הורדת הילוך מקדימה בעליה

avinoamd2000

New member
הורדת הילוך מקדימה בעליה

הבעיה השרשרת לא יורדת כשמתבקשת הורדת הילוך בקרנק מגלגל השיניים הגדול לאמצעי או מהאמצעי לקטן במהלך העליה כשהשרשרת מתוחה. העצה המבוקשת מה הטכניקה, אם בכלל יש כזו, להתגברות על הבעיה הנ"ל באמצע העליה. אנא המנעו ממתן תשובה בנוסח שיש להוריד המהלך לפני העליה. עוד אציין שמערכת ההילוכים שבה מדובר היא שימנו xt מלפנים וxtr מאחור. תודה אבינועם דור
 

Black Tip

New member
שתי תשובות

א. למרבה הצער, רצוי לקבוע הילוך בגלג"ש הקדמי לפני העלייה, ואת שאר הבחירה לעשות בהמשך בגלגל האחורי. ב. אבחנת נכון את הבעיה: השרשרת מתוחה. כדי לשחרר מתח מהשרשרת צריך להרפות מהפידול לפרק זמן קצר, ואז להמשיך לסובב. כלומר: 1) להעביר הילוך בידית המעביר. 2) להפסיק לפדל ל"חצי שנייה". 3) לחזור לפדל ולקוות שההילוך עבר. בהצלחה
 

darganyuval

New member
הערה:

אל תפסיק לפדל כי אז סביר שהשרשרת לא תעבור מה שאתה צריך לעשות זה לא להוריד ממנה לחץ איך עושים את זה? מגבירים את הקצב מעבירים הילוך ותוך כדי זה מאיטים את הקצב לפידול ממש איטי עד שההילוך עובר הבעיה עם השיטה הזו שצריך המון כוח ברגליים אבל היא עובדת בדוק!
 

shl17

New member
לפטנט קוראים

xtr היחיד שמבטיח העברה חלקה תחת עומס
 

shl17

New member
זה שxtr לא מתאים לכל קראנק

זה חרטא שהמציאו פה בארץ הוא עובד יפה גם עם קרנק 44 32 22 אם אתה לא משתמש בו תחזיר אותו ומהר חוץ מזה נסה עם האליביו להעביר הילוכים בעמידה על הפדלים עם xtr זה הולך
 
אתה מכרת לי את הXTR

והוא לא עובד טוב, בדוק, עוד מעט אבל אני קונה קראנק אז אין בעיה
 
נצל"ש צ'יין סאק../images/Emo5.gif

כמעט כל פעם שאני עובר מגרני גיר לפלטה אז יש צ'יין סאק, מה אפשר לעשות בלי להחליף קראנק? אגב, השילדה היא kona kula
 

roirosenthal2

New member
לדעתי..

נישמע שהגלגל"ש הקטן שלך שחוק, אתה לא צריך להחליף את כל הקראנק אלה רק אותו, אך אפשר גם לנסות לתקן אותו כניראה שמה שקרה הוא שאחת או כמה שיניים נישחקו וקיבלו צורה חלשה של קרס והן לא משחררות את השרשרת אחרי 180 מעלות והשרשרת נישארת על השיניים ומתחילה לעשות 360 מעלות. התיקון הוא שיוף של השיניים הסוררות אבל זהו תיקון ברבון מוגבל ואם כל הגלגל"ש/קארנק שחוק אז הוא יוצר נזק לשרשרת וגם לקסטה האחורית. עמוד קצר ותמציתי: http://www.mountainbikerides.co.uk/fettling/chain_suck.htm אם אתה מחליט לתקן אז קודם תיקרא את האתר הזה - אתר מושקע ואיכותי שכולו על צ'יין סאק http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/ באתר הזה יש מידע על כל הסיבות השונות וגם דרכים לתקן ולמנוע נזקים עתידיים מצ'ין סאק
 
תודה רבה!

אני לא יכול להחליף פלטה ביגלל שאצלי זה בלתי אפשרי, קראנק מאוד מאוד פשוט. ומוזר מה שאתה אומר שיש שחיקה כי אני בקושי בגרני גיר, בעיקר בעיקר בפלטה אמצעית.
 

IcePack

New member
יש לי אותה בעיה...

וזה לא נראה לי פלטה שחוקה כי האופניים שלי חדשות לגמרי... ???
 

roirosenthal2

New member
יכול להיות..

יכול להיות שזה תיכנון לקוי של הקראנק בשילוב עם קצת שחיקה וזה מה שגורם לצ'ין סאק ואולי גם לכל זה יש גם תוספת מצד סוג האופניים הספציפי דוגמא ששמעתי עליה היא אופני גארי פישר, אני לא זוכר את הדגם הספציפי שמגיעים עם קראנק של בונטרייגר ונוצרים בהן המון צי'ן סאק, כאשר אם אני לא טועה הבעייה ניפתרת חלקית ע"י החלפת הגלגל"שים לכאלו מתוצרת שימאנו. ובנוסף לכל יכול להיות שטיפה עיקמת את הגלגל"ש הקטן באיזה מעבר הילוך תחת כוח ששחק איזה שן/עיקם מעט את הגלגל"ש... וכמו כן הגלגל"ש הקטן יותר רגיש לשחיקה - כמות השיניים שמשמשת להעברת הכוח לשרשרת קטנה יותר ולכן על כל שן מופעל יותר כוח, בנוסף לזאת בדרך כלל כאשר משתמשים בגלגל"ש הקטן זה בתנאים של עליות קיצוניות שבהן אתה חייב להפעיל הרבה כוח כדי לטפס.
 

wmark

New member
הורדת הילוך תחת לחץ

1. ישנה נקודה בסיבוב הקרנק שבה יש שן קטנה יותר שמאפשרת לשרשרת ליפול לגלגל הבא. אם תצליח לתזמן את הפליק מהפעלת ידית ההעברה בדיוק לנקודה השרשרת תעבור.אצלי זה בשעה 9. 2. לגבי העברה מפלטה האמצעית לקטנה ישנו עוד פטנט. והוא לבטל את ההגבלה של המעביר הקדמי בבורג המסומן L ז"א שחרר את הבורג עד הסוף ואז המעביר יתן פליק יותר חזק לשרשרת. כמובן שקיים סיכון שהשרשרת תיפול במידה ותעביר בפראות.ישנו אביזר אמריקאי שמונע מהשרשרת ליפול אבל לא ראיתי אותו בארץ עשיתי אחד מעץ אבל השרשרת הרסה אותו. 3. צריך לכוון את מתח הכבל של המעביר הקדמי כאשר השרשרת על הפלטה המרכזית ומאחור על הגלגל הפנימי כך שהמעביר כמעט יגע בשרשרת. 4.לאונרד זין ממליץ על עוד פטנט והוא לתת סיבוב קל למעביר עם כיוון השעון מעבר למקבילות לשרשרת. 5. בסיכומו של דבר הענין לא פשוט והכי קל כמו תמיד זה לתכנן מראש.
 
למעלה