הטאבו נשבר מצטער/ת שהפכתי להורה

מקרים מאוד שונים זה מזה. לא בטוח שהייתי מחברת ביניהם בכלל

קודם כל - מסכימה שחשוב שהטאבו הזה יפרץ. חשוב גם שמי שעוד לא הרה ידע שיש גם תחשוות כאלה ויכיר את מגוון הרגשות שהורות יכולה להביא.
&nbsp
אבל ביחס לכתבה -
יש שם חרטה על הנסיבות המסויימות של הולדת ילד (השותף שבחרתי, הגיל בו הייתי, היכולת הכלכלית וכו'). אם היה לה שותף אמיתי ואיכותי, והייתה בוגרת ושלמה יותר, וחיה ברווחה - האם גם אז הייתה מתחרטת?
יש שם אב אחד שאומר - באופן כללי אני שונא את ההורות ומצטער שעשיתי זאת, בלי קשר לנסיבות. אגב, הוא מדבר על דכאון. האם היה חולה גם בלי קשר להולדת הילד?
&nbsp
יש שם אישה שלא אוהבת את הבת שנולדה לה, ומצטערת על הזמן שהשקיעה בה. אם הבת הייתה חמודה ומוצלחת (על פי אמת המידה של האם כמובן), ומוקירה טובה לאמה, האם גם אז הייתה מתחרטת?
&nbsp
אני חושבת שזה מאוד תלוי בציפיות ובידע של האדם לפני ההורות (מי שחשב שיהיה רק כיף, ולא טרח לחזות קשיים, לבחור בן זוג מתאים וכו' - יחווה מן הסתם אכזבה קשה).
&nbsp
יש דברים שאני מצטערת עליהם בבחירה שלי להיות אמא - אבל החרטה היא על המחיר שנדרשתי לשלם (עיכוב מקצועי, מחיר כלכלי, פחות זמן פנוי לעצמי), לא על ההורות עצמה.
גם כדי לחיות עם האיש שלי ויתרתי על הרבה דברים (מקום מגורים, קרבה למשפחה ועוד), אבל גם הרווחתי המון. אז יש דברים שאני מצטערת עליהם אבל אני ממש לא מתחרטת.
בגדול - כל בחירה שעשינו בחיים היה לה מחיר, אבל ההכרה במחיר הזה, וגם הצער עליו לא בהכרח אומרים שאנחנו מתחרטים.
&nbsp
 

evanescent

New member
וידויים אלה לפחות ממחישים

את זה שאם עושים ילדים מתוך גישה של העיקר שיהיה ילד ולא חושבים בכלל על הנסיבות מסביב, כמו למשל מי השותף להורות, אז זה מגדיל את הסיכויים שתהיה חרטה על הבאת הילד/ים.
 
טוב, אין לי מושג

זו נראית לי מסקנה גורפת לאור שלושה וידויים. מצד שני, מה שאת אומרת נשמע מאוד הגיוני - אז אני לא מופתעת אם מחקר מקיף יגיע לאותה מסקנה.
אגב, בעיני הם וידויים חשובים, כי הם חלק ממתן לגיטימציה למגוון גדול של תחושות והתמודדויות ולניפוץ האידאליזציה של ההורות.
&nbsp
 

evanescent

New member
אמרתי ממחישים, לא מוכיחים

הם מדגימים התממשות בפועל של סברה שנראית הגיונית גם ככה ☺
 
2 דברים מעניינים אותי

1. האם מתוך ה-17 שהגיבו שם, היו גם כאלה שענו שהם לא מתחרטים?
2. מעניין מה היו התגובות אם השאלה הזאת היתה עולה באתר ישראלי, ולא אתר בחו"ל. יש לי תחושה שהתגובות היו שונות מאוד...
 

cocacola27

New member
שיניתי את דעתי מלפני שנה

כשחשבתי שחרטה על הורות היא סימן לחוסר מורכבות נפשית ואינטלקטואלית. דעה טפשית והיום אני בטוחה שחרטה על הורות אפשרית ודווקא באנשים הכי כנים, קרובים לעצמם ואפילו טובים שיש.
 
למעלה