק ההבדל בין פאזה זהה בין בני זוג, לבין פעם אחת ב.. . אני מחפש פאזה זהה לשלי.
 
ככה...

בתור מי ששנה הבאה מקווה להתחיל ללמוד אני מאמינה שאומר לא מעט משפטים מהנוסח של " ביליתי מספיק עכשיו לימודים" השאלה האמיתית היא מה המשמעות של אמירה כזאת . אני כמה שאומר את זה עדיין נורא אשמח אם בן הזוג שלי (אם יהיה לי) יזמין אותי בחופשה או בתקופה פחות לחוצה בלימודים לחופשה בחו"ל. כלומר אני לא רואה את עצמי יוזמת/ מארגנת / מממנת דבר כזה בתקופת הלימודים אבל אם מישהו יעשה את הכל בשבילי אז אני אהיה סופר מאושרת. ככה שבדוגמא הראשונה ניראה לי רצוי לברר עם הבחורה איך היא מגיבה לסיטואציה כזאת שזה דבר שדיי מתמסמס שמבררים בכללי לגביי נסיעות לחו"ל והשאיפות בכיוון הזה ששוב גם לי אין אבל זה לא אומר שזה לא יעשה אותי מאושרת . אם היא לא מוכנה בכלל לראות חו"ל גם לא שאתה דואג ואחראי להכל יש פה בעיה, בהחלט האם לעזוב על זה קשר? יש מצב שבמקומך הייתי מוותרת. לגביי הדוגמא השנייה... אתה יודע אפשר לבקר במקומות פעמיים ולפעמים גם יותר , יש מקומות שכיף להיות בהם המון ומקומות שפעם אחת לא מספיקה כדי לראות ולקלוט הכל ככה שזו לא סיבה לוותר על קשר. במקרה הכי גרוע אם מבין הערים האלה יש שתיים שהיא ממש ממש לא אהבה אותן אתה יכול לנסוע לבד או עם חברים.
 

k e r e n m

New member
אני במקומך

הייתי פחות עסוקה בהצהרות או מבקשת הצהרות כאשר מדובר בדייטים ראשונים. כלומר, דייטים ראשונים זו רק הכרות וכשנותנים לדברים לזרום הדברים עלולים להשתנות. אם היית מתייחס לפערים רציניים יותר הייתי מגיבה אחרת. ואם אתה עדיין מרגיש אחרת פשוט תמצא לך בחורה שעונה בדיוק על "פרמטר חו"ל" וזה הכל!
 

billie1

New member
דעתי...

אני אישית חושבת שאם אתה רוצה לצאת עם מישהי רצוי להיות באותו מקום בערך בחיים. נגיד בדוגמה הראשונה, אתה סיימת את הלימודים שלך, סגרת את הפרק הזה בחיים (בינתיים, כי תמיד יש את השאיפה להמשיך ולהעשיר את הידע) והיא רק עכשיו מתחילה את ה"מרתון" הזה של לימודים... כלומר שניכם בשני קצוות. יש לך את האופציה להתחיל איתה בקשר, אבל אז אתה צריך לקחת בחשבון שהצורך שלך לצאת ולטייל ולראות עולם כנראה לא יתממש איתה, אולי רק חלק מהטיולים היא תעשה איתך אם בכלל והשאלה אם אתה רוצה להכיר בת זוג בשביל לחוות את זה לבד? בדוגמה השנייה- יש לזה לפי דעתי יתרון, יש לך מדריכה צמודה שיודעת לאן לצאת ואיפה הכי שווה לטיל... זה שהיא הייתה בהרבה חלקים של אירופה לא אומר שהיא לא תרצה לטוס שוב, במיוחד שזה עם בן זוג. ולמה שאתה תשלם על שניכם?
 

פלטרון

New member
אהבתי את גישת ה"יתרון.. מדריכה" ../images/Emo13.gif

מה שקרוי - לעשות לימונדה מלימונים. בקשר ל-אני אשלם. בדיוק הבעיה. נניח אחרי שנתיים יחד, לא היה לי איכפת בהנחה ואני רואה איתה עתיד, חתונה וכו'. זה כבר הופך לשולי מי ישלם מה. אבל עד אז.. זה יצרום גם לי לשלם על שנינו.
 

evanescent

New member
מותר לשאול למה?

