הרחבה והסבר על השינויים
הודעת רכבת ישראל: קליטת קרונות מותאמים לחשמול
שבוע טוב,
ביום חמישי (27.3) מסרה חברת BOMBARDIER לרכבת ישראל את הקרונות הראשונים המותאמים להפעלה בעידן החשמל. הקרונות החדשים בנויים למהירות נסיעה גבוהה יותר וכוללים מערכת בלימה מתקדמת ויכולת שליטה וממשק עם קטר חשמלי.
מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן, דוברות הרכבת.
הרחבה והסבר על השינויים
התאמה לנסיעה במנהרות שאורכן מעל ל-2 ק"מ, בין השאר, להפעלה בקו המהיר בין ת"א לירושלים (1A), תוך יישום תקנים אירופאים מתקדמים לבטיחות אש = הותקנו בקרונות מערכת "עקיפת בלימת חירום" שתאפשר לנהג הרכבת לבטל באופן זמן בלימת חירום שנלחצה מהקרונות כדי שהיא תתבצע במקום עדיף יותר במקרה חירום.(רלוונטי למנהרות/גשרים ארוכים).
הגדלת מהירות הנסיעה המרבית מ-140 ל-160 קמ"ש. = הותקנו בלמים מגנטיים(Track brake בויקיפדיה) בחוגונים להגדלת כוח הבלימה, כדי לאפשר בלימת חירום מ160 קמ"ש במרחק הבלימה המקס' המותר.
הותקנה מערכת בלימה אלקטרו-פניאומאטית, המאפשרת בלימה מהירה ויעילה יותר. = השליטה על שסתומי הבלמים מתבצעת באמצעות אותות חשמליים ולא ע"י שינויים בלחץ אוויר, מדובר במערכת שקיומה מהווה תנאי הכרחי למערכת "עקיפת בלימת חירום" ולכן הותקנה. מכיוון שאותות חשמליים מהירים בהרבה, הבלימה מתבצעת(בניגוד למערכות הרגילות העושות שימוש בלחץ אוויר) בו זמנית ומקביל בכל הקרונות אך מכיוון שרכבות נוסעים הן קצרות השיפור בזמני התגובה זניח.
נוספו מערכות מתקדמות לבקרה ושליטה המאפשרות, בין היתר, ממשק עם קטר חשמלי ושליטה בזרוע הפנטוגרף (המאפשרת קבלת חשמל מקו המתח העילי). - אין בדיוק מה להסביר, הדבר היחיד שקשור לחשמול.