הוכח מדעית! התפילות אינן עוזרות!!!

אמנון כ

New member
הוכח מדעית! התפילות אינן עוזרות!!!

מחקר חדש ומקיף שנערך בארה"ב קבע כי התפילות אינן עובדות עבור מתפללים יהודים/ מוסלמים/ נוצרים ובודהיסטים. עוד על המחקר כאן... שבוע טוב!
 

יובל199

New member
יש כמה כשלים רציניים בניסוי

א. לפי היהדות - תפילות עוזרות שהמטרה שלשמה אומרים אותם היא כנה ותמימה. ב. לא נאמר מי הם "היהודים" שהתפללו (קונסרבטיביים? רפורמים?) ג. לפי היהדות - תפילות עוזרות אם האדם מתפלל ביחד עם מניין. וכו וכו
 

ehudt

New member
אני בטוח שאם היה מניין זה היה עובד.

א. הצלת חולים סופניים אינה מטרה כנה ותמימה? ב. אתה שולל את הניסוי על סמך זה שאולי חלק מהמתפללים היור פורמים או קונסרבטיבים - זה מגוחך. ג. תפילה אישית לא עוזרת? אם רב מברך אותך הוא חייב לעשות זאת במניין?
 

יובל199

New member
אז ככה

א. המטרה בניסוי אינה להציל את האנשים אלא להוכיח את הקשר בין תפילה לעזרה לחולה. ב. זה בכלל לא מגוכך - שאל רב שמבין. ג. תפילה אישית לא עוזרת לרשע - ושלא לדבר על גוי...
 

ehudt

New member
רב יכול להתפלל למענך ללא מניין?

אם אתה מבקש ברכה מרב, הוא חייב מניין?
 

preacher

New member
מוזר מאוד -

כשמישהו דתי הזכיר את הניסוי הקודם, בו התוצאות הראו שהתפילה כן עוזרת, לא אמרת כלום. מעניין למה... שותק כשהתוצאות לטובתך, צועק כשהן נגדך... באמת תעלומה.
 

elhiln

New member
איזו שטות!!!

לא רק שלא כתוב אם היהודים שם היו רפורמים - הרי בטוח שהם רפורמים! רק רפורמים היו מתייחסים לתפילה בצורה כל-כך שיטחית. אתה צריך לקרוא את התיאורים של הרב קוק על תפילה - שמגיעה מעומק הנפש אל מקור הטוב - מקרבת אותך לבורא וגם עוזרת לך בעולם הזה. איפה מעמקי הנפש ואיפה אותם מתפללים יהודים?!?!? בתפילת שמונה עשרה אומרים פעמיים "יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך, ה' צורי וגואלי" ופה הגיון הלב הוא הפוך לטוב. בכלל אני לא אוהב לצאת בכותרות כמו זו שכתבתי פה אבל זה בא בעקבות הכותרת שלך שטוענת שניסוי מדעי עם כוונות זדוניות מראש, יכול להוכיח סופית שאין אלוקים או אפילו לתרום קמצוץ קל לדיון שכזה.
 
למעלה