בהנחה שלה אין ולך יש, ובהנתן שאתה חבר שלה ושאתה מאוד רוצה אותה איתך שם, למה זה יצרום לך? רומנטיקה זה כבר פסה מבחינתך?
 

פלטרון

New member
נו באמת..

לפעמים אני שואל את עצמי אם את רצינית בשאלות? או שאת פשוט רוצה בכוח לקבל הסבר לכל דבר?
במשפט: כי אני עובד קשה בעבור הכסף שלי.. אין לי בעיה לתת, אבל יש גבול כמה ולמי. בואי נלך מקצה אחד לקצה שני. קצה אחד : הכרנו לפני חודש. נראה לך הגיוני שאני אוציא אלפי ש"ח על מישהי שהכרתי לפני חודש? קצה שני: הכרנו לפני 5 שנים. אנחנו בעלי כוונות רציניות (בלקסיקון שלי: חתונה או מיסוד הקשר). מבחינתי החתונה היא אקט פורמלי בלבד, מבחינתי מה ששלה שלי, מה ששלי שלה. במקרה הזה ברור שאשלם. בין לבין, איפשהו, צריך להיות מעבר בין לא משלם לכן משלם. המעבר שלי (כמו שהסברתי) זה בנקודה שבה אני רואה בוודאות גבוהה שנתחתן, שאנחנו יחד לתמיד. עד אז.. להזמין למסעדה זה דבר אחד. להזמין לטיול לחו"ל יקר עליי בשביל מישהי שהקשר איתה לא וודאי. נ.ב. את באמת היית צריכה שאענה על זה, בשביל להבין למה אני לא חושב לשלם על מישהי שאיתה אני יוצא נניח חצי שנה, אלפי ש"ח? אני רציני בשאלה - זה באמת לא ברור בלי הסבר? זה באמת נראה לך מוזר כל-כך שדורש הסבר?
 

evanescent

New member
סליחה שעצבנתי

וכן, שאלתי ברצינות. לא היתי קוראת לזה מוזר, אבל כן ענין אותי ההסבר שלך לזה, כי לי זה לא נראה מובן מאליו כמו שלך זה נראה, זה כן עורר אצלי שאלה. בעיקרון, מישהי שאתה יוצא איתה חצי שנה אמורה להיות מישהי שאתה אוהב, וזה אתה שהצהרת כאן על החשיבות המרובה שיש בשבילך שבת זוג תתלווה אליך, כלומר, זה אתה שרוצה את זה מלכתחילה, לא היא. היא ככל הנראה היתה מרוצה מאוד להיות אתך גם בארץ ולה זה לא חשוב (במקרה של מי שדיברת עליה). אז גם אתה זה שרוצה את זה בכלל, אתה זה שזה חשוב לו לעשות את זה ביחד, ואתה גם זה שיש לו. אז כן, ענין הצרימה נראה לי כמצריך הסבר. ענין הצורך בודאות לא ברור לי, כי אתה נוסע לחו"ל בשביל להנות באותו זמן שאתה נוסע, ובאותו זמן אתה תהנה להיות שם עם בת זוגך שאתה אוהב. ההנאה של אותו זמן לא קשורה למה שיהיה בעתיד ואתה בעצם משלם על ההנאה שלך (ואת זה שאיתה אתה תהנה ובלעדיה זה יפריע לך - זה משהו שאתה עצמך הבהרת. אם הית אומר שלא מפריע לך לסוע לבד או לא לסוע, לא היתי אומרת את זה). לי נראה הגיוני שכל עוד אוהבים פשוט מתנהגים לפי זה. אבל זו רק אני. [ואגב, בקשר לחודש היכרות, זה כן נראה לי לא דורש הסבר, אבל לא כך לגבי "לא לפני שנתיים קשר" שעל זה צינת שזה היה צורם, וגם לא לגבי כל מצב של חוסר ודאות בחתונה].
 

פלטרון

New member
תשובה + שאלה..

תשובה : הצגת את הדברים בצורה הלא נכונה. המטרה שלי היא לא לתכנן טיולים+לצפות שבת הזוג תתלווה. הציפייה שלי היא שנתכנן יחד! זה מה שהפריע לי שלא יהיה קיים בקשר. אם אנחנו מתכננים יחד, הייתי מצפה שהתשלום יתחלק. שאלה: אמרת שחודש ברור לך שלא משלמים, אבל שנתיים צרם. איפה עובר הגבול שלך? למה דווקא שם?
 
למעלה