הוראה מתקנת

רננה14

New member
הוראה מתקנת

הוראה מתקנת במתימטיקה לבת 15. במה מדובר? מתי צריך? האם זה עזר למישהו? האם אח"כ המקצוע יובן יותר בקלות???
 
הוראה מתקנת במתמטיקה

מאד חשוב לדעת מדוע את שואלת. הוראה מתקנת בדרך כלל יש צורך לתת למי שמתקשה בהוראה הרגילה ולא רכש את מיומנויות היסוד בצורה תקינה. אולי תוכלי להוסיף קצת פרטים - מי אמר שצריך ? למה ? מה לא מובן קודם.... וכך אוכל להתייחס יותר ברצינות לשאלות, וספיצפית למקרים שתעלי.
 

רננה14

New member
הוראה מתקנת

תודה להתייחסותך. אנסה לפרט. באבחון הפסיכו דידקטי המאבחן אמר שמתגלה קושי משמעותי בחשבון. בעיקרון לקחתי לה מורה פרטית בחודשים האחרונים ואני רואה שלא קל לה, לא בשביל משהו שמעל 7-8 בציונים (אם לנסות לכמת את זה..) אז חשבתי שאם הוראה מתקנת במקרה כזה אמורה להקפיץ אותה כך שיובן לה יותר וייקל לה, אני אשתדל לתת.
 
יונה שאלה אם כבר הילד וההורים הגיעו

למסקנה כי צריך התערבות של מורה פרטי לעזרה האם לא כדאי לקחת מהתחלה מורה שמתמחה בהוראה מתקנת? לפי הבנתי מורה להוראה מתקנת במתמטיקה לצורך העיניין היא מורה שמלדמת את אותו החומר שמורה פרטית רגילה מלמדת אך למורה להורא מתקנת יש שיטות רבות יותר להעביר את החומר מאשר מורה שלא למדה את החלק הקשור בהוראה מתקנת. נכון שלרוב תלמידי התיכון לוקחים עזרה במתמטיקה כי אכן זהוא מקצוע לא קל במיוחד לאלו שיושבים ב-4 או 5 יחידות לבגרות אך האם עזרה של הוראה מתקנת לא תהיה אפקטיבית יותר מאשר עזרה של מורה רגילה? ואם מדובר במחיר אז ישנם מורות רבות שלמרות שהן לא מתמחות בלקויי למידה הן לוקחות מחריים מפוצצים ורק בגלל שהן מלמדות רק ל-5 יחידות.
 
הוראה מתקנת במתמטיקה

כידוע בארץ (ולצערי הרב) הרבה ילדים בשביל להצליח במקצוע המתמטיקה נעזרים במורים פרטיים במיוחד בגילאי תיכון. מורים פרטיים למתמטיקה יש הרבה החוכמה היא למצוא מורה טוב שיסביר טוב שהילד יבין ויהיה לו קל יותר בכיתה. אני אישית חושבת שאם כבר נעזרים בהוראה פרטית אז כן להעזר במורה שיודע לעבוד עם ילדים לקויי למידה. ולמה אני חושבת כך כי מורים אלו יש להם שיטות רבות להסבר חומר. כיום הרבה מורים נותנים שיעורים פרטיים, המבחר הוא גדול והרבה מורים הפכו את השיעורים לבית חרושת לכסף. חשוב למצוא מורה שיהיה באותו הראש של הילד, שיבין בדיוק איפה מתקשה הילד ואיך להעביר לו את החומר בצורה הטובה ביותר. אם לילדה יש בעיה במתמטיקה אכן מורה להוראה מתקנת תוכל לעזור לה ואולי לשפר מעט את ההשגים או לפחות לעזור לילדה בחוסר האונים כלפי המקצוע ואף לשפר לה את ההרגשה. השאלה שנשאלת למה הילדה צריכה מורה: בשביל לשפר ציונים כי בכיתה נמצאת מורה שלא יודעת להעביר את החומר או שהילדה זקוקה לעזרה של מורה להוראה מתקנת כי ישנה בעיה של לקות למידה . אצלי בבית למשל הבן הוא לקוי למידה ונעזר במורה למתמטיקה שעובדת עם לקויי למידה. לקח לנו זמן להגיע אליה. היו לו כמה מורים שלא ממש הועילו לו עד שהגענו למורה שהוא נמצא איתה עכשיו. ורק להדגמה אם המורה שעוזרת לו עכשיו אחרי חודש וחצי שלמד איתה העלה את הציון במבחן ב-15 נקודות. היום אחרי שהוא איתה חצי שנה בערך העלה את הציון מ-40 בסוף שנה ל-75 במבחן מעבר בקיץ. לסיכום אני בדעה שאם כבר לוקחים מורה פרטית אז כן כדאי לקחת מורה להוראה מתקנת
 
למעלה