הודעת ר"י - תזכורת הפעלת הלו"ז החדש.

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
אכן, זו חלופה שיכולה להישקל

גם לרכבת ללא החלפה אין זמן נסיעה נורמלי
בעידן הדיזל והקומותיים. גם אם תוריד את 7/20 הדקות של ההחלפה, תקבל 30/31 דקות שזה המון למרחק כזה.
אכן, זו חלופה שיכולה להישקל
למי שיש לו אפשרות לנסוע ברכב פרטי, רק בגלל הפקקים הקשים בשעות העומס.
 
אז בפורום אחר, כולן הסכימו שזה בלתי אפשרי

ברור שהרבה נוסעים עם רכב אבל לא "כמעט כולם"
ומבת-ים להרצליה אפשר ליסוע עם רכבות. לאחר השלמת מסילת השרון יהיה אפשר עם רכבת אחת.
אז בפורום אחר, כולן הסכימו שזה בלתי אפשרי
להגיע בלי רכב, כאשר עם רכבת ואוטובוס\הליכה ברגל הנסיעה אפשרית בהחלט וחוסכת.
 
היום ליסינג כבר לא כדאי, אלא אם אתה נוסע הרבה

רק חבל מאוד שעובדי הייטק נוסעים ברכב
כמעט כולם.
היום ליסינג כבר לא כדאי, אלא אם אתה נוסע הרבה
והאם זה כיף לנהוג הרבה? ביזבוב זמן ועייפות.
אשתי נוסעת ברכבת לפ״ת קריית אריה ומרוצה מהחיים
אני נוסע להרצליה..לצערי ברכב אבל אלה עדיין לא נסיעות שמצדיקות ליסינג. מקווה שעוד אעבוד בהרצליה כשתפתח מסילת השרון ואסע שלוש תחנות עד הרצליה. בינתיים 29, 149+90, רכבת דרך ת״א אוניברסיטה - כל שלוש האופציות האלה לא מושכות במיוחד לכן אני נוסע ברכב פרטי.
 

טשאפק 2

New member
טענה לא מבוססת. עובדי היי טק רבים

רק חבל מאוד שעובדי הייטק נוסעים ברכב
כמעט כולם.
טענה לא מבוססת. עובדי היי טק רבים
משתמשים בתחבורה ציבורית.

למשל, עובדי איזור התעשייה של הרצליה פיתוח שמשתמשים בהמוניהם ברכבת, וכן גם במוניות שירות ואוטובוסים.

מנהלת איזור התעשייה מפעילה שאטלים, באמצעות אוטובוסים, שנוסעים מהתחנה לאיזור התעשייה. השאטלים האלה יוצאים בתדירות של 20 דקות מלאים לחלוטין. תוסיף לזה נוסעים רבים שהולכים מהתחנה לאיזור התעשייה, בחלקו הצפוני, ברגל (ועוד כמה באופניים) ותגיע למספרים מכובדים מאד, שהם הגורם העיקרי לביסוסה של הרצליה במקום מכובד ברשימת תחנות הרכבת עתירות הנוסעים.

כאמור, יש עוד רבים שמגיעים באמצעי תח"צ אחרים. אפשר לראות זאת בתחנת מחלף הסירה אחה"צ - המון עצום של נוסעים, שחלקם הלא מבוטל אנשי היי-טק, עולה שם על מוניות שירות ואוטובוסים.

למיתוס שעובדי הייטק נוסעים רק ברכב חברה אין בסיס. כיום הרבה פחות משתלם מבעבר להשתמש ברכב ליסינג, בגלל שינוי במיסוי.

בהחלט נכון שבמקומות שהחלופות התח"ציות גרועות, כמו באיזור התעשייה ברעננה, לעובדי היי טק (שמשכורותיהם לרוב מעל הממוצע) יש בדר"כ אפשרות להגיע ברכב פרטי, והם ישתמשו בה.

במקומות שיש אפשרויות טובות לתחבורה ציבורית, גם עובדי היי טק ישתמשו בה. כך זה באיזור התעשייה של הרצליה פיתוח, בפארק המדע ברחובות, בפארק מת"ם בחיפה ובעוד שלל בחברות כמו צ'קפוינט (בביצרון) וגוגל ישראל (ביגאל אלון) הסמוכות לתחנות רכבת ומוקדי תחבורה ציבורית.

אגב, יש גם חברות גדולות שמפעילות הסעות, כמו אלתא.
 
אז טוב שיש מיעוט שכן נוסע ברכבת.

טענה לא מבוססת. עובדי היי טק רבים
משתמשים בתחבורה ציבורית.

למשל, עובדי איזור התעשייה של הרצליה פיתוח שמשתמשים בהמוניהם ברכבת, וכן גם במוניות שירות ואוטובוסים.

מנהלת איזור התעשייה מפעילה שאטלים, באמצעות אוטובוסים, שנוסעים מהתחנה לאיזור התעשייה. השאטלים האלה יוצאים בתדירות של 20 דקות מלאים לחלוטין. תוסיף לזה נוסעים רבים שהולכים מהתחנה לאיזור התעשייה, בחלקו הצפוני, ברגל (ועוד כמה באופניים) ותגיע למספרים מכובדים מאד, שהם הגורם העיקרי לביסוסה של הרצליה במקום מכובד ברשימת תחנות הרכבת עתירות הנוסעים.

כאמור, יש עוד רבים שמגיעים באמצעי תח"צ אחרים. אפשר לראות זאת בתחנת מחלף הסירה אחה"צ - המון עצום של נוסעים, שחלקם הלא מבוטל אנשי היי-טק, עולה שם על מוניות שירות ואוטובוסים.

למיתוס שעובדי הייטק נוסעים רק ברכב חברה אין בסיס. כיום הרבה פחות משתלם מבעבר להשתמש ברכב ליסינג, בגלל שינוי במיסוי.

בהחלט נכון שבמקומות שהחלופות התח"ציות גרועות, כמו באיזור התעשייה ברעננה, לעובדי היי טק (שמשכורותיהם לרוב מעל הממוצע) יש בדר"כ אפשרות להגיע ברכב פרטי, והם ישתמשו בה.

במקומות שיש אפשרויות טובות לתחבורה ציבורית, גם עובדי היי טק ישתמשו בה. כך זה באיזור התעשייה של הרצליה פיתוח, בפארק המדע ברחובות, בפארק מת"ם בחיפה ובעוד שלל בחברות כמו צ'קפוינט (בביצרון) וגוגל ישראל (ביגאל אלון) הסמוכות לתחנות רכבת ומוקדי תחבורה ציבורית.

אגב, יש גם חברות גדולות שמפעילות הסעות, כמו אלתא.
אז טוב שיש מיעוט שכן נוסע ברכבת.
כלומר מיעוט מעובדי היי טק. (שזה עדיין לא מעט נוסעים כמו שתארת)
יגיעו ברכבת אם היא מדלת לדלת או אם הנסיעות ארוכות במיוחד 60+ ק"מ.
עובדי הייטק מירושלים ובית שמש לא יסע לתחנת פאתי מודיעין ומשם יחליף לרכבת לתל אביב\הרצליה.
 
עובד הייטק מירולשים או בית שמש יכול ליסוע

אז טוב שיש מיעוט שכן נוסע ברכבת.
כלומר מיעוט מעובדי היי טק. (שזה עדיין לא מעט נוסעים כמו שתארת)
יגיעו ברכבת אם היא מדלת לדלת או אם הנסיעות ארוכות במיוחד 60+ ק"מ.
עובדי הייטק מירושלים ובית שמש לא יסע לתחנת פאתי מודיעין ומשם יחליף לרכבת לתל אביב\הרצליה.
עובד הייטק מירולשים או בית שמש יכול ליסוע
לחניון שפירים (מירושלים אפילו עם קו 100 וללא צורך ברכב) ומשם עם שאטל לתל אביב.
וזה רעיון לא רע להפעיל קו אוטובוס ליוממים בין חניון שפירים להרצליה פיתוח.
 
עדיף לתחנת פאתי מודיעין יותר קרוב.

עובד הייטק מירולשים או בית שמש יכול ליסוע
לחניון שפירים (מירושלים אפילו עם קו 100 וללא צורך ברכב) ומשם עם שאטל לתל אביב.
וזה רעיון לא רע להפעיל קו אוטובוס ליוממים בין חניון שפירים להרצליה פיתוח.
עדיף לתחנת פאתי מודיעין יותר קרוב.
למרות זאת רובם לא עושים זאת. אני מניח שגם כאשר התחנות קרובות יותר הרוב כן נוסעים ברכב.
 

טשאפק 2

New member
נסיעות ארוכות זו בעיה קשה בכל אמצעי

אז טוב שיש מיעוט שכן נוסע ברכבת.
כלומר מיעוט מעובדי היי טק. (שזה עדיין לא מעט נוסעים כמו שתארת)
יגיעו ברכבת אם היא מדלת לדלת או אם הנסיעות ארוכות במיוחד 60+ ק"מ.
עובדי הייטק מירושלים ובית שמש לא יסע לתחנת פאתי מודיעין ומשם יחליף לרכבת לתל אביב\הרצליה.
נסיעות ארוכות זו בעיה קשה בכל אמצעי
האפשרויות העומדות בפני ירושלמי המבקש לעבוד בהרצליה אינן מזהירות. גם בתחבורה ציבורית וגם ברכב פרטי הוא יכלה המון זמן וכסף על הגעה לעבודה וחזרה.

אבל ממודיעין להרצליה, למשל, יש יתרון לא מבוטל לתחבורה הציבורית. אני מכיר אישית כמה עובדים שבוחרים בדרך זו, ולא אתפלא אם זו אפילו הבחירה המועדפת (כנ"ל לרחובות). אחד מהם אפילו מחזיק אופניים פשוטות, שמשמשות אותו לרכיבה מהתחנה בהרצליה לעבודה וחזרה לתחנה, ומשתמש ברכבו הפרטי כדי להגיע מהתחנה במודיעין לביתו.
 

cwen

New member
אבל זה כמובן עוזר רק למי שעובד בקריית עתידים

ממש לא
גם אני וגם רבים וטובים מגיעים ברכבת לקריית עתידים, בזכות השאטל בין תחנת בני ברק לקריית עתידים
אבל זה כמובן עוזר רק למי שעובד בקריית עתידים
לאלפי/עשרות אלפי האנשים שעובדים באיזור התעשיה, כמוני, השאטל לא עוזר בכלל כי אסור להם לעלות עליו. וברגל זה המון הליכה שכוללת סיבוב גדול, חלק ניכר ממנה בשמש.
 

benshap2

New member
זה "הקו הנדפק" של הרכבת

חסרה מהוד השרון רכבת בשעה 9:00 וזה חבל מאוד!
לעובדי הייטק, מתאים מאוד לצאת בתשע, אחרי פיזור הילדים, ארוחת בוקר, קפה עיתון ו- לרכבת. אבל ברכבת הורידו את הרכבת של שעה תשע. למעשה אף פעם לא היתה. יש רכבת ב 8:40 וב 9:20. שעה 9 זו שעה עדיין מוקדמת ולא צריך להוריד תדירות בשעה כזאת.
אני קורא להוסיף רכבת בשעה 9. תורידו תדירות משעה 10. תורידו את 9:40 אפילו, אבל לא את 9:00. מי שמסכים איתי שיגיד.
זה "הקו הנדפק" של הרכבת
וזו לא אשמתכם, זה כנראה משום שברכבת מאוד לא אוהבים את אשקלון...

קווים לרחובות? שופרו
מדרום לרחובות - יוק.
לראשון לציון, בהתחשב בשתי התחנות - שופרו.
מדרום לראשון לציון על הקו המערבי - רק הרעה בזמנים (שיפור בטוח אין, ולרבים שאני מכיר ושנוסעים באופן קבוע לרכבת השינוי בזמנים יגרום לקחת רכבת אחת קודם - ולרוב מדובר ברכבת מאספת, שלא לדבר על היוך מוחלט של השעות של המאספות והמהירות בחזור מתל אביב).

ולא הייתי בונה על שינוי כשיפתחו את נתיבות וכו'...
 

amit1270

New member
מתי הם כבר יפסיקו עם ה"הרצלייה" המגוחך הזה?

הודעת ר"י - תזכורת הפעלת הלו"ז החדש.
בוקר טוב.
להזכירכם,
במוצאי שבת הקרוב (14.6), תשיק רכבת ישראל לוח זמנים חדש לחלוטין, המהווה תשתית להמשך הגידול בתדירות הרכבות ושיפור השירות לנוסעים בשנים הקרובות.

לוח הזמנים החדש מותאם לתוספת הרכבות הצפויה בשנים הקרובות, עם פתיחת התחנות וקווי הרכבת החדשים: מסילת הנגב (אשקלון – באר שבע), קו הרכבת לכרמיאל, מסילת העמק, הקו המהיר לירושלים ומסילת כפר סבא – רעננה – הרצלייה (531).
לקראת תוכנית ההפעלה החדשה נערכה עבודה משותפת עם משרד התחבורה לצורך התאמת לוחות הזמנים של קווי האוטובוס המזינים לתחנות הרכבת, בכדי לאפשר שירות תחבורתי מלא לנוסעי הרכבת.
לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בלוחות הזמנים החדשים באתר האינטרנט או באפליקציה של רכבת ישראל.
שחר וייסמן, דוברות הרכבת.
מתי הם כבר יפסיקו עם ה"הרצלייה" המגוחך הזה?
 
הלו״ז מותאם לקו שיפתח עוד שלוש שנים? מצחיק!

מתי הם כבר יפסיקו עם ה"הרצלייה" המגוחך הזה?
הלו״ז מותאם לקו שיפתח עוד שלוש שנים? מצחיק!
ומגוחך
מסילת השרון תפעל ב 2017 והם מדברים עד התאמת הלו״ז לקו לכרמיאל , מסילת השרון.
על מי הם מנסים לעשות רושם? חושבים שכל האנשים מטומטמים.
 

amit1270

New member
דווקא יש בזה היגיון

הלו״ז מותאם לקו שיפתח עוד שלוש שנים? מצחיק!
ומגוחך
מסילת השרון תפעל ב 2017 והם מדברים עד התאמת הלו״ז לקו לכרמיאל , מסילת השרון.
על מי הם מנסים לעשות רושם? חושבים שכל האנשים מטומטמים.
דווקא יש בזה היגיון
לפי מה שכתוב בהודעה לעיתונות זה הבסיס ללוחות הזמנים העתידיים, וטוב שמתחילים עכשיו ולא מחכים לרגע האחרון.
 
תחשוב שהלו"ז עד היום מבוסס על לו"ז שבסיסו

הלו״ז מותאם לקו שיפתח עוד שלוש שנים? מצחיק!
ומגוחך
מסילת השרון תפעל ב 2017 והם מדברים עד התאמת הלו״ז לקו לכרמיאל , מסילת השרון.
על מי הם מנסים לעשות רושם? חושבים שכל האנשים מטומטמים.
תחשוב שהלו"ז עד היום מבוסס על לו"ז שבסיסו
מלפני 16 שנים עם תוספות ועדכונים שבוצעו טלאי על טלאי. ב-16 השנים הללו הייתה התפתחות גדולה ברשת הרכבות כולל קווים חדשים.
הלו"ז החדש זו הפעם הראשונה מזה 16 שנה שהרכבת יוצאת עם לו"ז חדש לגמרי שכל הזמנים בו השתנו.
עם יכולות הסימולציה שיש כיום סביר בהחלט שהלו"ז הזה נבנה תוך התחשבות בהתפתחויות הקווים הצפויות בשנים הקרובות.
 

Ccyclist

Well-known member
הגיוני כי צריך לנהל את האיילון לטווח הרחוק.

תחשוב שהלו"ז עד היום מבוסס על לו"ז שבסיסו
מלפני 16 שנים עם תוספות ועדכונים שבוצעו טלאי על טלאי. ב-16 השנים הללו הייתה התפתחות גדולה ברשת הרכבות כולל קווים חדשים.
הלו"ז החדש זו הפעם הראשונה מזה 16 שנה שהרכבת יוצאת עם לו"ז חדש לגמרי שכל הזמנים בו השתנו.
עם יכולות הסימולציה שיש כיום סביר בהחלט שהלו"ז הזה נבנה תוך התחשבות בהתפתחויות הקווים הצפויות בשנים הקרובות.
הגיוני כי צריך לנהל את האיילון לטווח הרחוק.

מסילת האיילון היא מרכז הרשת והמקום המסובך ביותר בה. לו"ז עם סלוטים שיאפשרו לקווים הנוכחיים להמשיך בלו"ז הנוכחי שנים רבות קדימה תוך כדי השארת מקום לקווים החדשים יאפשר למשתמשי הקווים הקיימים להשתמש בהם באופן יציב וקבוע לשנים רבות מבלי שיהיה זעזוע כל פעם שקו חדש נכנס למשוואה.

בניגוד לנתיבי האיילון, אליהם נכנסים כלי הרכב בצורה המבוססת על מציאת מקום מזדמן ויוצאים ממנה כשהתנועה מאפשרת זאת מסילת האיילון מנוהלת בצורה מסודרת של סלוטים שמכתיבים לכל רכבת העוברת בה את מיקומה המדוייק בכל רגע נתון.
 

Subi777

New member
לכמה סלוטים מחולק האיזור הזה?

הגיוני כי צריך לנהל את האיילון לטווח הרחוק.

מסילת האיילון היא מרכז הרשת והמקום המסובך ביותר בה. לו"ז עם סלוטים שיאפשרו לקווים הנוכחיים להמשיך בלו"ז הנוכחי שנים רבות קדימה תוך כדי השארת מקום לקווים החדשים יאפשר למשתמשי הקווים הקיימים להשתמש בהם באופן יציב וקבוע לשנים רבות מבלי שיהיה זעזוע כל פעם שקו חדש נכנס למשוואה.

בניגוד לנתיבי האיילון, אליהם נכנסים כלי הרכב בצורה המבוססת על מציאת מקום מזדמן ויוצאים ממנה כשהתנועה מאפשרת זאת מסילת האיילון מנוהלת בצורה מסודרת של סלוטים שמכתיבים לכל רכבת העוברת בה את מיקומה המדוייק בכל רגע נתון.
לכמה סלוטים מחולק האיזור הזה?
כלומר כמה רכבות יכולות להיות בו זמנית על קטעים שונים בקטע העמוס הזה?
 

Rubim88

New member
חלוקת הסלוטים תלויה בזמן החסימה של כל קטע

לכמה סלוטים מחולק האיזור הזה?
כלומר כמה רכבות יכולות להיות בו זמנית על קטעים שונים בקטע העמוס הזה?
חלוקת הסלוטים תלויה בזמן החסימה של כל קטע
שמורכב מהזמנים הבאים:
זמן התגובה של כלל המערכות האלקטרוניות והמכניות
+
זמן תגובה של הנהג
+
זמן נסיעה בקטע(כולל פינוי הקטע מהקרון האחרון)
+
זמן עצירה בקטע במידה ויש תחנה

כאשר ה2 האחרונים מהווים את רוב זמן החסימה, וזו גם הסיבה למה קיבולת מסילה גבוהה מגיעה רק עם ציוד נייד בעל תאוצה גבוהה ויכולת לבצע החלפת נוסעים במהירות בזק.

מה שאפשר לפי זה להבין שכמות הרכבות בו זמנית על מסילה תלויה בציוד הנייד ובגודל הקטעים(שאותם קיצצו במסגרת הגדלת הקיבולת באיילון ל700-800 מטר) ואין תשובה מדוייקת של X או Y, אך מה שכן יש הוא הנתון בפועל של 12 רכבות לשעה בכיוון בשעת שיא.
 
יש למונח שם בעברית?

הגיוני כי צריך לנהל את האיילון לטווח הרחוק.

מסילת האיילון היא מרכז הרשת והמקום המסובך ביותר בה. לו"ז עם סלוטים שיאפשרו לקווים הנוכחיים להמשיך בלו"ז הנוכחי שנים רבות קדימה תוך כדי השארת מקום לקווים החדשים יאפשר למשתמשי הקווים הקיימים להשתמש בהם באופן יציב וקבוע לשנים רבות מבלי שיהיה זעזוע כל פעם שקו חדש נכנס למשוואה.

בניגוד לנתיבי האיילון, אליהם נכנסים כלי הרכב בצורה המבוססת על מציאת מקום מזדמן ויוצאים ממנה כשהתנועה מאפשרת זאת מסילת האיילון מנוהלת בצורה מסודרת של סלוטים שמכתיבים לכל רכבת העוברת בה את מיקומה המדוייק בכל רגע נתון.
יש למונח שם בעברית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה