החיים אחרי תואר ראשון בפסיכולוגיה -התייעצות

limor98

New member
החיים אחרי תואר ראשון בפסיכולוגיה -התייעצות

היי,
אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת מאוניברסיטת תל-אביב .
פעם חשבתי שאני רוצה להיות פסיכולוגית קלינית של הילד.
במהלך התואר הבנתי שטיפול איננו בשבילי, התנסיתי במהלכו וגם לאחריו בחינוך ובניהול חינוכי והייתי בטוחה שאני על דרך המלך במסלול החינוך הבלתי פורמאלי אך משהו קרה בדרך והחלטתי שפחות מתאים לי לנהל מתנ"ס בגיל 40 (ממש לא מזלזלת במי שכן, עבורי זה פחות מתאים ) ואני רוצה משהו שיהיה מגוון, מעניין, דינמי ומאתגר לטווח הארוך.

אז ניסיתי חינוך, ולאחר מכן ניסיתי משאבי אנוש, וכעת אני בתחום הפיתוח הדרכה בחברה גדולה ופשוט שום דבר לא מצליח למשוך ולעניין אותי מספיק. ייתכן שהבעיה היא בי ואולי אני מחפשת משהו לא קיים.
אך קשה לי עם המחסוק במקצוע. בידע ממשי ופרקטי שיאפשר לי גם להתקבל לעבודות ייחודית (ולא עבודה בגיוס שלצורך העניין גם אדם בלי תואר יכול לבצע ) שאפשר להתפתח לתוכן ולגדול ולהשפיע.

כעת עומדות בפניי מספר אופציות: התקבלתי לתואר שני בייעוץ ארגוני באוניברסיטת תל-אביב, אך ידוע לי שמדובר במקצוע מאוד מאוד בעייתי כי אין לו הכרה אמיתית מספקת בחוץ ביחס לכמות הבוגרים, ומאוד קשה לנהל חיי עבודה יציבים ובכלל -למצוא עבודה בתחום. (הלוואי שמישהו פה יספר לי אחרת ).
כמו כן, גם לעשות תואר ראשון נוסף במשפטים ופשוט להיות עורכת דין שעוסקת בעזרה לקהילה במסגרת רשנות רפואית, או עבודה בעמותות או דיני משפחה. כי זה מקצוע עם גוף ידע מאוד רחב שאפשר דרכו להשפיע ולשנות.
חשבתי גם על לקויות למידה או להוציא תעודת הוראה וזהו , ופשוט להשלים עם זה שחינוך זה המקום הכי בטוח ויציב, בעיקר לניהול חיי משפחה (כמובן שאני מעל לכל-מאמינה במטרות החינוך ובמהותו, אך אני לא צריכה לספר לכם על מצב החינוך בארץ ועל תסכול עצום של מורה במשך שנים ).
אפילו הייתי בייעוץ תעסוקתי אישי, והפסיכולוגית נתנה לי 3 אופציות: תחום הפרסום (תחום מאוד לא יציב לדעתי אך עם זאת מעניין- בעיקר כי הוא רחוק ממני וזר לי) , תחום הפסיכולוגיה הארגונית (הממוצע שלי גבולי- 88 אז אני מפחדת שגם מתאם לא יעזור כאן), ותחום המשפטים (ליטיגציה ).

וחשבתי וחשבתי וחשבתי. ועכשיו תורכם. אני באמת במצב משברי מאוד מאוד גדול, ואני בטוחה שהרבה מכם או מחבריכם עברו אותו לאחר תואר ראשון כללי שכזה.
מה עברתם? האם יש הצעות לתחומי עיסוק ומשרות חדשות שאולי לא חשבתי עליהם לבוגרים בתחום? (מיותר לציין שבאתרי המשרות השונים- חוץ מחינוך ומשאבי אנוש אין כמעט הצעות רלוונטיות לתואר ראשון מסוג זה ) האם יש לכם היכרות כבוגרי פסיכולוגיה עם אחת מהאופציות התעסוקתיות שהזכרתי מעלה? או תובנה כלשהיא???

אתם אמנם לא מכירים אותי, אבל אני בטוחה שמנימת דבריי ברור שמדובר בבחורה שאפתנית, עם "קוצים" , שלא מסוגלת להיות שנים במקום שלא טוב לה, ורוצה באמת מקום עבודה מגוון, מעניין ,שיאפשר התפתחות וצמיחה וסיפוק וגם ביטוי אישי מילולי ברמה גבוהה. יש בי גם המון דברים פחות חזקים כמובן כמו חוש טכני ומספרים, אך גם ככה אלו נושאים שפחות מדברים אליי.

מתנצלת על החפירה ותודה על ההתייחסויות מראש!
 

yael1085

New member
ניסיון לעזור

זו בהחלט פרשת דרכים לא קלה- הן מבחינת המשרות המוצעות לבוגרי תואר ראשון, והן מבחינת בחירת כיוונים להמשך. אני בטוחה שרבים פה יזדהו איתך. אני משתפת אותך בכיוונים שאני חשבתי (אני מנסה להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה אבל יודעת שהסיכויים להתקבל נמוכים..):
האם חשבת אולי על ריפוי בעיסוק?
ולגבי אבחון לקויות למידה- אני חושבת שיש למקצוע ביקוש גבוה בשוק העבודה וגם השכר שם יפה מאוד. אפשר להעביר אבחונים באופן פרטי,
וכל אבחון עולה הרבה כסף (נראה לי 1000 ככה).
יש גם ייעוץ חינוכי אבל לא בטוחה מבחינת השכר, ויש בו גם פן טיפולי... אבל הבנתי שהעבודה מגוונת ועצמאית ואפשר להתפתח בכל מיני תחומים ולהשתלם.
 

limor98

New member
לגבי התרפיות למיניהן

תרפיה מכל סוג או ייעוץ חינוכי- זה עדיין טיפול , וזה לא האופן בו אני רוצה לעזור לאנשים מכיוון שזה לא מתאים לאישיות שלי ואני לא חושבת שדווקא הקשבה ושיקוף זה הצד החזק שלי, דווקא יותר ניתוח מידע ודיבור.

לגבי לקויות למידה- יש פה מישהו עם ניסיון בלימודים הללו או כמאבחן בשטח ויכול לשפוך אור על תחום העיסוק ועל המצב בשוק העבודה בכלל?
אשמח להצעות נוספות!
 

yael1085

New member
רעיון נוסף

חשבת על עבודה סוציאלית קהילתית?
http://www.dsharon.org.il/642/

נראה לי זה יכול לשלב גם את הרצון שלך לסייע לאחרים וגם את החלק היזמי שבך, האקטיבי, ואולי גם דרכים מגוונות להתפתח. בכלל עבודה סוציאלית פותח המון המון דלתות וניתן להתפתח להרבה מאוד כיוונים, לאו דווקא לטיפול.
 

Rainbow syrup

New member
לא יכולתי שלא לחשוב עלייך כשראיתי את זה


אין לי מה לתרום לדיון, רק רוצה לאחל לך בהצלחה
 
למעלה