הטרדה-אונס ומה שבינהן.

pizi33

New member
הטרדה-אונס ומה שבינהן.

בימים האחרונים נושא האונס וההטרדה המינית מככב. ואני רוצה לשאול האם אישה שאומרת לאישה אחרת "את נראית טוב", "השמלה שלך מהממת" ואפילו "את כוסית". תחשד בהטרדה מינית, או שמה שמותר לאישה אסור לגבר? אני אשה והשאלה מטרידה אותי, כי ישלי חברות, אני יודעת שהן סטרטיות ואין לי שום סיכוי איתן ואני באמת לא "מתחילה" איתן. אבל אני יודעת שהן זקוקות למחמאות (מי לא זקוק להן) ואם אחת מהן השקיעה בהופעה והיא רוצה לשמוע "את סקסית" "לכי ותכבשי את כל גברברי העיר". אז אני אומרת לה את זה. איך אני יודעת שזה מה שהיא רוצה לשמוע? כי שעה וחצי אחרי שאמרתי לה שלום, והלכתי להתעסק בעניינים שלי, היא באה אלי ואומרת "מה? לא שמת לב ל... החדש/ה שלי" ואז אני יודעת שמצפים ממני לסקירה מלאה, ביקורת בונה ומחמאות.
 
תמיד נפלא לחלק מחמאות

עושה לאחרים מאוד טוב, ולנו זה עולה רק באוויר ובמעט מילים... אבל עניין ההטרדה המינית- לא יודעת אם קשור לגבר או אישה אלא למהות היחסים בין האנשים ולקונוטציה בה הדברים נאמרים. יש הבדל בין חברה לבין אישה זרה... מה עומד מאחורי הדברים. אישה לא תגיד שהטרידו אותה מינית אם חברה תגיד לה שהיא נראית טוב היום. אבל אם הבוס שלה יגיד לה- איזו שמלה סקסית את לובשת, מבליטה את המקומות החשובים...- זה כבר יותר בעייתי. במיוחד אם אין כל קשר והבוס לא אומר לה כלום מלבד הערות על המראה שלה.. במיוחד אם היא תגיד לו שיפסיק כי זה לא נעים לה, והוא ימשיך בכל זאת... אז זה אולי תחום אפור, אבל מניחה שכולם יודעים מתי הם עוברים את גבול המחמאה והטעם הטוב שבוע נפלא ומלא קסם
 

pizi33

New member
קסם מקסימה שכמוך

הביעה היא שגבול הטעם הטוב משתנה מאוד בין אדם לאדם. כשאישה נועצת מבט במחשוף של חברתה ולא אומרת כלום, לא קרה כלום. כשגבר עושה את אותו הדבר הוא עלול לשמוע "מה אתה מסתכל עלי ככה"? כשהמכ"ל קורא באופן שיטתי לסמנכ"לית דפי (במקום דפנה) והיא עונה לו הכל בסדר, כשאני הזוטרית פניתי אליה בשם הזה חטפתי כאילו קראתי לא בשם גנאי בפנים. האם היא אהבה את המנכ"ל יותר? האם דפי בפי גבר שמבוגר דיו להיות אביה זה נשמע טוב יותר מאשר מפי אישה שצעירה ממנה בכמה שנים? אני לא יודעת. אלו היו הגבולות שלה והיא היתה מאוד ברורה. ברור שאחרי תגובה קטלנית על שם חיבה (שמקובל בחברה) כבר לא העזתי להגיד לה שום דבר, פחדתי אפילו להגיד לה "דפנה, החולצה החדשה שלך לטעמי". אבל כשהיתה לה התקפת מיגרנה והיא הקיאה את נשמתה בשרותים אני הייתי זאת שהביאה לה את המים, כי למרות שהיא לא רצתה שאקרא לה דפי, היא היתה חשובה לי, והייתי רגישה כלפיה. מכיוון שהיא היתה המנהלת הישירה שלי, גם אמרתי לה "דפנה את נראית זוועה, לכי הביתה אני ועוז נסתדר כבר". היא לא רצתה, שתתה את המים, בלעה איזה כדור נגד כאבים וגם את הכבוד ומשכה עוד כמה שעות כשהיא ממש סובלת. אם היא ראתה בהתנהגות שלי הטרדה (בכלל ומינית בפרט אין לי שום דרך לדעת) הממונה על תלונות על הטרדה מינית בחברה היתה היא. אני אומרת לפני שאת/ה אומרת שהטורדת מינית שאל/י את עצמך האם הבהרת שאת היחס הזה את/ה לא מוכן/ה לקבל? האם הלא שלך היה ממש ברור. או שאם מישהו/י הכניס לך יד מתחת לחולצה את אמרת "תלטף/י אותי בבקשה מעל הבגדים". כי זה מסר מבלבל. כן זה כן ולא זה לא. לא עכשיו זה גם בסדר אבל הצד השני לא יפסיק לנסות. מקווה שאני ברורה, הטרדה מינית זה זוועה, עברתי אותה, לא התלוננתי במשטרה כי לא רציתי לעבור את מה שד"ר אורלי אינס קניג עוברת אבל... המטריד/ה לא הי/תה ניצב/ת במשטרה. היו סוגרים את התיק מ"חוסר עניין לציבור". כשאני מתחילה עם מישהיא אני אף פעם לא יודעת מה כן ומה לא, אני מנסה. שהיא תגיד לא אני אבין.
 
זה בדיוק העניין-

"אני מנסה. שהיא תגיד לא אני אבין." בואי נגיד שכל אדם שפוי ידע לא להגיד משהו בסגנון- בא לי עלייך או מילים גסות יותר... אבל בכל צורה אחרת, הרבה יותר לא ברורה, צריך פשוט להיות רגישים לסיטואציה. ואם מרגישים שהיא לא חשה נעים או בנוח להפסיק. לא חשוב מה נראה לנו נכון להגיד, חשוב איך הצד השני מבין אז זה. לכן פשוט צריך להיות רגישים לצד השני. ולא. זה בכלל לא פשוט ולא שחור או לבן.
 

אוססונה

New member
הטרדה, אונס ומה שביניהם.

בוקר טוב יקרה! לפי התשובה שלי, לשאלה שלך, "אני מטרידה מינית וגם אנסית אובסיסיבית" בפוטנציה. כדאי לעצור אותי ומהר בטרם אבצע מעשה אונס. אני מרבה להחמיא לנשים, אני גם מרבה להפשיט כל אישה שאני רואה, בעיני הבורקות. (עיניים צבעוניות, בלתי יציבות, סתורות ובלתי מובנות....) אם רוב הגברים מפשיטים אותי בעיניהם, פה ושם מחמיאים לי. אני נרגעת. איני רואה בזה כל "הטרדה". כייף לי, לחייך בשיניים צחורות ויפות, לעבור לסדר היום. לא יתכן משום שאנו "לסביות", יאסר עלינו להחמיא לנשים. כפי שלא יתכן כי אם גבר "הומו", יחמיא לגבר נאה ויפה, יחשב לו כהטרדה. המחמאות המבוקרות בביקורת "בונה", אינן הטרדה. מכאן ואילך, לאלהים פתרונים.
 

טורטיתת

New member
מחמאות

אוהבת את דרך הכתיבה שלך, שלא תעצרי לרגע. השינים הצחורות שלך, שילוב מנצח עם עיינך הבורוקות. זהו עוצרת כאן אני, שלא יחשב כהטרדה
 

