הודעת ר"י- הוגשה טיוטת התשקיף של "רכבת ישראל".

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת ר"י- הוגשה טיוטת התשקיף של "רכבת ישראל".

הודעת ר"י- הוגשה טיוטת התשקיף של "רכבת ישראל".
שלום רב,
חברת רכבת ישראל בע"מ הגישה אתמול (רביעי, 31.12.14), לרשות לניירות ערך, טיוטת תשקיף לצורך הנפקת אג"ח בסכום של 1 מיליארד ₪ במהלך 2015.
מצ"ב הודעה לתקשורת.
בברכה,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

בועז ל

New member
ונחשו מי מתנגד להנפקת האג"ח של הרכבת...

הודעת ר"י- הוגשה טיוטת התשקיף של "רכבת ישראל".
שלום רב,
חברת רכבת ישראל בע"מ הגישה אתמול (רביעי, 31.12.14), לרשות לניירות ערך, טיוטת תשקיף לצורך הנפקת אג"ח בסכום של 1 מיליארד ₪ במהלך 2015.
מצ"ב הודעה לתקשורת.
בברכה,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
ונחשו מי מתנגד להנפקת האג"ח של הרכבת...
הוועד כמובן, שראה בכך צעד לקראת הפרטת הרכבת (יורם! תסביר לי בבקשה את הקשר בין אג"ח להפרטה
- לא מסתדר לי) ואיים בשביתה כללית. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נחלץ להציל את המצב. הסבריו מצ"ב.

 
ומי יחזיר לרוכשים את תמורת האגרות ביום מן הימים? מי?

ונחשו מי מתנגד להנפקת האג"ח של הרכבת...
הוועד כמובן, שראה בכך צעד לקראת הפרטת הרכבת (יורם! תסביר לי בבקשה את הקשר בין אג"ח להפרטה
- לא מסתדר לי) ואיים בשביתה כללית. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נחלץ להציל את המצב. הסבריו מצ"ב.
ומי יחזיר לרוכשים את תמורת האגרות ביום מן הימים? מי?
שוב חוזר על עצמו מקרה בניני האומה שגנבו את כל הכסף מכל מי שקנה אג"ח בשנת 1951? שוב מגייסים כסף??? ומי יחזיר אותו? המנכ"ל? אבי אדרי? חלאס !!!! איזה ביטחון יש למי שירכוש אג"ח כזה? המנפיק יתחייב למכור את הבית שלו אם בשנת 2047 לא יצליח להחזיר את התמורה פלוס ריבית והצמדה לרוכשים? מי מבטיח שהרכבת תתפתח? מי מבטיח שהשירות שלה ישתפר? מי מבטיח שיירכשו קרונות מתאימים לקו ירושלים? מי יחזיר את כל ההשקעה הכספית שהושקעה בהקמת ושידרוג הקו הישן? מי יחזיר לציבור את ההשקעה בהקמת תחנת הנוסעים בדימונה?? מי יחזיר לציבור את ההשקעה הכספית העצומה שהושקעה בקטרי היו-יו? 262 הוחזר לעבודה (לכמה זמן? חודש?)....261 ו- 263 עדיין מושבתים. למה?? מי ישלם תמורת המחדל שברכישתם? מי הבטיח מנועי קטרפילר בשבילם? אה- אגרות החוב ישלמו את מנועי הקטרפילר.....הבנתי.... ומי יידע לתחזק אותם נכון? שוב יהיה סיפור עם מים לא מתאימים ברדיאטורים של המנועים??? שוב ייסדקו בלוקי מנוע???? מי בכלל יכול לתת לציבור הרחב תשובה על כך? בועז המנכ"ל? בועז ההוא יודע למה גרטו את הקרונות היגוסלביים??? למה בעצם?? חכה - זה עוד לפני כל מחלות הילדות של הקו המהיר לירושלים שעם הזמן הולך ומתברר שהוא לא כל-כך מהיר ושככל הנראה לא יצליח להוות תחרות עם 443 ועם 1 המשודרג. ומי האידיוט שבנה תחנה בעומק 81 מטרים? זאת כאשר ניתן היה להאריך את המסילות 485 מטר קדימה ולבנות תחנה נורמלית חיצונית על החלק הצפוני של גן סאקר... ארץ חלם זה כאן וככל שעוברות השנים זה הופך להיות (חלם בחזקת חלם) וכל זה בסוגריים בחזקת חלם ! מתי תחל רכבת ישראל להעסיק את האנשים הנכונים בשורותיה? מתי יסגור כץ את הרכבת כפי שנשבע לעשות???? הוא הבטיח שזה יקרה ביום 17.08.2011, אז אני מציע שכולנו נמתין יחדיו לשנת 2011..... ובמיוחד לבחירות שתערכנה ביום 17.03.2015..... שמעתי שמפלגת הליכוד החליטה לא להתמודד בבחירות לכנסת.... ברוך שפטרנו מהם !
 

