החזר כספי

מצב
הנושא נעול.

ahbarfilez

New member
החזר כספי
האם יש חוק הקובע שבאיחור של מעל חצי שעה יש לקבל החזר כספי, כמו שעושים ברכבת ישראל? אם כן, אשמח לקישור לחוק באינטרנט. בתודה, יונתן.
 

benshap2

New member
וכי למה אגד אמורה לתת לך פיצוי על אירועים שלא
בשליטתה כגון חפץ חשוד, תאונת דרכים הגורמת לעומס וסתם עודף פריחה של תרבות הליסינג?!
לדעתי המצב הוא הפוך
"עודף הפריחה" בתרבות הליסינג הוא בגלל מצב התחבורה הציבורית, שלהגיר אותו כ"נוראי" יעשה עמו חסד, ולא הפוך.
 

euronitzan

New member
לדעתי המצב הוא הפוך
"עודף הפריחה" בתרבות הליסינג הוא בגלל מצב התחבורה הציבורית, שלהגיר אותו כ"נוראי" יעשה עמו חסד, ולא הפוך.
תנסה להגיע מעיר לעיר בצפון מערב ארה"ב
ואז תגיד לי מהי תח"ץ באמת נוראית... המצב בארץ הוא בין "גרוע" ל"בינוני".. וזה לא משנה מה גרם לתבות קלוקלת זו לפרוח, השורה התחתונה היא שהיא גורמת לאוטובוסים לאחר מעל לחצי שעה לפעמים, ולכן זהו אחד מהגורמים שאיננו בשליטת אגד ועל כן אין סיבה לידרוש ממנה פיצוי על האיחור..
 

down under

New member
כי בכל העולם, אבל בכל העולם
יש לרכבות לו"ז לכל תחנה ותחנה וגם לו"ז לתחנה הסופית. הן (חברות הרכבות) מתחייבות חוזית וגם מסחרית וגם מוסרית לעמוד ביעד הזה. לרכבת, להבדיל מפרייבט/אוטובוס יש הרבה פחות גורמים בלת"מ-יים שיכולים להפריע ולעכבה בדרך. אין פקקי תנועה לרכבת (כלומר רק בגלל תקלה ברכבת לפניה עלול להיות גודש) כי ה"כביש" (במקרה זה המסילה) הוא בלעדי לרכבת. בעוד שהכביש האמיתי (הציבורי) איש לא יכול לדעת כמה תנועה תהיה בו בכל רגע נתון. המסילה, בניגוד לכביש, גם פחות נגישה להפרעות סביבתיות. כגון רכב שחנה בצורה חצופה במפרץ אוטובוס וגורם גם לפקקים קטנים באזור שלו וגם לעיכוב האוטובוס או מקשה על הנוסעים לעלות ולרדת. לרכבת לא יכול להיות פנצ'ר (תקר בגלגל) שכן אין לה גלגלי גומי הממולאים אויר. אין לרכבת הפגנות פתאומיות החוסמות את המסילה להבדיל מהפגנות שכן,לעולם ועד, מתרחשות או על המדרכה או לעתים קרובות על הכביש עצמו וחוסמות את התנועה. כמו כן גם תקלות מכניות יש, סטטיסטית, לרכבת הרבה פחות (בדומה למטוסים) שכן הרכבת עוברת טיפול תקופתי מקיף הרבה יותר טוב מרכב ממוצע.
 

amit1270

New member
כי בכל העולם, אבל בכל העולם
יש לרכבות לו"ז לכל תחנה ותחנה וגם לו"ז לתחנה הסופית. הן (חברות הרכבות) מתחייבות חוזית וגם מסחרית וגם מוסרית לעמוד ביעד הזה. לרכבת, להבדיל מפרייבט/אוטובוס יש הרבה פחות גורמים בלת"מ-יים שיכולים להפריע ולעכבה בדרך. אין פקקי תנועה לרכבת (כלומר רק בגלל תקלה ברכבת לפניה עלול להיות גודש) כי ה"כביש" (במקרה זה המסילה) הוא בלעדי לרכבת. בעוד שהכביש האמיתי (הציבורי) איש לא יכול לדעת כמה תנועה תהיה בו בכל רגע נתון. המסילה, בניגוד לכביש, גם פחות נגישה להפרעות סביבתיות. כגון רכב שחנה בצורה חצופה במפרץ אוטובוס וגורם גם לפקקים קטנים באזור שלו וגם לעיכוב האוטובוס או מקשה על הנוסעים לעלות ולרדת. לרכבת לא יכול להיות פנצ'ר (תקר בגלגל) שכן אין לה גלגלי גומי הממולאים אויר. אין לרכבת הפגנות פתאומיות החוסמות את המסילה להבדיל מהפגנות שכן,לעולם ועד, מתרחשות או על המדרכה או לעתים קרובות על הכביש עצמו וחוסמות את התנועה. כמו כן גם תקלות מכניות יש, סטטיסטית, לרכבת הרבה פחות (בדומה למטוסים) שכן הרכבת עוברת טיפול תקופתי מקיף הרבה יותר טוב מרכב ממוצע.
במדינות מתוקנות גם לאוטובוסים יש לו"ז מפורט
לכל תחנה ותחנה. אתה צודק שהפרעות בכביש נפוצות יותר, אבל מצד שני לאוטובוס יותר קל לבחור נתיב חלופי במקרה של תקלה, ובכל מקרה הנקודה שלי היא שגם הרכבת לא אשמה בכל האיחורים, ובכל זאת מפצה. זה חלק מהעניין של תודעת שירות.
 

down under

New member
במדינות מתוקנות גם לאוטובוסים יש לו"ז מפורט
לכל תחנה ותחנה. אתה צודק שהפרעות בכביש נפוצות יותר, אבל מצד שני לאוטובוס יותר קל לבחור נתיב חלופי במקרה של תקלה, ובכל מקרה הנקודה שלי היא שגם הרכבת לא אשמה בכל האיחורים, ובכל זאת מפצה. זה חלק מהעניין של תודעת שירות.
אוטובוס לא יכול לעבור לכביש אחר
בגלל פקקים. פקקים היא הסיבה העיקרית (מעל ל-85% מהמקרים) שאוטובוס מאחר. לרכבת, מעל ל-98% מהסיבות לאיחורים שלה הם כן באחריות חברת הרכבות. תקלה מכנית היא ועוד איך באחריות חברת הרכבות, תכנון לקוי של הלו"ז מלכתחילה (מעט מדי מרווחי בטחון) או ציוד נייד הנמתח עד לקצה וכו' הם באחריות הרכבת. רק 2% להערכתי הם בבחינת כח עליון (רעידת אדמה שהרסה מסילה, חבלה של נבלות סרוחות בתשתית המסילות, אוטובוס שנתקע בשניה האחרונה על מסילה וגרם לתאונת רכבות וכו'). בשבוע ממוצע, בכל רחבי העולם, מעל ל-97% מאיחורי הרכבות הן באשמת הרכבת בלבד. אגב, בספרד בקו המהיר מאוד (המקבילה הספרדית ל-TGV הצרפתית) איחור של מעל ל-5 דקות מקנה לנוסע פיצוי !
 

amit1270

New member
אוטובוס לא יכול לעבור לכביש אחר
בגלל פקקים. פקקים היא הסיבה העיקרית (מעל ל-85% מהמקרים) שאוטובוס מאחר. לרכבת, מעל ל-98% מהסיבות לאיחורים שלה הם כן באחריות חברת הרכבות. תקלה מכנית היא ועוד איך באחריות חברת הרכבות, תכנון לקוי של הלו"ז מלכתחילה (מעט מדי מרווחי בטחון) או ציוד נייד הנמתח עד לקצה וכו' הם באחריות הרכבת. רק 2% להערכתי הם בבחינת כח עליון (רעידת אדמה שהרסה מסילה, חבלה של נבלות סרוחות בתשתית המסילות, אוטובוס שנתקע בשניה האחרונה על מסילה וגרם לתאונת רכבות וכו'). בשבוע ממוצע, בכל רחבי העולם, מעל ל-97% מאיחורי הרכבות הן באשמת הרכבת בלבד. אגב, בספרד בקו המהיר מאוד (המקבילה הספרדית ל-TGV הצרפתית) איחור של מעל ל-5 דקות מקנה לנוסע פיצוי !
יש שני סוגי פקקים
פקקים "קבועים" פחות-או-יותר שניתן להכניס לחישובי הלו"ז ופקקים בלתי צפויים (תאונות, מזג אוויר וכד'). איחורי רכבות הם אמנם יותר באחריות הרכבת מאיחורי אוטובוסים שנוסעים על כבישים, אבל 98% זה מספר מוגזם (איך בכלל הגעת אליו?), בטח כשמדובר באירועים יוצאי דופן שיכולים להיגרם מסיבות רבת שאינן תלויות ברכבת כמו רכב שנתקע על המסילה, תאונה, התאבדות, גניבת כבלים ועוד. כשתהיה לנו מערכת מופרדת לגמרי מהכבישים וברמה של TGV (כלומר נסיעה ישירה בין שתי נקודות עם מעט מאוד תחנות ביניים ובלי שילוב של קווים פרבריים ברשת) נוכל לדבר גם על איחורים של 5 דקות.
 

euronitzan

New member
אני יודע
ואני לא חושב שמדובר בדרישה מוגזמת. אולי צריך לשנות קצת את הקריטריונים, אבל העיקרון צריך להיות כמו ברכבת.
כל עוד התשתית וכל מה שמתגלגל עליה איננו שייך
למפעיל, אזי אינך יכול לקנוס אותו על איחורים בהגעה. איחורים ביציאה הם סיפור אחר לגמרי...
 

down under

New member
כל עוד התשתית וכל מה שמתגלגל עליה איננו שייך
למפעיל, אזי אינך יכול לקנוס אותו על איחורים בהגעה. איחורים ביציאה הם סיפור אחר לגמרי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה