יושר אינטלקטואלי
New member
החרדים ויום הזכרון
כמה אנקדוטות: 1. בשנה שעברה הבן שלי שיחק ב"חדר" בו הוא לומד כאשר לפתע נשמעה הצפירה. החלד שאל את הרבי מה זו הצפירה הזו. תשובתו הייתה "זה לא בשבילנו"... ואל תאמרו שבמקום הצפירה הם אמרו תהילים או למדו לעילוי נשמת החיילים. גורנישט. כלום. יום ככל הימים. 2. בעיתון "יתד נאמן" מהבוקר אין שום אזכור ליום הזכרון. ההתייחסות היחידה היא בדווח על "כוננות שיא ביומיים הקרובים" בלי להזכיר חלילה את הימים האלה בשמם... 3. בשיחת ילדים ששמעתי הבוקר באוטובוס הם דנו על החיילים שנהרגו והסיכום שלהם היה שהם נהרגו באשמתם. אילו היו לומדים בישיבה כמו שהיו צריכים הם לא היו נהרגים... שלא תבינו אותי לא נכון, החרדים מצטערים על חיילים שנהרגו. על כל יהודי שנהרג. אבל ההתייחסות היא כמו להרוגי תאונות דרכים. כואב הלב, אבח אין תחושת הזדהות ונשיאה בעול.
כמה אנקדוטות: 1. בשנה שעברה הבן שלי שיחק ב"חדר" בו הוא לומד כאשר לפתע נשמעה הצפירה. החלד שאל את הרבי מה זו הצפירה הזו. תשובתו הייתה "זה לא בשבילנו"... ואל תאמרו שבמקום הצפירה הם אמרו תהילים או למדו לעילוי נשמת החיילים. גורנישט. כלום. יום ככל הימים. 2. בעיתון "יתד נאמן" מהבוקר אין שום אזכור ליום הזכרון. ההתייחסות היחידה היא בדווח על "כוננות שיא ביומיים הקרובים" בלי להזכיר חלילה את הימים האלה בשמם... 3. בשיחת ילדים ששמעתי הבוקר באוטובוס הם דנו על החיילים שנהרגו והסיכום שלהם היה שהם נהרגו באשמתם. אילו היו לומדים בישיבה כמו שהיו צריכים הם לא היו נהרגים... שלא תבינו אותי לא נכון, החרדים מצטערים על חיילים שנהרגו. על כל יהודי שנהרג. אבל ההתייחסות היא כמו להרוגי תאונות דרכים. כואב הלב, אבח אין תחושת הזדהות ונשיאה בעול.