הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה

הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה
שלום,
בימים אלו קלטה רכבת ישראל קרונית בקרה ומדידה למסילות הרכבת, מהמתקדמות בעולם, בעלות של כ-26 מלש"ח
הקרונית החדשה כוללת מערכות אופטיות ומערכות מחשוב מהמתקדמות בעולם וביכולתה לסרוק את מצב המסילה בכל ממד, במהירות של 140 קמ"ש. הקרונית תסרוק את כל המסילות בישראל בתקופה של שלושה שבועות בלבד, בכדי לאתר מפגעים ולאפשר לנוסעים נסיעה בטוחה יותר
לינק (הורדה או צפייה ישירה) לסרטון של נסיעת מבחן לקרונית זו, שנערכה באוסטריה בחודשים האחרונים:
קישור

מצ"ב הודעה לתקשורת ותמונות מאושרות לשימוש (קרדיט "רכבת ישראל")
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה



 

easyJet

New member


הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה
שלום,
בימים אלו קלטה רכבת ישראל קרונית בקרה ומדידה למסילות הרכבת, מהמתקדמות בעולם, בעלות של כ-26 מלש"ח
הקרונית החדשה כוללת מערכות אופטיות ומערכות מחשוב מהמתקדמות בעולם וביכולתה לסרוק את מצב המסילה בכל ממד, במהירות של 140 קמ"ש. הקרונית תסרוק את כל המסילות בישראל בתקופה של שלושה שבועות בלבד, בכדי לאתר מפגעים ולאפשר לנוסעים נסיעה בטוחה יותר
לינק (הורדה או צפייה ישירה) לסרטון של נסיעת מבחן לקרונית זו, שנערכה באוסטריה בחודשים האחרונים:
קישור

מצ"ב הודעה לתקשורת ותמונות מאושרות לשימוש (קרדיט "רכבת ישראל")
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

HomerFlanders

New member
וואו, כמות הפנסים מקדימה מטורפת.

הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה
שלום,
בימים אלו קלטה רכבת ישראל קרונית בקרה ומדידה למסילות הרכבת, מהמתקדמות בעולם, בעלות של כ-26 מלש"ח
הקרונית החדשה כוללת מערכות אופטיות ומערכות מחשוב מהמתקדמות בעולם וביכולתה לסרוק את מצב המסילה בכל ממד, במהירות של 140 קמ"ש. הקרונית תסרוק את כל המסילות בישראל בתקופה של שלושה שבועות בלבד, בכדי לאתר מפגעים ולאפשר לנוסעים נסיעה בטוחה יותר
לינק (הורדה או צפייה ישירה) לסרטון של נסיעת מבחן לקרונית זו, שנערכה באוסטריה בחודשים האחרונים:
קישור

מצ"ב הודעה לתקשורת ותמונות מאושרות לשימוש (קרדיט "רכבת ישראל")
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
וואו, כמות הפנסים מקדימה מטורפת.
 
מרשים ביותר!!!

הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה
שלום,
בימים אלו קלטה רכבת ישראל קרונית בקרה ומדידה למסילות הרכבת, מהמתקדמות בעולם, בעלות של כ-26 מלש"ח
הקרונית החדשה כוללת מערכות אופטיות ומערכות מחשוב מהמתקדמות בעולם וביכולתה לסרוק את מצב המסילה בכל ממד, במהירות של 140 קמ"ש. הקרונית תסרוק את כל המסילות בישראל בתקופה של שלושה שבועות בלבד, בכדי לאתר מפגעים ולאפשר לנוסעים נסיעה בטוחה יותר
לינק (הורדה או צפייה ישירה) לסרטון של נסיעת מבחן לקרונית זו, שנערכה באוסטריה בחודשים האחרונים:
קישור

מצ"ב הודעה לתקשורת ותמונות מאושרות לשימוש (קרדיט "רכבת ישראל")
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
מרשים ביותר!!!
נראה שהם לא שמעו שם על פרוז'קטור לד...
 

Rubim88

New member
סביר שהם כן שמעו

מרשים ביותר!!!
נראה שהם לא שמעו שם על פרוז'קטור לד...
סביר שהם כן שמעו
בפנסים של הציוד עצמו כן משתמשים בלד, לא בטוח שבתחום הזרקורים בעוצמות גבוהות הלד מנצח את הטכנולוגיות האחרות, יש ללד אמנם אורך חיים גדול יותר אבל יחס עוצמת האור/הספק דומה והמחיר שלו כפול ומכופל. וגם אם הלד משתלם יותר לאורך הזמן יתכן שלשימוש בתאורה מהסוג הזה יש סיבה טכנית/מאפיין פיזיקלי מסויים שקשור/שנדרש לציוד המדידה(המתקן בין כל הזרקורים עם הגליל משמש כנראה לבדיקת גבריט-Loading gauge)

אגב בערוץ 7 גם העלו סרטון מהבדיקות של הציוד.
 

פנחס25

New member
שאני אבין. קנו רכבת ב 26 מיליון ש"ח. שבודק את כל המערכת

הודעת "רכבת ישראל": מעבדה על מסילה
שלום,
בימים אלו קלטה רכבת ישראל קרונית בקרה ומדידה למסילות הרכבת, מהמתקדמות בעולם, בעלות של כ-26 מלש"ח
הקרונית החדשה כוללת מערכות אופטיות ומערכות מחשוב מהמתקדמות בעולם וביכולתה לסרוק את מצב המסילה בכל ממד, במהירות של 140 קמ"ש. הקרונית תסרוק את כל המסילות בישראל בתקופה של שלושה שבועות בלבד, בכדי לאתר מפגעים ולאפשר לנוסעים נסיעה בטוחה יותר
לינק (הורדה או צפייה ישירה) לסרטון של נסיעת מבחן לקרונית זו, שנערכה באוסטריה בחודשים האחרונים:
קישור

מצ"ב הודעה לתקשורת ותמונות מאושרות לשימוש (קרדיט "רכבת ישראל")
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
שאני אבין. קנו רכבת ב 26 מיליון ש"ח. שבודק את כל המערכת
קרון שבודק את כל תשתית הרכבתית ב 3 שבועות. ומה הוא הולך לעשות אחר כך ? רק לעבד את הנתונים ולתקן את כל הליקויים יקח עשור אם לא יותר. ואז הוא יעמוד בצד ?
לא יותר פשוט לשכור כזה כלי ?
מישהו כאן המציא את הגלגל ?
 

GLSRA

Member
תשובה Guestimation

שאני אבין. קנו רכבת ב 26 מיליון ש"ח. שבודק את כל המערכת
קרון שבודק את כל תשתית הרכבתית ב 3 שבועות. ומה הוא הולך לעשות אחר כך ? רק לעבד את הנתונים ולתקן את כל הליקויים יקח עשור אם לא יותר. ואז הוא יעמוד בצד ?
לא יותר פשוט לשכור כזה כלי ?
מישהו כאן המציא את הגלגל ?
תשובה Guestimation
זה לא תחום המומחיות שלי אבל אני חושב שהמערכת מאפשרת לבדוק את כל הרשת המסילתית בשלושה שבועות, אך מן הסתם יבדקו מדי פעם קטעים באופן שגרתי, ויקבעו נהלי בדיקה לכל קו וקו.
כך, שהקרונית תיהיה בשימוש שנים רבות באופן שגרתי למען תחזוקה איכותית יותר והעלאת רמת הבטיחות של המסילות בכל רחבי הארץ
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא יקירי, אף אחד לא המציא את הגלגל.

