טיפים מניסיוני. מקווה שיעזרו...
גם אני עוסקת פטורה ופדנטית לא קטנה, כך שלפני שעשיתי כל צעד ביררתי את תקפות הדברים ברשויות המס.
אז ככה:
קודם כול, המובן מאליו: לפני שאתה בכלל חושב להדפיס קבלה אתה חייב לפתוח תיק עוסק פטור, ז"א לגשת למע"מ... למס הכנסה... לביטוח לאומי... כדי שהכול יהיה "חוקי".
לא ידוע לי על תכנה להפקת קבלות, אבל אני מבינה שמבחינת הרשויות אתה יכול אפילו ללכת לחנות ולרכוש פנקס ריק, אבל אז אתה צריך למלא את כל הפרטים שלך שוב ושוב ושוב.
מה צריך להיות רשום על כל קבלה?
1. שם מלא.
2. כתובת העסק.
3. המילים "עוסק פטור" ומספר תעודת הזהות שלך.
הוסבר לי שלכל קבלה אמור להיות העתק אחד שנשאר אצלך אחרי שאתה מגיש אותו ללקוח.
אבל -
אם אתה מתכוון להיעזר בשירותיו של רו"ח, אתה צריך שישארו לך שני העתקים (חייבת לציין שלא ממש ברור לי למה. הרי אפשר לצלם כל דבר בימינו).
אני הדפסתי את הקבלות שלי בבית דפוס ודאגתי שיהיו בפנקס שלושה עמודים (שני העתקים) לכל קבלה. זו השקעה קטנה, אבל הסכום אינו בשמיים.
שיהיה בהצלחה!