החל מהתאריך 2.1.2011 שינויים בתנועת הרכבות

החל מהתאריך 2.1.2011 שינויים בתנועת הרכבות

החל מיום ראשון (2.1.2011) תפעיל רכבת ישראל את קווי הרכבת במתכונת מצומצמת, בשל הפסקת השימוש בקרונועים. שירות ימשיך להינתן בקווים המחברים את קצוות המדינה – קווי השירות הארוכים, שאין בהם חלופה של רכב פרטי או תחבורה ציבורית. הפעלת תנועת הרכבות במתכונת של מתן שירות בקווים הבינעירוניים, וצמצום הקווים הפרבריים, תביא לפגיעה מועטה ככל הניתן ולהפחתה של כ-15% במספר הנוסעים, אל מול צמצום של 45% במספר הרכבות הנוסעות. נוסעים אשר רכשו כרטיסי נסיעה מסוג 'חופשי-חודשי' או 'חופשי שבועי' בקווים בהם יחולו שינויים, מוזמנים להגיע אל קופות תחנות הרכבת ולקבל את כספם בחזרה. בקווי הרכבת הבאים לא יינתן שירות, בשני הכיוונים: • הוד השרון (סוקולוב) – ת"א – ראשל"צ ראשונים • באר שבע צפון - דימונה • ת"א – רמלה - בית שמש – ירושלים •חיפה חוף הכרמל – ק.מוצקין •תבוטל רכבת מס' 1646, היוצאת ממודיעין מרכז להוד השרון (סוקולוב) בשעה 07:57 התחנות הבאות תהיינה סגורות: הוד השרון (סוקולוב), כפר סבא (נורדאו), ראש העין, פ"ת סגולה, פ"ת קרית אריה, בני ברק, ראשל"צ ראשונים, רמלה, בית שמש, ירושלים מלחה, ירושלים גן החיות ודימונה. קווי הרכבת הבאים ימשיכו לפעול כסדרם, בשני הכיוונים: • נהרייה \חיפה – ת"א - באר שבע • נהרייה \חיפה – נתב"ג - מודיעין • בנימינה – אשקלון • נתניה - רחובות הנוסעים מתבקשים לפנות לפרטים נוספים לאתר האינטרנט של רכבת ישראל WWW.RAIL.CO.IL למרכז שירות הלקוחות הארצי של רכבת ישראל בטלפון : 03-6117000 או מטלפון סלולרי 5770 * . קישור לסכמת התחנות הסגורות http://blog.rail.co.il/?attachment_id=177 בברכה, בן, נציג רכבת ישראל
 
מתי תוכל לבשר לנו על רפורמה כוללת ברכבת?

בניהול, באמינות ובאיכות השירות לציבור, במקצועיות העובדים... אגב, בהודעות מסוג זה נהוג להוסיף התנצלות על הפגיעה בציבור הנוסעים, אבל כנראה שאחרי כל-כך הרבה פאשלות קצת נמאס להתנצל...
 
לא מספיק טוב

ההנהלה חובבנית והעובדים לא מקצועיים מספיק, כך מסתבר. אני בהחלט מסכים שהרכבת עשתה פריצת דרך משמעותית ביותר ב- 10-15 שנים האחרונות, אבל מצטער - לא מספיק טוב.
 

amit1270

New member
אני מצפה שתביא הוכחות לטענותיך

ולא, ynet זה לא מקור מהימן, בטח לא אובייקטיבי. "הנהלה חובבנית" באיזה מובן? "עובדים לא מקצועיים מספיק" באיזה תחום? איך היית משפר את מקצועיותם? ולא שאין לי ביקורת על הרכבת ובוודאי אני מסכים שיש עוד המון מה לשפר. העניין הוא שאני עוקב די מקרוב אחרי התנהלות הרכבת בשנים האחרונות, וצר לי לבשר לך, אבל יש שיפור מתמשך והוא לא מבוטל.
 

amit1270

New member
ואגב "לא מספיק טוב"

אני מוכרח לומר לך שנסעתי לא מעט ברכבות בעולם, והשירות בארץ בכלל לא גרוע כמו שאוהבים לתאר אותו, בהתחשב ברמת התשתיות. יותר מזה - השיפור בתשתית (הכפלת קווים, שיפור באיתות והכנסת מערכת PIS לשימוש) שכרוך כרגע בהרבה אי-נוחות והשבתות יבוא לידי ביטוי תוך שנה-שנתיים בקפיצת מדרגה אדירה ברמת השירות ובאמינות. וזה עוד כלום לעומת החשמול... אני מקווה שיש לך סבלנות...
 
מה פתאום ynet

לא נוגע בתועבה הזאת. כמוך, גם אני מתעדכן במקור האמין והאובייקטיבי ביותר - עלון רכבת ישראל. לפעמים יש לי מחשבות להחליף את שם הפורום ל"פורום מעריצי כבישי ורכבת ישראל"...
 

amit1270

New member
אז מה כתוב שם בעלון

שגורם לך להגיע למסקנות שהגעת אליהן?
 

amit1270

New member
ואני ממש לא "מעריץ רכבת ישראל"

אבל כמו יאיר פה למטה אני יכול להעריך מנכ"ל שעושה שינויים כמו שאף אחד לפניו לא עשה ויודע שדברים לוקחים זמן, אבל מה שחשוב זה הכיוון והכיוון כמו שאני רואה הוא חיובי מאוד.
 

easylivin

New member
ברור שאתה כן, עמית. אחרת לא היית מעיז

לציין ולו עובדה אחת שמשחקת לזכותה של "רכבת ישראל"... אם תמשיך ככה - תגיע לדרגה גבוהה יותר: "עובד רכבת" שכבר הוענקה לעבדכם הנאמן, זוכר?
 

easylivin

New member
בתגובה זו הצלחת להפתיע אותי באמת

וממש, ממש לא לטובה. (לא שאכפת לך בטח, אבל באמת ציפיתי להתנהלות "ממלכתית" טיפה יותר ואמוציונלית הרבה פחות ממנהל פורום...)
 
קודם כל, ברור שאכפת לי מביקורת בונה

לא התכוונתי לפגוע באף אחד וצריך להבין שגם למנהל הפורום יש דעה... לעצם העניין, אין לי שום בעיה עם אנשים שיש להם תחביב מסוים, במקרה הזה רכבות. יחד עם זאת, אני חושב שאנשים שזהו התחביב שלהם, לעיתים לא רואים את התמונה כולה בצורה אובייקטיבית.
 

easylivin

New member
"לעיתים" זה לא תמיד. אז מדוע להכליל?..

ואני דווקא אטען את ההיפך: שליטה טובה יותר בחומר בנושא מסויים, ממש לא חייבת להפריע לראות את התמונה הכוללת, ולפעמים גם להיפך. חוץ מזה: מיהם בדיוק אותם "חובבים" שבתכוונת אליהם? עמית? אני? מדוע בכלל הזכרת "חובבי רכבות" בהקשר אלינו?.. אולי מדובר על עוד אזרחים מהשורה שאכפת להם באמת, ובמקרה לא חסרה להם גם הבנה בנושא כזה או אחר כמו שלך לא חסרה הבנה בנושא הפורום? (והתשובה, במקרה ותהית, היא חיובית. אינני "חובב רכבות", וגם עמית כבר כתב לך את אותו הדבר). אני בהחלט מאמין שלא רצית לפגוע באיש, אבל חייב להגיד לך שבכל זאת הצלחת. כי לא כל אזרח שרוצה (בוודאי כמוך) ודורש תחבורה טובה יותר ורכבת טובה יותר בפרט, אך רואה גם את חצי הכוס המלאה ושולט בעובדות - הוא "חובב רכבות". לכולם יש דעה, ולכולם יש זכות לנמק את דעתו בעובדות.
 

amit1270

New member
נעלבתי...

ככה אתה מוריד אותי בדרגה מ"חובב רכבת ישראל" לסתם "חובב רכבות"? ואני חשבתי שאני כבר בדרך ל"עובד רכבת"..
 

easylivin

New member
../images/Emo8.gifלהיפך: אמרתי במפורש שאינך סתם "חובב רכבות"

- לא אני השתמשתי במושג הזה. בהודעה הראשונה דווקא כתבתי שהתואר "מעריץ רכבת ישראל" בהחלט מגיע לך לשיטתם של גולשים מסויימים. אבל יש לך עוד לאן להתקדם! נסה לכתוב כמוני למשל שפיתוח תשתית הרכבות לא נועד "לגזול את פרנסתם של נהגי האוטובוסים", ותקודם מיד לדרגה הבאה!
 

yairp4

Member
אני לא מבין מה בדיוק אתה רוצה

אתה יודע בדיוק כמוני שיש לרכבת מנכ"ל מקצועי שעושה עבודה קשה מאוד כדי להביא את החברה למסלול הנכון, ואתה גם יודע עד כמה זה קשה להזיז דברים בחברות ממשלתיות עם ועדי עובדים חזקים במיוחד. הראל ביצע בשנתיים האחרונות מהפכה של ממש בניהול הרכבת, אך לצערנו הוא עדיין תקוע עם הועד, עם תקציבים לא מספיקים ועם מחסור חמור בציוד נייד, וכתוצאה מאלה עם תחזוקה לקויה מאוד של הציוד. אי אפשר לצפות ממהפכה שתקרה מהיום למחר, והייתי מצפה ממישהו כמוך שמכיר את התחום שתבין את זה, ולא תצפה לניסים כאלה.
 

XrayCharlie

New member
מה, לא שמעת? כל הביטול הזה הוא במסגרת

שיפור השרות לנוסע. הרכבת מבטלת כ-120 רכבות ביום. כידוע, רכבת שלא נוסעת גם לא מאחרת. כלומר, ממוצע דיוק הרכבות עומד לעלות ובענק. כאשר יגיע זמן הסיכומים, רכבת ישראל תראה את הנתונים המצויינים האלה לאוצר, תדרוש ותקבל בונוס על "איכות הביצוע" ו-"שיפור השרות לנוסע". אז מה אם אלפי נוסעים קבועים יצטרכו לחפש ביום ראשון בבוקר את החברים שלהם במקום אחר (מי יודע כמה מהם יגלו זאת רק כאשר יגיעו לתחנה ויבזבזו / יאבדו ים של זמן)?
 

amit1270

New member
לא. הביטול הזה הוא במסגרת כסת"ח

את כל הבדיקות אפשר היה לערוך גם כשהמערכים פועלים ברובם הגדול, אבל העדיפו ליצור "מצב חירום" משיקולי תועלת תקשורתית ככל הנראה. וד"א, עם כל הציניות יש אמת בדבריך. עם פחות רכבות הדיוק בהחלט משתפר. ה"רשת" שעובדת בתפוסה כמעט מלאה בימים כתיקונם היא מאוד לא סובלנית לאיחורים ותקלות. ברגע שמורידים כמות כזאת של רכבות יש הרבה יותר מרחב פעולה ופחות השפעות הדדיות. אבל לך ולטוקבקיסט הממוצע ב-ynet זה כמובן לא משנה. אם הרכבת לא משביתה את המערכים תצעקו שהיא נוהגת בחוסר אחריות, ואם היא משביתה אותם היא מפקירה אלפי נוסעים...
 
למעלה