נתנאל531

Well-known member
לגבי תחנת האומה

ומי יחזיר לרוכשים את תמורת האגרות ביום מן הימים? מי?
שוב חוזר על עצמו מקרה בניני האומה שגנבו את כל הכסף מכל מי שקנה אג"ח בשנת 1951? שוב מגייסים כסף??? ומי יחזיר אותו? המנכ"ל? אבי אדרי? חלאס !!!! איזה ביטחון יש למי שירכוש אג"ח כזה? המנפיק יתחייב למכור את הבית שלו אם בשנת 2047 לא יצליח להחזיר את התמורה פלוס ריבית והצמדה לרוכשים? מי מבטיח שהרכבת תתפתח? מי מבטיח שהשירות שלה ישתפר? מי מבטיח שיירכשו קרונות מתאימים לקו ירושלים? מי יחזיר את כל ההשקעה הכספית שהושקעה בהקמת ושידרוג הקו הישן? מי יחזיר לציבור את ההשקעה בהקמת תחנת הנוסעים בדימונה?? מי יחזיר לציבור את ההשקעה הכספית העצומה שהושקעה בקטרי היו-יו? 262 הוחזר לעבודה (לכמה זמן? חודש?)....261 ו- 263 עדיין מושבתים. למה?? מי ישלם תמורת המחדל שברכישתם? מי הבטיח מנועי קטרפילר בשבילם? אה- אגרות החוב ישלמו את מנועי הקטרפילר.....הבנתי.... ומי יידע לתחזק אותם נכון? שוב יהיה סיפור עם מים לא מתאימים ברדיאטורים של המנועים??? שוב ייסדקו בלוקי מנוע???? מי בכלל יכול לתת לציבור הרחב תשובה על כך? בועז המנכ"ל? בועז ההוא יודע למה גרטו את הקרונות היגוסלביים??? למה בעצם?? חכה - זה עוד לפני כל מחלות הילדות של הקו המהיר לירושלים שעם הזמן הולך ומתברר שהוא לא כל-כך מהיר ושככל הנראה לא יצליח להוות תחרות עם 443 ועם 1 המשודרג. ומי האידיוט שבנה תחנה בעומק 81 מטרים? זאת כאשר ניתן היה להאריך את המסילות 485 מטר קדימה ולבנות תחנה נורמלית חיצונית על החלק הצפוני של גן סאקר... ארץ חלם זה כאן וככל שעוברות השנים זה הופך להיות (חלם בחזקת חלם) וכל זה בסוגריים בחזקת חלם ! מתי תחל רכבת ישראל להעסיק את האנשים הנכונים בשורותיה? מתי יסגור כץ את הרכבת כפי שנשבע לעשות???? הוא הבטיח שזה יקרה ביום 17.08.2011, אז אני מציע שכולנו נמתין יחדיו לשנת 2011..... ובמיוחד לבחירות שתערכנה ביום 17.03.2015..... שמעתי שמפלגת הליכוד החליטה לא להתמודד בבחירות לכנסת.... ברוך שפטרנו מהם !
לגבי תחנת האומה
הגיוני בהרבה שתהיה תחנת רכבת בנקודה סופר-נגישה בירושלים, בחסרון של עיכוב של 5 דקות בכניסה / יציאה לתחנה, מאשר תחנה בנקודה שאין בה כמעט תחבורה ציבורית. העדר תחבורה ציבורית משלימה יגרום עיכוב של הרבה יותר מ־5 דקות לנוסעים.
 
החלק הצפוני של גן סאקר נושק למגרש התחנה הזמנית

לגבי תחנת האומה
הגיוני בהרבה שתהיה תחנת רכבת בנקודה סופר-נגישה בירושלים, בחסרון של עיכוב של 5 דקות בכניסה / יציאה לתחנה, מאשר תחנה בנקודה שאין בה כמעט תחבורה ציבורית. העדר תחבורה ציבורית משלימה יגרום עיכוב של הרבה יותר מ־5 דקות לנוסעים.
החלק הצפוני של גן סאקר נושק למגרש התחנה הזמנית
שנבנתה ונהרסה בשעתו וזה במרחק של דקה מרחוב יפו, כלומר הכל נגיש וזמין. חוצמיזה אפשר להסיט קווים לאזור גן סאקר שהוא גם קרוב מאוד למע"ר הישן ולנקודות אחרות בעיר. כל מי שנוסע לדרום העיר למשל, ויורד מהרכבת המהירה, יעדיף את גן סאקר - מהיר וללא מעבר במרכז העיר כלומר חוסך זמן נסיעה !
 

משה343

New member
אביתר אתה נכנס איתי שותף ?


ומי יחזיר לרוכשים את תמורת האגרות ביום מן הימים? מי?
שוב חוזר על עצמו מקרה בניני האומה שגנבו את כל הכסף מכל מי שקנה אג"ח בשנת 1951? שוב מגייסים כסף??? ומי יחזיר אותו? המנכ"ל? אבי אדרי? חלאס !!!! איזה ביטחון יש למי שירכוש אג"ח כזה? המנפיק יתחייב למכור את הבית שלו אם בשנת 2047 לא יצליח להחזיר את התמורה פלוס ריבית והצמדה לרוכשים? מי מבטיח שהרכבת תתפתח? מי מבטיח שהשירות שלה ישתפר? מי מבטיח שיירכשו קרונות מתאימים לקו ירושלים? מי יחזיר את כל ההשקעה הכספית שהושקעה בהקמת ושידרוג הקו הישן? מי יחזיר לציבור את ההשקעה בהקמת תחנת הנוסעים בדימונה?? מי יחזיר לציבור את ההשקעה הכספית העצומה שהושקעה בקטרי היו-יו? 262 הוחזר לעבודה (לכמה זמן? חודש?)....261 ו- 263 עדיין מושבתים. למה?? מי ישלם תמורת המחדל שברכישתם? מי הבטיח מנועי קטרפילר בשבילם? אה- אגרות החוב ישלמו את מנועי הקטרפילר.....הבנתי.... ומי יידע לתחזק אותם נכון? שוב יהיה סיפור עם מים לא מתאימים ברדיאטורים של המנועים??? שוב ייסדקו בלוקי מנוע???? מי בכלל יכול לתת לציבור הרחב תשובה על כך? בועז המנכ"ל? בועז ההוא יודע למה גרטו את הקרונות היגוסלביים??? למה בעצם?? חכה - זה עוד לפני כל מחלות הילדות של הקו המהיר לירושלים שעם הזמן הולך ומתברר שהוא לא כל-כך מהיר ושככל הנראה לא יצליח להוות תחרות עם 443 ועם 1 המשודרג. ומי האידיוט שבנה תחנה בעומק 81 מטרים? זאת כאשר ניתן היה להאריך את המסילות 485 מטר קדימה ולבנות תחנה נורמלית חיצונית על החלק הצפוני של גן סאקר... ארץ חלם זה כאן וככל שעוברות השנים זה הופך להיות (חלם בחזקת חלם) וכל זה בסוגריים בחזקת חלם ! מתי תחל רכבת ישראל להעסיק את האנשים הנכונים בשורותיה? מתי יסגור כץ את הרכבת כפי שנשבע לעשות???? הוא הבטיח שזה יקרה ביום 17.08.2011, אז אני מציע שכולנו נמתין יחדיו לשנת 2011..... ובמיוחד לבחירות שתערכנה ביום 17.03.2015..... שמעתי שמפלגת הליכוד החליטה לא להתמודד בבחירות לכנסת.... ברוך שפטרנו מהם !
אביתר אתה נכנס איתי שותף ?

 
הנפקת אג"ח היא סימן מבשר רעות - כלומר

אביתר אתה נכנס איתי שותף ?

הנפקת אג"ח היא סימן מבשר רעות - כלומר
שהתקציב של הרכבת לא מספיק לה או לא עומד בציפיות. מצביע גם על קשיים כלכליים או מצוקה כלכלית הדורשת טיפול מהיר בטרם קריסה. לא הייתי משקיע לירה ישראלית אחת באג"ח של הרכבת.
 

ירון כץ

New member
מחד גיסא, נשמע הגיוני להקים תחנה בן סאקר אך מאידך גיסא, יש

ומי יחזיר לרוכשים את תמורת האגרות ביום מן הימים? מי?
שוב חוזר על עצמו מקרה בניני האומה שגנבו את כל הכסף מכל מי שקנה אג"ח בשנת 1951? שוב מגייסים כסף??? ומי יחזיר אותו? המנכ"ל? אבי אדרי? חלאס !!!! איזה ביטחון יש למי שירכוש אג"ח כזה? המנפיק יתחייב למכור את הבית שלו אם בשנת 2047 לא יצליח להחזיר את התמורה פלוס ריבית והצמדה לרוכשים? מי מבטיח שהרכבת תתפתח? מי מבטיח שהשירות שלה ישתפר? מי מבטיח שיירכשו קרונות מתאימים לקו ירושלים? מי יחזיר את כל ההשקעה הכספית שהושקעה בהקמת ושידרוג הקו הישן? מי יחזיר לציבור את ההשקעה בהקמת תחנת הנוסעים בדימונה?? מי יחזיר לציבור את ההשקעה הכספית העצומה שהושקעה בקטרי היו-יו? 262 הוחזר לעבודה (לכמה זמן? חודש?)....261 ו- 263 עדיין מושבתים. למה?? מי ישלם תמורת המחדל שברכישתם? מי הבטיח מנועי קטרפילר בשבילם? אה- אגרות החוב ישלמו את מנועי הקטרפילר.....הבנתי.... ומי יידע לתחזק אותם נכון? שוב יהיה סיפור עם מים לא מתאימים ברדיאטורים של המנועים??? שוב ייסדקו בלוקי מנוע???? מי בכלל יכול לתת לציבור הרחב תשובה על כך? בועז המנכ"ל? בועז ההוא יודע למה גרטו את הקרונות היגוסלביים??? למה בעצם?? חכה - זה עוד לפני כל מחלות הילדות של הקו המהיר לירושלים שעם הזמן הולך ומתברר שהוא לא כל-כך מהיר ושככל הנראה לא יצליח להוות תחרות עם 443 ועם 1 המשודרג. ומי האידיוט שבנה תחנה בעומק 81 מטרים? זאת כאשר ניתן היה להאריך את המסילות 485 מטר קדימה ולבנות תחנה נורמלית חיצונית על החלק הצפוני של גן סאקר... ארץ חלם זה כאן וככל שעוברות השנים זה הופך להיות (חלם בחזקת חלם) וכל זה בסוגריים בחזקת חלם ! מתי תחל רכבת ישראל להעסיק את האנשים הנכונים בשורותיה? מתי יסגור כץ את הרכבת כפי שנשבע לעשות???? הוא הבטיח שזה יקרה ביום 17.08.2011, אז אני מציע שכולנו נמתין יחדיו לשנת 2011..... ובמיוחד לבחירות שתערכנה ביום 17.03.2015..... שמעתי שמפלגת הליכוד החליטה לא להתמודד בבחירות לכנסת.... ברוך שפטרנו מהם !
מחד גיסא, נשמע הגיוני להקים תחנה בן סאקר אך מאידך גיסא, יש
גם רצון הגיוני בהחלט לשמר את גן סאקר כריאה ירוקה.
 
דרך אגב רק שתדע בועז גיסנו:

ונחשו מי מתנגד להנפקת האג"ח של הרכבת...
הוועד כמובן, שראה בכך צעד לקראת הפרטת הרכבת (יורם! תסביר לי בבקשה את הקשר בין אג"ח להפרטה
- לא מסתדר לי) ואיים בשביתה כללית. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נחלץ להציל את המצב. הסבריו מצ"ב.
דרך אגב רק שתדע בועז גיסנו:
שנקניקי הקבנוס של זוגלובק הפכו להרבה יותר טעימים בשנתיים האחרונות......מעניין.......ומאוד רכבתי.....במיוחד זה עם הצ'ילי החריף בשלישייה...
ומאידך, שמן החריע של "שמן" נעלם מהשוק..... מה נשאר? קנולה, סויה וחמניות.....אמור נא לי גיסנו: מי נתן את ההנחייה להפסיק לייצר ולמכור את שמן החריע??? אכן מדובר כאן בדיון רכבתי רציני ומהותי ואין כמוך להבנת המאטרייה....אז אתה עוד מצפה שאקנה אג"ח בטעם קנולה??
ובינינו: לא רבים יודעים אך שמן מנוע הוא לא אחר משמן קנולה....אולי צריך להחליף שמן כדי לשמור שבלוק המנוע בקטר 613 לא ייסדק??? מי יבטיח לי שהבלוק יישאר שלם? האג"ח? אם הייתי בוטה מדי, בהודעה זו, אפשר למחוק אותה ! העיקר שהבנת את המסרים שהוטמעו בין השורות בהודעה זו שלכאורה נראית חסרת משמעות אך בתוכה משמעויות רבות הידועות לשנינו כמו משחק בצפנים...
 

בועז ל

New member
אני שמח לראות שאהבת את רעיון הנפקת האג"ח.

דרך אגב רק שתדע בועז גיסנו:
שנקניקי הקבנוס של זוגלובק הפכו להרבה יותר טעימים בשנתיים האחרונות......מעניין.......ומאוד רכבתי.....במיוחד זה עם הצ'ילי החריף בשלישייה...
ומאידך, שמן החריע של "שמן" נעלם מהשוק..... מה נשאר? קנולה, סויה וחמניות.....אמור נא לי גיסנו: מי נתן את ההנחייה להפסיק לייצר ולמכור את שמן החריע??? אכן מדובר כאן בדיון רכבתי רציני ומהותי ואין כמוך להבנת המאטרייה....אז אתה עוד מצפה שאקנה אג"ח בטעם קנולה??
ובינינו: לא רבים יודעים אך שמן מנוע הוא לא אחר משמן קנולה....אולי צריך להחליף שמן כדי לשמור שבלוק המנוע בקטר 613 לא ייסדק??? מי יבטיח לי שהבלוק יישאר שלם? האג"ח? אם הייתי בוטה מדי, בהודעה זו, אפשר למחוק אותה ! העיקר שהבנת את המסרים שהוטמעו בין השורות בהודעה זו שלכאורה נראית חסרת משמעות אך בתוכה משמעויות רבות הידועות לשנינו כמו משחק בצפנים...
אני שמח לראות שאהבת את רעיון הנפקת האג"ח.

&nbsp
 

בועז ל

New member
ועכשיו ברצינות: ר"י טוענת כי גיוס הכספים נדרש

אני שמח לראות שאהבת את רעיון הנפקת האג"ח.

&nbsp
ועכשיו ברצינות: ר"י טוענת כי גיוס הכספים נדרש
עבור פיתוח תשתיות הרכבת. מעניין אותי לדעת לאילו תשתיות בדיוק מתכוונים ברכבת והאם יש בכך שינוי בתפישה שהחלה אצל חקי ונמשכה ביתר שאת אצל המנכ"ל הנוכחי.
 

darkshadow1

New member
למה צריך להפריד בין רכבת ישראל לבין המדינה?

ועכשיו ברצינות: ר"י טוענת כי גיוס הכספים נדרש
עבור פיתוח תשתיות הרכבת. מעניין אותי לדעת לאילו תשתיות בדיוק מתכוונים ברכבת והאם יש בכך שינוי בתפישה שהחלה אצל חקי ונמשכה ביתר שאת אצל המנכ"ל הנוכחי.
למה צריך להפריד בין רכבת ישראל לבין המדינה?
הרי לא מדובר בחברה רווחית ואין שום כוונה להפריט אותה- אז בכל מקרה כיסוי החובות יגיע ישירות מהתקציב של המדינה. ההיגיון אומר שהמדינה תנפיק אג"ח במקום ר"י- כנראה שזה יהיה זול יותר ויחסוך משאבים (כי המדינה, בניגוד לר"י, בכל מקרה מנפיקה אג"ח בכמויות גדולות בתשואות נמוכות יחסית).
 

בועז ל

New member
זו שאלה מעניינת. אני רק יכול לציין שלא מדובר

למה צריך להפריד בין רכבת ישראל לבין המדינה?
הרי לא מדובר בחברה רווחית ואין שום כוונה להפריט אותה- אז בכל מקרה כיסוי החובות יגיע ישירות מהתקציב של המדינה. ההיגיון אומר שהמדינה תנפיק אג"ח במקום ר"י- כנראה שזה יהיה זול יותר ויחסוך משאבים (כי המדינה, בניגוד לר"י, בכל מקרה מנפיקה אג"ח בכמויות גדולות בתשואות נמוכות יחסית).
זו שאלה מעניינת. אני רק יכול לציין שלא מדובר
במהלך חדש. בשעתו (2012), כאשר התחולל המאבק על עתידם של פרויקטי הפריפריה (מסילת העמק, הקו לכרמיאל) בין האוצר למשרד התחבורה, שאלתי את השר כץ מדוע אי-אפשר להמציא את מהלך האג"ח, שבוצע במע"צ, גם עבור פרויקטים של הרכבת. השר השיב לי שקיימת בעיה עם מהלך כזה מעצם הגדרתה של "רכבת ישראל" וכי בכל מקרה העניין ייבדק. מעניין מה השתנה מאז שהמהלך הופך כעת לאפשרי.
 
גם חברת החשמל הנפיקה בעבר אגרות חוב

למה צריך להפריד בין רכבת ישראל לבין המדינה?
הרי לא מדובר בחברה רווחית ואין שום כוונה להפריט אותה- אז בכל מקרה כיסוי החובות יגיע ישירות מהתקציב של המדינה. ההיגיון אומר שהמדינה תנפיק אג"ח במקום ר"י- כנראה שזה יהיה זול יותר ויחסוך משאבים (כי המדינה, בניגוד לר"י, בכל מקרה מנפיקה אג"ח בכמויות גדולות בתשואות נמוכות יחסית).
גם חברת החשמל הנפיקה בעבר אגרות חוב
להנפקת אגרות חוב על ידי חברות ממשלתיות יש שני יתרונות:
1. כספי ההנפקה מגיעים ישירות לחברה ומיועדים לשימושה ולא תלויים בסדרי העדיפויות של משרד האוצר.
2. הנפקת אג"ח הופכת את החברה לכפופה להנחיות רשות ניירות ערך והפיקוח והבקרה על החברה מתהדקים.
סיבה 2 זו אחת הסיבות שועד העובדים מתנגד להנפקה. חברה שמנפיקה ניירות ערך לציבור חייבת להיות חברה שקופה יותר לציבור.
 

darkshadow1

New member
חברת החשמל היא דוגמה מעולה לכך שמדובר במהלך גרוע.

גם חברת החשמל הנפיקה בעבר אגרות חוב
להנפקת אגרות חוב על ידי חברות ממשלתיות יש שני יתרונות:
1. כספי ההנפקה מגיעים ישירות לחברה ומיועדים לשימושה ולא תלויים בסדרי העדיפויות של משרד האוצר.
2. הנפקת אג"ח הופכת את החברה לכפופה להנחיות רשות ניירות ערך והפיקוח והבקרה על החברה מתהדקים.
סיבה 2 זו אחת הסיבות שועד העובדים מתנגד להנפקה. חברה שמנפיקה ניירות ערך לציבור חייבת להיות חברה שקופה יותר לציבור.
חברת החשמל היא דוגמה מעולה לכך שמדובר במהלך גרוע.
חברת החשמל הנפיקה במאי 2014 אגרות חוב בשווי כמיליארד ש"ח ל-10 שנים שלטענתה נותנות למשקיעים תשואה שנתית של 3.8%. מדינת ישראל הנפיקה בינואר 2014 אגרות חוב בשווי 1.5 מיליארד אירו (מעל 7 מיליארד ש"ח) בתשואה של 2.9%.
בקיצור, מדינת ישראל מנפיקה יותר אג"ח ומשלמת ריבית נמוכה יותר.
לחברת החשמל יש כבר חוב אסטרונומי של מעל 70 מיליארד ש"ח, מן הסתם רובו באג"חים. החוב הזה מכסה את ההתנהלות הכושלת של החברה, שבלי היכולת להנפיק אג"ח הייתה נאלצת להעלות את מחירי החשמל (ולעצבן את הציבור) או לפנות לממשלה בבקשה לסיוע פיננסי (מה שהיה דוחף קריאות לרפורמות).
 

טשאפק 2

New member
החברה אינה קובעת את מחיר החשמל, מזה שנים

חברת החשמל היא דוגמה מעולה לכך שמדובר במהלך גרוע.
חברת החשמל הנפיקה במאי 2014 אגרות חוב בשווי כמיליארד ש"ח ל-10 שנים שלטענתה נותנות למשקיעים תשואה שנתית של 3.8%. מדינת ישראל הנפיקה בינואר 2014 אגרות חוב בשווי 1.5 מיליארד אירו (מעל 7 מיליארד ש"ח) בתשואה של 2.9%.
בקיצור, מדינת ישראל מנפיקה יותר אג"ח ומשלמת ריבית נמוכה יותר.
לחברת החשמל יש כבר חוב אסטרונומי של מעל 70 מיליארד ש"ח, מן הסתם רובו באג"חים. החוב הזה מכסה את ההתנהלות הכושלת של החברה, שבלי היכולת להנפיק אג"ח הייתה נאלצת להעלות את מחירי החשמל (ולעצבן את הציבור) או לפנות לממשלה בבקשה לסיוע פיננסי (מה שהיה דוחף קריאות לרפורמות).
החברה אינה קובעת את מחיר החשמל, מזה שנים
המחיר נקבע ע"י רשות החשמל, שהיא גוף נפרד לחלוטין.
 

Ccyclist

Active member
מה שטוב לקן ליווינגסטון כנשק נגד הפרטה לא טוב לוועד ר"י ?

ונחשו מי מתנגד להנפקת האג"ח של הרכבת...
הוועד כמובן, שראה בכך צעד לקראת הפרטת הרכבת (יורם! תסביר לי בבקשה את הקשר בין אג"ח להפרטה
- לא מסתדר לי) ואיים בשביתה כללית. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נחלץ להציל את המצב. הסבריו מצ"ב.
מה שטוב לקן ליווינגסטון כנשק נגד הפרטה לא טוב לוועד ר"י ?
בתחילת העשור שעבר בלייר ובראון העבירו את תשתית התחתית והאחריות לשידרוג ותחזוקת הרכבות לחברות תשתית פרטיות (כאשר LU של TFL העירונית מתפקדת בתור המפעילה שמעסיקה את הנהגים ועובדי התחנות) במהלך שנראה כמו חזרה מסויימת על הפרטת הרשת הארצית. זה היה בקדנציה הראשונה של קן ליווינגסטון, כשעדיין לא האצילו לראש עיריית לונדון את כל הסמכויות בעיר.

קן ליווינגסטון, שקשה להיות יותר שמאלני ממנו, ויועץ התחבורה הקנדי שלו, הציעו בזמנו הצעת נגד להפרטה: שעיריית לונדון תגייס את הכספים הנחוצים לשידרוג התחתית באמצעות אג"ח מוניציפלי, כלי פיננסי שמקובל בערים רבות בארה"ב. ועד עובדי רכבת ישראל נמצא אם כן משמאל לאדם שקנה את הדיזל לאוטובוסים מהוגו צ'אבז.

ומה קרה עם החברות הפרטיות? הערכים הוויקיפדיים שלהן מתחילים בלשון עבר. אחת החברות פשטה את הרגל ב2008 והשניה נקנתה ע"י עיריית לונדון ב2010 - בקדנציה הראשונה של בוריס ג'ונסון השמרן. ככה זה בתח"צ - יש דלת מסתובבת בין הפרטי לציבורי כי מה לעשות - הרווח העיקרי של התח"צ הוא לעסקים אחרים שעובדיהם יוכלים להתנייד אליהם, ולא לחברות שמפעילות את התח"צ עצמה.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metronet
http://en.wikipedia.org/wiki/Tube_Lines
 
ליבינגסטון תרם רבות לתחתית בלונדון

מה שטוב לקן ליווינגסטון כנשק נגד הפרטה לא טוב לוועד ר"י ?
בתחילת העשור שעבר בלייר ובראון העבירו את תשתית התחתית והאחריות לשידרוג ותחזוקת הרכבות לחברות תשתית פרטיות (כאשר LU של TFL העירונית מתפקדת בתור המפעילה שמעסיקה את הנהגים ועובדי התחנות) במהלך שנראה כמו חזרה מסויימת על הפרטת הרשת הארצית. זה היה בקדנציה הראשונה של קן ליווינגסטון, כשעדיין לא האצילו לראש עיריית לונדון את כל הסמכויות בעיר.

קן ליווינגסטון, שקשה להיות יותר שמאלני ממנו, ויועץ התחבורה הקנדי שלו, הציעו בזמנו הצעת נגד להפרטה: שעיריית לונדון תגייס את הכספים הנחוצים לשידרוג התחתית באמצעות אג"ח מוניציפלי, כלי פיננסי שמקובל בערים רבות בארה"ב. ועד עובדי רכבת ישראל נמצא אם כן משמאל לאדם שקנה את הדיזל לאוטובוסים מהוגו צ'אבז.

ומה קרה עם החברות הפרטיות? הערכים הוויקיפדיים שלהן מתחילים בלשון עבר. אחת החברות פשטה את הרגל ב2008 והשניה נקנתה ע"י עיריית לונדון ב2010 - בקדנציה הראשונה של בוריס ג'ונסון השמרן. ככה זה בתח"צ - יש דלת מסתובבת בין הפרטי לציבורי כי מה לעשות - הרווח העיקרי של התח"צ הוא לעסקים אחרים שעובדיהם יוכלים להתנייד אליהם, ולא לחברות שמפעילות את התח"צ עצמה.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metronet
http://en.wikipedia.org/wiki/Tube_Lines
ליבינגסטון תרם רבות לתחתית בלונדון
הטרוריסטים שהוא הביא ללונדון, העניק להם מקלט בטוח ומימן אותם במשך שנים פוצצו את תחנות הרכבת והרגו עשרות אנשים.
מגיע לו על כך אות "יקיר התחתית של לונדון".
 

Ccyclist

Active member
הם לא היו מלונדון וטוב שכך.

ליבינגסטון תרם רבות לתחתית בלונדון
הטרוריסטים שהוא הביא ללונדון, העניק להם מקלט בטוח ומימן אותם במשך שנים פוצצו את תחנות הרכבת והרגו עשרות אנשים.
מגיע לו על כך אות "יקיר התחתית של לונדון".
הם לא היו מלונדון וטוב שכך.
ממה שאני מבין מסיקור הפיגועים בארץ בתחילת שנות ה2000 הדבר הגרוע ביותר היה ההדף. בגלל שמי שפוצצו את הפצצות ב2005 גרו שעה שלמה מלונדון (לוטון, בדפורד וכו) היכרותם עם המערכת היתה חלקית ביותר ולמזלנו היתה רק פצצה אחת בתחתית העמוקה שבה הרכבת מוקפת בצינור ברזל שממנו בנויה המנהרה באדמת החימר הלונדונית, שבה אין להדף לאן ללכת. (שתי הרכבות האחרות היו רכבות תת-שטח בקרבת תחנות פתוחות לפני השטח).
&nbsp
מי שיוצאים הכי מפוקפקים הם כלי התקשורת הבריטים שבמשך שעות ארוכות אחרי הפיגועים דיווחו על "תקלה חשמלית" והפסיקו לשקר רק שעה אחרי הפיצוץ באוטובוס.
&nbsp
לליוינגסטון היסטוריה ארוכה של תמיכה בטרור כולל הזמנת ה IRA לבית מועצת לונדון רבתי כשעמד בראשה בשנות השמונים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה