הוספת תחנות לטובת המטיילים

מצב
הנושא נעול.

elimetayel

New member
הוספת תחנות לטובת המטיילים

הוספת תחנות לטובת המטיילים
שלום לכם!
קווי אוטובוסים בינעירוניים שמסלול נסיעתם עובר בכניסות למסלולי טיולים אבל אין תחנות העלאה \ הורדה,
כוונתי למקרים בהם אין תחנות קרובות ומקומות בהם לא חסר מקום לתחנה.

כולנו שמענו על בעיית הפריצות לרכבים חונים בכניסות למסלולי טיולים,
תחנות אוטובוס ( לקווים שממילא עוברים בכביש! ) גם יעזרו לטייל בביטחה.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא קווים העוברים בכביש 90 בקטע בין עין גדי למצדה, עוברים שם לפחות 4 קווים - 444, 384, 486, 421
שאלו כל מטייל ותראו כמה מתבקש להוסיף תחנות הורדה והעלאה בפניה לנחל משמר ולנחל צאלים.
במקרה הזה פניתי לפני שנים רבות לחברת "אגד" + משרד התחבורה והעליתי חרס בידי.

דוגמא נוספת שבעקבותיה התעוררתי שוב לנושא - בימים האחרונים 'גיליתי' שיש 2 קווי אוטובוס של 'מטרופולין' הנוסעים בכביש 171 בקטע שבין צומת הרוחות לצומת הר חריף,
קו אחד - 162 מבאר שבע וקו שני - 61 ממצפה רמון,
2 הקווים מיועדים ככל הנראה לחיילים המשרתים בהר חריף - גבול מצרים, תדירותם נמוכה,
( אגב, נראה שאותו אוטובוס נוסע בבוקר מבאר שבע להר חריף, מחליף מספר ויוצא לפנה"צ למצפה רמון, חוזר אחה"צ להר חריף, מחליף מספר וחוזר לפנות ערב לבאר שבע )
בכל מקרה - יעזור מאוד למטיילים באזור אם יוסיפו 2 תחנות הורדה והעלאה על ציר הנסיעה - תחנה אחת בפניה לנחל ניצנה, והשניה בפניה לבורות לוץ.
במקרה הזה אין הרבה מטיילים באיזור אך כיוון שהכביש הנ"ל מסתיים בגבול - אין שם נפח תנועה אחר המאפשר טרמפים למשל, וכנ"ל בעיית החניה הבטוחה.

בקיצור - מה דעתכם - האם ואיך אפשר לקדם את הנושא?

תודה מראש לעונים!
 

olli3

New member
מנהל
זה קצת טריקי כי יש כאן שני גופים שמעורבים.

הוספת תחנות לטובת המטיילים
שלום לכם!
קווי אוטובוסים בינעירוניים שמסלול נסיעתם עובר בכניסות למסלולי טיולים אבל אין תחנות העלאה \ הורדה,
כוונתי למקרים בהם אין תחנות קרובות ומקומות בהם לא חסר מקום לתחנה.

כולנו שמענו על בעיית הפריצות לרכבים חונים בכניסות למסלולי טיולים,
תחנות אוטובוס ( לקווים שממילא עוברים בכביש! ) גם יעזרו לטייל בביטחה.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא קווים העוברים בכביש 90 בקטע בין עין גדי למצדה, עוברים שם לפחות 4 קווים - 444, 384, 486, 421
שאלו כל מטייל ותראו כמה מתבקש להוסיף תחנות הורדה והעלאה בפניה לנחל משמר ולנחל צאלים.
במקרה הזה פניתי לפני שנים רבות לחברת "אגד" + משרד התחבורה והעליתי חרס בידי.

דוגמא נוספת שבעקבותיה התעוררתי שוב לנושא - בימים האחרונים 'גיליתי' שיש 2 קווי אוטובוס של 'מטרופולין' הנוסעים בכביש 171 בקטע שבין צומת הרוחות לצומת הר חריף,
קו אחד - 162 מבאר שבע וקו שני - 61 ממצפה רמון,
2 הקווים מיועדים ככל הנראה לחיילים המשרתים בהר חריף - גבול מצרים, תדירותם נמוכה,
( אגב, נראה שאותו אוטובוס נוסע בבוקר מבאר שבע להר חריף, מחליף מספר ויוצא לפנה"צ למצפה רמון, חוזר אחה"צ להר חריף, מחליף מספר וחוזר לפנות ערב לבאר שבע )
בכל מקרה - יעזור מאוד למטיילים באזור אם יוסיפו 2 תחנות הורדה והעלאה על ציר הנסיעה - תחנה אחת בפניה לנחל ניצנה, והשניה בפניה לבורות לוץ.
במקרה הזה אין הרבה מטיילים באיזור אך כיוון שהכביש הנ"ל מסתיים בגבול - אין שם נפח תנועה אחר המאפשר טרמפים למשל, וכנ"ל בעיית החניה הבטוחה.

בקיצור - מה דעתכם - האם ואיך אפשר לקדם את הנושא?

תודה מראש לעונים!
זה קצת טריקי כי יש כאן שני גופים שמעורבים.
האחד הוא משרד התחבורה והשני הוא המועצה המקומית או נתיבי ישראל. משרד התחבורה, זה יותר קל. הם אלו שמאשרים תחנה אבל במידה ולא קיים כל מפרץ, עמוד תחנה או סככה הם פונים לרשות המקומית/נתיבי ישראל בבקשה לבחינת הסדרי בטיחות במקום ורק לאחר שהסדרי הבטיחות נמצאו כתקינים, מתאפשרת הקמת תחנה במקום.
&nbsp
הבעיה היא, שכיום על כל תחנה חדשה שמתווספת חובה שיהיה בצומת רמזור או כיכר או שמציבים תחנה רק בצד שבו אין לאן לחצות את הכביש. וגם לשם הצבת התחנה יש צורך בהסדרת הדרך כך שיהיה מפרץ מסודר לעצירת אוטובוס.
&nbsp
למרות כל זאת, אפשר לקדם את הנושא. שלחתי לך מסר פרטי.
 

elimetayel

New member
תודה!

זה קצת טריקי כי יש כאן שני גופים שמעורבים.
האחד הוא משרד התחבורה והשני הוא המועצה המקומית או נתיבי ישראל. משרד התחבורה, זה יותר קל. הם אלו שמאשרים תחנה אבל במידה ולא קיים כל מפרץ, עמוד תחנה או סככה הם פונים לרשות המקומית/נתיבי ישראל בבקשה לבחינת הסדרי בטיחות במקום ורק לאחר שהסדרי הבטיחות נמצאו כתקינים, מתאפשרת הקמת תחנה במקום.
&nbsp
הבעיה היא, שכיום על כל תחנה חדשה שמתווספת חובה שיהיה בצומת רמזור או כיכר או שמציבים תחנה רק בצד שבו אין לאן לחצות את הכביש. וגם לשם הצבת התחנה יש צורך בהסדרת הדרך כך שיהיה מפרץ מסודר לעצירת אוטובוס.
&nbsp
למרות כל זאת, אפשר לקדם את הנושא. שלחתי לך מסר פרטי.
תודה!
תשובה פרטית בדרך.

תגובות \ קשרים נוספים?...
 
עוד תחנות מבוקשות

הוספת תחנות לטובת המטיילים
שלום לכם!
קווי אוטובוסים בינעירוניים שמסלול נסיעתם עובר בכניסות למסלולי טיולים אבל אין תחנות העלאה \ הורדה,
כוונתי למקרים בהם אין תחנות קרובות ומקומות בהם לא חסר מקום לתחנה.

כולנו שמענו על בעיית הפריצות לרכבים חונים בכניסות למסלולי טיולים,
תחנות אוטובוס ( לקווים שממילא עוברים בכביש! ) גם יעזרו לטייל בביטחה.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא קווים העוברים בכביש 90 בקטע בין עין גדי למצדה, עוברים שם לפחות 4 קווים - 444, 384, 486, 421
שאלו כל מטייל ותראו כמה מתבקש להוסיף תחנות הורדה והעלאה בפניה לנחל משמר ולנחל צאלים.
במקרה הזה פניתי לפני שנים רבות לחברת "אגד" + משרד התחבורה והעליתי חרס בידי.

דוגמא נוספת שבעקבותיה התעוררתי שוב לנושא - בימים האחרונים 'גיליתי' שיש 2 קווי אוטובוס של 'מטרופולין' הנוסעים בכביש 171 בקטע שבין צומת הרוחות לצומת הר חריף,
קו אחד - 162 מבאר שבע וקו שני - 61 ממצפה רמון,
2 הקווים מיועדים ככל הנראה לחיילים המשרתים בהר חריף - גבול מצרים, תדירותם נמוכה,
( אגב, נראה שאותו אוטובוס נוסע בבוקר מבאר שבע להר חריף, מחליף מספר ויוצא לפנה"צ למצפה רמון, חוזר אחה"צ להר חריף, מחליף מספר וחוזר לפנות ערב לבאר שבע )
בכל מקרה - יעזור מאוד למטיילים באזור אם יוסיפו 2 תחנות הורדה והעלאה על ציר הנסיעה - תחנה אחת בפניה לנחל ניצנה, והשניה בפניה לבורות לוץ.
במקרה הזה אין הרבה מטיילים באיזור אך כיוון שהכביש הנ"ל מסתיים בגבול - אין שם נפח תנועה אחר המאפשר טרמפים למשל, וכנ"ל בעיית החניה הבטוחה.

בקיצור - מה דעתכם - האם ואיך אפשר לקדם את הנושא?

תודה מראש לעונים!
עוד תחנות מבוקשות
כביש 171 במסעף בור חמת, כביש 40 (לכיוון דרום בלבד) במסעף שמורת פורה.
 
אפשר וכדאי

הוספת תחנות לטובת המטיילים
שלום לכם!
קווי אוטובוסים בינעירוניים שמסלול נסיעתם עובר בכניסות למסלולי טיולים אבל אין תחנות העלאה \ הורדה,
כוונתי למקרים בהם אין תחנות קרובות ומקומות בהם לא חסר מקום לתחנה.

כולנו שמענו על בעיית הפריצות לרכבים חונים בכניסות למסלולי טיולים,
תחנות אוטובוס ( לקווים שממילא עוברים בכביש! ) גם יעזרו לטייל בביטחה.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא קווים העוברים בכביש 90 בקטע בין עין גדי למצדה, עוברים שם לפחות 4 קווים - 444, 384, 486, 421
שאלו כל מטייל ותראו כמה מתבקש להוסיף תחנות הורדה והעלאה בפניה לנחל משמר ולנחל צאלים.
במקרה הזה פניתי לפני שנים רבות לחברת "אגד" + משרד התחבורה והעליתי חרס בידי.

דוגמא נוספת שבעקבותיה התעוררתי שוב לנושא - בימים האחרונים 'גיליתי' שיש 2 קווי אוטובוס של 'מטרופולין' הנוסעים בכביש 171 בקטע שבין צומת הרוחות לצומת הר חריף,
קו אחד - 162 מבאר שבע וקו שני - 61 ממצפה רמון,
2 הקווים מיועדים ככל הנראה לחיילים המשרתים בהר חריף - גבול מצרים, תדירותם נמוכה,
( אגב, נראה שאותו אוטובוס נוסע בבוקר מבאר שבע להר חריף, מחליף מספר ויוצא לפנה"צ למצפה רמון, חוזר אחה"צ להר חריף, מחליף מספר וחוזר לפנות ערב לבאר שבע )
בכל מקרה - יעזור מאוד למטיילים באזור אם יוסיפו 2 תחנות הורדה והעלאה על ציר הנסיעה - תחנה אחת בפניה לנחל ניצנה, והשניה בפניה לבורות לוץ.
במקרה הזה אין הרבה מטיילים באיזור אך כיוון שהכביש הנ"ל מסתיים בגבול - אין שם נפח תנועה אחר המאפשר טרמפים למשל, וכנ"ל בעיית החניה הבטוחה.

בקיצור - מה דעתכם - האם ואיך אפשר לקדם את הנושא?

תודה מראש לעונים!
אפשר וכדאי

חשוב להבין את החסמים.
1. תחנה מאושרת על ידי הרשות המקומית האזורית בכבישים שאנם "כבישי מע"צ", ועל ידי החברה הלאומית לדרכים בדרכים שכן, לאחר מכן הבקשה עוברת גם למפקח על התעבורה בכל אזור לאישור נוסף והוא בודק אם כל הדרישות הבטיחותיות נענות (בכבישים בינעירוניים לרוב נדרש הסדרת מפרץ), ומוודא שיהיה קו אוטובוס שיעצור שם (כלומר שהמפעיל והממונה המחוזי על התח"צ אכן מתכוונים להוסיף עצירה לשירות שעובר שם ברגע שהתחנה תוקם).
2. מאחר ולרוב מדובר בכבישים בינעירוניים הרי שלרוב יש צורך בהסדרה תשתיתית, לפעמים גם בהפקעת שטח לצורך הרחבת הכביש כדי לייצר מפרץ ולעיתים בהשקעת סכום כסף נכבד. כמו-כן צריך שתהיה יכולת לחצות בבטחה (לתחנה בצד השני של הכביש). כלומר, גם אם כולם בעד ורותים, עדיין לא בהכרח זה אפשרי בעלות סבירה.
 

טשאפק 2

New member
צריך גוף שידחף לביצוע הדברים, ואולי גם ישתתף במימון

אפשר וכדאי

חשוב להבין את החסמים.
1. תחנה מאושרת על ידי הרשות המקומית האזורית בכבישים שאנם "כבישי מע"צ", ועל ידי החברה הלאומית לדרכים בדרכים שכן, לאחר מכן הבקשה עוברת גם למפקח על התעבורה בכל אזור לאישור נוסף והוא בודק אם כל הדרישות הבטיחותיות נענות (בכבישים בינעירוניים לרוב נדרש הסדרת מפרץ), ומוודא שיהיה קו אוטובוס שיעצור שם (כלומר שהמפעיל והממונה המחוזי על התח"צ אכן מתכוונים להוסיף עצירה לשירות שעובר שם ברגע שהתחנה תוקם).
2. מאחר ולרוב מדובר בכבישים בינעירוניים הרי שלרוב יש צורך בהסדרה תשתיתית, לפעמים גם בהפקעת שטח לצורך הרחבת הכביש כדי לייצר מפרץ ולעיתים בהשקעת סכום כסף נכבד. כמו-כן צריך שתהיה יכולת לחצות בבטחה (לתחנה בצד השני של הכביש). כלומר, גם אם כולם בעד ורותים, עדיין לא בהכרח זה אפשרי בעלות סבירה.
צריך גוף שידחף לביצוע הדברים, ואולי גם ישתתף במימון
האם החברה להגנת הטבע פועלת בנידון? מודעת לצרכים? זה די נופל במנדט שלה - להקל על אנשים לטייל, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית.
 

olli3

New member
מנהל
הם מתנגדים באופן גורף להקמת קווי רכבת...

צריך גוף שידחף לביצוע הדברים, ואולי גם ישתתף במימון
האם החברה להגנת הטבע פועלת בנידון? מודעת לצרכים? זה די נופל במנדט שלה - להקל על אנשים לטייל, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית.
הם מתנגדים באופן גורף להקמת קווי רכבת...
בין היתר מובילים את המאבק כנגד קו הרכבת לאילת. לתפיסתם מספיק בטיסות מת"א לאילת ואין צורך ברכבת עבור נוסעים ללא התייחסות למשא. כאילו שכולם גרים באיזור המרכז וכאילו ששדה דב כל כך נגיש מכל מקום במרכז וכאילו שרק לתושבי המרכז מגיעה האפשרות לנסוע בצורה נוחה יותר ומהירה יותר לאילת.
&nbsp
אותו הדבר לגבי הקו המהיר לירושלים, החשמול בחיפה ועוד ועוד ועוד...
 

טשאפק 2

New member
אין כל קשר בין הסוגיות

הם מתנגדים באופן גורף להקמת קווי רכבת...
בין היתר מובילים את המאבק כנגד קו הרכבת לאילת. לתפיסתם מספיק בטיסות מת"א לאילת ואין צורך ברכבת עבור נוסעים ללא התייחסות למשא. כאילו שכולם גרים באיזור המרכז וכאילו ששדה דב כל כך נגיש מכל מקום במרכז וכאילו שרק לתושבי המרכז מגיעה האפשרות לנסוע בצורה נוחה יותר ומהירה יותר לאילת.
&nbsp
אותו הדבר לגבי הקו המהיר לירושלים, החשמול בחיפה ועוד ועוד ועוד...
אין כל קשר בין הסוגיות
אין זה נכון שהם מתנגדים באופן גורף להקמת קווי רכבת, ומכל מקום זה לא קשור - ברור שעמדתם בסוגיית תחנות אוטובוס בסמוך לאתרי טיול תהיה חיובית.
 
שדה דב ייסגר הרבה לפני שכל תוכנית ריאלית למסילת רכבת לאילת

הם מתנגדים באופן גורף להקמת קווי רכבת...
בין היתר מובילים את המאבק כנגד קו הרכבת לאילת. לתפיסתם מספיק בטיסות מת"א לאילת ואין צורך ברכבת עבור נוסעים ללא התייחסות למשא. כאילו שכולם גרים באיזור המרכז וכאילו ששדה דב כל כך נגיש מכל מקום במרכז וכאילו שרק לתושבי המרכז מגיעה האפשרות לנסוע בצורה נוחה יותר ומהירה יותר לאילת.
&nbsp
אותו הדבר לגבי הקו המהיר לירושלים, החשמול בחיפה ועוד ועוד ועוד...
שדה דב ייסגר הרבה לפני שכל תוכנית ריאלית למסילת רכבת לאילת
תבוצע ותושלם.
בדיוק השבוע רש"ת פירסמה מכרז לתכנון שדה תעופה פנים ארצי חדש באזור מינחת עין שמר (מזרחית לחדרה) שפעילות התעופה האזרחית הפרטית תעבור אליו מהרצליה ומשדה דב.
[URL]http://www.iaa.gov.il/he-IL/Tenders/Tenders_List/Tenders/Pages/Log_hoze_2014_070_0564_00.aspx[/URL]
טיסות לאילת מאזור המרכז יבוצעו בעתיד רק מנתב"ג.
 

elimetayel

New member
תודה לנציג

הוספת תחנות לטובת המטיילים
שלום לכם!
קווי אוטובוסים בינעירוניים שמסלול נסיעתם עובר בכניסות למסלולי טיולים אבל אין תחנות העלאה \ הורדה,
כוונתי למקרים בהם אין תחנות קרובות ומקומות בהם לא חסר מקום לתחנה.

כולנו שמענו על בעיית הפריצות לרכבים חונים בכניסות למסלולי טיולים,
תחנות אוטובוס ( לקווים שממילא עוברים בכביש! ) גם יעזרו לטייל בביטחה.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא קווים העוברים בכביש 90 בקטע בין עין גדי למצדה, עוברים שם לפחות 4 קווים - 444, 384, 486, 421
שאלו כל מטייל ותראו כמה מתבקש להוסיף תחנות הורדה והעלאה בפניה לנחל משמר ולנחל צאלים.
במקרה הזה פניתי לפני שנים רבות לחברת "אגד" + משרד התחבורה והעליתי חרס בידי.

דוגמא נוספת שבעקבותיה התעוררתי שוב לנושא - בימים האחרונים 'גיליתי' שיש 2 קווי אוטובוס של 'מטרופולין' הנוסעים בכביש 171 בקטע שבין צומת הרוחות לצומת הר חריף,
קו אחד - 162 מבאר שבע וקו שני - 61 ממצפה רמון,
2 הקווים מיועדים ככל הנראה לחיילים המשרתים בהר חריף - גבול מצרים, תדירותם נמוכה,
( אגב, נראה שאותו אוטובוס נוסע בבוקר מבאר שבע להר חריף, מחליף מספר ויוצא לפנה"צ למצפה רמון, חוזר אחה"צ להר חריף, מחליף מספר וחוזר לפנות ערב לבאר שבע )
בכל מקרה - יעזור מאוד למטיילים באזור אם יוסיפו 2 תחנות הורדה והעלאה על ציר הנסיעה - תחנה אחת בפניה לנחל ניצנה, והשניה בפניה לבורות לוץ.
במקרה הזה אין הרבה מטיילים באיזור אך כיוון שהכביש הנ"ל מסתיים בגבול - אין שם נפח תנועה אחר המאפשר טרמפים למשל, וכנ"ל בעיית החניה הבטוחה.

בקיצור - מה דעתכם - האם ואיך אפשר לקדם את הנושא?

תודה מראש לעונים!
תודה לנציג
"ארגון נוסעי הת"צ בישראל" - https://www.facebook.com/tachbura.org
באמצעותו הועברה בקשה מסודרת למשרד התחבורה אודות הוספת תחנות חדשות לטובת המטיילים.

אם יש לכם מידע \ רעיונות \ קשרים נוספים לקידום העניין - אודה!
 

טשאפק 2

New member
הצעתי - פנה לחברה להגנת הטבע

תודה לנציג
"ארגון נוסעי הת"צ בישראל" - https://www.facebook.com/tachbura.org
באמצעותו הועברה בקשה מסודרת למשרד התחבורה אודות הוספת תחנות חדשות לטובת המטיילים.

אם יש לכם מידע \ רעיונות \ קשרים נוספים לקידום העניין - אודה!
הצעתי - פנה לחברה להגנת הטבע
ולרשות שמורות הטבע והגנים, ולגופים שמקדמים תיירות באיזורים הרלבנטיים, למשל הרשות לפיתוח הנגב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה