החוסר אונים הזה..

gigit236

New member
החוסר אונים הזה..

מצב לא נעים. החוסר אונים הזה. לא יודעת על איזה כיוון לחשוב, ולמה הבן שלי מתנהג בצורה כזו. אולי הייתי פזיזה עם מתן הריטלין. אולי לא בחנתי אפשרויות אחרות, שקיימות בשוק ,אולי הייתי אגואיסטית מדי וחשבתי גם על עצמי, כשהחלטתי לתת לו ריטלין. לא יודעת, פשוט לא יודעת. מצב שלעיתים נדירות אני נמצאת בו. אז ככה, אספר שוב בתימצות, הבן שלי בן 7. עם הריטלין הרגיל 5 מ"ג היה טוב, אבל תופעת הריבאונד היתה קיצונית ודרמטית מדי. עברנו לריטלין LA 20 מ"ג, שממנו השתמשנו רק ב- 10 מ"ג (בהיוועצות עם הנוירולוגית) וזה לא עשה כלום.! הילד לא קשוב, עושה מה שרוצה , חי בעולם שלו, מין סוג של עצבות שורה עליו. יחד עם זאת - יוצאים ממנו דברים טובים ואיכותיים. נראה שהוא בוחר להתעלם ממה שקורא בכיתה, ממה שאולי לא נעים לו איתו, או אולי אפילו קשה, למרות שהוא נבון וחכם , אמיתי, על-פי המורים. אז מה קורה פה בעצם? לנסות את הקונצרטה? להרפות ולא לתת שום סוג של ריטלין? האן-דן-דינו בין הפסיכולוגית לנוירולוגית משגע אותי, מתסכל אותי, ואולי אפילו קצת מעצבן אותן. ליבי על המורה הנהדרת שצריכה להתמודד עם הבן היקר שלי. איזה יאוש, עצוב לי בלב, אני בוכה בלי דמעות, אסור לי להישבר, ויחד עם כל זה - אין לי מושג מה לעשות ואיך לעשות סדר בבלגן.
 

alongili

New member
לא להתייאש!!! ניסוי וטעיה-

עד שמוצאים את הכדור והמינון הנכון לבנך. אני לעומתך בזבזתי עם בני שנתיים יקרות, של טיפולים פסיכולוגיים ללא איבחון... המצב החברתי היה מתחת לאפס...עד הגאולה- האיבחון והטיפול הנכון. את לא אגויסטית, להפך את משקיעה הרבה מחשבה לגבי מה שטוב לבנך. נסי ללכת עם בעלך ליעוץ לגבי בנך אצל פסיכולוג המתמחה בהפרעת קשב וריכוז, או כאפשרות נוספת בהנחיית קבוצות להורים עם adhd, לא להכנס לרחמים עצמיים, זה לא עוזר- להפך... שיהיה לך ב ה צ ל ח ה, ממני, גילי
 

05 מיכל

New member
שאלי את הרופאה אם את יכולה

לתת את ה LA20 בשלמותו. LA הוא עדין יותר ויש כאלה שצריכים מינון טיפה יותר גבוה. לגבי ריבאונד, ניסיתם את ה"פטנט" של לתת מנה קטנטנה נוספת קצת לפני שעת הריבאונד?
 

gigit236

New member
תודות לכן..

לא ניסיתי שום "קומבינה" בינתיים. אנחנו חדשים בתחום. הטריק הזה מבטל את תופעת הריבאונד, או דוחה אותה?
 

zivadina

New member
העצה של הנוירולוגית לא הייתה טובה

ה-LA מורכב מכדוריות קטנטנות, שחציין בשחרור מושהה וחלקן בשחרור מהיר. כאשר לוקחים רק מחצית מן הכדוריות, לא יכולים לדעת איזה הרכב לקחת. כנראה שהיא לא מבינה את מבנה ה-LA. בנוסף, LA20 זאת מנה שוות ערך ל-8 מ"ג ריטלין עם השפעה ל-6-8 שעות. למה לחצות? לבסוף, אם אכן ריטלין 5 מ"ג עזר, ניתן להמיר בדיוק לקונצרטה 18 מ"ג, שזאת מנה של 5 מ"ג ריטלין למשך 10-12 שעות. אבל תדעי לך שה-LA נחשב הכי עדין, ולכן הייתי מנסה אותו בשלמותו, כמובן בפיקוח הנוירולוגית.
 

gigit236

New member
מה ז"א הכי עדין?

מאיזו בחינה? אולי בגלל זה הוא לא אפקטיבי? כי כבר ניסיתי את הכדור בשלמותו, ולא היה רחוק שהלילות יהיו לבנים. עם הריטלין 10 מ"ג, הייתי מפסיקה את ההיפר, ב-23 בלילה בכוח.
 

gigit236

New member
עוד דבר..

הנורולוגית שלי היא בין הטובות בארץ. אמרה לי חד משמעי שלא נגרם שום נזק בנסיונות של החלפת הריטלינים. ואין שום בעיה לחצות את ה LA. אז?..לחפש נוירולוג אחר?
 

zivadina

New member
אני מסכימה רק עם החצי הראשון...

כלומר, אין שום בעייה להחליף בין הסוגים השונים של ריטלין. כולם עשויים מאותו החומר, methylphenidate, רק עם מנגנון פיזור שונה. בקשר לחציית LA, שתוכיח הנוירולוגית שזה עובד היטב. עוד לא שמעתי על מישהו שניסה והיה מרוצה מן העצה המוזרה הזאת. לצערנו, יש רופאים שלא מכירים מספיק את מבנה הכדורים, ונותנים עצות או מינונים לא מתאימים.
 

zivadina

New member
ייעוץ

כפי שכתבה לך מיכל, העדינות הזאת גורמת לפרוק מסודר של הכדור בגוף, ולכן למעט תופעות לוואי. מצד שני, יש ילדים שכן צריכים את ה"זבנג" של תחילת ההתפרקות, כפי שמופיע בכדורי הריטלין האחרים. ביום ה' נפתח כאן שרשור שאלות לפסיכיאטר ד"ר גל מאירי, מנהל היחידה הפסיכיאטרית לגיל הרך בבית החולים סורוקה. תוכלי להוסיף את שאלתך בנושא המינון וההתנהגות. ד"ר מאירי יענה בסוף השבוע.
 
רגע,רגע,לגבי פתיחת LA וחצייה,

למעשה, לא צריכה להיות בעיה, הבעיה היחידה היא- שלא ניתן לדייק בכמות שמורידים. למעשה, אנו השתמשנו בזה מס' פעמים בשל צורך במינון נמוך יותר ועבד מצויין. אי הדיוק- הוא זה שגורם לי להשתמש בהורדת כדוריות מהכדור, רק כאשר חסר לנו מינון מדוייק בכדור שלם ומחוסר ברירה כשנתקעים בלי.. מה שכן בולט מאוד בהודעה הראשונה שלך, זו העובדה שלקחתם LA20 והפחתתם מחצית מהכדוריות. מה שאומר שלמעשה במקום לקבל מינון של 8 מ"ג לאורך 6-8 שועת ההשפעה של התרופה- קיבל רק כ-4 מ"ג בערך, מאוד בערך.. שזה מינון חסר ממש!
 
למעלה