אני חוזר בי לגבי נתב"ג-ירושלים
משום מה, חשבתי, טעיתי והטעיתי, שמכרז שפירים כולל גם קווים נוספים נתב"ג-ירושלים. לא כך הם הדברים ואני מתנצל על כך. אלא אם חלק מהקווים נוסעים דרך נתב"ג - מה שאין לי מושג לגביו.
לכן קו 444 יורד כנראה מהפרק והנסיעה מצומת רעננה לירושלים, כנראה תהיה בקו 950 או מספר אחר או בקו 425, ש"אפיקים" מפעילים. הדרך ההכי מהירה הן הנסיעות המעטות של קו 930 דרך כביש 6.
על הרכבת בשורה התחתונה אני מסכים איתך, שהקו המהיר לירושלים צפוי לשפר מאוד את השירות לירושלים מכיוון אזור חיפה והגליל המערבי ומאזור השרון וגוש דן.
אני חוזר בי לגבי נתב"ג-ירושליםבקשר לקו 947 כתבתי רק את דעתי
לא הנחה, לא שמועה ולא עובדה על מה שיקרה בפועל בעתיד.
הקו מכפר סבא לנתב"ג שיופעל במסגרת מכרז בקעת אונו - אלעד יסע דרך כביש 444 ויעבור בראש העין ובשוהם, לא דרך יעילה במיוחד ליסוע לירושלים. והאם אתה יודע בודאות שהקווים הכלולים במכרז שפירים מחניון שפירים וחניון חדש מערבית למודיעין יעברו דרך נתב"ג?
בכלל קשה כיום להניח מה יקרה בעתיד עם הקווים שבין הצפון והמרכז לירושלים, לאחר הפעלת קו הרכבת המהיר.
למשל, תסריט אפשרי יכול להיות כזה שבו 947 יישאר קו אחד ללא פיצול אבל יקוצר עד צומת אל על או עד נתב"ג ולא יגיע לירושלים. או שהוא יפוצל בצומת רעננה לקו אחד שמגיע לחיפה דרך נתניה וקו שני בין צומת רעננה לנתב"ג. תלוי גם כיצד יופעלו הרכבות לחיפה לאחר השלמת מסילת השרון. אם יהיו רכבות לחיפה שיעצרו בהרצליה, אז לא יהיה צורך בקו אוטובוס בין צומת רעננה לחיפה ויהיה אפשר להסתפק בחלופה אוטובוסית עם החלפה בנתניה. גם יכול להיות שלאחר השלמת מסילת השרון הנסיעה ברכבת תהיה מהירה יותר אפילו עם החלפה בתל אביב מאשר נסיעה באוטובוס בין רעננה לחיפה.
השלמת שני הפרויקטים הרכבתיים הללו צפויה לשנות את מערך הקווים שאנו מכירים היום וקשה היום להעריך בדיוק באיזה אופן.
משום מה, חשבתי, טעיתי והטעיתי, שמכרז שפירים כולל גם קווים נוספים נתב"ג-ירושלים. לא כך הם הדברים ואני מתנצל על כך. אלא אם חלק מהקווים נוסעים דרך נתב"ג - מה שאין לי מושג לגביו.
לכן קו 444 יורד כנראה מהפרק והנסיעה מצומת רעננה לירושלים, כנראה תהיה בקו 950 או מספר אחר או בקו 425, ש"אפיקים" מפעילים. הדרך ההכי מהירה הן הנסיעות המעטות של קו 930 דרך כביש 6.
על הרכבת בשורה התחתונה אני מסכים איתך, שהקו המהיר לירושלים צפוי לשפר מאוד את השירות לירושלים מכיוון אזור חיפה והגליל המערבי ומאזור השרון וגוש דן.