החזקת עפרון נכונה

החזקת עפרון נכונה

הילדה בת 4. הגננת אומרת שהיא לא מחזיקה את העיפרון נכון. יש גם "סרבול" בתנועות (ריצה וכו') מחפשת איש מקצוע מומלץ לטיפול. תודה!
 

שירהד1

Member
מנהל
לאמא שלום,

ההמלצה החמה ביותר שיש לי אלייך היא לפנות לאבחון של מרפאה בעיסוק. היא תוכל לאסוף אינפורמציה רלוונטית מהגננת ומכם ההורים, לבדוק היבטים שונים בהתפתחות, כגון תפקודיים מוטוריים, גרפו-מוטוריים וקוגניטיביים ולומר האם הם תואמים לגיל או לא. במידת הצורך, תמליץ על טיפול הולם אשר מטרתו להביא לשיפור התפקודים השונים. אפשר לקבל המלצות על מרפאה בעיסוק מהגננת של הגן, מפסיכולוגית הגן, מהורים אחרים וכדומה. את יכולה לכתוב מאיזה איזור את, ואולי יוכלו לכוון אותך בפורום זה למרפאה בעיסוק מומלצת. באשר לאחיזת כלי הכתיבה- 1. כיום נהוג לדבר במונחים של אחיזה יעילה ולא יעילה, לעומת אחיזה נכונה ולא נכונה, שאלו הם מונחים שבעבר השתמשו בהם. 2. אחיזה יעילה היא אחיזה שמאפשרת עבודה לאורך זמן, ללא התעייפות היד, ללא מאמץ, המאפשרת איכות קו טובה ויכולת דיוק מוטורי טובה (לדוגמא: יכולת לעבור מנקודה לנקודה באופן מדוייק). 3. גיל 4 הוא עדיין גיל בו האחיזה מבשילה, ולא חייבת להיות בשלה לחלוטין. המרפאה בעיסוק תוכל לומר האם האחיזה יעילה או לא והאם צורת האחיזה בשלה או לא. אשמח לענות על שאלות נוספות, שירה.
 
תודה רבה

אנחנו מרמת גן. אשמח מאוד לקבל המלצה. אני לא יודעת אם זה קשור אבל פסיכולוגית העריכה את כישוריה הקוגניטיביים של הילדה כשנתיים מעל גילה הכרונולוגי. מכיוון שזה גן פרטי וקטן אין לי הרבה עם מי להתייעץ שם מבחינת המלצות...
 
למעלה