הטסט הקצר בתולדות האנושות...

kizer

New member
הטסט הקצר בתולדות האנושות...

היום היה לי טסט... איזה מרגש זה להגיד את זה כי היום בעצם סגרתי מעגל... למי שזוכר את ההודעות שהשארתי פה שסיפרתי שהתחלתי ללמוד על אופנוע היום סגרתי מעגל. אני מאוד מקווה ומאמין שעברתי, עשיתי הכל כמו שצריך. הטסט היה ממש ממש ממש קצר... מקסימום 7 דקות שחלקן העברנו ברמזורים אדומים. זה היה פשוט לא יאמן... הפגנתי גם ביטחון ועקפתי שני נבחנים אחרים שפשוט נהגו לאט מדי... שחזרנו למגרש אני הייתי בשוק ושאלתי את המורה שלי מה זה הכל?!?! הקיצר אני עדיין מחכה לתוצאות בגלל שסגרו את הבית ספר מוקדם יותר היום למרות שאני כמעט בטוח שעברתי. או קיי עכשיו הלאה צריך להתחיל לחפש קסדה ג´קט וכמובן חשוב מכל אופנוע... בעקרון אני רוצה להתחיל במשהו ממש קטן, איזה 50 לשטח... עכשיו יש לי התלבטות כי כמובן המצב הפיננסי רחוק מלהיות סביר לכן אני מחפש משהו יד שניה ( שלישית רביעית...) לא יקר כי גם אני מתגייס במרץ ולכן הבחוריקו ישכב סתם בלי תפעול לכן אני רוצה משהו זול יחסית זול מבחינה תחזוקתית ושעדיין יספק סחורה מכובדת של נהיגת שטח שאני מקווה עם הזמן תרשים... אני התעניינתי במיוחד בדי טי או בסנדרה... עכשיו אני לא יודע איך הסנדרה מ-95-96 לעומת הדי טי מישהו בבקשה יכול להמליץ לי?!?! ועוד שאלה חשובה קסדות שטח זולות יותר מקסדות רגילות??? דרך ביז´ו אני מקווה יום אחד להצטרף לחברה בגרוזיה וללמוד קצת דהירת חולות... אם לא אכפת לך כמובן... kizer שרצה גם לבוא למקס פלייס אבל ממש פחד שלט ימצא את עצמו וגם נרדם כי לא ישן לילה לפני הטסט...
 

לינושית

New member
בהצלחה ../images/Emo13.gif

מקווה שתמצא משתרצה ושלא יקרה שום דבר לא נעים בדרך הא
 

kizer

New member
תודה רבה....ועוד שאלה...

דרך אגב רציתי רק לשאול עוד דבר יש דרך כלשהי ספר, אתר, קובץ קריאה שמסביר את כל המושגים ופרושם... למשל 2 ציל´ או 4 ציל´ מה ההבדל מה כל אחד עושה ומה עדיף... או למשל פעימות למה זה טוב יותר פחות או כל מיני דברים... ניסיתי לעקוב במוטו אבל כל הזמן כותבים על זה בכללי ולדעת לעומק מה כל דבר אומר אני לא יודע ולכן זה כמו סינית...
 

SCOOTERMAN

New member
בהצלחה ../images/Emo61.gif

לגבי השאלות שלך קצת קשה לענות כאן כי הן מאוד בסיסיות אבל אנסה. צילנדר - זהו החלק המייצר את הכח במנוע, גליל חלול אשר בתוכו נעה בוכנה. ישנם מנועים בעלי מספר שונה של צילנדרים וצורות שונות בעיקרון ניתן למצוא מנועים עם צילדר 1 ועד 12 (כן אני יודע יש גם מוטציות אחרות) באופנועים בדך כלל ניתן למצוא 1 , 2 או 4 צילנדרים (חוץ מיוצאי דופן כמו 3, 5 , 6 8 וכו´). כל צילנדר עושה את אותה עבודה - מאחסן בוכנה ומשמש כתא שריפה. בכדי להשיג יותר כח מנפח נתון או על מנת להגדיל את נפח המנוע מבלי להגדיל לממדים מפלצתיים (ובלתי יעילים) צילנדר בודד מוסיפים עוד צילנדרים למנוע. מה עדיף? אם אתה מחפש 50 סמ"ק תמצא בשוק רק צילנדר אחד, כיום אין מנועי חמישים בעלי יותר מצילנדר אחד. פעימות - אלו שתי שיטות שונות ליצור כח, בגדול 2 המנועים בנויים על עקרון זהה שריפה פנימית (שריפה המתרחשת בתוך חלל סגור - הצילנדר) גורמת לעליית לחץ הלוחצת כלפי מטה בוכנה הכלואה בתוך הצילנדר ובתחתית המנוע גל ארכובה ההופך את תנועת הבוכנה לסיבובית על מנת להניע גלגל. מנועי 2 פעימות הם בעלי ניצולת גבוהה יותר על חשבון אמינות, אורך חיים והם פחות נעימים לשימוש אבל הניצולת הגבוהה שלהם הופכת אותם לאידאלים ל 50 סמ"ק. (ניצולת - הספק מנפח נתון) לכן כיום כל 50 סמ"ק הם 2 פעימות בשונה מהעבר וכנראה שבעתיד נחזור לראות 50 סמ"ק 4 פעימות. 4 פעימות מנועים בעלי ניצולת נמוכה אבל אמינות ונוחות למשתמש גבוהה לאין ארוך. ההבדל המכני בינהם קצת ארוך להסבר אבל בעיקרו הוא שיטת קירור שונה, שיטת הזנה שונה וכמובן כנגזר משמם מחזור פעולה שונה. אל תתבייש לשאול אני לא מיר ספר טוב לעקרונות של מנועים אבל בטח מישהו כאן מכיר. בהצלחה ותשמור על עצמך.
 

barakhalla

New member
סקוטר בוא נעמיד דברים על דיוקם

דבר ראשון הצילינדר הוא חלק פאסיבי הוא לא מייצר כוח הוא משמש מעטפת לחלק שמייצר את הכח: -הבוכנה- ! (כידוע חלק פאסיבי לא מייצר כוח...) דבר שני תא השריפה הוא חלק נפרד מהצילינדר... דבר שלישי: להוסיף עוד צילינדרים?? תסביר את עצמך... רביעי: -פעימות: "מספר מהלכי בוכנה למחזור שלם כלומר כמה פעמים תזוז הבוכנה(מעלה מטה) לקבלת מחזור עבודה אחד ב2 פעימות - 2 ב4 פעמות 4. אם תרצה לדעת בפירוט הבדלים ועוד הסברים פנה אליי... חמישי: שיטת קירור שונה?? מה הקשר תסביר לי...?
 

kizer

New member
עוד כמה שאלות חשובות...

מה ההבדל בין סוגי הקרור אם כבר נכנסנו לזה? מה ההבדל בין מים לאויר? והייתי מעוניין לדעת עוד קצת על הפעימות, האם 4 צורך יותר דלק או שזה לא קשור?!?! בנוסף גם הייתי רוצה לדעת על עניין הצמיגים קראתי פה על אחוזים וכאלה שהבנתי שזה מדבר על התאמה לכביש או לשטח... האם חוץ מהאחוזים האלה יש משהו שחשוב לדעת על הצמיגים למשל גודל חריצים או רוחב הצמיג... חוץ מזה הייתי רוצה קצת על המתלים מה זה אומר מתלה הפוך מתלה רגיל מזלג הפוף האם זה אותו דבר?!?! מהו מתלה אחורי??? גם הייתי רוצה לדעת על הדיסקים... למה הם משמשים ומה בדיוק מדד לדיסק טוב דיסק גרוע??? אם מישהו יענה לי על השאלות או אפילו חלק זה ממש יעזור... אני מצטער על הבורות ויהיו כאלה שיעלו חיוך ויגידו מה הוא עושה פה לעזאזל אם אין לו שמץ?!?! אבל אני פה בשביל ללמוד... אההה כן כדרך אגב ביררתי עם הבית ספר ועברתי!!!!! עברתי תטסט... אני המאושר באדם.... אז מישהו יכול לענות לי על השאלה האם עדיף סנדה 95-96 על פני DT 95-96 אם כן למה אם לא למה??? בכל מקרה תודה למי שענה לי ומקווה למצוא איזה משהו זול ולצאת כבר לכביש או עדיף לשטח....
 

origlide

New member
מס´ הבהרות...

קייזר ידידי עזוב אותך מהתנצלויות- כל אחד חייב להתחיל מאיפשהו... אז כך: לגבי קרור- 1. קירור אויר כמשמעו: קירור המנוע ע"י האויר הזורם סביבו במהלך הנסיעה אפשר לזהות את רוב המנועים הללו עפ"י צלעות הקרור על הצילינדר והבוכנה (דוגמאות: סדרות ה- DR של סוזוקי, למעט DR-400 ) 2. קירור מים (גם כן מעיד משהו על שיטת הקרור...)- קירור המנוע ע"י הזרמת מים (או נוזל מבוסס מים עם תכונות כימיות כגון, טמפ´ רתיחה וקיפאון, מעט שונות - מוכר יותר כ" מים ירוקים") במעברים המיועדים לכך במנוע. מע´ זו מסובכת יותר מקרור האויר משום שהיא מחייבת הימצאות משאבת מים ורדיאטור לקרור המים. עם זאת יעילותה בקרור המנוע גבוהה יותר מקרור האויר. דוגמאות: KTM למיניהם. מתלה: האביזר האחראי על תנועת הגלגלים מעלה מטה במעבר על פני מהמורות, שיכוך הזעזועים והצמדת הגלגלים לכביש. מתלה קדמי לגלגל קדמי, מתלה אחורי לגלגל אחורי... באופן כללי במזלג הפוך תמצא את החלק הדק של המזלג למטה, מחובר לגלגל הקדמי ואת החלק העבה מחובר לכידון. דיסקים: חלק מהמעצור, פשוט אותו החלק הנראה כמו דיסק מתכתי מבהיק במרכז הגלגלים (לא בכל האופנועים) כל יצרן מתאים את גודל הדיסקים לפי ייעוד האופנוע, כלל אצבע: ככל שהדיסק גדול יותר- המעצור חזק יותר זהו להפעם- התעייפתי מקווה שעזרתי אורי
 

kizer

New member
עזרת, תודה... שאלה למביני השטח...

למרות שזה די מעפן אבל כל אחד מתחיל מאיפשהו אני חוזר על שאלה שנשאלה כבר פעמיים... מה ההבדל בין די טי לסנדה 95-96??? מבחינת אמינות עלות תחזוקה בליה וכו´.
 

origlide

New member
ילד!!!

חביבי בגיל שרכבתי על 50CC דגמים אלו עדיין לא היו בתכנון אתה לא צריך מביני שטח אלא מביני 50 סמ"ק...
 
motorFAQ2 מפי היוצר של השדון

אחד מהמאמרים שהוצלו מIOL וכרובי לא שם אותם במאמרי הקהילה.. אני פירקתי את המאמר ..
 

kizer

New member
ת-ו-ד-ה...

זה בדיוק מה שאני צריך... ממש תודה... אני לא יציק יותר בשאלות...
 
המטרה לא היתה להשתיק אותך ..

אלא לתת מענה לשאלותיך .. ואולי לשאלות שעוד יתעוררו .. ב-ה-צ-ל-ח-ה ..
 
למעלה