הודעת רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
הודעת רכבת ישראל

הודעת רכבת ישראל
"החל מיום 18.8.14 תחל אכיפה מוגברת על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת
על ידי צוותי פיקוח מיוחדים.

לצוותי האכיפה ניתנה הסמכות לגבות את מחיר הכרטיס בתוספת קנס,
להרחיק נוסעים ללא כרטיס נסיעה וגם לזמן את משטרת ישראל במידת הצורך.

אנו עושים כל מאמץ להעניק לנוסעינו שירות מהיר, נעים ויעיל
על מנת שתוכלו להמשיך וליהנות מהדרך." (מתוך אתר הרכבת)

אני תמה מה גורם לרכבת לפרסם הודעה כזו, האם יש מסה של אנשים שלא משלמים על כרטיסי נסיעה?
 

S o l l y

New member
גם אני ראיתי והייתי מופתע

הודעת רכבת ישראל
"החל מיום 18.8.14 תחל אכיפה מוגברת על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת
על ידי צוותי פיקוח מיוחדים.

לצוותי האכיפה ניתנה הסמכות לגבות את מחיר הכרטיס בתוספת קנס,
להרחיק נוסעים ללא כרטיס נסיעה וגם לזמן את משטרת ישראל במידת הצורך.

אנו עושים כל מאמץ להעניק לנוסעינו שירות מהיר, נעים ויעיל
על מנת שתוכלו להמשיך וליהנות מהדרך." (מתוך אתר הרכבת)

אני תמה מה גורם לרכבת לפרסם הודעה כזו, האם יש מסה של אנשים שלא משלמים על כרטיסי נסיעה?
גם אני ראיתי והייתי מופתע
היה רשום בYNET שחלה עליה בתופעה.
בכל הפעמים האחרונות שנסעתי ת"א חיפה תמיד בדקו את הכרטיס שלי ברכבת.
מה גם שהמעבר לולידטורים האלו מזכוכית די מקשה על "לקפוץ מלמעלה", לא חשבתי שזו תופעה נרחבת.
 

משה343

New member
מישהו סיפר לי פעם על תרמית שעשה ...

הודעת רכבת ישראל
"החל מיום 18.8.14 תחל אכיפה מוגברת על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת
על ידי צוותי פיקוח מיוחדים.

לצוותי האכיפה ניתנה הסמכות לגבות את מחיר הכרטיס בתוספת קנס,
להרחיק נוסעים ללא כרטיס נסיעה וגם לזמן את משטרת ישראל במידת הצורך.

אנו עושים כל מאמץ להעניק לנוסעינו שירות מהיר, נעים ויעיל
על מנת שתוכלו להמשיך וליהנות מהדרך." (מתוך אתר הרכבת)

אני תמה מה גורם לרכבת לפרסם הודעה כזו, האם יש מסה של אנשים שלא משלמים על כרטיסי נסיעה?
מישהו סיפר לי פעם על תרמית שעשה ...
הוא היה גר במרכז ועבד בב"ש והיה קונה כרטיס נסיעה
מב"ש ללהבים , במרכז כשרצה לצאת מהרציפים הוא תרץ
כל מיני תרוצים למינהם .
אני משער שמשהו דומה עושים אחרים שמעוניינים לרמות
את רכבת ישראל .
 
ל"תרמית" כזו יש שם מתאים יותר: גניבה

מישהו סיפר לי פעם על תרמית שעשה ...
הוא היה גר במרכז ועבד בב"ש והיה קונה כרטיס נסיעה
מב"ש ללהבים , במרכז כשרצה לצאת מהרציפים הוא תרץ
כל מיני תרוצים למינהם .
אני משער שמשהו דומה עושים אחרים שמעוניינים לרמות
את רכבת ישראל .
ל"תרמית" כזו יש שם מתאים יותר: גניבה
אין הבדל בין גניבת מוצר בחנות מבלי לשלם עליו לבין גניבת שירות מבלי לשלם עליו.
זו גניבה וזו גניבה.
 

