גדולת החזה2
Active member
ראית פעם חגורת טיימינג בת חמש-שש שנים? בדקת הרכב של חגורת טיימינג באופן כללי ואתה יודע בדיוק מאילו חומרים מייצרים אותה ואיך הם מתיישנים?הרכב שווה לי הרבה יותר בגלל קילומטראג׳ נמוך - נוסע כמו חדש.
כפי שרשמתי ההתלבטות שלי אינה על עוד 2000 ש״ח אפילו
אלא שכל פו״ה לא יחזיר את הרכב לכוון המקורי והמושלם בו הוא כרגע.
יש מכונאים שטוענים שקובע רק הקילומטר כאמור אני רחוק מאוד מ 90 אלף
בהינתן שמה ששוחק את החומר הוא הסיבובים והשחיקה של שן מהרצועה בשן מהמתכת
ופחות התייבשות , שהרי החלקים הקריטיים עשויים ניילון וחומרים עמידים לטמפ גבוהה.
השאלה שלי מנסיון שיש למומחים כאן האם ראיתם רצועה שנקרעה בעקבות
פגעי זמן? האם רצועות שמוחלפות בזמן אכן בלויות ועל סף החלקה / קריעה?
רצועות שמוחלפות בזמן בדרך כלל לא בלויות - כי היצרן לוקח מרווח ביטחון גדול מסיבות ברורות. אבל יצא לי כבר להחליף פעמיים חגורות במכוניות עם נסועה נמוכה, שבשתיהן משכו את החלפת הרצועה בדיוק מאותה מחשבה של "הק"מ קובע". בשתיהן הרצועות היו במצב על סף הקטסטרופה, עם סדקים בולטים בגומי, ובאחת אפילו היו שיניים שנשברו כבר. אגב, אחת המכוניות היתה יונדאי - כך שיש סיכוי שזו רצועה מאותו ספק כמו אצלך...
חגורת טיימינג עולה למיטב זכרוני בסביבות 200 ש"ח - אבל זה תלוי בכל מיני גורמים, וגם עברו כבר כמה שנים מאז שקניתי בפעם האחרונה. עלות החלפה של 1700 ש"ח לרכב עם מנוע רוחבי נשמע הוגן למדי. אם תתאמץ כנראה שתמצא מישהו שיעשה גם בפחות - אבל אם הדאגה שלך היא לגבי איכות הביצוע, לא הייתי הולך בכיוון הזה.
לגבי הסרטון שהבאת - מעולם זה לא לקח למכונאים יותר מדי זמן. אולי העובדה שהוא היה צריך לצלם האטה את מי שהפיק את הסרטון, או שהוא לא כזה מקצועי. במקרה אחד זה לקח בסביבות שעה (אני זוכר כי הייתי מופתע מהזמן הקצר שעבר בין זה שהודיעו לי שצריך להחליף רצועה ועד שהודיעו לי לבוא לקחת את הרכב). אבל זה היה במנוע שבו הגישה היתה נוחה יחסית. במקרים אחרים האוטו ישב במוסך חצי יום, אבל אין לי מושג כמה זמן באמת עבדו עליו.
בקיצור, אתה עושה הר מעכבר. זה טיפול נפוץ, ברכב נפוץ. תמיד יש סיכוי לתקלות - אבל הסיכון גדול יותר אם תמשיך לנסוע ככה. אגב - אם המוסך יעשה עבודה לא מקצועית ויהרוס את המנוע, אז לפחות הוא יהיה אחראי.