החלפת מנוע

yuvalsho

New member
החלפת מנוע

לפני פחות מ7000 ק"מ וחמש חודשים החלפתי מנוע במוסך מורשה של חברת פיגו מנוע ל 405 האחריות פגה אולם המנוע החל לעשן עשן כחול כנראה שמן . מה ניתן לעשות ואם ניתן לתבוע את המוסך ?
 

Hawk1Eye

New member
לא זה לא שמן.

תמיד אזכור בקורס מכונאות: עשן שחור = דלק. עשן לבן = שמן. אתה רואה עשן כהה זאת אומרת שהרכב שורף יותר מידי דלק ניתן לתקן זאת ע"י כיוון שסתומים פשוט. (אם אתה לא יודע איך - גש למוסך)
 

itzik93

New member
זה כן שמן

אבל ממש מעט. ומה הקשר לכיוון שסתומים עכשיו ? טוב שלא אמרת לו להחליף שמן בגיר ולבדוק אם הצמיגים יבשים
איציק
 

Hawk1Eye

New member
מה הקשר בין כיוון שסתומים לדלק?

קשר עצום, ככל שהרווח יותר גדול כך נכנס יותר דלק ולכן הוא שורף דלק עודף. מניסיון, שמן לא מוציא כל גוון כהה בגזי הפליטה. ואני מוכן לשים על זה שקל וחצי!
 

שי ז.

New member
אוי ואבוי

ממתי השסתומים מכניסים דלק? הם מכניסים תערובת וכששסתום לא מכוון טוב המנוע פשוט מתקשה לנשום בדיוק כאילו הורדת את הרגל מהגז.
 

Hawk1Eye

New member
נסה לא להצמד לשפה

אלא לרעיון מאחורי השפה עכשיו תגיד לי שבאותו אין דבר כזה דוושת גז כי הרכב לא עובד על גז! וגם שאין דבר כזה צ'וק אלא משנק! והנה גם אתה אומר שהרכב יחנק, שמתם לב איזה צבע העשן שהמנוע מוציא כשהוא נחנק? בעצם אתם יודעים מה? אתם צודקים ואני טועה! ממש אין לי כח לוויכוח הזה.
 

TShavit

New member
אני אשתדל לומר את הדברים בלי להעליב

אבל על סמך מה שכתבת כאן, לא הייתי סומך על הנסיון שלך. "ככל שהרווח יותר גדול כך נכנס יותר דלק" - יש לך מושג כלשהו מה זה כיוון שסתומים? ועל איזה רווח מדובר? בהנחה (הדי מתבקשת) שאתה לא ממש יודע, כיוון שסתומים בא לכוון את המרווח בין ראשי השסתומים לבין הגורם שמפעיל אותם. זה יכול להיות בין גל הזיזים שמפעיל ישירות את השסתום דרך ה"דלי" שעליו, או בין החלק העליון של קנה השסתום לבין הנדנד (כאשר יש גל זיזים בודד). בדרך כלל, בשל באלי, המרווח הזה גדל והתוצאה, חוץ מרעש, היא שהשסתום מתחיל להתרומם מאוחר יותר, מגיע לשיא פתיחה קטן יותר, ונסגר מוקדם יותר. התוצאה של כל אלה היא שפחות תערובת נכנסת עם כל פעימה. ובכל מקרה, כיוון שסתומים ישפיע על אופן פעולת המנוע אבל פשוט לא יכול לגרום לשריפת עודפי דלק כפי שאתה מתאר. קרא שוב בעיון את הודעת הפתיחה: הבחור מדובר במפורש על עשן כ-ח-ו-ל. זה שמן, חד משמעית. המלצה קטנה: אתה כנראה מבין הרבה פחות ממה שאתה חושב שאתה מבין. תהיה פחות נחרץ בתגובות שלך.
 

Hawk1Eye

New member
עוד מטומטם אחד...

עשה טובה וקרא את התגובה שהגבתי לשי ז. שניגם הגבתם באותה צורה ופשוט אין לי כח לחזור על זה שוב. תודה
 

שי ז.

New member
LOL

אתה יודע מי האיש ומה נסיונו? טוב שלא כתבת את זה לקוסם.
 

TShavit

New member
אני אולי מטומטם, אבל אתה היית זה

שכתב "ככל שהרווח יותר גדול כך נכנס יותר דלק ולכן הוא שורף דלק עודף". וכן, קראתי את התגובה. לאור מקצועך, אני מופתע עוד יותר מהבורות המדהימה שאתה מגלה כאן. שלא לדבר על השפה בה אתה נוקט - אני לפחות ניסיתי להיות ענייני ולהסביר איך ולמה אתה טועה. רוצה לתקן משהו שכתבתי? רוצה להצביע על טעות שלי? בבקשה. אשמח ללמוד. אבל עד אז, יצאת לא רק מטומטם אלא גם גס-רוח.
 

RacerX

New member
דרור - תן לו איזה צבע

יש איזה גוון מוסכם לאידיוטים? אולי ירוק קיא?
 
זה כן שמן!!!

לעין הנץ שלום וידיעת שאר חברי הפורום.להלן:איפיון צבע עשן הנפלט מצינור הפליטה:1- עשן שחור -תערובת דלק עשירה,קרבורטור/הזרקה/ודיזל. 2- עשן כחול/תכלת- בדרך קבוע ו/או בעת האצת המנוע,מעיד על טבעות שמן/גומיות שסתומים הזקוקים להחלפה(אוברול) עשן תכלכל בעת התנעה בלבד/גומיות שסתומים,ובמקרה חמור יותר מובילי שסתומים שחוקים (שיפוץ ראש מנוע בלבד!) 3-עשן לבן סמיך מאד -אטם ראש דולף ומעביר מים דרך מעברי מים ,ושסתום פליטה לצינור הפליטה.ומשם הוא הופך לאדים הגראים בצורת עשן לבן וסמיך! עשן לבן עדין שקןף הנפלט דרך קבע בחודשי החורף בלבד.אינו מהווה בעיה ,והוא נעלם מאילוו עם התחממות הרכב[והוא טבעי בהחלט]. בברכה. צביקה קרבורטור.
 
שי.ז+איציק צודקים...

ולהשכלה כללית: שסתומים סגורים:ירידה בסחיבה/ועליה משמעותית בתצרוכת הדלק!!! שסתומי פליטה סגורים התחממות הרכב+שרפת שסתומי הפליטה!!! צביקה קרבורטור.
 
למעלה