טורטיתת

New member
מגפה

ההטרדות המיניות הינן כמו מגפה המתפשטת ופוגעת הורסת כל חלקה טובה במדינתנו הקטנטונת. בכל מוסד פרטי ציבורי בכל רגע מוטרדת אישה, על אנסים אין מה לאומר זה חולי אחר. האם להחמיא לאישה על היותה יפה וסקסית נחשב כהטרדה? הלכתי לקרוא על החוק למניעת הטרדה מינית , עדיין לא ברור אלו אמירות תחשבנה כהטרדה מינית ובעצם היכן נמצא הגבול בתחום הזה. מה שכן ברור לי, ואפילו מאוד, שלמילים שאנו מוציאות מהפה יכולים להיות 2501 פרשנויות. קיצוניות לאף צד אף פעם אינה בריאה, מחמאות בלי הפסקה מגבר / אישה שווה לגבר / אישה שלא יתן אפילו ולא מחמאה אחת קטנה. חשוב לדעת לתת מחמאות, אבל בזמן ובמקום הנכון.
 

pizi33

New member
זה מזכיר לי את אותה הפעם

שאני ודפנה היינו בחדר שלה בדלת סגורה ואחד העובדים (תפקידו זוטר אבל הייחוס, הוא האח של בעלת הבית) הקיש בדלת ופתח, היה חום יוני, שתינו התבשמנו באותו הבושם, החדר קטן, המזגן מקפיא, והמתח ביני לבין דפנה לבין אותו בחור, אפשר לחתוך בסכין. הוא היה מאצ'ו מצוי. מתחיל עם כולן, עם דפנה לא היה לו שום סיכוי והוא ידע את זה, אז התלבש עליי. "כן... מה אתה רוצה?" דפנה שאלה אותו. "שום דבר, יש ריח מהמם בחדר הזה". אני בנון שלנטיות עונה לו "מוצא חן בעיניך? זה פלאוור של קנזו". דפנה מסננת מבעד לשפתים סגורות "הגזמת". ואומרת לו "אנחנו עסוקות, תבוא עוד מעט אם אתה צריך אותי, אם אתה צריך את פיצי, אז תחפש אותה במקום שלה". הוא סגר את הדלת והלך. השיחה ביני לבין דפנה המשיכה (אני באמת לא זוכרת על מה). ולי לקח שנים להבין למה "הגזמתי". היום לא היית עונה לבחור מה שם הבושם, ולא מתייחסת בכלל למחמאה שלו. אבל זה היה מזמן, ואני למדתי כמה דברים בדרך. אני כן שואלת מישהו/היא שהבושם שלו/ה מוצא חן בעיני במה הוא משתמש. אבל זאת סקרנות של חתול ותו לא. אם הוא לא אומר לי אז הוא לא אומר.
 

פאמקי

New member
חושבת שזו

דוגמא מצויינת לכך, שחשוב 'איך' דברים נאמרים ולא 'מה'. כשאיש/ה בוחרים להטריד, הם בוחרים איך לומר את הדברים. אקח דוגמא קיצונית יותר, שיכלה להתפרש בצורה מגעילה, ועדיין- אם הייתה נאמרת בפי מישהו אחר, בדרך מעט שונה, ההטרדה הייתה נעלמת: השבוע עבר רכב מסחרי, בנהיגה מאוד איטית, ברחוב שלי. רחוב צר מאוד. מאחור הוא העביר המון כיסאות המסודרים אחד על השני, ובצפיצות. אחד ה"טורים" של הכיסאות, נטה הצידה. סימנתי לו לעצור, ואמרתי שאני רוצה "לדחוף את טור הכיסאות, שחלילה לא יפול על מישהו". הוא, עם ריר שנוזל מפיו ועיניים ממזריות שאל "מה את רוצה לדחוף לי?". ההרגשה המגעילה התגנבה מיידית! אי אפשר לטעות שם. ונניח שהוא באמת לא שמע. אך היה אומר את אותו המשפט (כמעט): "מה את רוצה?", וזה לא היה מלווה במבט, בטונציה, בריור ובחיוך הממזרי... זו הייתה הטרדה? אני יודעת שלא הייתי מרגישה מוטרדת. וכן, גם אנחנו יכולות להטריד.
 
למעלה