החל מה.11.1 קו 821 מקוצר לצומת רעננה מרכז, ומה יהיה בשבת?

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
החל מה.11.1 קו 821 מקוצר לצומת רעננה מרכז, ומה יהיה בשבת?

החל מה.11.1 קו 821 מקוצר לצומת רעננה מרכז, ומה יהיה בשבת?
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd...._=1429482582_d50c5ca1635623d78136302f5767ff90

מדובר כמובן בסימן לבאות, צמצום הקווים הנוסעים בציר ז'בוטינסקי, השירות להוד השרון בעיקר נפגע אם כי גם השירות בשבתות.
 
צמצום הקווים הבינעירוניים בז'בוטינסקי זה צעד מתבקש ומחוייב

החל מה.11.1 קו 821 מקוצר לצומת רעננה מרכז, ומה יהיה בשבת?
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd...._=1429482582_d50c5ca1635623d78136302f5767ff90

מדובר כמובן בסימן לבאות, צמצום הקווים הנוסעים בציר ז'בוטינסקי, השירות להוד השרון בעיקר נפגע אם כי גם השירות בשבתות.
צמצום הקווים הבינעירוניים בז'בוטינסקי זה צעד מתבקש ומחוייב
המציאות.
לגבי שבת - אני לא יודע אם יעשו את זה, אבל אין מניעה שבשבת הקו יסע מתל אביב ועד אליה. בעיית השבת לא צריכה למנוע את קיצור הקו בימי חול ובימי שישי.
גם את 921, 871 (נסיעה בודדת), 819 (אחת מתוך שלוש נסיעות מגיעה לת"א, השאר עד צומת רעננה) צריך לקצר לצומת רעננה.
צריך גם לקצר את הנסיעות של 561 ו 571, שמגיעות לת"א או יוצאות ממנה, לפתח תקוה ולהוסיף לקו 567 נסיעות מוקדמות ומאוחרות וכן להוסיף נסיעות לקווים 565 ו 570.
ולאור העובדה שקווים שונים צפויים לעבור מדרך בגין לרחוב המסגר, צריך לקצר גם את 641, 627, 642 לפתח תקוה (אגב אני לא מבין את אי הסימטריה בין 627 ל 642 ומדוע לא מאחדים אותם לקו אחד). אולי בכלל עדיף לבטל את 627 ו 642 ולהעביר את הנסיעות שלהם ל-625. מצורן וקדימה להוד השרון, פ"ת וציר ז'בוטינסקי ולהיפך אפשר ליסוע עם החלפה בצומת דרור או בצומת רעננה. מה שצריך בעתיד זה קו תדיר שיסע בין צורן וקדימה לבין צומת רעננה.
 

olli3

New member
מנהל
זה אומר גם שתבטל את הנסיעות האחרונות של 561 בשישי

צמצום הקווים הבינעירוניים בז'בוטינסקי זה צעד מתבקש ומחוייב
המציאות.
לגבי שבת - אני לא יודע אם יעשו את זה, אבל אין מניעה שבשבת הקו יסע מתל אביב ועד אליה. בעיית השבת לא צריכה למנוע את קיצור הקו בימי חול ובימי שישי.
גם את 921, 871 (נסיעה בודדת), 819 (אחת מתוך שלוש נסיעות מגיעה לת"א, השאר עד צומת רעננה) צריך לקצר לצומת רעננה.
צריך גם לקצר את הנסיעות של 561 ו 571, שמגיעות לת"א או יוצאות ממנה, לפתח תקוה ולהוסיף לקו 567 נסיעות מוקדמות ומאוחרות וכן להוסיף נסיעות לקווים 565 ו 570.
ולאור העובדה שקווים שונים צפויים לעבור מדרך בגין לרחוב המסגר, צריך לקצר גם את 641, 627, 642 לפתח תקוה (אגב אני לא מבין את אי הסימטריה בין 627 ל 642 ומדוע לא מאחדים אותם לקו אחד). אולי בכלל עדיף לבטל את 627 ו 642 ולהעביר את הנסיעות שלהם ל-625. מצורן וקדימה להוד השרון, פ"ת וציר ז'בוטינסקי ולהיפך אפשר ליסוע עם החלפה בצומת דרור או בצומת רעננה. מה שצריך בעתיד זה קו תדיר שיסע בין צורן וקדימה לבין צומת רעננה.
זה אומר גם שתבטל את הנסיעות האחרונות של 561 בשישי
שמקשרות גם בין פתח תקווה לתל אביב הרבה אחרי שקווי דן ו641 של קווים מסיימים...
&nbsp
כמו כן, בלילות 561 בהחלט מתגבר את 51 ו1.
&nbsp
שאר הפתרונות - עוד חזון למועד.
 
זה שצריך להרחיב את שעות הפעילות של קו 1 זה דבר ידוע

זה אומר גם שתבטל את הנסיעות האחרונות של 561 בשישי
שמקשרות גם בין פתח תקווה לתל אביב הרבה אחרי שקווי דן ו641 של קווים מסיימים...
&nbsp
כמו כן, בלילות 561 בהחלט מתגבר את 51 ו1.
&nbsp
שאר הפתרונות - עוד חזון למועד.
זה שצריך להרחיב את שעות הפעילות של קו 1 זה דבר ידוע
561 לא צריך להיות התחליף לכך.
לקו 1 הגוש-דני היה ראוי לפעול באותה צורה בה פועל קו 1 של המטרונית.

המעבר של קווים בינעירוניים רבים בהוד השרון ובז'בוטינסקי מפ"ת עד ת"א נובע ממערכת אנכרוניסטית (עוד מהימים הרחוקים שלא היה כביש 4 בין צומת רעננה למחלף גהה ומהימים הפחות רחוקים שלא היה כביש 5 בין מחלף ירקון למחלף מורשה) שאבד עליה הכלח. הגיע הזמן לבנות, גם אם זה יעשה בשלבים ובהדרגה, מערכת חדשה.
 

olli3

New member
מנהל
אני מסכים אבל כמו שאמרתי עוד חזון למועד.

זה שצריך להרחיב את שעות הפעילות של קו 1 זה דבר ידוע
561 לא צריך להיות התחליף לכך.
לקו 1 הגוש-דני היה ראוי לפעול באותה צורה בה פועל קו 1 של המטרונית.

המעבר של קווים בינעירוניים רבים בהוד השרון ובז'בוטינסקי מפ"ת עד ת"א נובע ממערכת אנכרוניסטית (עוד מהימים הרחוקים שלא היה כביש 4 בין צומת רעננה למחלף גהה ומהימים הפחות רחוקים שלא היה כביש 5 בין מחלף ירקון למחלף מורשה) שאבד עליה הכלח. הגיע הזמן לבנות, גם אם זה יעשה בשלבים ובהדרגה, מערכת חדשה.
אני מסכים אבל כמו שאמרתי עוד חזון למועד.
 
יישום של כל חזון מתחיל בצעד אחד קטן

אני מסכים אבל כמו שאמרתי עוד חזון למועד.
יישום של כל חזון מתחיל בצעד אחד קטן
קיצור קו 821 זה הצעד הראשוני הקטן.
ביטול קו 251, יצירת קווים 472 (שכבר פועל) ו 64 ותגבור קו 282 במכרז פ"ת - ראש העין הם צעדים נוספים בתחילת מימוש החזון.
 

אורי404

New member
כנראה גם קו 921 יקוצר בעוד שנה

יישום של כל חזון מתחיל בצעד אחד קטן
קיצור קו 821 זה הצעד הראשוני הקטן.
ביטול קו 251, יצירת קווים 472 (שכבר פועל) ו 64 ותגבור קו 282 במכרז פ"ת - ראש העין הם צעדים נוספים בתחילת מימוש החזון.
כנראה גם קו 921 יקוצר בעוד שנה
 

DanielOne

New member
מעניין מאוד!

זה שצריך להרחיב את שעות הפעילות של קו 1 זה דבר ידוע
561 לא צריך להיות התחליף לכך.
לקו 1 הגוש-דני היה ראוי לפעול באותה צורה בה פועל קו 1 של המטרונית.

המעבר של קווים בינעירוניים רבים בהוד השרון ובז'בוטינסקי מפ"ת עד ת"א נובע ממערכת אנכרוניסטית (עוד מהימים הרחוקים שלא היה כביש 4 בין צומת רעננה למחלף גהה ומהימים הפחות רחוקים שלא היה כביש 5 בין מחלף ירקון למחלף מורשה) שאבד עליה הכלח. הגיע הזמן לבנות, גם אם זה יעשה בשלבים ובהדרגה, מערכת חדשה.
מעניין מאוד!
תמיד התקשיתי להבין מדוע הקווים עושים את הדרך הזאת טוב לדעת שזאת הסיבה ההיסטורית, פשוט לא יאמן כמה התחבורה פה מפגרת מאחור.
 
אבל בשנה-שנתיים האחרונות יש תזוזה בכיוון הנכון

מעניין מאוד!
תמיד התקשיתי להבין מדוע הקווים עושים את הדרך הזאת טוב לדעת שזאת הסיבה ההיסטורית, פשוט לא יאמן כמה התחבורה פה מפגרת מאחור.
אבל בשנה-שנתיים האחרונות יש תזוזה בכיוון הנכון
841 בוטל. הרפורמה באפריל 2014 בקווי הגליל מנצלת טוב יותר את הכבישים החדשים והמהירים יותר (845, 836, 963, 962, 847 וכד'). כעת הקטע המיותר של 821 מבוטל.
גם קו 351 בדרום בוטל.
קו 347 החדש בין רעננה לתל אביב.
במכרזים החדשים יש שימוש רב יותר בדרכים חדשות ויעילות יותר.
אמנם לאט ולא מספיק, אבל מתחילים להשתחרר מהקיבעון המחשבתי.
 

אורי404

New member
בהחלט

אבל בשנה-שנתיים האחרונות יש תזוזה בכיוון הנכון
841 בוטל. הרפורמה באפריל 2014 בקווי הגליל מנצלת טוב יותר את הכבישים החדשים והמהירים יותר (845, 836, 963, 962, 847 וכד'). כעת הקטע המיותר של 821 מבוטל.
גם קו 351 בדרום בוטל.
קו 347 החדש בין רעננה לתל אביב.
במכרזים החדשים יש שימוש רב יותר בדרכים חדשות ויעילות יותר.
אמנם לאט ולא מספיק, אבל מתחילים להשתחרר מהקיבעון המחשבתי.
בהחלט
 

DanielOne

New member
כנראה שלא מספיק

אבל בשנה-שנתיים האחרונות יש תזוזה בכיוון הנכון
841 בוטל. הרפורמה באפריל 2014 בקווי הגליל מנצלת טוב יותר את הכבישים החדשים והמהירים יותר (845, 836, 963, 962, 847 וכד'). כעת הקטע המיותר של 821 מבוטל.
גם קו 351 בדרום בוטל.
קו 347 החדש בין רעננה לתל אביב.
במכרזים החדשים יש שימוש רב יותר בדרכים חדשות ויעילות יותר.
אמנם לאט ולא מספיק, אבל מתחילים להשתחרר מהקיבעון המחשבתי.
כנראה שלא מספיק
למה לא לעשות קו יעודי מצומת רעננה דרך הוד השרון לפ"ת, ולתת לקווים המדוברים להמשיך על כביש 4, במקום הסיבוב הארוך המייגע והמיותר הזה?
 

olli3

New member
מנהל
משהו דומה כלול במכרז החדש שהתפרסם השבוע.

כנראה שלא מספיק
למה לא לעשות קו יעודי מצומת רעננה דרך הוד השרון לפ"ת, ולתת לקווים המדוברים להמשיך על כביש 4, במקום הסיבוב הארוך המייגע והמיותר הזה?
משהו דומה כלול במכרז החדש שהתפרסם השבוע.
 
יש לי שאלה:

זה אומר גם שתבטל את הנסיעות האחרונות של 561 בשישי
שמקשרות גם בין פתח תקווה לתל אביב הרבה אחרי שקווי דן ו641 של קווים מסיימים...
&nbsp
כמו כן, בלילות 561 בהחלט מתגבר את 51 ו1.
&nbsp
שאר הפתרונות - עוד חזון למועד.
יש לי שאלה:
במצב הרשמי שקיים היום
האם לפי רשיון הקו של 561 הוא באמת מתגבר את 1, 51 ו 641 בין פתח תקוה לתל אביב בשני הכיוונים?
 

olli3

New member
מנהל
רק בכיוון הנסיעה לת"א, בכיוון ההפוך הירידה היא מכפר אברהם.

יש לי שאלה:
במצב הרשמי שקיים היום
האם לפי רשיון הקו של 561 הוא באמת מתגבר את 1, 51 ו 641 בין פתח תקוה לתל אביב בשני הכיוונים?
רק בכיוון הנסיעה לת"א, בכיוון ההפוך הירידה היא מכפר אברהם.
 
ולכן התרומה שמוסיף קו 561 לקטע פ"ת-ת"א היא מעטה יחסית

רק בכיוון הנסיעה לת"א, בכיוון ההפוך הירידה היא מכפר אברהם.
ולכן התרומה שמוסיף קו 561 לקטע פ"ת-ת"א היא מעטה יחסית
כי בשעות הערב המאוחרות בימי חול ובשעות אחר הצהריים בימי שישי, יש יותר תנועת נוסעים בכיוון מת"א לפ"ת מאשר להיפך.
 

olli3

New member
מנהל
אז איך 561 מפוצץ בשעות האלו בכיוון לת"א? רמז, הוא היחיד

ולכן התרומה שמוסיף קו 561 לקטע פ"ת-ת"א היא מעטה יחסית
כי בשעות הערב המאוחרות בימי חול ובשעות אחר הצהריים בימי שישי, יש יותר תנועת נוסעים בכיוון מת"א לפ"ת מאשר להיפך.
אז איך 561 מפוצץ בשעות האלו בכיוון לת"א? רמז, הוא היחיד
שפועל. ונסעתי עם הנסיעות האחרונות שלו לת"א המון פעמים, סביב ה-20 ומשהו פעמים.
 
שאלת וענית - הוא מפוצץ כי הוא היחיד שפועל, אבל זה לא סותר את

אז איך 561 מפוצץ בשעות האלו בכיוון לת"א? רמז, הוא היחיד
שפועל. ונסעתי עם הנסיעות האחרונות שלו לת"א המון פעמים, סביב ה-20 ומשהו פעמים.
שאלת וענית - הוא מפוצץ כי הוא היחיד שפועל, אבל זה לא סותר את
העובדה שבסוף יום (חול ושישי) התנועה מת"א לפ"ת גדולה יותר מאשר להיפך.
561 לא נותן פתרון לכוון העמוס יותר.
הפתרון הנכון הוא בקו 1 ולא בקו 561.
אם קו 1 יתן פתרון מלא לשני הכיוונים בשעות הללו, לא יהיה שום צורך בקטע פ"ת-ת"א בקו 561 שלא נותן פתרון מלא.
וזה ש561 מפוצץ רק מוכיח שגם בכיוון לת"א הוא נותן פתרון חלקי.

זה שהיום 561 נותן פתרון חלקי ביום שישי בגלל שקווים אחרים לא פועלים כפי שצריך, לא אומר ש 561 זה הפתרון האמיתי והכולל.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אבל לפני שמבטלים את החלופה כפי שהצעת

שאלת וענית - הוא מפוצץ כי הוא היחיד שפועל, אבל זה לא סותר את
העובדה שבסוף יום (חול ושישי) התנועה מת"א לפ"ת גדולה יותר מאשר להיפך.
561 לא נותן פתרון לכוון העמוס יותר.
הפתרון הנכון הוא בקו 1 ולא בקו 561.
אם קו 1 יתן פתרון מלא לשני הכיוונים בשעות הללו, לא יהיה שום צורך בקטע פ"ת-ת"א בקו 561 שלא נותן פתרון מלא.
וזה ש561 מפוצץ רק מוכיח שגם בכיוון לת"א הוא נותן פתרון חלקי.

זה שהיום 561 נותן פתרון חלקי ביום שישי בגלל שקווים אחרים לא פועלים כפי שצריך, לא אומר ש 561 זה הפתרון האמיתי והכולל.
נכון, אבל לפני שמבטלים את החלופה כפי שהצעת
צריך לדאוג לשירות שימשיך ומכיוון שאף אחד לא יוסיף נסיעות לא ל51 ולא ל1, אז אני לא ממהר לבטל. כמו כן, ניתן לגרו םלחלופה בכיוון הנסיעה מת"א לכפר סבא להיות איסוף והורדה בכל הדרך. בסופו של דבר זה לא משנה מה מספר הקו כל עוד השירות קיים ובשעות הקצה הנסיעה גם ככה מהירה ומצדיקה יותר נוסעים שמבקשים להגיע גם בין פתח תקווה להוד השרון וכפר סבא וגם אנשים שרוצים להגיע מת"א להוד השרוןוכפר סבא או לפתח תקווה וכו'. אין סיבה ש561 לא יהיה מאסף כללי בעצם.
 
דווקא יש כוונה להוסיף נסיעות לקו 1

נכון, אבל לפני שמבטלים את החלופה כפי שהצעת
צריך לדאוג לשירות שימשיך ומכיוון שאף אחד לא יוסיף נסיעות לא ל51 ולא ל1, אז אני לא ממהר לבטל. כמו כן, ניתן לגרו םלחלופה בכיוון הנסיעה מת"א לכפר סבא להיות איסוף והורדה בכל הדרך. בסופו של דבר זה לא משנה מה מספר הקו כל עוד השירות קיים ובשעות הקצה הנסיעה גם ככה מהירה ומצדיקה יותר נוסעים שמבקשים להגיע גם בין פתח תקווה להוד השרון וכפר סבא וגם אנשים שרוצים להגיע מת"א להוד השרוןוכפר סבא או לפתח תקווה וכו'. אין סיבה ש561 לא יהיה מאסף כללי בעצם.
דווקא יש כוונה להוסיף נסיעות לקו 1
וקו 1, בניגוד ל-561, משתמש רק באוטובוסים מפרקיים ולכן הקיבולת שלו גבוהה יותר.
כשמדברים על מערכת שצריכה לתת פתרון, השינויים צריכים להיות לכוון הפתרון הנכון ולא לפתור חלקית ונקודתית.
אם לעשות שינויים, אז לא נכון להוסיף ל-561 תחנות הורדה בין ת"א לפ"ת ולהפוך אותו למאסף כללי בין ת"א לפ"ת, אלא לבצע את השינויים בקווים שתפקידם המוגדר לשרת את הקטע שבין ת"א לפ"ת וליעל את הקישור בין ת"א להוד השרון ולכפר סבא.

אתה הרבה פעמים מציע הצעות שהן יישור חלקי של מערכת קיימת עקומה. אני מציע לבנות מערכת חדשה וטובה יותר.
להמשיך עד אין קץ להתבסס על מערכת שבבסיסה לא טובה לא יתן באמת פתרון.
אני מסכים שצריכה להיות הדרגתיות ושלביות, אבל אם למשל יעשו את מה אתה מציע וימשיכו להתבסס על 561 כקו שנוסע מתל אביב ועד אליה, אז אף פעם לא יתקדמו לכיוון הנכון. שינויים צריכים להיות לכיוון מערכת חדשה ולא לקיבוע המערכת הישנה.

הולכים בזמן הקרוב לבצע שינויים בעקבות הפעלת קו 1 והעבודות בציר ז'בוטינסקי ובדרך בגין - השינויים צריכים להיות נכונים ועם המבט לעתיד ולא עם המבט לעבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה