החלפת רכב מקטן לגדול יותר

tvckrmhbh

New member
החלפת רכב מקטן לגדול יותר

שבת שלום!
יש לי פיזו 206 1400 ידני 2001, רכב 5 דלתות שעשה 140000 ק"מ. מבחינתי האישית אני די מבסוט - הוא מספיק לצרכים האישיים שלי. הבעיה היא שלשאר הצרכים הוא כבר ממש לא מספק את הסחורה המבוקשת: כאשר רוצים לעשות קנייה גדולה - אז הבגאז קטן מדי (גם ככה יש לי שם הרבה זבל וכל מיני דברים שאני לא יכול להכניס הביתה אבל נעזוב את זה כרגע). גם לים מאוד קשה ללכת - הכסאות נכנסים בקושי עם כל הבלאגן ועל זה רוצים להוסיף לפעמים איזו צידנית רצינית - אי אפשר. כאשר אני נוסע עם עוד אנשים אז לי לא אכפת אבל מאחורה מאוד קשה וצפוף. הרכב יחסית במצב טוב אבל הפלסטיקה שלו נראית בהתאם לגילו. בזמן האחרון נאלצתי לקחת אישה נכה ברכב - איכשוהא היא נכנסה אבל כיסא הגלגלים שלה - ברור שלא. רציתי לעזור לחבר לקחת שולחן מתקפל ו 4 כסאות - אין מקום באוטו לכל הדברים.
בקיצור הרכב נחמד אבל כבר לא עומד במשימות שמוטלות עליו ולא מתאים לצרכים.
אני רוצה להחליף אותו לרכב גדול יותר.אבל - אני ממש לא מעוניין לנסוע עם תחת ארוך מאחורה, לא רוצה להעלות את צריכת הדלק שלי בצורה ניכרת. אני גם מאוד חושש לקחת רכב משומש אחר כי פה אני יודע מה הרכב עשה - הוא כבר במשפחה אצלינו מעל 5 שנים. רכב אחר - לך תדע. אבל אין ברירה. בקיצור מה תמליצו לי לרכוש במחיר של 25 גג 30 אלף? דרך אגב - אפשר להמליץ על ידני, כי הרכב הנוכחי כרגע ידני ויכול להיות שאני כותב שטויות אבל אני לאיודע איך נוהגים על אוטומט. אמרו לי פעם להכניס לדרייב וזהו אבל ראבאק זה לא נראה לי מתאים לכל המצבים שאני נהגתי בהם בכביש.
 
פאביה סטיישן 1400 ידני

יותר ארוכה אב לא ארוכה מאד.
לא הבנתי את הקטע עם לא רוצה משומש. אני מקווה שברור לך שאין מכוניות חדשות אפילו בכפול מהתקציב שלך.
 
לא מחליפים רכב כדי שלאחרים יהיה נוח

אלא כדי שלך יהיה נוח.

אם זה בשביל שתוכל לעשות טובות לחברים, האם הם גם יתנו סכום מסוים כדי לקנות את הרכב? לא נראה לי


אם זה באמת כי אתה צריך ואתה נוסע לים בתכיפות כה גדולה שזה כל כך משמעותי בשבילך אז ת'פדל...
 

tvckrmhbh

New member
למגיבים. תגובה לתגובות:

1. לחן תודה על ההמלצה - לא חשבתי על הרכב הזה בכלל ונראה לי מעניין מאוד. נשאלת השאלה האם הרכב הזה נוח לישיבה ולקימה מאחר ואשתו של הבחור נכה על כיסא גלגלים והיא מתקשה לקום.
2. לפרומתאוס1 - כנ"ל. לא חשבתי על הרכב הזה מאחר ויש במשפחה אחד עם סקודה כזו 2009 אוטומט והוא לא מבסוט מרכב (אל תשאל אותי למה כי אני לא יודע). ב 30000 אני קונה רכב שנת 2005 - נראה לי התקדמות די נחמדה. אבל אני גר בחיפה ונוסע עם הרכב לעבודה. כלומר יש הרבה מאוד עליות (וגם ירידות). אשמח להמלצה בכל זאת על רכב בנפח מנוע של 1600 סביב אותו מחיר.
3. לפרי האסור 2003 - יכול להיות שאתה צודק אבל אלו הצרכים שלי בתור איש פרטי, ובתור איש שהוא חבר של אחרים וגם אחד שיש לו משפחה גדולה (אני לא נשוי אבל זה לא אומר שאין לי משפחה). אני מתחיל להרגיש שהפיז'ו מתחילה לאותת על כך שהיא עייפה. הרכב סובל ומן הסתם יסבול מעוד ועוד תקלות - חלקן קטנות ומעצבנות חלקן גדולות ויקרות. אני רוצה להתקדם גם בדגם וגם בשנתון - מותר לי?
 
בסובארו הישיבה מאד נמוכה ולא תתאים לנכה

המתקשה לצאת מהאוטו. לדעתי היא צריכה רכב גבוה יותר ובשל כסא הגלגלים אולי אחת המסחריות הקטנות כמו ברלינגו וכו'. איזה מהן? יבואו המומחים פה וימליצו.
 

חן 1111

Active member
לא יודע אם היא נוחה לנכה. זה דבר שצריך לבדוק

באופן אישי.
בכל אופן, בתקציב הזה אין הרבה אפשרויות בחירה ואין משהו מושלם שמתאים לכל הצרכים. הם צריכים להחליט אם לוותר על קצת נוחות או על קצת אמינות, קצת גודל ותא מטען, וכדומה.
 

tvckrmhbh

New member
תודה על התגובות!

רכב מסחרי כגון הקנגו או הפרטנטר הוא לא מוכן לרכוש - קשה להשיג מכוניות כאלה שלא עברו הרבה בחייהם. לצערי התגובה של סבתא רותרות מזכירה לי את מצבי האישי לפני מספר שנים: בערוב ימיו אבא היה חולה סיעודי והשתמש בכיסא גלגלים, היה מלו מאוד קשה עם הטויטוה קורולה 99 שהייתה אז לאחי, גם עם המזדה ה 323 הישנה של אחותי שעדיין קיימת היה לו מאוד לא נוח. לעומת זאת באופל אסטרה שנות ה 90 הישיבה והקימה היו נסבלות.
הבחור טוען שהייתה לו בעבר רנו סניק שהייתה נסבלת מבחינת הישיבה אבל בלתי נסבלת במוסך. הרכב נהרס בסופו של דבר בתאונה שלא הייתה קשה אבל הרסה את קצה השלדה וירד מהכביש.
בכל נמקרה תודה על התגובות!
 

wil

New member
לגבי הובלת מטען - קראת את ספר הרכב?

תוציא את המדף האחורי, קפל מושבים, והפג'ו שלך תוביל מטען יותר טוב מרוב המשפחתיות.

ולגבי הזבל שיש לך בתא המטען קבוע - לא חבל על הדלק?

אם אתה רוצה בכל זאת להחליף (אני חושב שמבחינה כלכלית זו תהיה טעות, אבל אם כל כך חשוב לך שלטרמפיסטים שיושבים במושב האמצעי מאחורה יהיה נוח שאתה מוכן להוציא על זה עשרות אלפים...) אז בדוק פורד פוקוס 5 דלתות.
הן נדירות יחסית אבל יש.
אם תמצא ידנית אז בכלל הרווחת, אבל זה כבר ממש נדיר.
 

tvckrmhbh

New member
תשובה

אז ככה:
1. ציינתי כבר שהאוטו רומז לי שהוא מתחיל להתעייף, החשש הוא מפני תקלות גדולות ויקרות. תקלות קטנות כבר נתקלתי - פתאום הידית של הוישר לא עובדת, היו משום מה בעיות בחשמל, נחלפתי את כל בית המנורה אחורי ועדיין אין שם יציבות וכד וכד'... לגבי המדף האחורי - לא מעוניין להוציא אותו. כרגע הוא קשור ומקובע .
2. משום מה יש לי תחושה שאתם ממש לא מתים על זה שאני אקנה רכב חדש יותר, גדול יותר או מרווח יותר. חבל שאין לי קיה פיקנטו או i10 ואז הייתי כותב שגם רכב כזה מתאים לצרכים האישיים שלי. למעשה כל רכב כמעט יכול להתאים לצרכים האישיים של בן אדם שנוסע לא הרבה. אתה לא צריך כשאתה נוהג לעבודה מרחק של 10 ק"מ מנוע של 2000 סמ"ק, טורבו, בגאז ענקי וכד'. אפשר גם להסתפק במכוניות כגון הפיקנטו, ה i10, וכל מיני קופסאות פח מוקטנות כי הן מגיעות ממקום א למקום ב'. אבל ראבאק - צריך להתקדם בחיים, צריך רכב שהוא קצת יותר מפנק, צריך לפעמים לקחת את אימא,האחות, האחיינית וגם קנייה ואז מה - נקפל גם את בנות המשפחה לפי ספר הרכב?
בעקרון הבנתי שאתם לא מעוניינים שאקנה רכב אחר. אני אקנה אבל כנראה בלי עצתכם.
כל טוב!
 

shahf

New member
מאוד רוצים לעזור, אבל זה די נשמע שאתה רוצה

לקנות רכב חדש כי אתה "מתעצל" להסתדר עם הנוכחי.
זה בסדר גמור, כסף שלך ותעשה בו מה שתרצה.

המליצו על הפוקוס 5 דלתות, ולדעתי גם 307 וC4 שטופלו נכון יוכלו להיות טובות, בגדול, כל משפחתית האצ'בק (5 דלתות) תתאים לך.
אולי אם תוכל למתוח קצת את התקציב תמצא סובארו B3 יוצאת ליסינג שנכנסת במחיר הזה (אין לי מושג מה המחירון שלהם).

(ה30K זה אחרי המכירה של הנוכחית?)


והערה קטנה, wil צודק, תנקה את הבגאז' מהזבל המיותר.
זה א. תופס לך מקום שאתה צריך.
ב. לכל דבר יש משקל וכמה שיותר משקל על הרכב הוא מתאמץ יותר ובהתאם לזה גם צריכת הדלק.
 

פלגיה

New member
בגלל שאני מחפשת עכשיו רכב כזה

אני יכולה להגיד לך דבר אחד: אתה צריך יותר כסף. תסתכל על יד 2 ותראה שכל המכוניות המוצעות בסכום הזה הן בגודל של ה-206 שלך (במקרה הטוב. יש גם קטנות יותר) או עגלות חרושות שנסעו כבר יותר מ-200,000 ק"מ
היית בא לפה ומבקש המלצה על רכב בתקציב של 50 או 60 אלף - היית בוודאות מקבל שלל המלצות מגוונות.
 

wil

New member
אכן ההמלצות להישאר עם הרכב הן גם בגלל

התקציב המוגבל.

הרכב הנוכחי במצב תקין וידוע.
לא ברור לי איזה תקלות גדולות אתה כבר חושב שיהיו.
קלאץ'? רדיאטור? אלטרנטור?
לא ממש יקרים ב206 שלך.
גיר? ברכב ידני הגיר יחזיק גם 500000 ק"מ בלי שום בעיה. דווקא אם תקנה עכשיו רכב אוטומטי ב30000 שקל אז יש לך מה לדאוג מתקלה יקרה בגיר.

אני נוסע בקליאו B (ספורט, אבל זה לא רלוונטי כרגע. מה שרלוונטי הוא שהמימדים שלה כמעט זהים ל206) ואם צריך אז גם מסיע בה את בני המשפחה.
וגם עושה קניות (גדולות, לפעמים) בסופר.
מבחינתי "להתקדם בחיים" יכול להתבטא ברכב משנתון יותר חדש למשל,
אבל גודל נטו לא נראה לי כמו התקדמות אם אין בו צורך.
להיפך, יוצא לי מדי פעם לחנות בת"א בחניות שמשפחתית לא היתה נכנסת.
והרבה פעמים כשאני נכנס לרכב ועוצר לידי איזה מישהו עם משפחתית שרוצה את החניה יוצא לי לפתוח חלון ולהגיד לו "לא נראה לי שאתה נכנס". ואז הוא מסתכל, רואה שהחניה יותר קצרה מהאוטו שלו, ונוסע הלאה...
 
למעלה