הוכחה מוחצת לקיום ה'

Back bencher

New member
לא הבנתי. האם אתה טוען שאלהיך

מטריאלי? האם אתה טוען שהוא אימטריאלי? >שאף אלוהים הוא בעצם כך, ובמישור התאורטי ניתן לחוש אותו ולהווכח במציאותו< תאר איך, תאורטית, ניתן לחוש אותו ולהווכח במציאותו >נובע מכאן שההגדרה `אימטריאלי` היא איפוא, דבר קיים, שאין חושינו יכולים לקלוט אותו< רגע אחד. בפסקה קודמת טענת `במישור התאורטי ניתן לחוש אותו`, לא? לא מדובר בקליטה באמצעות חושינו, שכן ראיתנו מוגבלת לתחום הצר של 700 עד 400 ננומטר, ושמיעתנו ל- 20 עד 20000 הרץ. אנו צופים בתופעות במגוון מכשירי גלוי ומדידה, מבוססים על עקרונות מגוונים, באפן ישיר, או עקיף משהו אימטריאלי הוא משהו ששום מכשיר גלוי ומדידה לא יוכל בעקרון לגלותו, כיוון שמכשירי גלוי ומדידה מושפעים רק מתופעות מטריאליות משמע, הטענה שמשהו אימטריאלי קים, לא תהיה ניתנת לעולם לאימות במכשור כלשהו מה, אם כן, יוכל לאמת טענה שמשהו אימטריאלי קים, אם מכשור אינו יכול עקרונית לאמת זאת? >>מעשיות הבריאה, וחלק ממעשיות המקרא - לא היו ולא נבראו, מחמת אי-יתכנות<< >נראה שאתה חזק במציצות. מנין מצצת זאת?< לא אפשר שהתרחש מבול גלובלי בפורמט המקראי. לא אפשר שהשמש עמדה יום תמים במלחמת יהושע בחמשת מלכי האמורי. לא אפשרי שהצל חזר לאחור עשר מעלות בשעון אחז. ואם שלש מעשיות מקראיות אלה לא היו ולא נבראו, מי לכפי יתקע שהן היחידות שלא היו ולא נבראו? מי בכלל ממעשיות המקרא כן היתה, או כן נבראה? הפרכות? בבקשה, הנה אחת השקולה כנגד אלה שלך במצורף >Governor, האם אתה רוצה ציצית?!< הפנה שאלתך אליו, אם אתה מעונין בתשובה ______________________________________________________________
 