Ofekalef1

New member
יש גם מקרה עוד יותר חמור

מישהו סיפר לי פעם על תרמית שעשה ...
הוא היה גר במרכז ועבד בב"ש והיה קונה כרטיס נסיעה
מב"ש ללהבים , במרכז כשרצה לצאת מהרציפים הוא תרץ
כל מיני תרוצים למינהם .
אני משער שמשהו דומה עושים אחרים שמעוניינים לרמות
את רכבת ישראל .
יש גם מקרה עוד יותר חמור
מה שאמרת רק בלי לקנות כרטיס נסיעה מלהבים לת"א, כי בלהבים השער הרבה פעמים פתוח...
 

משה343

New member
פרצה קוראת לגנב


יש גם מקרה עוד יותר חמור
מה שאמרת רק בלי לקנות כרטיס נסיעה מלהבים לת"א, כי בלהבים השער הרבה פעמים פתוח...
פרצה קוראת לגנב
 

Subi777

New member
הרכבת מביאה את זה על עצמה.

הודעת רכבת ישראל
"החל מיום 18.8.14 תחל אכיפה מוגברת על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת
על ידי צוותי פיקוח מיוחדים.

לצוותי האכיפה ניתנה הסמכות לגבות את מחיר הכרטיס בתוספת קנס,
להרחיק נוסעים ללא כרטיס נסיעה וגם לזמן את משטרת ישראל במידת הצורך.

אנו עושים כל מאמץ להעניק לנוסעינו שירות מהיר, נעים ויעיל
על מנת שתוכלו להמשיך וליהנות מהדרך." (מתוך אתר הרכבת)

אני תמה מה גורם לרכבת לפרסם הודעה כזו, האם יש מסה של אנשים שלא משלמים על כרטיסי נסיעה?
הרכבת מביאה את זה על עצמה.
מה אמור לעשות נוסע שעולה בקריית חיים כאשר הקופה סגורה והמכונה לא מגיבה?
הפקחים הרבה פעמים נועלים את עצמם בקרון הניהוג יחד עם הנהג ואיאפשר להשיג אותם.
והמאבטח אומר שהתפקיד שלו זה לטפל באבטחה ולא בענייני תשלום.
&nbsp
אולי הגיע הזמן שהרכבת תפיץ נוהל פנימי שמקומם של הפקחים הוא ברכבת ולא בקרון הניהוג.
 

Ofekalef1

New member
בקרון הניהוג???

הרכבת מביאה את זה על עצמה.
מה אמור לעשות נוסע שעולה בקריית חיים כאשר הקופה סגורה והמכונה לא מגיבה?
הפקחים הרבה פעמים נועלים את עצמם בקרון הניהוג יחד עם הנהג ואיאפשר להשיג אותם.
והמאבטח אומר שהתפקיד שלו זה לטפל באבטחה ולא בענייני תשלום.
&nbsp
אולי הגיע הזמן שהרכבת תפיץ נוהל פנימי שמקומם של הפקחים הוא ברכבת ולא בקרון הניהוג.
בקרון הניהוג???
אתה מתכוון לקרון מקומות שמורים או ממש לתא שבו נמצא הנהג?
 

Subi777

New member
כן.. ואני מתכוון ספציפית לחלק בקרון

בקרון הניהוג???
אתה מתכוון לקרון מקומות שמורים או ממש לתא שבו נמצא הנהג?
כן.. ואני מתכוון ספציפית לחלק בקרון
שסגור עם דלת ורק הנהג אמור להיות בו.
כל הזמן הפקחים נכנסים לשם ונתקעים שם כל הנסיעה...
רק ברכבות הדאבל דק הם לא נכנסים לשם כי אין להם איך.
 

asmopil

New member
תחנת חיפה בת גלים

הרכבת מביאה את זה על עצמה.
מה אמור לעשות נוסע שעולה בקריית חיים כאשר הקופה סגורה והמכונה לא מגיבה?
הפקחים הרבה פעמים נועלים את עצמם בקרון הניהוג יחד עם הנהג ואיאפשר להשיג אותם.
והמאבטח אומר שהתפקיד שלו זה לטפל באבטחה ולא בענייני תשלום.
&nbsp
אולי הגיע הזמן שהרכבת תפיץ נוהל פנימי שמקומם של הפקחים הוא ברכבת ולא בקרון הניהוג.
תחנת חיפה בת גלים
ביום שישי האחרון ביקשתי לנסוע מחיפה לבית יהושע ברכבת של השעה 09:07, אני מודה שהגעתי כשלוש דקות לפני יציאת הרכבת, אבל זה לא מצדיק שלא היתה נוכחת קופאית וגם מכונת הכרטיסים היתה מקולקלת. אני מודה שחשבתי לעבור מעל הולדיטור, אבל לא עשיתי זאת. לקח לנו כמה דקות למצוא את הקופאית שטענה שהיתה בשירותים ולאחר מכן טענה שהלכה אל מנהל התחנה לדווח לו על התקלה במכונה. אני חושב שהיא לא אמרה, מנהל התחנה אותו מצאתי אמר שהוא לא יודע מזה שמכונת הכרטיסים לא עובדת, וגם העובדת לא באה מהשירותים הקרובים אל הקופה (אם היא באמת צריכה לשירותים הדעת נותנת שהיא תלך לשירותים הקרובים ולא לשירותים אחרים). כלומר, הקופאית עשתה הפסקה מספר דקות לפני בוא הרכבת, כאשר הרכבת מגיעה אחת לחצי שעה (ביום שישי). אולי כדאי שהנהלת הרכבת תקשוט עצמה תחילה? אגב, תלונה קודמת שלי על מנהל תחנת הרכבת חיפה בת גלים בעניין אחר לפני שנה וחצי, טרם נענתה, וגם לא פנייה חוזרת שעשיתי. אני מדגיש שאין כל הצדקה לגניבה, ואין דבר כזה גונב מגנב פטור, והעדפתי להמתין חצי שעה, בכל זאת לתת דוגמא אישית כמורה לאזרחות. אבל מה הייתם מצפים לעשות לו זו היתה למשל רכבת אחרונה?!
 

Ofekalef1

New member
לפי מה שהבנתי (ואני לא בטוח) אפשר לעלות ואז לחפש את הפקח

תחנת חיפה בת גלים
ביום שישי האחרון ביקשתי לנסוע מחיפה לבית יהושע ברכבת של השעה 09:07, אני מודה שהגעתי כשלוש דקות לפני יציאת הרכבת, אבל זה לא מצדיק שלא היתה נוכחת קופאית וגם מכונת הכרטיסים היתה מקולקלת. אני מודה שחשבתי לעבור מעל הולדיטור, אבל לא עשיתי זאת. לקח לנו כמה דקות למצוא את הקופאית שטענה שהיתה בשירותים ולאחר מכן טענה שהלכה אל מנהל התחנה לדווח לו על התקלה במכונה. אני חושב שהיא לא אמרה, מנהל התחנה אותו מצאתי אמר שהוא לא יודע מזה שמכונת הכרטיסים לא עובדת, וגם העובדת לא באה מהשירותים הקרובים אל הקופה (אם היא באמת צריכה לשירותים הדעת נותנת שהיא תלך לשירותים הקרובים ולא לשירותים אחרים). כלומר, הקופאית עשתה הפסקה מספר דקות לפני בוא הרכבת, כאשר הרכבת מגיעה אחת לחצי שעה (ביום שישי). אולי כדאי שהנהלת הרכבת תקשוט עצמה תחילה? אגב, תלונה קודמת שלי על מנהל תחנת הרכבת חיפה בת גלים בעניין אחר לפני שנה וחצי, טרם נענתה, וגם לא פנייה חוזרת שעשיתי. אני מדגיש שאין כל הצדקה לגניבה, ואין דבר כזה גונב מגנב פטור, והעדפתי להמתין חצי שעה, בכל זאת לתת דוגמא אישית כמורה לאזרחות. אבל מה הייתם מצפים לעשות לו זו היתה למשל רכבת אחרונה?!
לפי מה שהבנתי (ואני לא בטוח) אפשר לעלות ואז לחפש את הפקח
ולהגיד לו את מה שקרה ולשלם לו, והוא יביא לך כרטיס נסיעה.
אבל אני לא בטוח.
 

sweetums

New member
לפי תקנות מסילות הברזל זה מה שאמור לקרות

לפי מה שהבנתי (ואני לא בטוח) אפשר לעלות ואז לחפש את הפקח
ולהגיד לו את מה שקרה ולשלם לו, והוא יביא לך כרטיס נסיעה.
אבל אני לא בטוח.
לפי תקנות מסילות הברזל זה מה שאמור לקרות
אני לא יודע מה הנוסח העדכני, הציטוט מ2004:"
נוסע שאין בידו כרטיס, ישלם לפקיד רכבת את דמי הנסיעה לפי תקנות אלה, בתוספת כפל דמי הנסיעה, ובלבד שהתוספת לא תעלה על הקבוע בסעיף 17(א) לפקודה.
(ב) לא ניתן היה לרכוש כרטיס בקופת התחנה שבה עלה הנוסע לרכבת, לא תחול עליו התוספת לפי תקנת משנה (א).
"
http://www.nevo.co.il/Law_word/law01/999_348.doc
 

Subi777

New member
ברכבת האחרונה לא תהייה קופה.

תחנת חיפה בת גלים
ביום שישי האחרון ביקשתי לנסוע מחיפה לבית יהושע ברכבת של השעה 09:07, אני מודה שהגעתי כשלוש דקות לפני יציאת הרכבת, אבל זה לא מצדיק שלא היתה נוכחת קופאית וגם מכונת הכרטיסים היתה מקולקלת. אני מודה שחשבתי לעבור מעל הולדיטור, אבל לא עשיתי זאת. לקח לנו כמה דקות למצוא את הקופאית שטענה שהיתה בשירותים ולאחר מכן טענה שהלכה אל מנהל התחנה לדווח לו על התקלה במכונה. אני חושב שהיא לא אמרה, מנהל התחנה אותו מצאתי אמר שהוא לא יודע מזה שמכונת הכרטיסים לא עובדת, וגם העובדת לא באה מהשירותים הקרובים אל הקופה (אם היא באמת צריכה לשירותים הדעת נותנת שהיא תלך לשירותים הקרובים ולא לשירותים אחרים). כלומר, הקופאית עשתה הפסקה מספר דקות לפני בוא הרכבת, כאשר הרכבת מגיעה אחת לחצי שעה (ביום שישי). אולי כדאי שהנהלת הרכבת תקשוט עצמה תחילה? אגב, תלונה קודמת שלי על מנהל תחנת הרכבת חיפה בת גלים בעניין אחר לפני שנה וחצי, טרם נענתה, וגם לא פנייה חוזרת שעשיתי. אני מדגיש שאין כל הצדקה לגניבה, ואין דבר כזה גונב מגנב פטור, והעדפתי להמתין חצי שעה, בכל זאת לתת דוגמא אישית כמורה לאזרחות. אבל מה הייתם מצפים לעשות לו זו היתה למשל רכבת אחרונה?!
ברכבת האחרונה לא תהייה קופה.
הרכבת האחרונה היא תמיד אחרי שעות סגירת הקופה.
מעבר לזה, גם קופאית היא בנאדם ואם היא צריכה ללכת לשירותים שתלך לשירותים. לא נראה לי שהיא תזמנה את היציאה לשירותים בדיוק מתי שהרכבת מגיעה.
&nbsp
מעבר לזה, לא נראה לי שהקופאית צריכה למסור לנוסעים דין וחשבון על איפה היא הייתה ומה היא עשתה .
אם יש לך תלונה תשלחי אותה לרכבת ישראל והם יבררו אותה.
 

Ofekalef1

New member
אני מניח שיש תקנות ליציאה לשירותים...

ברכבת האחרונה לא תהייה קופה.
הרכבת האחרונה היא תמיד אחרי שעות סגירת הקופה.
מעבר לזה, גם קופאית היא בנאדם ואם היא צריכה ללכת לשירותים שתלך לשירותים. לא נראה לי שהיא תזמנה את היציאה לשירותים בדיוק מתי שהרכבת מגיעה.
&nbsp
מעבר לזה, לא נראה לי שהקופאית צריכה למסור לנוסעים דין וחשבון על איפה היא הייתה ומה היא עשתה .
אם יש לך תלונה תשלחי אותה לרכבת ישראל והם יבררו אותה.
אני מניח שיש תקנות ליציאה לשירותים...
בטח אמור להיות לה מחליף למקרה כזה, ובכל מקרה מצב שבו אמורה להיות קופה פתוחה אבל אין כי קופאית יצאה לשירותים הוא לא תקין.
 

sweetums

New member
ואם מדובר באזרח ותיק,בלי רב קו, שמחוייב בהצגת תעודה?

ברכבת האחרונה לא תהייה קופה.
הרכבת האחרונה היא תמיד אחרי שעות סגירת הקופה.
מעבר לזה, גם קופאית היא בנאדם ואם היא צריכה ללכת לשירותים שתלך לשירותים. לא נראה לי שהיא תזמנה את היציאה לשירותים בדיוק מתי שהרכבת מגיעה.
&nbsp
מעבר לזה, לא נראה לי שהקופאית צריכה למסור לנוסעים דין וחשבון על איפה היא הייתה ומה היא עשתה .
אם יש לך תלונה תשלחי אותה לרכבת ישראל והם יבררו אותה.
ואם מדובר באזרח ותיק,בלי רב קו, שמחוייב בהצגת תעודה?
לפי מה שנכתב פה רק כאשר הקופה נסגרת, ניתן לקנות כרטיס בהנחה דרך המכונה האוטומטית.
 

DRORIKO8

New member
כל נושא הקופאים ברכבת הוא קסטסטרופה

הרכבת מביאה את זה על עצמה.
מה אמור לעשות נוסע שעולה בקריית חיים כאשר הקופה סגורה והמכונה לא מגיבה?
הפקחים הרבה פעמים נועלים את עצמם בקרון הניהוג יחד עם הנהג ואיאפשר להשיג אותם.
והמאבטח אומר שהתפקיד שלו זה לטפל באבטחה ולא בענייני תשלום.
&nbsp
אולי הגיע הזמן שהרכבת תפיץ נוהל פנימי שמקומם של הפקחים הוא ברכבת ולא בקרון הניהוג.
כל נושא הקופאים ברכבת הוא קסטסטרופה
בנורדאו הקופאי מקבל אישור לבוא ב-7,למרות שהרכבת מתחילה שעה וחצי לפני. בבני ברק יש איזה קופאי אחד זרקן שבא והולך מתי שבא לו,כאילו שהוא רק הבאק אפ למכונה ולא להיפך. ברכבת ההגנה לפעמים משאירים שם 2 קופאיות,ואני אפילו ראיתי קופאית אחת, וזאת למרות העומס בתחנה.

בכלל בתור אחד שצבר ניסיון ברכבת ורואה דברים מהצד,ברכבת יש יותר מדי מנהלי תחנות שאצלנו בדן הם היו המנקים של האוטובוסים. ואני עוד עדין.
 

ArsaWhat

New member
יש מנקים לאוטובוסים בדן?

כל נושא הקופאים ברכבת הוא קסטסטרופה
בנורדאו הקופאי מקבל אישור לבוא ב-7,למרות שהרכבת מתחילה שעה וחצי לפני. בבני ברק יש איזה קופאי אחד זרקן שבא והולך מתי שבא לו,כאילו שהוא רק הבאק אפ למכונה ולא להיפך. ברכבת ההגנה לפעמים משאירים שם 2 קופאיות,ואני אפילו ראיתי קופאית אחת, וזאת למרות העומס בתחנה.

בכלל בתור אחד שצבר ניסיון ברכבת ורואה דברים מהצד,ברכבת יש יותר מדי מנהלי תחנות שאצלנו בדן הם היו המנקים של האוטובוסים. ואני עוד עדין.
יש מנקים לאוטובוסים בדן?
רוב האוטובוסים שאני נוסע בהם נראים כאילו לא עברו ניקיון ושטיפה (מבפנים, אני לא מדבר על מבחוץ) הרבה מאוד זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה