כי בכל העולם, אבל בכל העולם
יש לרכבות לו"ז לכל תחנה ותחנה וגם לו"ז לתחנה הסופית. הן (חברות הרכבות) מתחייבות חוזית וגם מסחרית וגם מוסרית לעמוד ביעד הזה. לרכבת, להבדיל מפרייבט/אוטובוס יש הרבה פחות גורמים בלת"מ-יים שיכולים להפריע ולעכבה בדרך. אין פקקי תנועה לרכבת (כלומר רק בגלל תקלה ברכבת לפניה עלול להיות גודש) כי ה"כביש" (במקרה זה המסילה) הוא בלעדי לרכבת. בעוד שהכביש האמיתי (הציבורי) איש לא יכול לדעת כמה תנועה תהיה בו בכל רגע נתון. המסילה, בניגוד לכביש, גם פחות נגישה להפרעות סביבתיות. כגון רכב שחנה בצורה חצופה במפרץ אוטובוס וגורם גם לפקקים קטנים באזור שלו וגם לעיכוב האוטובוס או מקשה על הנוסעים לעלות ולרדת. לרכבת לא יכול להיות פנצ'ר (תקר בגלגל) שכן אין לה גלגלי גומי הממולאים אויר. אין לרכבת הפגנות פתאומיות החוסמות את המסילה להבדיל מהפגנות שכן,לעולם ועד, מתרחשות או על המדרכה או לעתים קרובות על הכביש עצמו וחוסמות את התנועה. כמו כן גם תקלות מכניות יש, סטטיסטית, לרכבת הרבה פחות (בדומה למטוסים) שכן הרכבת עוברת טיפול תקופתי מקיף הרבה יותר טוב מרכב ממוצע.