הטיית נחל איילון בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
הטיית נחל איילון בתל אביב

הטיית נחל איילון בתל אביב
מנכ"ל משרד התחבורה יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב
סלמן: יאפשר להוסיף מסילת רכבת רביעית ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב לים ולהרחבת נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת "האוניברסיטה" ועד לתחנת רכבת "תל אביב דרום". בדיון שנערך אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, בהשתתפות נציגים ממשרדי התשתיות, איכות הסביבה, החקלאות, מע"צ ועיריית תל אביב הוצגה לראשונה התוכנית לכריית תעלה תת-קרקעית, באורך של 4.7 קילומטרים, שתוביל את מי הנחל לים. על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכמיליארד שקלים תצא המנהרה מאזור תחנת הרכבת בדרום תל אביב ותעבור במנהרה תת-קרקעית, דרך מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם תמשיך המנהרה עד לים. יצויין כי רוב המנהרה עוברת בשטחים ציבוריים. סלמן מסר כי הסטת נחל איילון לים תאפשר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל לנצל את רצועת הקרקע שתתפנה להקמת מסילת רכבת רביעית ולהוספת נתיב חמישי לתחבורה ציבורית. יצויין כי מדובר באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר במדינה. מידי יום עוברים בנתיבי איילון מאות אלפי כלי רכב. סלמן ציין כי הקמת מסילת ברזל רביעית באיילון תאפשר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות, בכל הקווים. לדבריו, המשך התפתחות רשת מסילות הברזל באזור תל אביב ודרומה מותנה בהגדלת קיבולת תנועת הרכבות, בקטע שבין תחנת רכבת מרכז ועד לתל אביב דרום. יתרון משמעותי נוסף הנובע מהטיית נחל איילון הוא מניעת ההצפות החוזרות ונשנות לאורך תוואי הנחל, הגורמות נזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונות הדרומיות של תל אביב וכן למטרדים סביבתיים. מנכ"ל משרד התחבורה ימנה בימים הקרובים צוות היגוי בינמשרדי, במטרה לקדם את הפרוייקט ולהציגו בפני הממשלה. בצוות חברים נציגים של משרדי התחבורה, הפנים, החקלאות, איכות הסביבה, רכבת ישראל, מע"צ , נתיבי איילון ורשויות הניקוז. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

Brendan

New member
תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית

הטיית נחל איילון בתל אביב
מנכ"ל משרד התחבורה יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב
סלמן: יאפשר להוסיף מסילת רכבת רביעית ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב לים ולהרחבת נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת "האוניברסיטה" ועד לתחנת רכבת "תל אביב דרום". בדיון שנערך אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, בהשתתפות נציגים ממשרדי התשתיות, איכות הסביבה, החקלאות, מע"צ ועיריית תל אביב הוצגה לראשונה התוכנית לכריית תעלה תת-קרקעית, באורך של 4.7 קילומטרים, שתוביל את מי הנחל לים. על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכמיליארד שקלים תצא המנהרה מאזור תחנת הרכבת בדרום תל אביב ותעבור במנהרה תת-קרקעית, דרך מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם תמשיך המנהרה עד לים. יצויין כי רוב המנהרה עוברת בשטחים ציבוריים. סלמן מסר כי הסטת נחל איילון לים תאפשר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל לנצל את רצועת הקרקע שתתפנה להקמת מסילת רכבת רביעית ולהוספת נתיב חמישי לתחבורה ציבורית. יצויין כי מדובר באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר במדינה. מידי יום עוברים בנתיבי איילון מאות אלפי כלי רכב. סלמן ציין כי הקמת מסילת ברזל רביעית באיילון תאפשר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות, בכל הקווים. לדבריו, המשך התפתחות רשת מסילות הברזל באזור תל אביב ודרומה מותנה בהגדלת קיבולת תנועת הרכבות, בקטע שבין תחנת רכבת מרכז ועד לתל אביב דרום. יתרון משמעותי נוסף הנובע מהטיית נחל איילון הוא מניעת ההצפות החוזרות ונשנות לאורך תוואי הנחל, הגורמות נזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונות הדרומיות של תל אביב וכן למטרדים סביבתיים. מנכ"ל משרד התחבורה ימנה בימים הקרובים צוות היגוי בינמשרדי, במטרה לקדם את הפרוייקט ולהציגו בפני הממשלה. בצוות חברים נציגים של משרדי התחבורה, הפנים, החקלאות, איכות הסביבה, רכבת ישראל, מע"צ , נתיבי איילון ורשויות הניקוז. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית
תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מתייקרים מחר בכ- 4% תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקרו מחר (יום רביעי) בשיעור ממוצע של כארבעה אחוזים. על פי התעריף החדש תעלה נסיעה בקווים העירוניים בתל אביב וגוש דן 5.2 שקלים במקום 5 שקלים כיום. בירושלים ובחיפה תעלה נסיעה עירונית 5.4 שקלים, במקום 5.2 שקלים כיום. בבאר שבע תעלה נסיעה עירונית 3.70 שקלים, במקום 3.50. בשאר הערים והישובים יהיה מחיר נסיעה עירונית 4.6 שקלים לעומת 4.4 שקלים כיום. התייקרות התעריפים בתחבורה הציבורית מבוצעת במסגרת החלטת הממשלה להעלות את התעריפים פעמיים בשנה, ב- 1 ביולי וב- 1 בינואר, בהתאם לעליית המדד. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי ההתייקרות הנוכחית משקפת את עליית המדד מחודש אפריל 2002 ועד אוקטובר 2002 (3.4%), בתוספת המחצית השניה מעלויות האבטחה בתחבורה הציבורית. במקביל להתייקרות, תחול הוזלה ריאלית בחלק מקווי אגד. כך למשל נסיעה מצומת מורשה לכפר סבא תוזל מ- 11.5 שקלים כיום ל- 8.3 שקלים בלבד. נסיעה מבאר שבע לשדה בוקר תוזל מ- 23 שקלים כיום ל- 21 שקלים בלבד. בכל הקווים העירוניים והבינעירוניים של חברת "מרגלית", המפעילה קווים עירונים ובינעירוניים בעיר מודיעין לא תחול התייקרות תעריפים והנוסעים ימשיכו להנות מהתעריפים המוזלים שמנהיגה החברה בכל קוויה. גם בקווי האוטובוסים של "חברת הנסיעות והתיירות נצרת", הפועלים בנצרת ובנצרת עלית לא תחול התייקרות. נסיעה מירושלים לתל אביב תעלה 19.5 שקלים, במקום 18.70 כיום. נסיעה מבאר שבע לירושלים תעלה 31 שקלים, במקום 29.5 עד כה. נסיעה מבאר שבע לתל אביב תעלה 13.4 שקלים, לעומת 12.60 כיום ונסיעה מתל אביב לחיפה תעלה 23 שקלים, במקום 22.20 שקלים כיום. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" בירושלים וחיפה יעלה 216 שקל, במקום 208 שקל כיום. בעיר תל אביב יעלה כרטיס כזה 208 שקלים, במקום 200 שקלים ובשאר ערי גוש דן יעלה המנוי 156 שקל במקום 150 שקלים כיום. חברת "קונקס" המשותפת לחברת הנסיעות הישראלית "בלו ליין טורס" והתאגיד הצרפתי C.G.E.A Transport תפעיל ממחר קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד בחצי המחיר, במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. מדובר ב- 31 קווים אזוריים ובינעיירונים שהופעלו עד כה על ידי קואופרטיב "אגד". מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

oren*

New member
מה האזרח הפשוט יכול לעשות במקרה

תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית
תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מתייקרים מחר בכ- 4% תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקרו מחר (יום רביעי) בשיעור ממוצע של כארבעה אחוזים. על פי התעריף החדש תעלה נסיעה בקווים העירוניים בתל אביב וגוש דן 5.2 שקלים במקום 5 שקלים כיום. בירושלים ובחיפה תעלה נסיעה עירונית 5.4 שקלים, במקום 5.2 שקלים כיום. בבאר שבע תעלה נסיעה עירונית 3.70 שקלים, במקום 3.50. בשאר הערים והישובים יהיה מחיר נסיעה עירונית 4.6 שקלים לעומת 4.4 שקלים כיום. התייקרות התעריפים בתחבורה הציבורית מבוצעת במסגרת החלטת הממשלה להעלות את התעריפים פעמיים בשנה, ב- 1 ביולי וב- 1 בינואר, בהתאם לעליית המדד. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי ההתייקרות הנוכחית משקפת את עליית המדד מחודש אפריל 2002 ועד אוקטובר 2002 (3.4%), בתוספת המחצית השניה מעלויות האבטחה בתחבורה הציבורית. במקביל להתייקרות, תחול הוזלה ריאלית בחלק מקווי אגד. כך למשל נסיעה מצומת מורשה לכפר סבא תוזל מ- 11.5 שקלים כיום ל- 8.3 שקלים בלבד. נסיעה מבאר שבע לשדה בוקר תוזל מ- 23 שקלים כיום ל- 21 שקלים בלבד. בכל הקווים העירוניים והבינעירוניים של חברת "מרגלית", המפעילה קווים עירונים ובינעירוניים בעיר מודיעין לא תחול התייקרות תעריפים והנוסעים ימשיכו להנות מהתעריפים המוזלים שמנהיגה החברה בכל קוויה. גם בקווי האוטובוסים של "חברת הנסיעות והתיירות נצרת", הפועלים בנצרת ובנצרת עלית לא תחול התייקרות. נסיעה מירושלים לתל אביב תעלה 19.5 שקלים, במקום 18.70 כיום. נסיעה מבאר שבע לירושלים תעלה 31 שקלים, במקום 29.5 עד כה. נסיעה מבאר שבע לתל אביב תעלה 13.4 שקלים, לעומת 12.60 כיום ונסיעה מתל אביב לחיפה תעלה 23 שקלים, במקום 22.20 שקלים כיום. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" בירושלים וחיפה יעלה 216 שקל, במקום 208 שקל כיום. בעיר תל אביב יעלה כרטיס כזה 208 שקלים, במקום 200 שקלים ובשאר ערי גוש דן יעלה המנוי 156 שקל במקום 150 שקלים כיום. חברת "קונקס" המשותפת לחברת הנסיעות הישראלית "בלו ליין טורס" והתאגיד הצרפתי C.G.E.A Transport תפעיל ממחר קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד בחצי המחיר, במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. מדובר ב- 31 קווים אזוריים ובינעיירונים שהופעלו עד כה על ידי קואופרטיב "אגד". מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
מה האזרח הפשוט יכול לעשות במקרה
כזה? החלם הגדול ביותר הוא, שיש נסיעות מאוד ארוכות (תל אביב - חולון) במחיר 5 ש"ח, לעומת נסיעות קצרות (פתח תקווה-תל אביב דרך רחוב זבוטינסקי) במחיר 7.20 ש"ח. ואם כבר מייקרים את המחיר בעשרים אגורות, שיאפשרו לאנשים שלא אוהבים להסתובב עם כסף קטן בארנק, לרכוש כרטיס מגנטי. בכל מקום היום מקבלים כרטיסי אשראי (אפילו בשוק הכרמל), אין סיבה להמשיך ולהשתמש בכרטיסי הנייר המיושנים.
 

Carl Freeborne

New member
נסיעות במחיר 7.20?

מה האזרח הפשוט יכול לעשות במקרה
כזה? החלם הגדול ביותר הוא, שיש נסיעות מאוד ארוכות (תל אביב - חולון) במחיר 5 ש"ח, לעומת נסיעות קצרות (פתח תקווה-תל אביב דרך רחוב זבוטינסקי) במחיר 7.20 ש"ח. ואם כבר מייקרים את המחיר בעשרים אגורות, שיאפשרו לאנשים שלא אוהבים להסתובב עם כסף קטן בארנק, לרכוש כרטיס מגנטי. בכל מקום היום מקבלים כרטיסי אשראי (אפילו בשוק הכרמל), אין סיבה להמשיך ולהשתמש בכרטיסי הנייר המיושנים.
נסיעות במחיר 7.20?
פתח תקוה תל אביב זה כבר המון זמן לא 7.20 כמו שציינת, זה היה 8 ועכשיו זה נדמה לי 8.30...
 

david80

Member
האם הגופים הירוקים צפויים להתנגד?

