הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013

הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013
שלום,
רכבת ישראל רשמה שיא חדש, של כל הזמנים, בהסעת נוסעים. במהלך אוקטובר נרשמו כ-4.17 מיליון נסיעות ברכבת, עלייה של כ-18% מהתקופה המקבילה אשתקד.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

XrayCharlie

New member
לא חוכמה גדולה אם לוקחים בחשבון שהשנה

הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013
שלום,
רכבת ישראל רשמה שיא חדש, של כל הזמנים, בהסעת נוסעים. במהלך אוקטובר נרשמו כ-4.17 מיליון נסיעות ברכבת, עלייה של כ-18% מהתקופה המקבילה אשתקד.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
לא חוכמה גדולה אם לוקחים בחשבון שהשנה
לא היה אפילו יום חג אחד באוקטובר לעומת שנה שעברה (שכל סוכות היה באוקטובר).
הדבר הזה משפיע גם על סיכומים ריבעוניים.
 

טשאפק 2

New member
אם לא טעיתי בחישוב

לא חוכמה גדולה אם לוקחים בחשבון שהשנה
לא היה אפילו יום חג אחד באוקטובר לעומת שנה שעברה (שכל סוכות היה באוקטובר).
הדבר הזה משפיע גם על סיכומים ריבעוניים.
אם לא טעיתי בחישוב
אז יוצא שבסיכום ספטמבר-אוקטובר (כדי לנטרל את תזוזת חגי תשרי) היתה עלייה של 26% לעומת אשתקד, 7.7 מיליון נוסעים מול 6.07 מיליון.
 

easylivin

New member
זהו, שלא רק באוקטובר

לא חוכמה גדולה אם לוקחים בחשבון שהשנה
לא היה אפילו יום חג אחד באוקטובר לעומת שנה שעברה (שכל סוכות היה באוקטובר).
הדבר הזה משפיע גם על סיכומים ריבעוניים.
זהו, שלא רק באוקטובר
נרשמו שיאים חודשיים של כל הזמנים, אלא בכל חודשי 2013 למעט ינואר. בסך הכל, כמות הנוסעים מינואר ועד אוקטובר גדלה בכ-12.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012.

אז אפשר להעריך כבר את מספר הנוסעים הכולל לשנה זו: קרוב ל-45.4 מיליון! די בטוח שיעבור את ה-45. אפילו אותי נתון כזה מצליח להפתיע לטובה. והגרף מראה שלא רק שיש גידול, אלא שגם קצב הגידול עולה בשנים האחרונות.
 

amit1270

New member


זהו, שלא רק באוקטובר
נרשמו שיאים חודשיים של כל הזמנים, אלא בכל חודשי 2013 למעט ינואר. בסך הכל, כמות הנוסעים מינואר ועד אוקטובר גדלה בכ-12.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012.

אז אפשר להעריך כבר את מספר הנוסעים הכולל לשנה זו: קרוב ל-45.4 מיליון! די בטוח שיעבור את ה-45. אפילו אותי נתון כזה מצליח להפתיע לטובה. והגרף מראה שלא רק שיש גידול, אלא שגם קצב הגידול עולה בשנים האחרונות.
 

טל 2010

New member
נו אז אולי זה הזמן לעבור ל"דור הבא"?

הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013
שלום,
רכבת ישראל רשמה שיא חדש, של כל הזמנים, בהסעת נוסעים. במהלך אוקטובר נרשמו כ-4.17 מיליון נסיעות ברכבת, עלייה של כ-18% מהתקופה המקבילה אשתקד.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
נו אז אולי זה הזמן לעבור ל"דור הבא"?
היום אנשים עדיין בגישה שכל אמצעי תחבורה מודרני בישראל זה מדע בדיוני, למה זה צריך להיות ככה?
 
תלוי לאיזה "דור בא" אתה מתכוון

נו אז אולי זה הזמן לעבור ל"דור הבא"?
היום אנשים עדיין בגישה שכל אמצעי תחבורה מודרני בישראל זה מדע בדיוני, למה זה צריך להיות ככה?
תלוי לאיזה "דור בא" אתה מתכוון
אם אתה מתכוון לאמצעי תחבורה שהם למעשה גימיק תקשורתי, לא תודה.

אם אתה מתכוון לרכבות חשמליות מהירות יותר ולרשת רק"ל/תחתית בכל גוש דן, תפדל.
 

טל 2010

New member
מתכוון לשדרוג על אמת, לא בכאילו, כמו שהם

תלוי לאיזה "דור בא" אתה מתכוון
אם אתה מתכוון לאמצעי תחבורה שהם למעשה גימיק תקשורתי, לא תודה.

אם אתה מתכוון לרכבות חשמליות מהירות יותר ולרשת רק"ל/תחתית בכל גוש דן, תפדל.
מתכוון לשדרוג על אמת, לא בכאילו, כמו שהם
עושים ברקבת ישראל כל שני וחמישי
 
שדרוג בכאילו? כל שני וחמישי?

מתכוון לשדרוג על אמת, לא בכאילו, כמו שהם
עושים ברקבת ישראל כל שני וחמישי
שדרוג בכאילו? כל שני וחמישי?
אני לא מבין לאיזה "שדרוג" אתה מתייחס. האם פתיחת הקו המערבי היא "שדרוג בכאילו"? והאם המתנה של עשרות שנים לפתיחתו היא "כל שני וחמישי"?
 

טל 2010

New member
אני אהיה יותר מדוייק- אצל "רכבת ישראל" שדרוג

שדרוג בכאילו? כל שני וחמישי?
אני לא מבין לאיזה "שדרוג" אתה מתייחס. האם פתיחת הקו המערבי היא "שדרוג בכאילו"? והאם המתנה של עשרות שנים לפתיחתו היא "כל שני וחמישי"?
אני אהיה יותר מדוייק- אצל "רכבת ישראל" שדרוג
זה "שיפור תשתיות".
לזה התכוונתי..
 
עכשיו הבנתי... אבל לדעתי

אני אהיה יותר מדוייק- אצל "רכבת ישראל" שדרוג
זה "שיפור תשתיות".
לזה התכוונתי..
עכשיו הבנתי... אבל לדעתי
פתיחת הקו המערבי כקו כפול ומופרד במלואו אינה "שדרוג בכאילו" אלא שדרוג משמעותי ביותר של השירות. וההוכחה הטובה ביותר לכך היא כמות הנוסעים הגדולה שמשתמשת בו.

זה כמובן לא הופך את הקו ל"גרנדיוזי" (מילה שהעתונאים הטפשים והבורים משתמשים בה על כל פרוייקט תשתיות) ובוודאי לא למד"ב. גם אין צורך ללכת רחוק. רישות המדינה הקטנטנה שלנו בקווי רכבת כפולים ומופרדים יביא לשינוי אדיר בכלכלה ובאורח החיים. למרבה הצער בין השנים 55'-93' לא עשו כאן כמעט כלום בנושא וכיום הרכבת מנסה להדביק פערים.

הכפלת הקווים לכ"ס, נהריה וב"ש מוכיחה את חשיבות השיפורים. ראה את השינוי המשמעותי בקו לב"ש. לא צריך לזלזל בכך וגם לא לדרוש אמצעי תחבורה "מתקדמים". צריך לעמוד על כך שתכנית הפיתוח תמומש במלואה וגם שפרוייקטים נוספים ייצאו לדרך ובראשם הקו לאילת והמשך הקו לכרמיאל עד ק"ש. צריך לוודא כי החשמול ייצא לפועל, וימשיך להגיע ציוד נייד מודרני ובכמות שתספיק לענות על העליה בביקוש. רכבת שמסיעה 60 מיליון בשנה תהיה שדרוג אמיתי, גם ללא "הדור הבא".
 

benshap2

New member
אותי מעניינת מאוד הסטטיסטיקה מתחנות יבנה לאוק

הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013
שלום,
רכבת ישראל רשמה שיא חדש, של כל הזמנים, בהסעת נוסעים. במהלך אוקטובר נרשמו כ-4.17 מיליון נסיעות ברכבת, עלייה של כ-18% מהתקופה המקבילה אשתקד.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
אותי מעניינת מאוד הסטטיסטיקה מתחנות יבנה לאוק
לאוקטובר.

ברור שתחנת יבנה מערב רשמה עליה משמעותית בנסיעות, אבל זה בעיקר משום שעושה רושם שמייבשים את תחנת יבנה מזרח ברמה שאיננה עולה בקנה אחד עם נורמות השירות המקובלות.

בהקשר זה - הרכבות בקו אשקלון- תל אביב (המערבי) כבר כיום מלאות בשעות השיא. בבקרים - בראשון לציון אין מקום לשבת לאף אחד +- בחלק מהימים.
אם רכבת ישראל לא תוסיף קרונות כאשר יפתח הקו לשדרות, צפוי עומס מוגזם באופן קבוע כבר מאשדוד/יבנה.
 

בועז ל

New member
לתחנת יבנה מזרח יש שירות של רכבת אחת לשעה

אותי מעניינת מאוד הסטטיסטיקה מתחנות יבנה לאוק
לאוקטובר.

ברור שתחנת יבנה מערב רשמה עליה משמעותית בנסיעות, אבל זה בעיקר משום שעושה רושם שמייבשים את תחנת יבנה מזרח ברמה שאיננה עולה בקנה אחד עם נורמות השירות המקובלות.

בהקשר זה - הרכבות בקו אשקלון- תל אביב (המערבי) כבר כיום מלאות בשעות השיא. בבקרים - בראשון לציון אין מקום לשבת לאף אחד +- בחלק מהימים.
אם רכבת ישראל לא תוסיף קרונות כאשר יפתח הקו לשדרות, צפוי עומס מוגזם באופן קבוע כבר מאשדוד/יבנה.
לתחנת יבנה מזרח יש שירות של רכבת אחת לשעה
ושתיים בשעות השיא (לכיוון אחד בבוקר ובערב). כשיש ערים גדולות פי כמה באוכלוסייתן מיבנה ובהן מתקיים שירות דל מזה, לא ניתן להגדיר את השירות שמקבלת תחנת יבנה מזרח ככזה שאינו "עולה בקנה אחד עם נורמות השירות המקובלות".
 

ronezra

New member
בועז זה חוצפה להוריד ב 40% את התדירות

לתחנת יבנה מזרח יש שירות של רכבת אחת לשעה
ושתיים בשעות השיא (לכיוון אחד בבוקר ובערב). כשיש ערים גדולות פי כמה באוכלוסייתן מיבנה ובהן מתקיים שירות דל מזה, לא ניתן להגדיר את השירות שמקבלת תחנת יבנה מזרח ככזה שאינו "עולה בקנה אחד עם נורמות השירות המקובלות".
בועז זה חוצפה להוריד ב 40% את התדירות
כמעט בכל עיר מחוץ לגוש דן , התחנה נמצאת לעיר ,יבנה מזרח התחנה נמצאת בתוך העיר ,שכונה תדהר,יבנה ירוקה ,יבנה ותיקה ,בעתיד גם ממזרח לתחנה תקום שכונה .

אז היה אפשר לפחות בבוקר במקום להתחיל במקום מרחבות ב 7:55 להתחיל ביבנה מזרח ב 7:49 ,זה אפשר זה לא סוף העולם אפשר להוסיף רכבת שנייה מת"א גם 18:00.

אני מקווה שהמכרז התחבורה הציבורית החדש ביבנה יביא בשורה .
 

בועז ל

New member
אני מסכים שהורדת רמת השירות לעיר, לאחר

בועז זה חוצפה להוריד ב 40% את התדירות
כמעט בכל עיר מחוץ לגוש דן , התחנה נמצאת לעיר ,יבנה מזרח התחנה נמצאת בתוך העיר ,שכונה תדהר,יבנה ירוקה ,יבנה ותיקה ,בעתיד גם ממזרח לתחנה תקום שכונה .

אז היה אפשר לפחות בבוקר במקום להתחיל במקום מרחבות ב 7:55 להתחיל ביבנה מזרח ב 7:49 ,זה אפשר זה לא סוף העולם אפשר להוסיף רכבת שנייה מת"א גם 18:00.

אני מקווה שהמכרז התחבורה הציבורית החדש ביבנה יביא בשורה .
אני מסכים שהורדת רמת השירות לעיר, לאחר
שהורגלה ברמה גבוהה יותר - בעייתית. עם זאת, אין להתעלם משני עניינים. האחד - העיר יבנה בכללותה מקבלת שירות לא רע כלל בהשוואה לשירות הארצי שניתן ע"י ר"י לערים אחרות, .
השני - מעמדה של יבנה מערב כתחנת קצה התבטל ולעניין זה ישנן משמעויות תפעוליות שמשפיעות על איכות השירות.
הביקורת שמוטחת ברכבת ע"י נוסעי יבנה מובנת לי וייתכן כי ר"י צריכה לבחון את התנהלותה להבא בסיטואציות דומות (זו לא הפעם הראשונה - ע"ע קריית גת).
 

ronezra

New member
יתרון נוסף הוא הורדת הלחץ מקו מערב אשקלון ת"א

אני מסכים שהורדת רמת השירות לעיר, לאחר
שהורגלה ברמה גבוהה יותר - בעייתית. עם זאת, אין להתעלם משני עניינים. האחד - העיר יבנה בכללותה מקבלת שירות לא רע כלל בהשוואה לשירות הארצי שניתן ע"י ר"י לערים אחרות, .
השני - מעמדה של יבנה מערב כתחנת קצה התבטל ולעניין זה ישנן משמעויות תפעוליות שמשפיעות על איכות השירות.
הביקורת שמוטחת ברכבת ע"י נוסעי יבנה מובנת לי וייתכן כי ר"י צריכה לבחון את התנהלותה להבא בסיטואציות דומות (זו לא הפעם הראשונה - ע"ע קריית גת).
יתרון נוסף הוא הורדת הלחץ מקו מערב אשקלון ת"א
ברגע שאפשרת לרכבת לצאת במקום מרחובות ב 7:55 ב 7:48 מיבנה מזרח אתה מוריד את הלחץ ב 100 נוסעים ביבנה מערב

כנ"ל רכבת שנייה ב 18:00 מכיוון תל אביב לאשקלון דרך רחובות.
 
אפילו קיצור פעוט בזמן מצליח טוב.

אותי מעניינת מאוד הסטטיסטיקה מתחנות יבנה לאוק
לאוקטובר.

ברור שתחנת יבנה מערב רשמה עליה משמעותית בנסיעות, אבל זה בעיקר משום שעושה רושם שמייבשים את תחנת יבנה מזרח ברמה שאיננה עולה בקנה אחד עם נורמות השירות המקובלות.

בהקשר זה - הרכבות בקו אשקלון- תל אביב (המערבי) כבר כיום מלאות בשעות השיא. בבקרים - בראשון לציון אין מקום לשבת לאף אחד +- בחלק מהימים.
אם רכבת ישראל לא תוסיף קרונות כאשר יפתח הקו לשדרות, צפוי עומס מוגזם באופן קבוע כבר מאשדוד/יבנה.
אפילו קיצור פעוט בזמן מצליח טוב.
 

benshap2

New member
לא הקיצור בזמן הוא שהביא את הנוסעים

אפילו קיצור פעוט בזמן מצליח טוב.
לא הקיצור בזמן הוא שהביא את הנוסעים
במקרה הזה, אלא הורדת תדירות הרכבות ברכבת המזרחית החל מ7:23 בבוקר לפעם בשעה (ותעשה לי טובה - היום רוב הציבור לא מגיע לעבודה לפני 8, ומכאן ש-0 רכבות בין 7:23 ל 8:23 ל 9:23 זה פשוט ביזיון) - הכריחה אנשים לעבור לרכבת המערבית, גם אם הדבר לא נוח להם בעליל ומרוחק מביתם.
במקביל, חלה עליה בתפוסת הקו המערבי באשדוד ואשקלון כי להם זה באמת מהווה קיצור רציני יותר בזמן הנסיעה.

אגב - אני אישית מכיר גם אנשים מרחובות(!) שמגיעים לתחנת יבנה מערב.
ההסבר הפשוט הוא שהתח"צ מחלקים שונים בעיר לרכבת גרוע, החניה מלאה, הם היו נוסעים מיבנה מזרח אבל עכשיו ביטלו להם את הרכבות, אז הם מגיעים ליבנה מערב.

יש בדיוק 2 רכבות בבוקר בשעה 6:06 ו 7:06 ומעבר לכך התנועה היא פעם בשעה.

זה שהשירות לא מתקבל על הדעת גם בערים גדולות יותר לא אומר שזה בסדר להמשיך בשיטה.
 
זה לא ההסבר הפשוט

לא הקיצור בזמן הוא שהביא את הנוסעים
במקרה הזה, אלא הורדת תדירות הרכבות ברכבת המזרחית החל מ7:23 בבוקר לפעם בשעה (ותעשה לי טובה - היום רוב הציבור לא מגיע לעבודה לפני 8, ומכאן ש-0 רכבות בין 7:23 ל 8:23 ל 9:23 זה פשוט ביזיון) - הכריחה אנשים לעבור לרכבת המערבית, גם אם הדבר לא נוח להם בעליל ומרוחק מביתם.
במקביל, חלה עליה בתפוסת הקו המערבי באשדוד ואשקלון כי להם זה באמת מהווה קיצור רציני יותר בזמן הנסיעה.

אגב - אני אישית מכיר גם אנשים מרחובות(!) שמגיעים לתחנת יבנה מערב.
ההסבר הפשוט הוא שהתח"צ מחלקים שונים בעיר לרכבת גרוע, החניה מלאה, הם היו נוסעים מיבנה מזרח אבל עכשיו ביטלו להם את הרכבות, אז הם מגיעים ליבנה מערב.

יש בדיוק 2 רכבות בבוקר בשעה 6:06 ו 7:06 ומעבר לכך התנועה היא פעם בשעה.

זה שהשירות לא מתקבל על הדעת גם בערים גדולות יותר לא אומר שזה בסדר להמשיך בשיטה.
זה לא ההסבר הפשוט
ההסבר הפשוט הוא שפתיחת התוספת המערבית לכביש 411 הפכה את הנסיעה מחלק גדול של רחובות ליבנה מערב לפשוטה וקצרה, לעומת המבוך הסדיסטי בדרך לתחנת רחובות. תחנת יבנה מזרח גם היא לא מציאה גדולה עקב הצורך לנסוע בכביש 410 הפרימיטיבי וברמזורים האינסופיים של דרום יבנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה