החזרת ביציות לפני בלסטוציסט - לדאוג מאד? כמה רע זה?

החזרת ביציות לפני בלסטוציסט - לדאוג מאד? כמה רע זה?

הי לכולן, שאלה - ביום רביעי בשאיבת ביציות שאבו לי 7 ביציות והפרו 5. שמחתי. אמרו שמגדלים את העוברים לבלסטוציסטים וקיוו להחזרה ביום שני, אלא שצלצלו היום אחה"צ ואמרו שרק 2 עוברים שרדו והם פוחדים להגיע למצב שנשאר בלי עוברים ולכן קבעו החזרה למחר בבוקר.
על מה זה מעיד שהעוברים לא שרדו? האם זה אומר משהו על איכות הביציות? (מדובר בתרומת זרע) אם השאיבה היתה ברביעי ומחזירים בראשון אני מניחה שהם כבר לא יהיו בלסטוציסטים? האם עלי לדאוג באופן גורף שהתוצאות מעידות הלאה על מצב לא טוב אצלי?
אודה לכל מידע בנושא כיוון שליבי נפל מכל זה.
 

טוליתי

New member
אל תיפול רוחך, שני עוברים מתוקים ממתינים לך, אימא.

זה אומר שלעוברים שלך טוב יותר ברחם מאשר במעבדה.
&nbsp
שאיבה ברביעי והחזרת עוברים ביום א משמעותה שיש שני עוברים הראויים להחזרה. אם התפתחו כמצופה, אז בשלב זה כבר מדובר בבלסטוציסטים. אם לא הגיעו לשלב הבלסטו', זה לא אומר שאין להם סיכוי לגדול יפה ברחם. הרחם היא המקום הטבעי שלהם, ולא שום צלחת פטרי במעבדה...
&nbsp
בהצלחה
 
אגב.. לרוב עוברים טריים לא מגדלים לבלסטו

אלא מחזירים ביום 3. ככה זה ברוב המרפאות בארץ למיטב ידעתי, וזו גם המסקנה של כמה מאמרים בארה"ב. כמובן שיש מקרים בהם כן יחזירו בלסטו טריים.. למשל במקרים שנדרש יותר זמן להחלים מהשאיבה, או כשהיו הרבה החזרות עוברים קודמות שכשלו.
לא ברור לי למה ניסו מראש לגדל בפרט כשהיו רק 5 הפריות.. נראה לי שברוב המקרים עם 5 הפריות מצפים ל 1-2 בלסטו בממוצע. כך שזה לא בהכרח אומר משהו. מה שכן.. צריך להסתכל על הדוח מעבדה ולראות איך הייתה ההתפתחות שלהם.. ואז נהיה חכמים יותר
 
לא אומר כלום. רק שתשמחי

הייתי יותר עצובה בשבילך אם בחוסר אחריות היו מנסים לגדל את כולם ובאמת לא היו נשארים לך עוברים.
אני פעמיים נכנסתי להריון מעוברים יום 2.
החזרה של אחד דרגה 2 - הסתיימה בהפלה לצערי.
החזרה של 2 (לא יודעת איזו דרגה) - אחד נקלט וגדל לי ברחם כבר 7 חודשים.

אני שמחה על האחריות שגילו במעבדה שיביאו אותך להחזרה מוצלחת במקום למפח נפש.
ומחזיקה לך אצבעות שבתוך 9 חודשים תראי כמה נכון הצעד הזה היה.

בהצלחה!
 
למעלה