הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013

מצב
הנושא נעול.
אני חזיתי כאן את הזינוק ביבנה מערב

אותי מעניינת מאוד הסטטיסטיקה מתחנות יבנה לאוק
לאוקטובר.

ברור שתחנת יבנה מערב רשמה עליה משמעותית בנסיעות, אבל זה בעיקר משום שעושה רושם שמייבשים את תחנת יבנה מזרח ברמה שאיננה עולה בקנה אחד עם נורמות השירות המקובלות.

בהקשר זה - הרכבות בקו אשקלון- תל אביב (המערבי) כבר כיום מלאות בשעות השיא. בבקרים - בראשון לציון אין מקום לשבת לאף אחד +- בחלק מהימים.
אם רכבת ישראל לא תוסיף קרונות כאשר יפתח הקו לשדרות, צפוי עומס מוגזם באופן קבוע כבר מאשדוד/יבנה.
אני חזיתי כאן את הזינוק ביבנה מערב
ואתה טועה, מה שהעלה את כמות הנוסעים זה לא הבעיות ביבנה מזרח (כי הורידו את מספר הרכבות גם ביבנה מערב!) אלא פתיחת מגרש החניה, באיחור של כמעט שנתיים. חבל מאד ששוב פתחו תחנה חדשה בלי להשלים את התשתיות סביבה (ע"ע ת"א הגנה) אבל מוטב מאוחר, וכעת התחנה תוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלה.
 

benshap2

New member
אני לא מסכים איתך

אני חזיתי כאן את הזינוק ביבנה מערב
ואתה טועה, מה שהעלה את כמות הנוסעים זה לא הבעיות ביבנה מזרח (כי הורידו את מספר הרכבות גם ביבנה מערב!) אלא פתיחת מגרש החניה, באיחור של כמעט שנתיים. חבל מאד ששוב פתחו תחנה חדשה בלי להשלים את התשתיות סביבה (ע"ע ת"א הגנה) אבל מוטב מאוחר, וכעת התחנה תוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלה.
אני לא מסכים איתך
למעט במקרים חריגים (כמו סגירת קו הרכבת המזרחי לחלוטין, מה שהביא הרבה אשדודים לחנות ביבנה מערב) - מעולם לא הייתה חסרה חניה בחניון ה"ישן". עוד 90 שניות הליכה זה לא מה שיעביר אנשים מתחנה לתחנה.

תחנת יבנה מערב עלתה כתוצאה ישירה של הייבוש המטורף של תחנת יבנה מזרח (תסתכל על זה ככה: מ 7:24 ועד 9:22 עוברת במקום רכבת אחת בלבד!!! זה שעת שיא בבוקר?).
בניגוד לתחנת יבנה מערב, בה תדירות הרכבות ירדה במהלך רוב שעות היום אך לא נפגעה בכלל בשעות השיא, בתחנת יבנה מזרח פגעו גם בשעות השיא של הבוקר - וזה שינוי משמעותי מאוד.
כאשר אנשים מגיעים בבוקר עם רכבם ליבנה מערב - הם גם יחזרו כבר מיבנה מערב.

לכן - יש לבחון את מספר הנוסעים הכולל הן ביבנה מערב והן ביבנה מזרח, ולהגיע למסקנות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יפה, הרכבת הגיעה למחצית מכמות הנוסעים

הודעת ר"י - שיא במספר הנוסעים באוקטובר 2013
שלום,
רכבת ישראל רשמה שיא חדש, של כל הזמנים, בהסעת נוסעים. במהלך אוקטובר נרשמו כ-4.17 מיליון נסיעות ברכבת, עלייה של כ-18% מהתקופה המקבילה אשתקד.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
יפה, הרכבת הגיעה למחצית מכמות הנוסעים
שמסיע המטרו במוסקבה מדי יום.
 

zvir1

New member
לא משווים מטרו למערכת פרברית....

יפה, הרכבת הגיעה למחצית מכמות הנוסעים
שמסיע המטרו במוסקבה מדי יום.
לא משווים מטרו למערכת פרברית....
גם הרקלת בירושלים מסיעה 120000 ביום.... אז מה?
(-:
 

amit1270

New member
אם כבר מדברים על הרק"ל

220,000
פעם ראשונה, פעם שנייה, פעם שלישית, נמכר!
אם כבר מדברים על הרק"ל
גם היום נתקלתי בתופעה של התקבצות רכבות שמשום מה לא נראה שסיטיפס ממש מנסה להתמודד איתה. שוב נוסעים המתינו זמן רב בתחנה עמוסה ונדחקו בקושי לרכבת מפוצצת. אני למזלי לא הצלחתי להידחק ועליתי על רכבת כמעט ריקה שהגיעה אחרי 2 דקות. ושוב אני לא מצליח להבין למה המצב הזה צריך להימשך, למה השילוט לא מציג את זמן הגעת הרכבת הבאה, או לפחות שהנהג היה מודיע בכריזה שיש רכבת ריקה מיד אחריו.
 
הוא מודיע לפעמים אבל אף אחד לא מאמין לו :)

אם כבר מדברים על הרק"ל
גם היום נתקלתי בתופעה של התקבצות רכבות שמשום מה לא נראה שסיטיפס ממש מנסה להתמודד איתה. שוב נוסעים המתינו זמן רב בתחנה עמוסה ונדחקו בקושי לרכבת מפוצצת. אני למזלי לא הצלחתי להידחק ועליתי על רכבת כמעט ריקה שהגיעה אחרי 2 דקות. ושוב אני לא מצליח להבין למה המצב הזה צריך להימשך, למה השילוט לא מציג את זמן הגעת הרכבת הבאה, או לפחות שהנהג היה מודיע בכריזה שיש רכבת ריקה מיד אחריו.
הוא מודיע לפעמים אבל אף אחד לא מאמין לו :)
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אז קבל מה היה שלשום:

אם כבר מדברים על הרק"ל
גם היום נתקלתי בתופעה של התקבצות רכבות שמשום מה לא נראה שסיטיפס ממש מנסה להתמודד איתה. שוב נוסעים המתינו זמן רב בתחנה עמוסה ונדחקו בקושי לרכבת מפוצצת. אני למזלי לא הצלחתי להידחק ועליתי על רכבת כמעט ריקה שהגיעה אחרי 2 דקות. ושוב אני לא מצליח להבין למה המצב הזה צריך להימשך, למה השילוט לא מציג את זמן הגעת הרכבת הבאה, או לפחות שהנהג היה מודיע בכריזה שיש רכבת ריקה מיד אחריו.
אז קבל מה היה שלשום:
תאונה במרכז העיר...

פסגת זאב:
4 רכבות חונות במסילות הדיור בקצה הקו, 2 רכבות ברציפים של חיל האוויר, רכבת נוספת ממתינה לפני הדאבל-קרוס ואחת נוספת ממתינה בסיירת דוכיפת. ועל ה-PIS כתוב ~18.
 

amit1270

New member
חכה חכה, בעוד חודשיים גם לא תהיה אלטרנטיבה...

אז קבל מה היה שלשום:
תאונה במרכז העיר...

פסגת זאב:
4 רכבות חונות במסילות הדיור בקצה הקו, 2 רכבות ברציפים של חיל האוויר, רכבת נוספת ממתינה לפני הדאבל-קרוס ואחת נוספת ממתינה בסיירת דוכיפת. ועל ה-PIS כתוב ~18.
חכה חכה, בעוד חודשיים גם לא תהיה אלטרנטיבה...
 


אם כבר מדברים על הרק"ל
גם היום נתקלתי בתופעה של התקבצות רכבות שמשום מה לא נראה שסיטיפס ממש מנסה להתמודד איתה. שוב נוסעים המתינו זמן רב בתחנה עמוסה ונדחקו בקושי לרכבת מפוצצת. אני למזלי לא הצלחתי להידחק ועליתי על רכבת כמעט ריקה שהגיעה אחרי 2 דקות. ושוב אני לא מצליח להבין למה המצב הזה צריך להימשך, למה השילוט לא מציג את זמן הגעת הרכבת הבאה, או לפחות שהנהג היה מודיע בכריזה שיש רכבת ריקה מיד אחריו.

אחה"צ התרחשה תאונה בין רק"ל לרכב פרטי בשער מנדלבאום.


צילום: אבי לוטן.
 

easylivin

New member
נכון מאוד. אני חושב שדוד כתב בצחוק, אבל

לא משווים מטרו למערכת פרברית....
גם הרקלת בירושלים מסיעה 120000 ביום.... אז מה?
(-:
נכון מאוד. אני חושב שדוד כתב בצחוק, אבל
אם כבר מדברים, אז זאת השוואה בין תפוחים לתפוזים, בין מספר הנסיעות* במערכת עירונית למספר הנסיעות במערכת פרברית/בינעירונית.

אגב, יש השוואה נפוצה אחרת שהיא לא סתם לא נכונה, אלא מרתיחה ממש בהיותה מגמתית ודמגוגית: ההשואה בין כמות הנסיעות בכל אוטובוסים בארץ לעומת מספר הנסיעות ברכבת ישראל. אם כבר לנסות להשוות (מי בעצם צריך את זה בכלל?..) אז רק בין נסיעות בקווים הבינעירוניים, אלא שאז מתקבלת תמונה אחרת לגמרי שלא מתאימה לרוחם של "מומחים מובילים" שבאים להוכיח כי "הרכבת מיותרת".

* וזה להבדיל מהשוואת נסועה הנמדדת ביחידות של ק"מ*נוסע, שהיא השוואה הרבה יותר לגיטימית. אלא שבישראל הסטיסטיקה לפי הנתון הזה באוטובוסים היא מאוד לא מדוייקת, אם בכלל קיימת ולא בגדר הערכה (בזמן שסטטיסטיקה כזאת על הרכבת דווקא כן קיימת ומתפרסמת כל שנה).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
חשבתי שאנשים למדו להכיר אותי בפורום

נכון מאוד. אני חושב שדוד כתב בצחוק, אבל
אם כבר מדברים, אז זאת השוואה בין תפוחים לתפוזים, בין מספר הנסיעות* במערכת עירונית למספר הנסיעות במערכת פרברית/בינעירונית.

אגב, יש השוואה נפוצה אחרת שהיא לא סתם לא נכונה, אלא מרתיחה ממש בהיותה מגמתית ודמגוגית: ההשואה בין כמות הנסיעות בכל אוטובוסים בארץ לעומת מספר הנסיעות ברכבת ישראל. אם כבר לנסות להשוות (מי בעצם צריך את זה בכלל?..) אז רק בין נסיעות בקווים הבינעירוניים, אלא שאז מתקבלת תמונה אחרת לגמרי שלא מתאימה לרוחם של "מומחים מובילים" שבאים להוכיח כי "הרכבת מיותרת".

* וזה להבדיל מהשוואת נסועה הנמדדת ביחידות של ק"מ*נוסע, שהיא השוואה הרבה יותר לגיטימית. אלא שבישראל הסטיסטיקה לפי הנתון הזה באוטובוסים היא מאוד לא מדוייקת, אם בכלל קיימת ולא בגדר הערכה (בזמן שסטטיסטיקה כזאת על הרכבת דווקא כן קיימת ומתפרסמת כל שנה).
חשבתי שאנשים למדו להכיר אותי בפורום
קצת יותר טוב בעשר השנים האחרונות...
 

נתנאל531

Well-known member
לרכבת יש גם נסיעות פרבריות רבות

נכון מאוד. אני חושב שדוד כתב בצחוק, אבל
אם כבר מדברים, אז זאת השוואה בין תפוחים לתפוזים, בין מספר הנסיעות* במערכת עירונית למספר הנסיעות במערכת פרברית/בינעירונית.

אגב, יש השוואה נפוצה אחרת שהיא לא סתם לא נכונה, אלא מרתיחה ממש בהיותה מגמתית ודמגוגית: ההשואה בין כמות הנסיעות בכל אוטובוסים בארץ לעומת מספר הנסיעות ברכבת ישראל. אם כבר לנסות להשוות (מי בעצם צריך את זה בכלל?..) אז רק בין נסיעות בקווים הבינעירוניים, אלא שאז מתקבלת תמונה אחרת לגמרי שלא מתאימה לרוחם של "מומחים מובילים" שבאים להוכיח כי "הרכבת מיותרת".

* וזה להבדיל מהשוואת נסועה הנמדדת ביחידות של ק"מ*נוסע, שהיא השוואה הרבה יותר לגיטימית. אלא שבישראל הסטיסטיקה לפי הנתון הזה באוטובוסים היא מאוד לא מדוייקת, אם בכלל קיימת ולא בגדר הערכה (בזמן שסטטיסטיקה כזאת על הרכבת דווקא כן קיימת ומתפרסמת כל שנה).
לרכבת יש גם נסיעות פרבריות רבות
ולא אתפלא אם בתל אביב ישנה גם נסיעה עירונית באמצעות הרכבת (מהאוניברסיטה להגנה, לדוגמא).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה