החזר בשל עיכוב בטיסה

im mitzi

New member
החזר בשל עיכוב בטיסה

שלום,
אשמח לייעוץ לפני שאני פונה לחברת תעופה.
חזרנו עכשיו מירח דבש בחו"ל ובטיסה הלוך נתקענו 24 שעות בטורקיה מאחר ופיספסנו את הטיסת קונקשיין, היו לנו המון בעיות עם הטיסה הזאת החל בקבלת כרטיסי טיסה לא נכונים וכך גם קונקשיין קצר והמשך בעיכובים בטיסה ובנחיתה, וחוסר הרצון שלהם לעזור ולתת לנו להגיע לשער לעלות על הטיסת המשך שעוד לא יצאה.
אנחנו לא רוצים להכנס לתביעה משפטית ולא רוצים לעשוק, אלא רק מעוניינים במה שמגיע לנו - החזר עבור הלילה במלון שפיספסנו בשל כך (כ400$), אשמח לדעת האם יש חוק שעומד לטובתנו בעניין.
במידה וזה משנה משהו מדובר בטיסה עם חברת טורקיש איירליינס והזמנו את כרטיסי הטיסה באינטרנט.
תודה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בדוק אם טורקיה חברה בארגון התעופה האירופי.

לפי תקנות הארגון אם טסים בחברה אירופית והתקלה מתרחשת בנמל אירופי חברת התעופה חייבת בפיצוי בתלות בזמן העיכוב ובמרחק הטיסה, יש 3 רמות פיצוי, במקרה שלך, אם מתקיימים התנאים הפיצוי אמור להיות 600 אירו לנוסע. מעבר לזה חברת התעופה אמורה לספק לך מלון, וכלכלה.
במידה והחברה לא מפצה ניתן לפנות להנהלת הארגון (מושבו בספרד, טופסי םניה ניתן להוריד באינטרנט ו/או אצל סוכני נסיעות (שלא ברור אם ישתדלו לעזור), מומלץ לפנות לארגון רק לאחר פניה לחברה, לתת לחברה שהות כ 3 חדשים לטפל ואם לא הגיבה או תשובתם לא משכנעת אותך - לפנות לארגון
מנסיון אישי - הארגון פועל ביעילות
 

שילה1

New member
שוב אם מדובר בטיסת צ'רטר וכן

מדוע התעכבה הטיסה.(יש גם"כוח עליון")
על כן יש לבדוק היטב,כהתחלה,את הכתוב על גב כרטיס הטיסה ,או בדפים המצורפים אליו.ורק אחר כך-להחליט מה ואיך עושים.כמו כן יש לבדוק אם לטורקיש יש נציגות בארץ.
&nbsp
 

im mitzi

New member
תודה לשניכם - תהיות ושאלות נוספות

מדובר בטיסה סדירה ולא צ'רטר.
יש לטורקיש נציגות בארץ ונאמת לנו לשלוח להם מייל.
לא ברור לי למה עליי להמתין 3 חודשים אם בחוק הישראלי מדובר על 45 יום (חצי מהזמן שברזילי הציע), וכן הכרטיס נרכש עם אשראי ישראלי דרך אתר האינטרנט שלהם (ולא דרך סוכן).
&nbsp
החברה סיפקה לנו מלון, ארוחות, שתיה ודרכי תקשורת, אך רק לאחר 5 שעות המתנה ותורים אינסופיים, וכן אני לא רוצה להיות קטנונית וכנראה שלא אציין זאת במכתב שלי אליהם, אך הן לא סיפקו ארוחות צמחוניות ובעלי נאלץ ללקט אוכל מהמעט שהיה בהיצע המלון.
&nbsp
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אז ככה

ראשית - בזה שהחברה סיפקה לם - היא כבר הכירה באחריותה.
שנית - 3 חדשים זו דעה אישית שלי - אתה שולח מכתב - צריך אולי לתרגם אותו, צריך לקרוא אותו, צריך לברר ולבדוק, צריך להשיב, התשובה צריכה להגיע צריך להכניס כסף לחשבונך (או לשלוח המחאה) - ואם ניקח בחשבון שהם לא ממש מעוניינים לשלם - הדברים לוקחים זמן
ולכן אם תפנה לאיגוד האירופאי 3 חדשים אחרי - הם יווכחו שנתת להם מספיק זמן שלא דחקת בהם ומי שאחראי לעיכוב זו החברה.
תוכל לנסות לקצר הליכים ולפנות לנציגות בארץ טלפונית ולהיוועץ בם איך לפעול
-
במקרה שלי היה מדובר באיבריה ובתחנת ביניים במדריד - הנציגות בארץ אמרו שזה לוקח זמן כי הם צריכים לתרגם ולשלוח לחברה במדריד אז פניתי ישירות למדריד במקום להוסיף תחנה
 

im mitzi

New member
אני מניחה שיש הבדל בין איבריה לטורקיש

מה גם שאני לא יודעת מתי המקרה שלך היה, אבל ביקשתי עיצה משפטית, תוך כדי למצוא מידע ברשת נתקלתי בחוק שירותי תעופה משנת 2012 שמדבר בדיוק על מקרים כאלה.
החוק מחייב החזר כספי עד 45 יום מיום שליחת המכתב ולכן אני לא רואה צורך לחכות 3 חודשים ולהתחנן, יש נציגות בישראל שמטפלת גם במקרים כאלה.
&nbsp
אז אני אחדד עכשיו את השאלה שלי, בעקבות הוראות החוק אני יודעת שאנו זכאים לפיצוי כספי של 3100 שקל לכרטיס, האם באפשרותי לדרוש גם החזר על הלילה במלון שפיספסנו בעקבות כל הליקויים של חברת התעופה?
 

שילה1

New member
אם וכאשר תתבעי או שלא-את חייבת לכמת

(מבחינת כמות)את הנזקים שלך.כלומר:להעריך כספית את הנזקים.וכאן נכנס לילה במלון
במדינה מסויימת,שלא יכולת לממש בשל העיכוב בטיסה.אגב-אני הייתי ממליצה שאת כל הנושא ינהל לכם עו"ד.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כן ולא

התערבבו כאן שני דברים
אני הפניתי תשומת ליבך לתקנות איגוד התעופה האירופי ואיך לפעול לפיהן, תקנות אלו מיועדות לפיצוי ללא תלות בנזק שנגרם, יש 3 מדרגות של פיצוי כספי שתלויות במשך העיכוב ובמרחק היעד.
אם נגרמו לך נזקים ניתן להגיש תביעה בבית המשפט ולתבוע נזקייך, וזה סיפור אחר לעמרי - אבל כצעד ראשון יש לברר אם ארוע זה בכלל כפוף לחוק הישראלי ובית המשפט בישראל בכלל מוסמך לדון בו
 
למעלה