הטיית נחל איילון בתל אביב
מנכ"ל משרד התחבורה יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב
סלמן: יאפשר להוסיף מסילת רכבת רביעית ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב לים ולהרחבת נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת "האוניברסיטה" ועד לתחנת רכבת "תל אביב דרום". בדיון שנערך אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, בהשתתפות נציגים ממשרדי התשתיות, איכות הסביבה, החקלאות, מע"צ ועיריית תל אביב הוצגה לראשונה התוכנית לכריית תעלה תת-קרקעית, באורך של 4.7 קילומטרים, שתוביל את מי הנחל לים. על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכמיליארד שקלים תצא המנהרה מאזור תחנת הרכבת בדרום תל אביב ותעבור במנהרה תת-קרקעית, דרך מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם תמשיך המנהרה עד לים. יצויין כי רוב המנהרה עוברת בשטחים ציבוריים. סלמן מסר כי הסטת נחל איילון לים תאפשר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל לנצל את רצועת הקרקע שתתפנה להקמת מסילת רכבת רביעית ולהוספת נתיב חמישי לתחבורה ציבורית. יצויין כי מדובר באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר במדינה. מידי יום עוברים בנתיבי איילון מאות אלפי כלי רכב. סלמן ציין כי הקמת מסילת ברזל רביעית באיילון תאפשר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות, בכל הקווים. לדבריו, המשך התפתחות רשת מסילות הברזל באזור תל אביב ודרומה מותנה בהגדלת קיבולת תנועת הרכבות, בקטע שבין תחנת רכבת מרכז ועד לתל אביב דרום. יתרון משמעותי נוסף הנובע מהטיית נחל איילון הוא מניעת ההצפות החוזרות ונשנות לאורך תוואי הנחל, הגורמות נזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונות הדרומיות של תל אביב וכן למטרדים סביבתיים. מנכ"ל משרד התחבורה ימנה בימים הקרובים צוות היגוי בינמשרדי, במטרה לקדם את הפרוייקט ולהציגו בפני הממשלה. בצוות חברים נציגים של משרדי התחבורה, הפנים, החקלאות, איכות הסביבה, רכבת ישראל, מע"צ , נתיבי איילון ורשויות הניקוז. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
האם הגופים הירוקים צפויים להתנגד?
 

david80

Member
נתיבי האיילון על ציר האיילון - טעות

האם הגופים הירוקים צפויים להתנגד?
נתיבי האיילון על ציר האיילון - טעות
לדעתי, הקמתם סמוך לציר האיילון, זו אחת הטעויות הגדולות בתולדות המדינה בתחום התחבורה. את אותו מקום היה צריך לנצל, חלקו עבור מסילות ברזל. השאר עבור הרחבת נחל האיילון, זה היה תורם רבות לטיפוח מראה העיר (תארו לעצמיכם, מגדלי עזריאלי משתקפים בנחל איילון בשעות החשיכה) ולאפשרות הפעלת סירות-סיור להנאת התיירים, כמו כן זה היה תורם לניקוז מי הגשמים למניעת הצפות. לגבי הכבישים, אפשר להפוך את כביש 4 לכביש מהיר ולסלול ממנו כבישי רוחב (כגון: ממחלף מסובים למחלף קיבוץ גלויות וכן במקומות רבים אחרים) ובמידת הצורך, לחפור מנהרה במקביל לציר האיילון - ככה מקובל בערים רבות בעולם!
 

alexUK

New member
להבדיל מהנהר הצלול והיפהפה

נתיבי האיילון על ציר האיילון - טעות
לדעתי, הקמתם סמוך לציר האיילון, זו אחת הטעויות הגדולות בתולדות המדינה בתחום התחבורה. את אותו מקום היה צריך לנצל, חלקו עבור מסילות ברזל. השאר עבור הרחבת נחל האיילון, זה היה תורם רבות לטיפוח מראה העיר (תארו לעצמיכם, מגדלי עזריאלי משתקפים בנחל איילון בשעות החשיכה) ולאפשרות הפעלת סירות-סיור להנאת התיירים, כמו כן זה היה תורם לניקוז מי הגשמים למניעת הצפות. לגבי הכבישים, אפשר להפוך את כביש 4 לכביש מהיר ולסלול ממנו כבישי רוחב (כגון: ממחלף מסובים למחלף קיבוץ גלויות וכן במקומות רבים אחרים) ובמידת הצורך, לחפור מנהרה במקביל לציר האיילון - ככה מקובל בערים רבות בעולם!
להבדיל מהנהר הצלול והיפהפה
שבתמונה אי שם בחו"ל, אנחנו מדברים על נחל איילון - שהינו יבש בקיץ, ובחורף לעומת זאת מלא במי גשמים עכורים. למעשה, אין זה יותר מתעלת בוץ מגעילה שמשני צידיה בטון... אף אחד לא היה בונה את עזריאלי במקום כזה. ההחלטה להפוך את הנחל לתעלת ביוב הינה נכונה ביותר לדעתי. כך היה עם הרבה נחלים קטנים בהרבה מקומות בעולם. מה שכן, מקווה שיפתרו את בעיית ההצפות בחורף. לפני בניית נתיבי איילון לתל אביב לא היה כביש עוקף ולכן לדעתי בנייתם הייתה מההחלטות התחבורתיות הנכונות ביותר בארץ.
 
תעלת בלאומליך 2 !!

הטיית נחל איילון בתל אביב
מנכ"ל משרד התחבורה יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב
סלמן: יאפשר להוסיף מסילת רכבת רביעית ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב לים ולהרחבת נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת "האוניברסיטה" ועד לתחנת רכבת "תל אביב דרום". בדיון שנערך אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, בהשתתפות נציגים ממשרדי התשתיות, איכות הסביבה, החקלאות, מע"צ ועיריית תל אביב הוצגה לראשונה התוכנית לכריית תעלה תת-קרקעית, באורך של 4.7 קילומטרים, שתוביל את מי הנחל לים. על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכמיליארד שקלים תצא המנהרה מאזור תחנת הרכבת בדרום תל אביב ותעבור במנהרה תת-קרקעית, דרך מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם תמשיך המנהרה עד לים. יצויין כי רוב המנהרה עוברת בשטחים ציבוריים. סלמן מסר כי הסטת נחל איילון לים תאפשר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל לנצל את רצועת הקרקע שתתפנה להקמת מסילת רכבת רביעית ולהוספת נתיב חמישי לתחבורה ציבורית. יצויין כי מדובר באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר במדינה. מידי יום עוברים בנתיבי איילון מאות אלפי כלי רכב. סלמן ציין כי הקמת מסילת ברזל רביעית באיילון תאפשר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות, בכל הקווים. לדבריו, המשך התפתחות רשת מסילות הברזל באזור תל אביב ודרומה מותנה בהגדלת קיבולת תנועת הרכבות, בקטע שבין תחנת רכבת מרכז ועד לתל אביב דרום. יתרון משמעותי נוסף הנובע מהטיית נחל איילון הוא מניעת ההצפות החוזרות ונשנות לאורך תוואי הנחל, הגורמות נזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונות הדרומיות של תל אביב וכן למטרדים סביבתיים. מנכ"ל משרד התחבורה ימנה בימים הקרובים צוות היגוי בינמשרדי, במטרה לקדם את הפרוייקט ולהציגו בפני הממשלה. בצוות חברים נציגים של משרדי התחבורה, הפנים, החקלאות, איכות הסביבה, רכבת ישראל, מע"צ , נתיבי איילון ורשויות הניקוז. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
תעלת בלאומליך 2 !!
 

אדיה

New member
לא כל כך יצירתי...

תעלת הימים
הרעיון יצירתי ומעניין ועל כן סביר מאד שגורלו יהיה כגורל תעלת הימים המיתולוגית.
לא כל כך יצירתי...
זה חזרה למצב ששרר לפני כמה עשרות שנים! אז הוחלט להטות את נחל איילון כך שיישפך לירקון ולא לים...
 

Brendan

New member
אותי יותר מפחיד נושא אחר....

תעלת בלאומליך 2 !!
אותי יותר מפחיד נושא אחר....
סטטיסטית, "פעם ב-50 שנה" האיילון עולה על גדותיו. ארוע הבחלט "חריג" שהתרחש מספר פעמים בשנים האחרונות. יש קרונות רכבת אטומים למים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה