הודעת "רכבת ישראל" - פתיחת תחנת נתיבות.
הודעת "רכבת ישראל" - פתיחת תחנת נתיבות.
רכבת הנגב – עכשיו בנתיבות
היום, יום ראשון, 15.2.2015, תחנוך רכבת ישראל את שלב ב' של רכבת הנגב - הקו והתחנה בנתיבות.
התחנה הוקמה בעלות של כ-50 מלש"ח, לרווחת תושבי נתיבות והסביבה, המשך הקו מתחנת שדרות שהופעלה לפני שנה ובהמשך תחנת אופקים שעתידה להיפתח בשנה הקרובה. התחנה בנתיבות משלימה מניין של 55 תחנות נוסעים של רכבת ישראל ומאפשרת לתושבי האזור נסיעה מהירה, נוחה ובטוחה לכל תחנות הרכבת הפזורות ברחבי הארץ.
זמן הגעה מתחנת נתיבות לת"א בכ-65 דק' של נסיעה מהירה בקרונות מודרניים וחדישים, בתדירות של 2 רכבות בשעה, בשעות השיא.
התחנה החדשה תוכננה ונבנתה בסטנדרטים גבוהים שלצידה כ-500 מקומות חנייה, המתחם כולו נגיש לאנשים עם מוגבלות.
בצמוד לפתח התחנה הוקמו מפרצי נסיעה ייעודים לאוטובוסים והוצבו סככות המתנה לנוסעים וכן שלטי הכוונה, מפות נסיעה ומסכי מידע אלקטרוניים המאפשרים תכנון נסיעה בזמן אמת. לרווחת הנוסעים יופעלו 2 קווי אוטובוס ייעודיים המתואמים עם לוחות הזמנים של הרכבות.
קו הרכבת החדש מביא עימו בשורה אמיתית לתושבי הדרום וצפוי למשוך לאזור יזמים רבים, שיביאו לתנופת פיתוח של תשתיות ובנייה. הקו החדש יביא לחיבור מהיר ויעיל יותר של תושבי האזור לערים נוספות ברחבי הארץ, יקצר את זמני הנסיעה ויאפשר לאזרחים גמישות רבה.
בסמוך לתחנה, קידמה עיריית נתיבות, הקמת שכונה חדשה ובה מאות יחידות דיור חדשות, שיוכלו לעשות שימוש יומיומי ברכבת ישראל.
ריכוז נתונים:
נתיבות-אשקלון, זמן נסיעה בדקות - 22
נתיבות–ת"א, זמן נסיעה בדקות -65 ברכבת מהירה ו-72 במאספת.
· עבודות התשתית בפרויקט כללו: 17 גשרים, 4 הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים, וגשר כביש (מעבר רכבת מתחת לכביש 40).
· הפרויקט כולל: תחנת רכבת, הנחת מסילות באורך כולל של כ- 4.5 קילומטר ו-16 מפלגים, 6 דרגנועים ו- 3 מעליות.
· חנות נוחות לרווחת הנוסעים.
· תקציב הפרויקט: כ-60 מיליון ש"ח
· זמן הקמת הפרויקט: כ-30 חודשים.
· אנשי הצוות בתחנה יכללו: מנהל, קופאית, מאבטחים, ועובדי ניקיון.
· נגישות: התחנה מונגשת לחלוטין.
· תחבורה ציבורית: נערך תיאום מלא עם פרויקט שילובים, קווי ההזנה של התחבורה הציבורית מתואמים עם שעות הגעת הרכבת (הן מנתיבות והן מהישובים הסמוכים).
· בתחנה מותקן השעון הכי גדול בתחנות רכבת ישראל בקוטר של 3 מטר (מסונכרן עם מערכת האיתות הרכבתי).
לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "בשנים האחרונות רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומחברת יותר ויותר יישובים וקהילות לרשת המסילות הארצית. פיתוח הרכבת ימשך גם בשנים הקרובות ועד לסוף העשור צפויה חברת הרכבת להכפיל את מספר לקוחותיה ואת מספר הרכבות המופעלות. הפעלת תחנת נתיבות מביאה עימה צמיחה ושגשוג לעיר, עם הגעתם של יזמים רבים ואוכלוסייה חדשה. הרכבת מאפשרת לכול אחת ואחד מאיתנו להרחיב את חופש הבחירה למגורים לתעסוקה ללימודים ופנאי ולכן אחריותנו היא להמשיך ולקדם את פיתוח הרכבות בארץ הלכה למעשה".
ישראל טל - סרנגה | מנהל אגף דוברות והסברה
הודעת "רכבת ישראל" - פתיחת תחנת נתיבות.
רכבת הנגב – עכשיו בנתיבות
היום, יום ראשון, 15.2.2015, תחנוך רכבת ישראל את שלב ב' של רכבת הנגב - הקו והתחנה בנתיבות.
התחנה הוקמה בעלות של כ-50 מלש"ח, לרווחת תושבי נתיבות והסביבה, המשך הקו מתחנת שדרות שהופעלה לפני שנה ובהמשך תחנת אופקים שעתידה להיפתח בשנה הקרובה. התחנה בנתיבות משלימה מניין של 55 תחנות נוסעים של רכבת ישראל ומאפשרת לתושבי האזור נסיעה מהירה, נוחה ובטוחה לכל תחנות הרכבת הפזורות ברחבי הארץ.
זמן הגעה מתחנת נתיבות לת"א בכ-65 דק' של נסיעה מהירה בקרונות מודרניים וחדישים, בתדירות של 2 רכבות בשעה, בשעות השיא.
התחנה החדשה תוכננה ונבנתה בסטנדרטים גבוהים שלצידה כ-500 מקומות חנייה, המתחם כולו נגיש לאנשים עם מוגבלות.
בצמוד לפתח התחנה הוקמו מפרצי נסיעה ייעודים לאוטובוסים והוצבו סככות המתנה לנוסעים וכן שלטי הכוונה, מפות נסיעה ומסכי מידע אלקטרוניים המאפשרים תכנון נסיעה בזמן אמת. לרווחת הנוסעים יופעלו 2 קווי אוטובוס ייעודיים המתואמים עם לוחות הזמנים של הרכבות.
קו הרכבת החדש מביא עימו בשורה אמיתית לתושבי הדרום וצפוי למשוך לאזור יזמים רבים, שיביאו לתנופת פיתוח של תשתיות ובנייה. הקו החדש יביא לחיבור מהיר ויעיל יותר של תושבי האזור לערים נוספות ברחבי הארץ, יקצר את זמני הנסיעה ויאפשר לאזרחים גמישות רבה.
בסמוך לתחנה, קידמה עיריית נתיבות, הקמת שכונה חדשה ובה מאות יחידות דיור חדשות, שיוכלו לעשות שימוש יומיומי ברכבת ישראל.
ריכוז נתונים:
נתיבות-אשקלון, זמן נסיעה בדקות - 22
נתיבות–ת"א, זמן נסיעה בדקות -65 ברכבת מהירה ו-72 במאספת.
· עבודות התשתית בפרויקט כללו: 17 גשרים, 4 הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים, וגשר כביש (מעבר רכבת מתחת לכביש 40).
· הפרויקט כולל: תחנת רכבת, הנחת מסילות באורך כולל של כ- 4.5 קילומטר ו-16 מפלגים, 6 דרגנועים ו- 3 מעליות.
· חנות נוחות לרווחת הנוסעים.
· תקציב הפרויקט: כ-60 מיליון ש"ח
· זמן הקמת הפרויקט: כ-30 חודשים.
· אנשי הצוות בתחנה יכללו: מנהל, קופאית, מאבטחים, ועובדי ניקיון.
· נגישות: התחנה מונגשת לחלוטין.
· תחבורה ציבורית: נערך תיאום מלא עם פרויקט שילובים, קווי ההזנה של התחבורה הציבורית מתואמים עם שעות הגעת הרכבת (הן מנתיבות והן מהישובים הסמוכים).
· בתחנה מותקן השעון הכי גדול בתחנות רכבת ישראל בקוטר של 3 מטר (מסונכרן עם מערכת האיתות הרכבתי).
לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "בשנים האחרונות רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומחברת יותר ויותר יישובים וקהילות לרשת המסילות הארצית. פיתוח הרכבת ימשך גם בשנים הקרובות ועד לסוף העשור צפויה חברת הרכבת להכפיל את מספר לקוחותיה ואת מספר הרכבות המופעלות. הפעלת תחנת נתיבות מביאה עימה צמיחה ושגשוג לעיר, עם הגעתם של יזמים רבים ואוכלוסייה חדשה. הרכבת מאפשרת לכול אחת ואחד מאיתנו להרחיב את חופש הבחירה למגורים לתעסוקה ללימודים ופנאי ולכן אחריותנו היא להמשיך ולקדם את פיתוח הרכבות בארץ הלכה למעשה".
ישראל טל - סרנגה | מנהל אגף דוברות והסברה