הזזת קווי מטרו

rotem1977

New member
הזזת קווי מטרו

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1







 

rotem1977

New member
קו M1 דרום

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
קו M1 דרום
השינוי העיקרי בקו M1 דרום הוא הארכה עד לתחנת גני אביב של רכבת ישראל.
יש עוד שינויים גאומטריים, אבל רק בתנוחה ולא בתחנות ממה שאני ראיתי.

קישור למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...SoyTXmnW10N9/ZTQ6fDsOxPz7Bv8AjXA89r9OwY=&et=1



 

stratomaximus

New member
עוד שינויים בM1 דרום -

קו M1 דרום
השינוי העיקרי בקו M1 דרום הוא הארכה עד לתחנת גני אביב של רכבת ישראל.
יש עוד שינויים גאומטריים, אבל רק בתנוחה ולא בתחנות ממה שאני ראיתי.

קישור למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...SoyTXmnW10N9/ZTQ6fDsOxPz7Bv8AjXA89r9OwY=&et=1
עוד שינויים בM1 דרום -
נעשו כולם לבקשת עיריית חולון וגורמים נוספים בעיר.
1. שינוי ותיק כבר - הזזת התוואי של M1 לציר של מעפילים, אילת, ג'סי כהן, עם תחנת החלפה עם M3 ברח' אילת פינת יוספטל, 300 מטר מתחנת יוספטל של רכבת ישראל. כל האזור שם מיועד לפינוי בינוי עם יצירת מרחב מעורב שימושים.
(התוואי הקודם היה בקוגל ושנקר, עם חפיפה גבוהה לקו הירוק של הרכבת הקלה. תחנת ההחלפה המקורית בין שני קווי המטרו הייתה בגולדה פינת דוד אלעזר, נקודה "לא מעניינת", עם בנייני מגורים בלבד וללא מוקדי עניין להולכי רגל)
&nbsp
2. הוספת תחנה מתבקשת בתל גיבורים (למרגלות הפילבוקס)
 
בציר הזה יהיו רק 2 תחנות? הפילבוקס ואילת / יוספטל?

עוד שינויים בM1 דרום -
נעשו כולם לבקשת עיריית חולון וגורמים נוספים בעיר.
1. שינוי ותיק כבר - הזזת התוואי של M1 לציר של מעפילים, אילת, ג'סי כהן, עם תחנת החלפה עם M3 ברח' אילת פינת יוספטל, 300 מטר מתחנת יוספטל של רכבת ישראל. כל האזור שם מיועד לפינוי בינוי עם יצירת מרחב מעורב שימושים.
(התוואי הקודם היה בקוגל ושנקר, עם חפיפה גבוהה לקו הירוק של הרכבת הקלה. תחנת ההחלפה המקורית בין שני קווי המטרו הייתה בגולדה פינת דוד אלעזר, נקודה "לא מעניינת", עם בנייני מגורים בלבד וללא מוקדי עניין להולכי רגל)
&nbsp
2. הוספת תחנה מתבקשת בתל גיבורים (למרגלות הפילבוקס)
בציר הזה יהיו רק 2 תחנות? הפילבוקס ואילת / יוספטל?
 

darkshadow1

New member
אני לא בטוח על איזה ציר בדיוק אתה מדבר,

בציר הזה יהיו רק 2 תחנות? הפילבוקס ואילת / יוספטל?
אני לא בטוח על איזה ציר בדיוק אתה מדבר,
אבל נראה שהתחנות בסביבה יהיו: צומת חולון (החלפה עם הקו הירוק), הפילבוקס, המעפילים/דב הוז, אילת/יוספטל (החלפה עם M3 ורכבת ישראל) ואז בגין/ברקת.
לפחות לפי התוכנית שפורסמה לפני כמה חודשים.
 
על הציר הזה דברתי , תודה

אני לא בטוח על איזה ציר בדיוק אתה מדבר,
אבל נראה שהתחנות בסביבה יהיו: צומת חולון (החלפה עם הקו הירוק), הפילבוקס, המעפילים/דב הוז, אילת/יוספטל (החלפה עם M3 ורכבת ישראל) ואז בגין/ברקת.
לפחות לפי התוכנית שפורסמה לפני כמה חודשים.
על הציר הזה דברתי , תודה
הציר מעפילים + אילת, מהפילבוקס עד אילת/יוספטל.
אז תהיה לי תחנת מטרו ממש ליד הבית. יפה!!
 

Bus Nerd

Active member
סקרן לקרוא את הפרוטוקולים והנימוקים לשינויים האלו

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
סקרן לקרוא את הפרוטוקולים והנימוקים לשינויים האלו
 

Bus Nerd

Active member
הקישור שבור, באיזו תאריך הייתה הישיבה?

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
הקישור שבור, באיזו תאריך הייתה הישיבה?
 

Ccyclist

Active member
מה הלינק למפת המאסטר ?

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
מה הלינק למפת המאסטר ?
תודה על העלאת השינויים והסיקור המפורט. בלינק שהעלת יש עשרות מסמכים, איזה מהם הוא המאסטר שמראה את כל הרשת ?
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שיש כזה דבר כי כל קו מקודם כתת"ל אחר

מה הלינק למפת המאסטר ?
תודה על העלאת השינויים והסיקור המפורט. בלינק שהעלת יש עשרות מסמכים, איזה מהם הוא המאסטר שמראה את כל הרשת ?
&nbsp
אני לא חושב שיש כזה דבר כי כל קו מקודם כתת"ל אחר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
האם זה אומר שהכל ייגמר במצב חלם שבו כל קו מופעל על ידי מפעיל

אני לא חושב שיש כזה דבר כי כל קו מקודם כתת"ל אחר
האם זה אומר שהכל ייגמר במצב חלם שבו כל קו מופעל על ידי מפעיל
אחר במקום מפעיל אחיד להפעלת כל המערכת כפי שזה הולך בכל מדינה אחרת?
 

Bus Nerd

Active member
לא

האם זה אומר שהכל ייגמר במצב חלם שבו כל קו מופעל על ידי מפעיל
אחר במקום מפעיל אחיד להפעלת כל המערכת כפי שזה הולך בכל מדינה אחרת?
לא
אין קשר בין האפיקים התכנוניים שבהן מקודמות התוכניות לבין שיטת ההפעלה, זה נקבע הרבה אחרי שלב התכנון.

נת"ע רוצים שאת כל קווי הרק"ל יפעיל אותו זכיין. אני מאמין שהמצב יהיה זהה בקווי המטרו (אבל ייתכן שלא ייתנו אותם לזכיין של הרק"ל, אלא יביאו זכיין אחר. ואני בכלל חושב שהמפעילה צריכה להיות רשות התחבורה המטרופולינית)
 

rotem1977

New member
אין מאסטר, צירפתי את כולם בממ"ג carto

מה הלינק למפת המאסטר ?
תודה על העלאת השינויים והסיקור המפורט. בלינק שהעלת יש עשרות מסמכים, איזה מהם הוא המאסטר שמראה את כל הרשת ?
&nbsp
אין מאסטר, צירפתי את כולם בממ"ג carto
 

rotem1977

New member
יש גם M3

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
יש גם M3
https://bit.ly/2NYyfIy לינק לכל התת"לים, התכניות של המטרו הן די בתחילת הרשימה (תת"ל 101-103).
שינויים עיקריים שראיתי ב-M3 (בכחול - תחום התכנית באיטרציה הקודמת, בכתום, תחום התכנית החדשה):
  • הקו הוארך עד שכונת פארק הים החדשה בבת ים
  • הוסיפו את הדיפו, צמוד לכביש 4 ממזרח לחירייה
  • לא שינוי, אבל נחמד לראות את המסילה והתחנה בנתב"ג יחסית לתחנת ר"י והכניסה לטרמינל
  • שינויים בתחום קריית אונו ותל השומר, כולל במיקום התחנות (הוספה של תחנה בתחום קריית אונו, לבקשת העירייה)
  • הסטה מערבה של התוואי ליד ביילינסון
  • הסטה של התוואי בין פתח תקווה לדבורה הנביאה בתל אביב, כולל הזזה של תחנת רמת החייל (מתאר לעצמי שזה בשביל לא לעבור בבני ברק, אבל גם ישרת יותר טוב את שכונת 'נווה שרת מזרח' שמתוכננת מזרחית לאזור התעסוקה
  • את המקטע בין קרית שאול להרצליה עוד לא תכננו (חסר גם בכל התשריטים)














 

rotem1977

New member
תיקון טעות, שמרו על אופציה לבני ברק

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
תיקון טעות, שמרו על אופציה לבני ברק
בתוואי החדש השאירו את שתי האופציות
 

Ccyclist

Active member
החמצת החיבורים במערכת מדאיגה אותי.א.

הזזת קווי מטרו
שתי תכניות מטרו התקבלו בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
שינויים בקו M2
- יש הזזה של הקו מקפלן לחשמונאים (שחור - הקו לפי פרסום קודם, בכתום הקו לפי הפרסום האחרון).
- ויתרו לגמרי על אופציה בבני ברק (בקודם השאירו את שתי האופציות).
- הקו בפתח תקווה עבר צפונה קצת לציר שנראה יותר מרכזי (לא מכיר את העיר).
- כנראה שויתרו על ראש העין, הקו נגמר בסירקין.
לינק למסמכים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Fo...b3Co4C4VtTCEVD7HW43lmjBj0+N7IN1zDDbP06A=&et=1
החמצת החיבורים במערכת מדאיגה אותי.א.
יש דוגמאות רבות של החמצת תחנות מעבר וחיבורים פוטנציאליים בתוכנית. למשל: אי התמשקות בין M2 ו M3 מדרום לביילינסון בפתח תקווה, הירוק ו M1 מדרום לחולון, ואי המגע בין הסגול ל M2 בענף הצפון מזרחי של הקו הסגול.
&nbsp
זה נראה לי כמו חזרה מיותרת על טעויות שאני מכיר מלונדון (הפער בין Walthamstow ל Leytonstone בתחתית, קו צפון לונדון וחוסר הקישורית העגום שלו כי התחתית בדרך כלל נבנתה 500 מטר ומעלה מתחנותיו).
&nbsp
אל "תסבירו" לי על אוטובוסים, כמי שהתגורר 12 שנה בעיר עם מערכת מסילתית עירונית אני יכול לומר לכם שזו המערכת העיקרית שאנשים חיים לפיה ושבמצב כזה האוטובוסים הם אמצעי משלים "למייל האחרון" בלבד.
&nbsp
כמו כן אני חייב לציין את חשיבות המרכזים המשניים בטבעת השניה, ואת חשיבות הגישה המסילתית הרב כיוונית אליהם. נקודות ההתמשקות של ענפי M1, ענפי הקו הירוק והסגול ונקודות המפגש בין M2 לשאר הקווים יקבלו חשיבות של מע"ר משני לכל המקומות שיהיו נגישים אליהם תוך 15 דקות או 7 תחנות. ככל שיש יותר קישוריות כך יש יותר פוטנציאל לנסיעות נגד הכיוון העיקרי למרכז העיר ויותר כוח כלכלי למרכזים המשניים.
&nbsp
הדבר החיובי במערכת שנבנית מאוחר הוא היכולת ללמוד מטעויות של מערכות אחרות.
 

rotem1977

New member
יש ממשקים

החמצת החיבורים במערכת מדאיגה אותי.א.
יש דוגמאות רבות של החמצת תחנות מעבר וחיבורים פוטנציאליים בתוכנית. למשל: אי התמשקות בין M2 ו M3 מדרום לביילינסון בפתח תקווה, הירוק ו M1 מדרום לחולון, ואי המגע בין הסגול ל M2 בענף הצפון מזרחי של הקו הסגול.
&nbsp
זה נראה לי כמו חזרה מיותרת על טעויות שאני מכיר מלונדון (הפער בין Walthamstow ל Leytonstone בתחתית, קו צפון לונדון וחוסר הקישורית העגום שלו כי התחתית בדרך כלל נבנתה 500 מטר ומעלה מתחנותיו).
&nbsp
אל "תסבירו" לי על אוטובוסים, כמי שהתגורר 12 שנה בעיר עם מערכת מסילתית עירונית אני יכול לומר לכם שזו המערכת העיקרית שאנשים חיים לפיה ושבמצב כזה האוטובוסים הם אמצעי משלים "למייל האחרון" בלבד.
&nbsp
כמו כן אני חייב לציין את חשיבות המרכזים המשניים בטבעת השניה, ואת חשיבות הגישה המסילתית הרב כיוונית אליהם. נקודות ההתמשקות של ענפי M1, ענפי הקו הירוק והסגול ונקודות המפגש בין M2 לשאר הקווים יקבלו חשיבות של מע"ר משני לכל המקומות שיהיו נגישים אליהם תוך 15 דקות או 7 תחנות. ככל שיש יותר קישוריות כך יש יותר פוטנציאל לנסיעות נגד הכיוון העיקרי למרכז העיר ויותר כוח כלכלי למרכזים המשניים.
&nbsp
הדבר החיובי במערכת שנבנית מאוחר הוא היכולת ללמוד מטעויות של מערכות אחרות.
יש ממשקים
יש לך ממשק של M2, M3 וסגול בתחנת כפר גנים.
איפה מדרום לחולון אתה רוצה ממשק בין הירוק ל-M1? יש לך שני ממשקים ביניהם, בצומת חולון, ובצומת של ברקת/בגין. אולי אתה מתכוון לממשק בין השלוחה המזרחית של הירוק והשלוחה המזרחית של M1 בראשון לציון?



 

Ccyclist

Active member
כן, אני מתכוון לממשק דרום מזרחי.

יש ממשקים
יש לך ממשק של M2, M3 וסגול בתחנת כפר גנים.
איפה מדרום לחולון אתה רוצה ממשק בין הירוק ל-M1? יש לך שני ממשקים ביניהם, בצומת חולון, ובצומת של ברקת/בגין. אולי אתה מתכוון לממשק בין השלוחה המזרחית של הירוק והשלוחה המזרחית של M1 בראשון לציון?
כן, אני מתכוון לממשק דרום מזרחי.
ברשת מפותחת צריך לשאוף שכל קצה יתחבר למשהו אחר כדי לאפשר תנועה רב כיוונית.
&nbsp
הייתי ממשיך אותה לתחנת המטרו בכביש 412 ואם היה אפשר הייתי שוקל אם כדאי שהיא (או קו המשך מקומי) תמשיך לראשונים אם המטרו מפספס את האזור.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

darkshadow1

New member
אכן נשמע כמו חיבור מתבקש, לפחות עד התחנה על 412.

כן, אני מתכוון לממשק דרום מזרחי.
ברשת מפותחת צריך לשאוף שכל קצה יתחבר למשהו אחר כדי לאפשר תנועה רב כיוונית.
&nbsp
הייתי ממשיך אותה לתחנת המטרו בכביש 412 ואם היה אפשר הייתי שוקל אם כדאי שהיא (או קו המשך מקומי) תמשיך לראשונים אם המטרו מפספס את האזור.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אכן נשמע כמו חיבור מתבקש, לפחות עד התחנה על 412.
לגבי המשך עד הראשונים- יש לי הרגשה שנת"ע נמנעת מלהאריך את הקו הירוק באופן משמעותי כי הוא גם ככה קו מאוד ארוך עם המון תחנות.
 
למעלה