הזיהום הסביבתי בישראל הוא מהגבוהים

Brendan of DNA

New member
הזיהום הסביבתי בישראל הוא מהגבוהים

יו”ר הוועדה ח”כ יורי שטרן: ”הזיהום הסביבתי בישראל הוא בין הגבוהים בעולם. אם לא נעשה דבר, זוהי התאבדות קולקטיבית” ועדת הפנים ואיכות הסביבה דנה היום בהליך של ”דיון מהיר” על פי הצעתה של חברת הכנסת אתי לבני בנושא: זיהום חמור בנחלים בנמלים ובמעגנים בישראל. ח”כ אתי לבני אמרה כי היא קראה את ממצאי הדו”ח לאיכות מי החופים של ישראל בים התיכון, ומתוכו עולה תמונה עגומה.ממצאי הדו”ח מצביעים על כמויות משמעותיות של חומרים מזהמים המוחדרים למי החופים של ישראל שנובע בעיקר ממתכות רעילות, מחומרים לצביעת אוניות ומשפכים תעשייתיים. ח”כ לבני הדגישה כי הקנסות הניתנים למפעלים המזהמים את מי הים והנחלים הם נמוכים ומגוחכים ( פחות מ-100,000 שקל). גב` יעל מייסון רכזת שפכים עירוניים במשרד לאיכות הסביבה אמרה כי הדו”ח הוא אכן חמור, אולם בשנים האחרונות נעשית במשרד לאיכות הסביבה עבודה רבה ומקיפה, שמטרתה להוריד את כמות הזיהום במי הים והנחלים. בין השנים 1994 ל- 2004 מסתמנת ירידה משמעותית בעומסי הזיהום בנחלים: נעמן, חרוד, קישון, חדרה, אלכסנדר, פולג, ירקון, אילון, שורק, לכיש ובשור. בנוסף בין השנים 2001 ל- 2003 הוגשו 163 תיקי תביעה על עבירות של זיהום מים עיליים ומי תהום. בסה”כ הוטלו קנסות בשיעור של תשעה מיליון שקל על מזהמים. גב` מייסון הוסיפה כי המשרד לאיכות הסביבה הציב לעצמו מס` יעדים לקראת שנת 2005 : הקצאת מים לנחלים, קידום ויישום תקני ועדת ענבר להזרמה לנחלים, קידום מפעלי השבת קולחים, תקצוב הקמת מאגר מידע ממוחשב הכולל נתוני נחלים, שפכים וקולחים והגדלת התקצוב לפיקוח, בקרה ומתן פתרונות בשטח מר רני עמיר מנהל אגף ים וחופים במשרד לאיכות הסביבה אמר כי באמנת ברצלונה להגנת הים התיכון, שעליה חתומה גם ישראל נקבע שיש לגבש תוכנית לטיפול בזיהום שמתייחס לאגני ניקוז של נחלים, ולא רק לאזור השפך והים עצמו. המשרד לאיכות הסביבה מכין תוכנית כזאת כחלק ממחויבותה של ישראל לאמנה, כשהיעד הוא הפחתה משמעותית של רמות הזיהום בים, במעגנים ובנחלים. ד”ר ברק חירות מהמכון לחקר ימים ואגמים אמר כי למרות מגמות השיפור שמציג המשרד לאיכות הסביבה,המצב בשפכי הנחלים איננו טוב, ובחופי רחצה שסמוכים לשפכי הנחלים לא נעשות בדיקות מקיפות לגבי כמות הבקטריות והווירוסים הקיימים בהם , ויכולים לפגוע בבריאות הציבור. ד”ר שמעון צוק מאדם טבע ודין אמר כי הם דורשים שינתן לנציג ציבור אפשרות להשתתף בועדה למתן היתר הזרמה לים, הקיימת במשרד לאיכות הסביבה. לסיכום הדיון הוועדה החליטה: א) הוועדה רואה בתוכנית הארצית לשיקום הנחלים פרוייקט לאומי, ופונה לכל הגורמים הנוגעים בדבר לקדם את התוכנית. ב) הוועדה פונה למשרד לאיכות הסביבה לגבש מסקנות לגבי נושא הזיהום במי הים והנחלים ולהגישם לוועדה. © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל
 

Brendan of DNA

New member
השלמת כביש חוצה ישראל

פרוטוקול מס' 2 מישיבת ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לעניין הפעלת כביש חוצה ישראל והמשך סלילתו יום שני, ט"ו בטבת התשס"ה (27 בדצמבר 2004), שעה 12:30 סדר היום: השלמת כביש חוצה ישראל - הקצאת תקציב, תכנון וביצוע.
 
למעלה