אם אני הייתי בא לפורום ומביא איתי

אם אני הייתי בא לפורום ומביא איתי ספר אדום , נכנס לתוך כל כתב בפורום , מחלק את המאמרים שכתובים בספר חינם . כל הכתבים פותחים את הקבצים וקורא מה כתוב שמה. כתוב ככה ``אני ה` אלוקיך אשר הוצאתיך מהונלולו והבאתי אותך לכפר לסמינר והרני מצווה אותך לקיים את התורה והמצוות האלה`` ואני כותב ככה תקום בארבע וחצי בבוקר תאכל שום עד חמש , אח``כ תקפוץ על חבל עד שש , קח את הילדים לגן , תחזור תאכל שעועית אחרי זה תלך לעבודה , בצהרים תנוח , תביא את הילדים מהגן ,תלמד אותם את כל החוקים והמשפטים וכו` וכו` , בערב תאכל כך וכך , זהו לילה טוב . ``אני השם אלוקיך אמת נוסף בזה מקיים דברי הברית הזאת יורש גן עדן העובר עליהם גיהנום , החתום השם אלוקיך אמת`` חילקתי את זה בין כל הציבור , קיבלתם את הספרים . אני שואל אותכם שאלה מי יקיים את דברי הספר הזה ? מאה אחוז . עכשיו אני שואל אותך , מי יקיים את הספר הזה ? אה , כן ? אני שואל אותך שאלה . אם הם הגיוניות. אני שואל אותך שאלה .שואל אותך שאלה . לא הוא אומר דבר נכון , יש אנשים מחפשים תמיד משהו . לא אכפת לו , אחד תפס ת`שום, אחד תפס ת`שעועית , אחד תפס ת`חבל , כל אחד תופס משהו . אבל אני שואל אותך שאלה אחת פשוטה , אתה היית מקיים את דברי הספר הזה ? מה זה לא מבין ? אני שואל אותך שאלה , אתה זוכר איך פתחתי את הספר ? ``אני ה` אלוקיך אשר הוצאתיך ...`` רק רגע . ``אני ה` אלוקיך אשר הוצאתיך מסעודיה והבאתי אותך לכפר סיתרין `` עד כאן זה בסדר ? מקיים ? מה כן ? מה זה קשור ? אבל באת מסעודיה לא יהודי . אתה אמריקאי באת מסעודיה לפה . אני שואל באת מסעודיה לפה ? בטח אני מסלף , אני מסלף רשמי אני מסלף . אני שואל עכשיו סעודיה , באת מסעודיה ? אתה , אני מבין מה הבעיה שלך , אתה לא רוצה ליפול בפח . בטח מכשיל . עכשיו בא אני אגיד לך למה .שתעלה על הרמפה שאני רוצה . מה כאן ? בחיאת דינאק ? אני שואל אותך שאלה , אני שואל אותך שאלה . אתה תאכל שום ותקפוץ על חבל תהיה בגן עדן ? זה כי יש לו מוסלמים אהבלים , תעזוב . אני שאלתי יהודי לא שאלתי מוסלמי . אמרתי לאחד אחמד אחד היה עובד מסעדה בכרם . אז הוא ראה שברוך השם היו לי שם כמה בעלי תשובה שמה . ראה אם אני הייתי בא לפה הערב ומביא איתי ספר , ספר , ספר אדום , נכנס לתוך כל הציבור , מחלק את הספרים חינם . כל הציבור פותח את הספר וקורא מה כתוב שמה. כתוב ככה ``אני ה` אלוקיך אשר הוצאתיך מסעודיה והבאתי אותך לכפר אתאיסתים לסמינר והרני מצווה אותך לקיים את התורה והמצוות האלה`` ואני כותב תקום בארבע וחצי בבוקר תאכל שום עד חמש , אח``כ תקפוץ על חבל עד שש , קח את הילדים לגן , תחזור תאכל שעועית אחרי זה תלך לעבודה , בצהרים תנוח , תביא את הילדים מהגן ,תלמד אותם את כל החוקים והמשפטים וכו` וכו` , בערב תאכל כך וכך , זהו לילה טוב . ``אני השם אלוקיך אמת נוסף בזה מקיים דברי הברית הזאת יורש גן עדן העובר עליהם גיהנום , החתום השם אלוקיך אמת`` חילקתי את זה בין כל כתבי הפורום , קיבלתם את הספרים . אני שואל אותך שאלה מי יקיים את דברי הספר הזה ? יש אנשים מחפשים תמיד משהו . לא אכפת לו , אחד תפס ת`שום, אחד תפס ת`שעועית , אחד תפס ת`חבל , כל אחד תופס משהו . אבל אני שואל אותך שאלה אחת פשוטה , אתה היית מקיים את דברי הספר הזה ?
 

Back bencher

New member
טוב, אני רואה שנטשת טענותיך להלן,

שהוצגו לעיל: (1) ניתן לחוש באלהים במישור התאורטי ולהווכח במציאותו (2) `אימטריאלי` הוא דבר קיים, שאין חושינו יכולים לקלוט אותו כמו כן לא הערת דבר על שלש המעשיות שצינתי להלן, אשר ברור כי לא היו ולא נבראו מחמת אי-יתכנות: (3) לא אפשר שהתרחש מבול גלובלי בפורמט המקראי. לא אפשר שהשמש עמדה יום תמים במלחמת יהושע בחמשת מלכי האמורי. לא אפשרי שהצל חזר לאחור עשר מעלות בשעון אחז גם לא חלקת על: (4) מצב הממצאים הארכאולוגיים, ומדת תמיכתם במעשיות המקרא כעת, אתה פשוט משנה קו ומעלה טענה אחרת לחלוטין, אשר נראית אף היא כקיא של אמנון איזאק, על פי הצבע, הריח והמרקם: "וכי מה יכול להיות ההסבר לנכונותם של מיליוני אנשים להקשות על חייהם ולקיים 613 חוקים, אם לא היותם עדים אישית לארוע משכנע? (`מעמד הר סיני`)" כבר עניתי על כך. הנה מספר תרחישים אפשריים המוצעים כמשקל נגד לטעון הכוזרי ______________________________________________________________
 
אתה רוצה לומר שהקיא של נויגרשל

ערב לחיכך? יש לנו הרבה הוכחות שמספיקות להביא כופר כמוך להסכים להתפלל לבורא העולם (למרות שאתה לא בטוח במאה אחוז שהוא קיים), ואם תעשה זאת, בורא העולם יראה לך שהוא קיים. ראיה לכך שיש בורא ניתן לראות לא רק ממעמד הר סיני. אלא גם מנס פורים ונס חנוכה. בכל המקרים הללו העידו אבותינו שבורא העולם עשה נסים לעם והם עשו מצוות לזכר הנס . http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/haramban-2.htm נבדוק חוליה נוספת באמיתות מסירת התורה. בתורה נאמר שהתורה נכתבה על ידי משה רבינו מפי הקב"ה, וניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני. אם נתבונן נראה שאין שום אפשרות לטעון שהתורה נכתבה ו"הושתלה" על ידי גורם אחר בתקופה אחרת בהיסטוריה, ושהוא הצליח לשכנע את עם ישראל לקבל ולקיים את התורה. אלא התורה נכתבה וניתנה אך ורק בתקופת משה רבינו ובמעמד הר סיני וכפי שמתואר בתורה. א. אם נאמר ח"ו שעזרא הסופר למשל, או המלך יאשיהו, הופיעו אלף שנים לאחר תאריך ההתגלות במעמד הר סיני הכתוב בתורה, והגישו לעם היהודי את התורה. לא יתכן שיקבלו עם ישראל את הסיפורים של עזרא וזאת מהסיבות הבאות: 1) העם היה שואל: "עזרא, מנין הבאת את זה?". אם עזרא יאמר: "קבלתי אותה היום וכתבתיה", מיד יאמרו לו הן בתורה כתוב (דברים לא,ט): "ויכתוב משה את התורה הזאת...". הרי משה כתבה מזמן, ואיך אתה טוען שאתה כתבת....! 2) אם עזרא היה אומר: "קראו את זה. כתוב כאן שאלוקים נתן את התורה הזאת לאומה כולה בהר סיני לפני אלף שנים". כעת היה העם היהודי שואל: "היכן היתה התורה הזאת אתמול? איך יתכן שלא ראינו אותה קודם לכן? מדוע אבותינו ואבות אבותינו לא ספרו לנו מעולם עליה?". מה היה עזרא עונה? אם עזרא היה מספר: שאכן התורה נכתבה אלף שנים קודם לכן, אך התורה אבדה, והוא גילה אותה. היו אומרים לו: ראשית, כיצד יתכן שאירוע מרעיש ארץ כזה, כהתגלות אלוקים לאומה שלימה, ישכח??? ושנית, לא רק שבלתי אפשרי שדת ואומה תשכח את חווית היסוד שלה, אלא בתורה עצמה שהוא מגיש להם כתוב שהתורה לא תשכח לעולם!!! שנאמר: "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד, כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא,כא). אם באמת התורה נשכחה, היתה בכך הכחשת הטענה של כתיבה אלוקית. אם אלוקים כתב את התורה איך יתכן שקביעותיו הוכחו כשקר? ודאי לא היו מקבלים אותה, ולא היתה הופכת להיסטוריה מקובלת.את ההמשך נא לקרוא בקישור זה. http://www.orhayahadut.co.il/msilot/matai%20hatora.htm פירוט אודות קרב אמאוס – 165 לפנה"ס בקרב זה, גילה יהודה המכבי את כשרונו הצבאי. יהודה וצבאו (כ-3,000 חיילים) התמודדו הפעם מול שלושה מצביאים סוריים (ניקנור, גאורגיוס ותלמי בן-דורימיס). הצבא הסורי (שמנה 40 אלף חיילים) http://www.sikumim.co.il/sikumim/grade10/history2.htm "ומקץ שנה אסף (ליסיאס) לגדודים ששים אלף איש בחור וחמשת אלפים פרשים להלחם אותם. ויבואו ייהודה, ויחנו בבית צור, ויפגשם יהודה כעשרת אלפים איש... ויחגרו ויפלו ממחנה ליסיאס כחמשת אלפים איש ויפלו לפניהם. וכראות ליסיאס את המכה אשר היתה בצבאו... ויסע לאנטיוכיה וירב לאסוף חיל שכירים לעלות עוד פעם ליהודה. ויהודה אמר לאחיו הנה נגפו אויבינו נעלה לטהר את המקדש ולחנכו. ויקהל כל המחנה ויעלו הר ציון" (חש"א, ד, 37-28). באמצע הדף הזה. http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mahanaim/kanel1-2.htm אתה רואה שהמכבים נלחמו מעטים מול רבים עבור קיום תורה ומצוות. ונצחו ונעשה להם נס. ומאז חוגגים היהודים חג חנוכה לזכר הנס. נס חנוכה היה 160 שנה לפני הספירה. התלמוד ובו מצוין הנס נכתב 100 שנה לאחר הספירה. כלומר יש הפרש של 260 שנה. תסביר איך אפשר לפרסם ספר (תלמוד בבלי מסכת שבת דף כא' עמוד ב') שבו כתוב כך: דתנו רבנן בכ"ה בכסליו יומי דחנוכה תמניא אינון, ימי החנוכה שמונה הם דלא למספד בהון ודלא להתענות בהון. שאין להספיד בהם, ואין להתענות בהם שכשנכנסו יוונים להיכל, טמאו כל השמנים שבהיכל. וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונצחום, בדקו ולא מצאו אלא פך אחד של שמן, שהיה מונח בחותמו של כהן גדול, ולא היה בו אלא להדליק יום אחד. נעשה בו נס והדליקו ממנו שמונה ימים. לשנה אחרת קבעום ועשאום ימים טובים בהלל והודאה. (לקרוא הלל ולומר על הניסים) http://www.daat.ac.il/daat/gola/hodesh/hodesh12.htm אם למקבלי ספר זה לא היה ידוע מצות הדלקת נרות חנוכה ונס חנוכה הם לא היו מקבלים ספר זה כספר אמיתי ולא יסכימו לעשות כל מה שכתוב בו. בענין hersay 106 פעמים. זה נכון כשמדובר בעדות אחת אולם כשמדובר באלפי עדויות שעוברת מדור לדור הרי הצלבת המידע ההיסטורי המסורתי המשחתי של משפחות רבות נותן טקסט אמין. לנוכחות ישראלית יש הוכחות עקיפות מעולות מעצמות בעלי חיים טהורים והעדר טמאים-חזירים שהיו מקובלים אצל הכנענים לפני הכיבוש. כמו כן יש עדות ארכיאולוגית מעולה בצורה חיה. היינו גנים של כהנים שניתוחם מפנה לתקופה קדומה אין תקדים למיתולוגיה אמינה שנשמרת בקפדנות.
 

Back bencher

New member
הקיא של נויגרשל, מסתבר, ערב לחכך,

שכן אנו רואים שאתה משכשך בו להנאתך >ראיה לכך שיש בורא ניתן לראות לא רק ממעמד הר סיני< אין שום הוכחה להתרחשות `מעמד הר סיני` (המועד: המאה ה- 14 לפנה"ס, לכאורה) >אלא גם מנס פורים< העיר Susa (שושן) נחפרה inside out, ולא נמצא אף אזכור לארוע פורים, או לנפשות בו (המועד: המאה החמשית לפנה"ס, לכאורה) >ונס חנוכה< אלה ארועים מן המאה השניה לפנה"ס, ואכן התרחשו >בכל המקרים הללו העידו אבותינו שבורא העולם עשה נסים לעם והם עשו מצוות לזכר הנס< רק לארועי מרד המכבים ב- Seleucides יש אשוש חוץ מקראי מובן שנצחון המכבים אינו הוכחה לקיום אלהיך, או למפעלותיו. אפשרי בהחלט, ויש לכך תקדימים בהסטוריה, שקבוצה אתנית מתקוממת נגד מעצמה קולוניאלית, ומצליחה בעוד חילי המעצמה הקולוניאלית הם שכירי חרב, לא מקומיים, חסרי נכונות לההרג הרחק מן הבית למען אינטרס זר, הרי הקבוצה האתנית נלחמת על קיומה, ויש לה יתרון של הכרה טובה של השטח, ואהדת אוכלוסיה מקומית >אם נתבונן נראה שאין שום אפשרות לטעון שהתורה נכתבה ו"הושתלה" על ידי גורם אחר בתקופה אחרת בהיסטוריה< זו `הוכחת הכוזרי`, וכבר נדחתה >גנים של כהנים שניתוחם מפנה לתקופה קדומה< התקופה היא אמצע המאה השביעית לפנה"ס. לא המאה ה-14, כנטען ע"י המקרא ______________________________________________________________
 
האם אכלת את גלליך הרכים היום בבוקר?

אסביר לך לאט לאט, ומובטח ב"ה שתצליח להבין מהר מה הן העובדות היכולות לחזק את ביטחוננו בקיומו של האלוקים? אלוקים הוא בורא העולם וכל היצורים החיים, זוהי הדרך היחידה להגדירו במחשבתנו. ההוכחות לקיומו של האלוקים הן בעולם אותו ברא שהרי הבריאה מעידה על יוצרה. הבריאה היא ההוכחה החזקה ביותר לקיום אלוקים. בספר תהילים כתוב: "השמיים מספרים כבוד אל ומעשה ידיו מגיד הרקיע". הבריאה מעידה על קיומו של האלוקים כפי שמוצר הנמכר בחנות מצביע על קיומו של היצרן. סיפור ידוע קרה אצל המדען אייזיק ניוטון. כאשר הגיעו לבקרו כמה מדענים, שאלוהו מה דעתו על קיום האלוקים. אייזיק ניוטון לא ענה על השאלה, ובמקום זאת לקח את מבקריו לראות דגם של מערכת השמש שבנה. בדגם של מערכת השמש, כדור הארץ והכוכבים נעו סביב השמש, כאשר הירח הסתובב סביב כדור הארץ. "מי בנה את הדגם המדהים הזה?" שאלוהו המבקרים. "אף אחד" ענה אייזיק ניוטון לתדהמתם "הוא נוצר מעצמו!" אמרו לו מבקריו המדענים: "אתה לבטח מתלוצץ, הרי בלתי אפשרי שדגם מסודר להפליא זה, נוצר לבדו". אמר להם אייזיק ניוטון: "אם אנכם מסוגלים להאמין שהדגם הקטן והפשוט הזה נוצר מעצמו, כיצד תהיו מסוגלים להאמין שמערכת השמש שלנו, המדהימה פי כמה וכמה מדגם זה, נוצרה מעצמה?" בעולם שבו אנחנו חיים קיימים חוקים רבים בטבע, כגון חוק המשיכה או חוק שימור החומר. מישהו היה צריך לקבוע את החוקים הללו! מי קבע שירד גשם דווקא בחורף ולא בקיץ? מי קבע שתהיה שמש ביום וירח בלילה? מי קבע שמשך ההריון יהיה תשעה חודשים? מי קבע שכאשר יש שמש וגשם אז מופיעה קשת בענן? האם חוקים אלו נוצרו מעצמם או שמישהו קבע אותם? המתחכם ינסה לומר: "כל חוק כזה נקבע על סמך התנאים הסובבים אותו ועל סמך חוקים פיזיקליים!". נשאל אותו "אבל מי קבע את התנאים החיצוניים? מי קובע את החוקים הפיזיקליים אשר קובעים חוקים אחרים? אם אין אלוקים הקובע חוקים, אז מדוע קיימים חוקים קבועים, מדוע קיים סדר? מדוע אין חוקים ואין שום דבר קבוע?" כל מי שלומד על גוף האדם ועל המנגנונים השונים בגופנו נדהם מרמת התחכום והיעילות שבה פועל גוף האדם. קיימים בגוף האדם מנגנונים כל כך מסובכים עד שבלתי אפשרי לומר שהם נוצרו ללא תכנון. רק ראו כמה חוכמה יש בבריאת החי. שתי עיניים בראשנו כשתי מצלמות הרואות בתלת מימד. אזניים לשמוע ומיתרי קול כדי לדבר. מוח כדי להבין ולחשוב, וידיים כדי לכתוב ולאחוז. בכל אחד מנחירי האף יש כ-10,000 קולטי ריח שונים, והמוח מצליח לעבד את כולם ואף לזכור את הריחות. כידוע, מים מסוגלים לפורר את האבן הקשה ביותר תוך מספר שנים. אם כן, כיצד זה שהשיניים האנושיות המסוגלות להשבר מחבטה, מצליחות לשרוד בפי האדם יותר מיובל שנים? כיצד זה ששיני האדם אינן מתפוררות ונעלמות עם השנים, ועל אחת כמה וכמה השאלה צריכה להשאל ביצורי המים, בשיני הכריש או בקונכית החלזון. מסתבר שהשיניים נוצרות כשציפוי אמאיל עוטף אותן מכל עבר, הוא השומר שהרוק והאוכל לא יזיק לשיניים. מתחת לזגוגית האימאיל של השן מצוי חומר אחר הנקרא "דנטין", זהו חומר צהבהב מעט רך יותר. הדנטין נמשך אל תוך השורש, ובאמצעותו קבועה השן בלסת. בתוך הדנטין מצוי חלל המוך, הנמשך אל השורש. חלל המוך מכיל כלי דם המובילים חמצן וחומרי מזון אל תוך השן! רק ראו איזו גאוניות קיימת בתכנון שן אחת הנראית פשוטה לכאורה. כל אדם נחתך או נשרט מספר פעמים בחייו. מדוע הדם לא ממשיך לזרום הלאה והלאה עד שהאדם מתרוקן מדם? מסתבר שבגוף האדם יש חומר מקריש הנשלח מיד למקום הפצע וגורם לפצע להגליד. וחוכמה גדולה עוד יותר היא שהדם אינו נקרש בתוך הגוף.
 

Back bencher

New member
כבר

הופרך בחינת מנגנונים פיסיולוגיים בטבע אינה מעידה על Intelligent Design, אלא מדגימה Complexity. אלה שני דברים שונים לחלוטין
 

teresias

New member
אתה טוען ש

יש מישהו שיצר את החוקים. אני עדיין יכול לומר- אז מה? מה חובותיי כלפיו? למה אני צריך להתפלל אליו שלוש פעמים ביום? גם אם תביא עדות נוטריונית על מעמד הר סיני, אני עדיין אוכל לומר אז מה...
 
הדוגמא שהבאת מוכיחה מה שאמרתי!

שנטל ההוכחה מוטל על הטוען. אתה גורר בן-אדם לבית משפט בטענה שרצח.אז אתה הטוען שרצח צריך להוכיח שרצח.לא הוא צריך להוכיח שהוא חף מפשע... שמע,עד כדי כך אתה סתום שגם דוגמאות שאתה מביא מפילות אותך? וואלה רחמים עליך!
 
נטל ההוכחה מוטל על הטוען נקודה.

קשה לך להבין אה? הרי כל אחד יבוא וימציא אל משלו ויגיד לך שנטל ההוכחה שהוא לא קיים מוטל עליך.מה תגיד אז? ומה תגיד עכשיו אם אני יגיד לך שאתה צריך להוכיח שמחומחומו הוא לא בורא יהוה.תוכיח שמחומחומו לא קיים !
 
../images/Emo6.gifאל יאוש. אני בטוח כי אם יוסבר לך

לאט, תבין מהר. הסכת אפוא מוישה טפשון שלי והטה אזן: >נטל ההוכחה מוטל על הטוען נקודה.< בדיוק! אתה טוען שאין בורא לעולם המסודר, כנגד המושכל הראשון שלדבר מסודר יש מסדר. לכן נטל ההוכחה עליך. תאר לעצמך שאתה מרקד בגלאביה בהירה ביער בן-שמן, בחיפוש אחר אחת משיות צאנך, ופתאום אתה מוצא שעון קסיו מונח על הקרקע. אתה מחפש בכל מקום ולא מוצא אף אחד. מה יהיה המושכל הראשוני שלך? שמישהו סידר/יצר את שעון הקסיו, או שהוא נוצר מעצמו? כך גם על היקום, שהרבה יותר מורכב משעון קסיו. >תוכיח שמחומחומו לא קיים !< OK, הנה ההפרכה שדופקת את מחומחומחו עד העצם...
 
../images/Emo6.gifנסה שוב:

תאר לך את הסיטואציה הבאה: שנינו מטיילים ביער בן שמן, מרקדים בגלאביה בהירה, ואנטנה על ראשינו. לפתע אנחנו מוצאים שעון קסיו נטוש מונח על הקרקע. אנחנו מחפשים את הבעלים של השעון אבל לא מוצאים אף אחד באזור. אני טוען: בודאי מישהו יצר את השעון הזה, ואתה עונה: מה פתאום, השעון הזה נוצר מעצמו, שהרי לא נצפתה שום ראיה חוץ מיתולוגית שהבעלים או היוצרים של השעון קיים מחוץ לתבן אשר בין שתי אזני. אני אבקש ממך להוכיח את טענתך, ולהסביר כיצד שעון קסיו מסודר ומורכב יכול להווצר מעצמו, ואתה תענה לי: אני לא טוען כלום, אתה טוען שלשעון הזה יש יוצר, והוא לא נוצר פה מעצמו ביער, ונטל ההוכחה עליך! מה דעתך, על מי מוטל נטל ההוכחה, למי שטוען שלשעון יש יוצר, או למי שטוען שהשעון נוצר מעצמו? מהו המושכל הראשון? 0284392000
 

רון סי

New member
אולי הטענה שיש אלוהים נכונה

אבל הטענה שזהו אלוהים כפי שהיהודים מתארים אותו היא שקרית.
 

רון סי

New member
משום שמאד לא סביר

שבורא העולם והחיים והאדם יטיל על בני האדם מגבלות ויורה להם לחיות בניגוד לאופן שבו ברא אותם, שזה מה שעושה האלוהים היהודי.
 
למעלה