שאני אבין. קנו רכבת ב 26 מיליון ש"ח. שבודק את כל המערכת
קרון שבודק את כל תשתית הרכבתית ב 3 שבועות. ומה הוא הולך לעשות אחר כך ? רק לעבד את הנתונים ולתקן את כל הליקויים יקח עשור אם לא יותר. ואז הוא יעמוד בצד ?
לא יותר פשוט לשכור כזה כלי ?
מישהו כאן המציא את הגלגל ?
לא יקירי, אף אחד לא המציא את הגלגל.
אבל לפני שתוקפים - מבררים.

בדק מסילה היא תורה שלמה ובעבר הייתה כרוכה בעבודה סיזיפית וקשה. בהתחלה היו המסילאים הולכים ברגל לכל אורך המסילות עם מכשיר ידני ואוזניות לאורך קילומטרים רבים ומאזינים לטון המונוטוני בתקווה לזהות בעזרת תהודה סדקים שנוצרו במסילה. זה היה איטי, לא הכי יעיל וקשה. ככל שהיו יותר מסילות, היה צריך או יותר מסילאים שיעשו את העבודה הקשה, בחלונות הזמן שבהם אין תנועת רכבות או שלקח המון המון זמן עד שהיו בודקים שוב את הקטע שנבדק בעבר. עם הזמן הטכנולוגיה התקדמה וכעת ה- state-of-the-art בתחום זה הן רכבות דיאגנוסטיקה. רכבות אלה מסוגלות לנוע במהירות רבה ולא צריך חלון תחזוקה בשביל לבצע את העבודה. הרכבת היא קומפלקס מורכב שכולל בדיקות רבות המבוצעות בו-זמנית, כולל יצירת פרופיל תלת מימדי של המסילה והגבריט שלה, מה שמאפשר לבצע את הבדק בפרקי זמן הרבה יותר תכופים. כלומר, אם קומפלקס כזה מסוגל לסיים את בדק כל רשת המסילות בשלוש שבועות, זה אומר שניתן לבצע סבב בדיקות בכל שלוש שבועות. וכך סדק מיקרוסקופי שנוצר כתוצאה מפעילות תרמודינמית לא יחכה שיגלו אותו כעבור חודשים או שנים רבות כמו פעם או רק כשיקרה אסון.
 
תודה על ההסבר ותיקון קטן

לא יקירי, אף אחד לא המציא את הגלגל.
אבל לפני שתוקפים - מבררים.

בדק מסילה היא תורה שלמה ובעבר הייתה כרוכה בעבודה סיזיפית וקשה. בהתחלה היו המסילאים הולכים ברגל לכל אורך המסילות עם מכשיר ידני ואוזניות לאורך קילומטרים רבים ומאזינים לטון המונוטוני בתקווה לזהות בעזרת תהודה סדקים שנוצרו במסילה. זה היה איטי, לא הכי יעיל וקשה. ככל שהיו יותר מסילות, היה צריך או יותר מסילאים שיעשו את העבודה הקשה, בחלונות הזמן שבהם אין תנועת רכבות או שלקח המון המון זמן עד שהיו בודקים שוב את הקטע שנבדק בעבר. עם הזמן הטכנולוגיה התקדמה וכעת ה- state-of-the-art בתחום זה הן רכבות דיאגנוסטיקה. רכבות אלה מסוגלות לנוע במהירות רבה ולא צריך חלון תחזוקה בשביל לבצע את העבודה. הרכבת היא קומפלקס מורכב שכולל בדיקות רבות המבוצעות בו-זמנית, כולל יצירת פרופיל תלת מימדי של המסילה והגבריט שלה, מה שמאפשר לבצע את הבדק בפרקי זמן הרבה יותר תכופים. כלומר, אם קומפלקס כזה מסוגל לסיים את בדק כל רשת המסילות בשלוש שבועות, זה אומר שניתן לבצע סבב בדיקות בכל שלוש שבועות. וכך סדק מיקרוסקופי שנוצר כתוצאה מפעילות תרמודינמית לא יחכה שיגלו אותו כעבור חודשים או שנים רבות כמו פעם או רק כשיקרה אסון.
תודה על ההסבר ותיקון קטן
צ"ל פעילות תרמית או שינוי בטמפרטורה.
 

פנחס25

New member
לא התכוונתי לתקוף. האם המסילאים עובדים עדיין עד היום ?

לא יקירי, אף אחד לא המציא את הגלגל.
אבל לפני שתוקפים - מבררים.

בדק מסילה היא תורה שלמה ובעבר הייתה כרוכה בעבודה סיזיפית וקשה. בהתחלה היו המסילאים הולכים ברגל לכל אורך המסילות עם מכשיר ידני ואוזניות לאורך קילומטרים רבים ומאזינים לטון המונוטוני בתקווה לזהות בעזרת תהודה סדקים שנוצרו במסילה. זה היה איטי, לא הכי יעיל וקשה. ככל שהיו יותר מסילות, היה צריך או יותר מסילאים שיעשו את העבודה הקשה, בחלונות הזמן שבהם אין תנועת רכבות או שלקח המון המון זמן עד שהיו בודקים שוב את הקטע שנבדק בעבר. עם הזמן הטכנולוגיה התקדמה וכעת ה- state-of-the-art בתחום זה הן רכבות דיאגנוסטיקה. רכבות אלה מסוגלות לנוע במהירות רבה ולא צריך חלון תחזוקה בשביל לבצע את העבודה. הרכבת היא קומפלקס מורכב שכולל בדיקות רבות המבוצעות בו-זמנית, כולל יצירת פרופיל תלת מימדי של המסילה והגבריט שלה, מה שמאפשר לבצע את הבדק בפרקי זמן הרבה יותר תכופים. כלומר, אם קומפלקס כזה מסוגל לסיים את בדק כל רשת המסילות בשלוש שבועות, זה אומר שניתן לבצע סבב בדיקות בכל שלוש שבועות. וכך סדק מיקרוסקופי שנוצר כתוצאה מפעילות תרמודינמית לא יחכה שיגלו אותו כעבור חודשים או שנים רבות כמו פעם או רק כשיקרה אסון.
לא התכוונתי לתקוף. האם המסילאים עובדים עדיין עד היום ?
אני פשוט מנסה להבין מה ההבדל בין המצב הקיים למצב החדש ?
אפשרות לאתר סדקים מיקרוסקופיים ? מתי היה אסון פעם אחרונה בגלל כשל מסילה ?
&nbsp
אני שואל כהתענינות ולא כמתקפה.
 

GLSRA

Member
תשובות הגיוניות, לא מקצועיות

לא התכוונתי לתקוף. האם המסילאים עובדים עדיין עד היום ?
אני פשוט מנסה להבין מה ההבדל בין המצב הקיים למצב החדש ?
אפשרות לאתר סדקים מיקרוסקופיים ? מתי היה אסון פעם אחרונה בגלל כשל מסילה ?
&nbsp
אני שואל כהתענינות ולא כמתקפה.
תשובות הגיוניות, לא מקצועיות
לא צריך לקרות אסון כדי להצדיק שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
אנח משוכנע שממשיכים תמיד לבדוק את כל המסילות, אלא שיש בארץ יותר ויותר קילומטרים של מסילות ויותר רכבות שעוברות על אחד ההקטעים הללו. ר"י, לדעתי בצדק, לא רוצים להוסיף כ"א יקר לביצוע המטלות הללו אלא להיעזר בטכנולוגיות חדישות שיאפשרו ביצוע של עבודה מהירה, מדויקת ואמינה יותר.
ההבדל הוא לדעתי, בעיקר בשלושת הפרמטרים הללו:
מהירות הבדיקה
אמינות הבדיקה (מונעים טעויות אנוש)
דיוק ותכיפות הבדיקות
אם מי מהקוראים הנאמנים יודע דבר מה יותר מדויק או יכול להשלים, הרי זה מבורך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה