החזרה בתשובה

החזרה בתשובה

רציתי לשאול מה דעתכם על החזרה בתשובה? האם צריך להחזיר בתשובה, או לתת לאנשים "לראות את האור לבד"? האם המדינה צריכה לסייע פיננסית להחזרה בתשובה? וכנ"ל לגבי החזרה בשאלה. תודה.
 
צריך ...

לסייע
לאנשים לראות את ה
בעצמם
(ז"א לא ללחוץ
ולא לכפות
ואפילו לא לדחות
) על הכיוון העדיף
אין כל-כך ויקוח
,אלא כל אחד בקצב שלו
) הבעייה היא רק עם אלא אשר מבלבלים
בין הכיוון לבין הקצב
 
וגם ...

להתחיל עם המחשבה שללא חזרה ב
לא הייתה כל משמעות לחזרה ב
"ויחי ערב ויחי בוקר" ז"א ללא
לא היינו יודעים להעריך את ה
 

חרבונה

New member
זה תלוי אם אוהבים או לא אוהבים ...

זה תלוי אם אוהבים או לא אוהבים ... ותלוי אם מאמינים או לא מאמינים... הסבר. אם אני רואה מישהו אחר עושה שטויות ומסתכן על ידי כך. האם אניא אותו או לא ? זה תלוי . ככל שאני קרוב אליו יותר ואוהב אותו יותר - אניא אותו יותר. אם אני רואה מישהו עושה שטויות ואני מסופק באיזה מידה זה מסכן אותו. האם אניא אותו או לא ? זה תלוי . ככל שאני מאמין יותר שהסכנה גדולה - אניא אותו יותר. דהיינו יש שני מרכיבים שיגרמו לי להכנס לנשמה של השני ולהתערב לו בחיים: מידת האהבה שאני אוהב אותו. מידת האמונה שיש לי בסכנה העומדת לקרות לו. לפעמים - אתערב לשני בכח, באלימות אפילו. דוגמא : אם אראה את בני הקטן מכניס סיכת ראש לתקע של החשמל - אקפוץ עליו ואמשוך אותו בכח. למה ? כי הסכנה גדולה והאהבה גדולה. אם אראה מישהו עומד לטבוע בבריכה - אקפוץ ואציל אותו. למה ? אני אמנם לא מכיר אותו, אבל הסכנה גדולה מאד. מאידך, אם אני נוסע בגרמניה ואני רואה מישהו חוצה את הכביש במקום שאיננו מעבר חציה - לא אעיר על כך כלל. למה ? כי אני שונא גרמנים והסכנה אינה גדולה. אנשים שאוהבים יהודים חילוניים, ומאמינים באמונה שלימה שהתנהגות מנוערת מתורה ומצוות היא התנהגות לא טובה ועתידים להיענש על כך - לא יכולים להיות אדישים ויפעלו להחזיר את אוהביהם בתשובה. אני מקוה שהבהרתי את דעתי העניה.
 

שוקו בת

New member
חזרה בתשובה.

שמע/י אני לא מבינה בחזרה בשאלה. אבל בחזרה בתשובה ,אותו אדם צריך לראות את האור לבד. ולא שמישהו יפנה אותו אל האור. אני לדוגמא(שמים לב שאני תמיד נותנת את עצמי לדוגמא) אותי כיוונו אל האור , אבל בעקרון מצאתי אותו לבד. זה מה שאני חושבת,מקווה שעזרתי. שוקוש!
 

דודי 10

New member
אהבתי

את ההגדרה "אותי כיוונו אל האור - אבל בעיקרון מצאתי אותו לבד..." כמה שזה נשמע סותר ומבולבל - זה נכון , ואסביר : מסופר ששאלו רבי , מה זה חסיד ? ענה הרבי : חסיד זה "המדליק" (בימיהם היה מישהוא שעובר בערב עם אש על מקל ומדליק את הפנסים של הרחובות) כוונת הרבי היא שכל יהודי הוא בעצם פנס שכן "נר השם -נשמת אדם" אלא שיש פנסים (=יהודים) שדולקים (=מאירים את סביבתם באור) ויש פנסים שאינם דולקים אך יש להם את מלוא הפוטנציאל לדלוק ולהאיר ..כיוון שיש בהם שמן ופתילה וכו .. תפקידו של החסיד להדליק את הפנסים בלבד ואז הם כבר דולקים בכוח עצמן .. כלומר : החסיד רק מעורר \ מזרז (בבחינת "אין מזרזין אלא למזורזין") ואז הפנס דולק ומאיר את כל הסביבה בזכות השמן הכלי והפתילה שלו כלומר בכוח עצמו יוצא של"פנס" יש את המעלה שהכל בבחירה שלו הוא בוחר להאיר ולדלוק וכו, ולחסיד אין במה להתגאות בכך שהפנס דולק כי זה לא בכוחו... ראיתי בתורתו של הרבי יום טוב לכם
 
למעלה