הטיות השורש ש.א.ב.

חדשה עם שאלות

הי, אני בד"כ בפורום השכן של "הורים לתינוקות" והחלטתי לקפוץ אליכן לשאלה קצרה : 1. האם מותר להכניס את הבקבוק של "מדלה-מיני אלקטריק" לסטריליזטור במיקרוגל ? איבדתי את החוברת ואין לי מושג מה התשובה. אם הכנסתי ואסור ? האם עלי לקנות משאבה חדשה? תודה
 

ציפורוש

New member
../images/Emo39.gifשאלה לגבי ציוד לשאיבה

רציתי להתייעץ עם המנוסות ממני, לקראת יציאה לחנות לקנות לי ציוד לשאיבה.. מה בדיוק אני אמורה לקנות?
משאבה ידנית (כנראה אקנה אוונט.. זה הבסיסית, נכון?) שקיות לפריזר ו---??? אני צריכה בקבוק תואם לשקיות? יש עוד משהו שצריך? הלכתי היום למשפחתון ליד הבית לשאול איזה בקבוקים היא אוהבת, והיא אמרה שהרבה הורים שולחים את ה- B FREE, שנדמה לי שלא זכה פה לאהדה בפורום עקב הניקוי שלו. היא אמרה שהיא שופכת לבקבוק את החלב השאוב שנותנים לה. מישהי פה עושה כך? ועוד שאלה אחרונה..
איזו כמות אני צריכה לשאוב ולהקפיא כל פעם? מדובר בזאטוט בן שבועיים ויום.. (שאגב, בהנקה יונק כל פעם מציץ אחד ומתעלף.. קשה מאוד להשאיר אותו ער לצד שני) תודה רבה! לא התכוונתי שייצא לי כל כך ארוך..
 
אני לא יודעת לגבי סטריליזציה, אבל

את לא צריכה לקנות משאבה חדשה - רק את הערכה האישית של הבקבוקים/קונוסי שאיבה.
 

justmom

New member
שלום רב שובך ציפורוש ../images/Emo118.gif

אם את הולכת על ידנית, אולי כדאי לשקול קנייה של המדלה הידנית החדשה (נדמה לי שקוראים לה הרמוני), שהיא יותר נוחה להרכבה ולתפעול. נמכרת בשילב ועולה פחות או יותר כמו האוונט. בקבוקים - מומלץ לדחות את מתן הבקבוקים עד לאחר שההנקה מתבססת, בגיל 6 שבועות בערך, ואז רצוי להשתמש בבקבוק עם פטמת אוונט הקטנה ביותר (0-1) חזרימה החלשה ביותר. לגבי כמויות - שאבי כמה שיוצא שאיבה היא מיומנות נרכשת ומשתפרת עם הזמן. ואת יכולה גם לקרוא טיפים ועצות במאמרי הפורום על שאיבה.
 
אוי, פספסתי את הלידה...

דבר ראשון - המון המון
ושאלה: מדוע בעצם את מתחילה לשאוב בשלב כה מוקדם?
 

ציפורוש

New member
תודה, ../images/Emo140.gif ועוד שאלות

אז כדאי לחפש את 'מדלה' ולא ללכת על 'אוונט' או 'צ'יקו'? ואת החלב השאוב אני נותנת לו בבקבוק של אוונט, או רק הפיטמה חשובה? (מורכבת על בקבוק אחר למשל) את החלב מהשקית אני שופכת לבקבוק? הסיבה שאני מתחילה כל כך מוקדם היא שיש לי רק 3 שבועות חופשת לידה מהלימודים, ודניאל בן 15 ימים עכשיו. אחר כך הוא עובר למטפלת, ואני רוצה להרגיל אותו (ואותי) לשאיבה והאכלה מבקבוק כדי שנוכל להמשיך עם חלב שלי ולא תחליף.
 

ציפורוש

New member
שאלה אחרונה על סוגי משאבות..

אני מתכננת לשאוב בתדירות גבוהה- כ-3-4 פעמים ביום. הסתכלתי על המאמרים של סוגי משאבות בפורום ייעוץ הנקה וראיתי שיש כאלו שלא מומלצות לשימוש בתדירות גבוהה. תוכלו לומר לי איזה סוג משאבה כדאי לקנות? (ידנית? חשמלית?) מקום השאיבה הוא במכללה, אז זה צריך להיות משהו קטן יחסית.. תודה!
 

לאה_מ

New member
לגבי סוגי משאבות

את יכולה לראות כאן. אני לא מכירה את המשאבה של צ'יקו. האוונט והמדלה הידניות שתיהן נחשבות משאבות טובות מסוגן.
 

shlomits

New member
3-4 פעמים ביום

כל יום? או רק פעם בכמה זמן? אם את מתכוונת לשאוב בתדירות גבוהה יומיום, לדעתי משאבה ידנית זה לא בשבילך, כדאי לך ללכת על משאבה חשמלית טובה ויקרה חפשי בפורום של אסתר גרוניס- יש שם פרטים על יועצת הנקה שניתן להגיע אליה ולנסות סוגים שונים של משאבות ולהתייעץ
 

tonti

New member
מה שחשוב זאת הפטמה,

אם תתני לו פטמה עם חור גדול מדי הוא יאכל כמויות גדולות ולא בטוח שתעמדי בקצב שלו. במיוחד שהוא כזה פצפון חשובה הפטמה עם החור הכי קטן כי עם חור גדול יותר הוא כ"כ יתאמץ לעצור את זרם החלב וחבל עליו. ממש קשה לייעץ לך איזו משאבה לקנות כי לכל אחת מתאימה משאבה אחרת. אני למשל ממש לא אהבתי את מדלה החשמלית והסתדרתי מצויין עם אוונט הידנית. לא ניסיתי את הידנית החדשה של מדלה. יש לך ממי להלוות לנסות איזו משאבה? אם את לומדת במכללה, את לא יכולה לקחת אותו איתך? או למצוא מישהי שתשמור עליו בתחומי המכללה? יהיה לך הרבה יותר קל (לדעתי כמובן) אם הוא יהיה קרוב אליך ותוכלי להניק אותו.
 

10shosh

New member
יש בקבוקים שהשקיות מתלבשות עליהן

וככה אין צרוך לשפוך, לנקות (חוץ מהפיטמה כמובן
). חוסך הרבה עבודה ומאוד נוח, סטרילי ונקי.
 
לאילו משאבות זה מתאים?

אשמח לשמוע עוד פרטים. ההעברות מבקבוק לשקית ולהיפך נראות לי מסורבלות משהו - ממרומי השבוע נסיון שיש לי בשאיבות
 

10shosh

New member
יש שתי שיטות../images/Emo62.gif

אני כאשר שאבתי הייתי קושרת בעזרת גומיה את השקית למשאבה (מדלה- אבל אני מניחה שזה הולך גם עם משאבות אחרות). שואבת ישירות לשקית סוגרת את השקית ומקפיאה. מפשירה ומלבישה על בקבוק מיוחד (יש בכל סופרפארם- כזה בקבוק בלי תחתית). כך שאין צרוך להעביר סטרילזציה/לנקות את הבקבוק אלא רק את הפטמה.
אם את מעדיפה לשאוב לבקבוק ולא לשקית נדמה לי שקרן (KBY) אמרה בזמנו שהיא קנתה סטוק של הבקבוקים הפושטים וחיברה אותם ישירות למשאבה. פרקה והקפיאה ישירות בבקבוק ולא בשקיות. את יכולה לבחור את השיטה שיותר נוחה לך.
 

tashian

New member
אפשר בבקשה הסבר -

1. בקבוק בלי תחתית? לא הבנתי... 2. לאיזה פיטמה עושים עיקור?
 

sipi1

New member
בקבוקים של פלייטקס

הם נראים כמו צינור עם תחתית ניידת, ו"מלבישים" עליהם את השקיות המתאימות. יש להם שקיות עם בסיס יציב, קצת קשיחות, ואני נהנית מאד להקפיא בהן את החלב השאוב, כי זה מינימום מקום בפריזר ומאד נוח להפשרה. משחילים את השקית עם החלב הקפוא לבקבוק הזה, מפשירים ומאכילים. בסוף זורקים את השקית, ומה שנשאר לעקר זה רק את המיכסה והפיטמה של הבקבוק המיוחד. יש לו גם פטמות מלטקס ולא רק מסיליקון - הבן שלי העדיף אותן.
 

10shosh

New member
לפיטמה של הציץ

סתם סתם כמובן לפיטמה של הבקבוק - הרסת אותי פשוט
רצוי במיוחד לתינוקות קטנים לעקר את הבקבוק והפטמות במקרה של הבקבוק ללא התחתית זה בקבוק עליו מלבישים את השקיות של החלב השאוב ולכן אין צורך לבצע סטריליזציה לבקבוק עצמו אלא רק לפיטמה שלו שנכנסת לפה של הינוקא. (השקיות עצמן סטריליות. אני ראיתי בקבוקים כאלה של אוונט אבל כמו שנאמר כאן כנראה יש גם של עוד חברות.
 
איזו המצאה!

הבקבוק המיוחד נשמע מאוד נח (לא נראה לי שיש מקום בפריזר לכמות של בקבוקים). לא בטוחה שהבנתי עד הסוף איך העסק עובד... אני מאלו שצריכות לראות ב
אבל ינוסה בהקדם! תודה רבה על ההתייחסות וההסברים
 

10shosh

New member
אולי זה יעזור

תסתכלי באתרים שצרפתי. אם יש לך עוד שאלות את מוזמנת לשאול
(האמת שיצרתי מן תמונה שמסבירה אבל היא 580K וכן אני לא יכולה לצרף אותה
מישהי יועת איך מקטינים תמונה בלי פוטושופ?)
 
למעלה