הוקל לי

ברוריהה

New member
הוקל לי

מאוד נלחצתי כשקראתי שחושבים להחזיר את הלימודים כסידרם ביום שני. המחשבה על אוטובוס מלא ילדים בכבישים המופגזים הפחידה אותי. המחשבה על 23 ילדים בכיתה ומורה+סיעת בלבד להרגיע אותם במידת הצורך הטרידה אותי. זה נראה היה לי מאוד לא הגיוני. הוקל לי מאוד לקבל עדכון שעד תום המלחמה לא יפתח כאן בית הספר. שמחה שיש אנשים עם שיקול דעת בריא במועצה אפשר לסמוך עליהם !
 

Shampile

New member
אכן. גם לי זה היה קשה לשמוע

מצד שני, אני מתפללת להחזרת שיגרה. הבנות משתגעות. דווקא ליה הקטנה לקחה את חוסר השגרה הכי קשה: אין לילות, אין ימים והיא פיתחה חרדת נטישה איומה. ממש קשה. אני מקנאה בך שאת שוב בבית. גם אני רוצה!
 

ברוריהה

New member
גם אצלינו רודד לא מאופס

הוא צמוד אמא. אפילו אצל אבא הוא צורח שהוא רוצה את אמא. מצד אחד רוצה שיגמר כבר. מצד שני רוצה שיגמר עם תוצאות ולא יגמר באמצע ...
 
לאילו תוצאות את מצפה?

הציפיה של הציבור להכרעה מוחלטת היא אולי נקודת התורפה של המבצע הזה. חשוב לזכור שהחמאס בימים אלו עושה במכנסיים ונאלץ לחזור חפוי ראש לאותה קהיר שתחילה צעק כי היא האוייב שלו לא פחות מישראל פחות או יותר, ולבקש ממובארק שיבקש מישראל לתת לכמה בכירים שלו לעבור את הגבול מבלי להוריד עליהם טיל לשם הדיונים לגבי הפסקת אש. טוב לנו חמאס שולט ברצועה המפחד מאיתנו מאשר רצועה שאף אחד לא שולט בה, כאוס טוטאלי, שפשוט יחייב את צה"ל להמשיך ולהתפלש בבוץ, ועדיין יהיו קסאמים ופצמ"רים כי לא צריך הברחות בשביל זה (ולראיה, היו קסאמים, והיו הרבה פצמ"רים, עוד לפני ההתנתקות כשצה"ל שלט בציר פילדלפי). אני מקווה שאלה המנהלים בפועל את המערכה הזו ישארו ממוקדים כפי שהיו לאורך כל הדרך, ולא יגררו אותנו להסתבכות שלא לצורך לשם תחנות רוח, רק כי עכשיו כולם ששים לראות את החמאס נמחק.
 

ברוריהה

New member
לא מצפה להכרעה מוחלטת

אבל מבחינתי הפסקת הירי על באר שבע אשדוד ואשקלון לא מספקת. אני כן מצפה לירידה משמעותית בירי על כל האיזור - כלומר שירי על האיזור יהיה אירוע נדיר וראוי לציון ולא שגרתי ויומיומי שעובר מעל הראש של רוב המדינה הזאת. אני כן מצפה שירי על האיזור יגרור בכל פעם תגובה ראויה מצד צה"ל. ברור לי שלא כל ירי יגרור מבצע של שבועיים פלוס, אבל כן מצפה שכל ירי יגרור אחריו תקיפה של חה"א של האיזור שממנו בוצע הירי. אני מצפה שהמבצע הזה יגרום לצד השני לחשוב פעמיים לפני שהוא עושה משהו שיכאב לו בסופו של דבר יותר ממה שהוא כואב לנו.
 
../images/Emo45.gif אז אני איתך ../images/Emo140.gif

סתם יש לי חום כבר מכל הקריאות לא להפסיק עד שהחמאס יתמוטט. גם אותי הפסקת הירי על באר שבע לא תספק, אנחנו נכנסנו לטווח בשביל שלכם יהיה שקט, ואם לכם לא יהיה זה אומר שהפרו את השקט שלנו ואת שגרת החיים שלנו לחינם. טוב, לא לחינם, אחרי ששמעתי טיל עובר מעלי ועושה את דרכו אל החולות שנמצאים כמה קילומטרים דרומה ואחרי שפגע טיל בחולות שקרובים לבית של סבא וסבתא שלי אני כבר לא אגלגל יותר עיניים בכל פעם שאני אשמע "רקטת קסאם התפוצצה בשטח פתוח במערב הנגב, אין נפגעים ולא נגרם נזק".
 

ק א סי

New member
אני ממש כועסת על מערכת החינוך אצלנו

הם עשו לעצמם חיים קלים. אין לימודים, אז אין כלום. המורה והגננת עשו טלפון אחד לכל תלמיד בתחילת המלחמה לצאת לידי חובה. יש פורום כיתתי וילדים פונים למורה, אבל היא לא רואה לנכון להיכנס לפורום לעודד אותם. פעם אחת הוציאו במרוכז את את אחת הילדים לבית ספר במרכז. מעבר לזה כלום. ואקום מוחלט. שום חשיבה יצירתית. אין מינימום השקעה. אפילו תנועת הנוער לא מנסה לעשות כלום לחניכים שלה.
 

ברוריהה

New member
לא רוצה לזרות מלח על הפצעים

אבל אני מוכרחה לציין שבמצבים כאלה אני ממש שמחה שאני במערכת הקיבוצית. גם מבחינת החינוך, יש קשר רציף עם המחנכת של לוטן ועם צוות המטפלות בגן של רודד. גם מבחינת גיבוי ועזרה הדדית, יש מורה חיילת שמבלה כמה שעות ביום עם הילדים במקלט. יש פעילויות שאנחנו מארגנים במקלטים פה. משתדלים להפעיל כמה שיותר ארוחות משותפות באיזור ממוגן. וגם בנוגע להפוגה, משתדלים לצאת במסגרת קבוצתית כדי שלילדים יהיו את החברים שלהם.
 

ק א סי

New member
תזרי, תזרי... ../images/Emo13.gif

זה ידוע שמערכת החינוך הקיבוצית טובה יותר מהלאומית. יש לנו חברים בקיבוץ ליד שדרות. וכמה שקשה להם שנים (וקשה מאוד), מצבם טוב ממצבם של תושבי שדרות.
 
ידוע?

(בלי קשר למלחמה) אני כילדה הייתי במערכת חינוך קיבוצית ויש לי ממש טראומה... חבל להכליל.
 

ק א סי

New member
כן ידוע

ולכל כלל יש היוצא מהכלל. (אני לא מדברת על חיים בקיבוץ, רק על החינוך, שהרבה תושבי חוץ באים אליו מרחוק).
 
גם אני מדברת בדיוק על זה.

למה את סבורה שזה כלל, ושלא את מכירה מקרה פרטי אחד ואני מקרה פרטי אחר?
 

ק א סי

New member
כי אני מכירה מישהי בתנועה הקיבוצית

שיש לה נתונים מדוייקים ארציים. והמוןןןן רוצים ללמוד בתנועה הקיבוצית (הכוונה לאנשים שאינם תושבי קיבוץ).
 
אז מה אם המון רוצים? מה זה אומר?

גם כשאני הייתי ילדה היה הרבה ביקוש לבית ספר בו אני למדתי. דברי עם ילדי החוץ הבוגרים, ותגלי שזה שההורים רוצים לא אומר שהילדים היו מרוצים. הביקוש הוא רק בגלל האליטיסטיות של המסגרת ובגלל שהיא נראית נוצצת, אך לא כל הנוצץ הוא זהב.
 

שי ז.

New member
זה כבר תלוי במחנכת ובהנהלה

אצלנו המנהלת זמינה כל הזמן, מתכתבת בפורום הכיתה תוך הקפדה לענות לכולם ולחזק את כולם (כולל אותנו ההורים) ועורכת סבבי טלפונים כל הזמן בין כולם תוך עידוד ועזרה בכל מה שצריך. בקשר להפעלות ופעילויות צריך להבין את הקושי שבזה. גם למפעילים יש משפחות וגם מדריכי תנועות הנוער מפחדים להסתובב בחוץ. במצב הנוכחי לדעתי העיריות והמועצות צריכות להשקיע את כל המאמצים במי שלא יכול להוציא את המשפחה לבד וכל השאר צריכים להתארגן בכוחות עצמם.
 

ק א סי

New member
אז תנועת הנוער הפתיעה אותי עכשיו לטובה

לקח להם זמן אבל עכשיו יש ארגון. 4 ימים בשבוע במקלט של בית הספר הם מעבירים פעילות. המדריכים עברו קורס מיוחד להתמודדות עם המצב. אז לילד הגדול לפחות תהיה קצת פעילות. וזה נכון שזה תלוי במנהלת וההנהלה. ולצערי זה מייצג את מה שידענו תמיד. שההנהלה בבית הספר שלנו על הפנים וכך גם החינוך (או יותר נכון - החוסר חינוך).
 

אמאiהבתR

New member
גם אצלנו לשמחתי ביטלו את החזרה ללימודים למרות

שבתיחלה דברו ע"כ שי"ב חוזרים. בשנה שעברה היו חודשיםם של שביתה והמערכת ידעה היטב להתגבר על הפער! שום דבר לא בוער. הבריאות הנפשית והפיזית של הילדים חשובה יותר!!!!
 
למעלה